1. leht 2-st

Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: T Aug 23, 2011 1:01 am
Postitas Jevrei
Tere kõik see pere. On tekkinud huvi vahepeal poris müttamise ja ka otsene vajadus metsasuutliku maasturi järgi ja välimuse ja ostuvõime põhjal otsustades on tõsisemad mõtted hakanud keerlema Mercedes Benzi G klassi ümber. Kas on väga rumal mõte? Hinna poolest jäävad huviorbiiti lühikesed, W460/W461 keretüübiga masinad. Uuriksingi siit nüüd veidi maad selle kohta, et mida ma täpselt otsin ja vajan ennem tähtsate otsuste langetamist. Auto maksumuseks võiks jääda 10 000 euro ümber, seda siis juba koos asisemate rehvide ja vintsiga, seega ostuks tuleb ilmselt kiigata välisriikidesse. Kust tasuks otsida? Need, kes nimetet autodega mingisugust kogemustepagasit omavad, võiksid siis nüüd pajatada auto plussidest-miinustest ja mootoreist-käigukastidest mida eelistada ning ka potentsiaalsetest veakohtadest. Kuidas auto normaalselt hooldades ning s i h i p ä r a s e l t kasutades kestab, kuidas temaga üleüldse metsas ning ka vahest tee peal sõita on? Kuidas on lood kere ja raami vastupidavusega, sillad, kastid jne. Milliseid mootoreid soovitate, millistest soovitate kaarega mööda käia? Kas diisel või bensiin, kas automaat või manuaal? Kütusekulu ei oma väga suurt tähtsust, kuna läbisõidud jäävad tagasihoidlikuks. Millist vintsi valida, milliseid rehve ja mis mõõtu soovitate alla panna? Samuti on oodatud ka kõik muu info, mida peaks kindlasti teadma tulevane MB omanik. Mercedese alajaotuse olen juba siin foorumis läbi lugenud, aga sooviksin veel veidike lisainfot mind huvitatavate küsimuste kohta. Ette tänades.

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: T Aug 23, 2011 7:56 am
Postitas uputaja
http://www.auto24.ee/used/644998

Väga heas korras auto. Ees Come Up 9.5I vints. 35x12,5 R15 Goodyear Wrangler MTR. Väga mugav masin metsas sõitmiseks.

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: T Aug 23, 2011 11:35 am
Postitas rato
Oleneb ju mis sa selle autoga teha mõtled/tahad. Et mille jaoks ta sul saab olema. Metsaauto tahab ikka hoolt ja vanale autole ei anna sulle keegi mingit garantiid. Kalale-jahile-jne minna, siis pead arvestama , et kui inimesed istuvad taga, sis ega sa pagassi suurt midagi ei pane enam..päris tilluke. Kui tahad võistelda siis osta 3 liitrine LC70 ja mine TR1. Elu näidanud, et G jääb Eesti võistluste jaoks ikka terake raskeks. Kui sa aga tahad mitte niimoodi kohtade peale sõita nagu võistlustel, eesmärk pole kuhugi klassi mahtuda vaid mitte vägapalju kinni jääda seenele mineku jooksul, siis on see ülal reklaamitud G tõepoolest just sulle paras. G on ikka mugav ja pehme reeglina ka maanteekiirust mitte eriliselt vähendamata kruusateele sõites. Asfaldi mugavus sõltub valitud vedrustusest, iga auto saab perutama ju lõpuks ajada. 33" ja 35" rattaga ei pea tavalises Eesti metsas niiväga vintsima ka, kaevab läbi ikka reeglina kui natu vaatad ka kuhu ja kus sa sõidad. Lukus sild on lukus sild kui rattad rippu hakkavad turnides jääma. Hea mugav on armatuurist neid sisse-välja plõksutada kah. Kuna sa ise arusaadavalt VÄGA ei jaga asjast, mis on täiesti ok ja arusaadav, siis ma soovitaksin küll juba valmis auto osta mitte ise ratast leiutada ja kooliraha maksta muudkui. See siin ülal olev G on asjatundlikult tehtud (äkki oleks õigem öelda koostatud) , olen sellega ise rohkem kui paar korda sõitnud ja julgen soovitada. Aga eks valik on sinu jah. Kui sa tahad siiski KORRALIKKU 460/461 saksast siia vedada siis on see nähtavasti suht ajamahukas otsimine :) Kui sa veel päris täpselt ka ei tea, mida sa otsid (mootor, kastid jne.), siis on suht lihtne puusse ka panna.

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: N Sept 08, 2011 10:08 am
Postitas Jevrei
Vend väljamaalt helistas ja pakkus mulle välja väidetavalt praktiliselt mitteroostetava 86' aasta W460 kerega 300GD. Autol on 5-käiguline manuaalkast, 3.0 R5 OM617, omab diferentsiaalilukke mõlemas sillas jne. Küsimus siis nüüd mootori ja käigukasti kohta, et kes kasutanud on - kas peab hästi vastu ja ka siis kui valu anda? Kuidas veermik metsas käitub ja vastu peab? Kas see vanema G difrilikkude lülitus on üks töökindel asi? Kas poolassid karvasema rehviga ja lukus esisillaga ei kipu järgi andma? Mida üldse arvate asjast, hind iseenesest on soodne ja auto heas korras. Huvitab üldine taustinfo nende mudelite kasutusomaduste kohta.

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: N Sept 08, 2011 12:05 pm
Postitas karu
See siis suht haruldus kui 86 aasta ja ei roosteta. 617 mootor ilma turbota on uimane aga töökindel, G originaalkast on ka üsna töökindel, kas ta väga suuri rattaid kannatab on iseasi, mingi 33" pole aga probleem, samuti pole 33" ka sildade jaoks probleem, diffrilukud aga las vend vaatab üle, et kinni pole roostetanud ja lülituvad, muidu see diffriluku lülitamise lahendus on mehhaaniline ja töökindel.

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: N Sept 08, 2011 5:02 pm
Postitas uputaja
3.0 R5 diisel on mõttetu junn selle auto peal. Selle mootoriga pole üle 31" rehvi mõtet alla panna.

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: N Sept 08, 2011 7:13 pm
Postitas karu
Uputajal õigus, jõuetu on ta küll ilma turbota

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: N Sept 08, 2011 9:52 pm
Postitas Jevrei
karu kirjutas:Uputajal õigus, jõuetu on ta küll ilma turbota
Mis see 240GD siis veel endast kujutama peaks? Mersu insenerid on siis uhhuud, et sellised mootorid peale projekteerinud autodele, mis neid vedada ei j6ua....

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: N Sept 08, 2011 11:38 pm
Postitas inseneer
Jevrei kirjutas:
karu kirjutas:Uputajal õigus, jõuetu on ta küll ilma turbota
Mis see 240GD siis veel endast kujutama peaks? Mersu insenerid on siis uhhuud, et sellised mootorid peale projekteerinud autodele, mis neid vedada ei j6ua....
240GD on selline mudel, millest Ben Johnson jõuab 2x mööda joosta 1 ringi jooksul. :lol:

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: R Sept 09, 2011 1:38 am
Postitas rato
jõuetu junn on suhteline mõiste. See auto on disainitud ronima mitte lendama. Võiks hakata aru saama juba küll inimesed. Kõike head ei saa korraga, kui just palju raha ei taha maksta..mis ma saan aru et pole peamine eesmärk. :roll: G240 diisel liigutab ennast piisavalt hästi selleks, milleks ta on tehtud. AEGLUSTI nimelt aitab alla, üles ja läbi sõita..kasutades ka enda aju. 32" rehviga G240 on täiesti arvestatav metsaauto. Olen ise sõitnud sellega mõned tuhanded kilomeetrid nii metsas kui asfaltil ja mulle meeldis. Terve taanlaste luureeskadron Kosovos oli nendele autodele üles ehitatud, nendega paugutasid seal ka eestlased..no ei olnud palju teid (ka "teede" hulgas) kus sellega väga hätta oleks ukerdamisel jäänud. Sama ütlen ka G290 kohta..tööloom. Minu arust sa Indrek isegi ükskord imestasid kui sa paelaga taga olid ja aeglustiga läbi hange elaja pöördesse lasin.. Küllap see G300 uimane on..täitsa usun, aga uimasem ta vaevalt, et on kui 240. Niiet kui kere korras ja muidu elajal eluvaim sees on, võta ära. Vähegi mõelda suudad siis saad ikka suht rõvedatest kohtadest sellest läbi. Kui tahad paugutada nagu Cheroga..pead lihtsalt ümber ehitama või suure bensuka sinna ostma..aga siis sa ei taha kütust sinna osta. kui sa ei ole nõus ca. 20 000 Eur investeerida G ostmisse, siis sa sellist küll ei saa mis maru vägevalt edasi käib. Kui tahad teravamat, osta siis Hollandist või kuskilt kaubik-LC 70-73 3se TDga, viska enne regamist aknad ringi ja taha pink sisse ja mine võta ARKis arvele. saad soodsalt terava metsaauto..tööd ol lihtsalt veidi rohkem ja lukkude saamiseks pead ikka juurde maksma..

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: R Sept 09, 2011 8:50 am
Postitas uputaja
Ei Nils, 240GD ei jõua ka aeglustiga mäkke sõita. G hakkab alles siis liikuma kui sinna peale swappida uus 24klappi 3.0 ja 130kw TD. VÕI omab bensumootorit.

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: R Sept 09, 2011 9:22 am
Postitas karu
uputaja kirjutas:Ei Nils, 240GD ei jõua ka aeglustiga mäkke sõita. G hakkab alles siis liikuma kui sinna peale swappida uus 24klappi 3.0 ja 130kw TD. VÕI omab bensumootorit.
Nii hull ka see seis pole, ka turboga R5 -e (OM617A) saab ka nii karmiks ajada, et liigutab seda kasti küll ja küll.

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: R Sept 09, 2011 11:11 am
Postitas zum
karu kirjutas:
uputaja kirjutas:Ei Nils, 240GD ei jõua ka aeglustiga mäkke sõita. G hakkab alles siis liikuma kui sinna peale swappida uus 24klappi 3.0 ja 130kw TD. VÕI omab bensumootorit.
Nii hull ka see seis pole, ka turboga R5 -e (OM617A) saab ka nii karmiks ajada, et liigutab seda kasti küll ja küll.
Just. Ärge tulge rääkima, et see mootor ei liigu, piisava tahmise korral. :twisted:
Ja ilma turbota 3.0 R5 123 ma näen suht igapäevaselt, no ei usu et ta G-d edasi ei viiks. Isegi 250GD Wolf oma jube pikkade käikudega saab vabalt teedeta alal hakkama, kui vähegi mõistust peas on.

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: R Sept 09, 2011 11:38 am
Postitas Jevrei
rato kirjutas: Kui tahad teravamat, osta siis Hollandist või kuskilt kaubik-LC 70-73 3se TDga, viska enne regamist aknad ringi ja taha pink sisse ja mine võta ARKis arvele. saad soodsalt terava metsaauto..tööd ol lihtsalt veidi rohkem ja lukkude saamiseks pead ikka juurde maksma..
Mõte huvitav ja kindlasti kaalumist väärt, äkki annad ehk mõne lingi, kust seda kaubikversioon 3.0 TD LC 70-t leida võiks. Kuna minu vaatlusalune auto asub Taanis, siis ega seal ju Hollandiga enam suurt vahet olegi. Sillalukkude ja muude istmete ja tulede-vilede eest tuleks sel juhul muidugi lisaraha juurde arvestada üsna korralikult, offroadservice veebi andmetel arvestatav lukk (ARB) 1000+ euri per sild, liidame veel töörahad jne, saab juba keretüübi võrra uuemaid G klasse vaatama hakata.
Ennast muidugi tõmbab rohkem MB poole, ei oska enam isegi öelda miks - tundub kuidagi tugevam, kvaliteetsem ja asjalikum olema, aga kui spetsialistid teist keelt räägivad, tuleb neid vahest kuulata, et hiljem kahetsema ei peaks. Seda diisel G-d tahaks kohe täitsa proovida reaalselt, et kui jõuetu ta siis on. Äkki on siinsest seltskonnast isegi kellegil taoline, millega lähemalt tutvust saaks teha? Kommentaaridest jääb mulje, et isegi aeglustiga ei jaksa minna ega vähegi arvestatavama künka otsa ronida, veider igatahes. Auto ju peaks olema projekteeritud sellistesse oludesse. Saan aru, kui maanteel 100 rauas lennata ei suuda, aga kui lisaboonusena kaasneb see, et metsas ka porist läbi vedada ei jõua ega jaksa mäe otsa sõita, siis tekib vägisi küsimus, miks kurat see auto siis nii populaarne on, kaasaarvatud maailma erinevate jõustruktuuride kasutuses, kus mägesid, orge ning porimülkaid tõenäoliselt küllalt tihti kohtab.
Õnneks sellel Taani G müüjal praegu veel ei põle selle müügiga, et saab veel veidi siin pinda sondeerida ja uurida, ehk isegi kellegagi sarnast isendit proovida võimalusel. Ei tea paljukest neid W460 G-sid üldse siin foorumis ongi?

Re: Mercedes Benz G klassi ost.

Postitatud: R Sept 09, 2011 3:09 pm
Postitas rato