1. leht 1-st
Turvapuur
Postitatud: E Apr 03, 2006 1:50 pm
Postitas Rtuning
Tere.
Mureks siis samurai turvapuur(4x4 vabaklass). Kuna masin lahtine siis vajalik turvapuur? Kuid kui keevitan masinale plekist katuse/osa(klaasist kuni orig.turvakaareni)kas siis peab olema veel turvapuur ka või sellest piisab.
Postitatud: E Apr 03, 2006 2:26 pm
Postitas Veiko
Milleks on turvapuur vajalik?Selleks,et kaitsta autos olevaid inimesi ümbermineku korral.Kui sa selle plekist keevitad siis ei jää see just eriti tugev ja küljepeale maandudes pressib selle ära.Iseenesest ei ole ju midagi keerulist Samuraile taha korralik puur tekitada.Endal kindlam sõita.
Mille peale sa klaasi poolse ehk tagumise otsa mõtled toetada?
Veiko
Postitatud: E Apr 03, 2006 3:11 pm
Postitas erik
kui mitmele sul seal istekohti on?
Postitatud: E Apr 03, 2006 5:20 pm
Postitas Rtuning
Veiko kirjutas:Milleks on turvapuur vajalik?Selleks,et kaitsta autos olevaid inimesi ümbermineku korral.Kui sa selle plekist keevitad siis ei jää see just eriti tugev ja küljepeale maandudes pressib selle ära.Iseenesest ei ole ju midagi keerulist Samuraile taha korralik puur tekitada.Endal kindlam sõita.
Mille peale sa klaasi poolse ehk tagumise otsa mõtled toetada?
Veiko
Njah hetkel mure selles, et ei jõua autot valmis lihtsalt. Turvapuur tuleb sisse hiljem(ülejala ei taha ka lasta teha, aga aega pole). Nii otsin siis erinevaid võimalusi!
Postitatud: E Apr 03, 2006 5:25 pm
Postitas hulkur
Seda on küll mitut puhku siin-seal juba avaldatud, aga ehk on abi...
http://eal.4x4.ee/images/stories//turvapuur.jpg
Andres
[/url]
Postitatud: E Apr 03, 2006 6:19 pm
Postitas Veiko
Kui sa vaatad:
http://www.luige-team.ee/album/main.php ... temId=3788 siis näed kuidas meie puur valmis.Kõige suurem ettevõtmine oli esiklaasi raami tegemine.
Postitatud: K Dets 13, 2006 6:06 pm
Postitas heeringas
Kui on vaja nõuetele vastavat puuri, siis saame aitata.
Huvi korral helistada:5057572 Heiki.
Postitatud: E Mai 11, 2009 12:35 am
Postitas weix2
Vaja teha Uazi le (Vaba klassi pill) turvapuur, et endal julgem sõita oleks, lisaks sellele et se nõutud näiteks Väo sõidul
Aga kui teha, siis teha nii et nõuetele vastaks, ainuke asjalik link mis leidsin, sealt aga Turvakarkass ei avane
http://eal.cma.ee/index.php?lang=est&main_id=37
on kellegil äki mõni muu allikas välja pakkuda, kus võiks antud parameetrid leida?
Või kellegil olemas joonis või pildimaterjal kuidas Uazile puur sisse on istutatud.
Ette tänades ja tagasisidet oodates
Weix
51 21 740
weix@palto.ee
Postitatud: E Mai 11, 2009 12:44 am
Postitas Landy
Postitatud: E Mai 11, 2009 1:00 am
Postitas weix2
Neid piltte olin kunagi näinud, otsisin ka taga aga ei leidnud, Tänud Landy!
Kui nüüd leiaks Nõuded ka

et ehitusel millegagi mutta ei paneks.
Tõenäoliselt võib kasutada ka Karptoru, ehk nelikant toru? 50x50 on täitsa olemas.
Postitatud: E Mai 11, 2009 1:03 am
Postitas erik
weix2 kirjutas:Neid piltte olin kunagi näinud, otsisin ka taga aga ei leidnud, Tänud Landy!
Kui nüüd leiaks Nõuded ka

et ehitusel millegagi mutta ei paneks.
Tõenäoliselt võib kasutada ka Karptoru, ehk nelikant toru? 50x50 on täitsa olemas.
Mitte mingil juhul, ei või kasutada nelikanttoru.
Postitatud: E Mai 11, 2009 1:09 am
Postitas weix2
Selge 4 kant toru ei kasuta ... 1 link ei avane ja niipalju rumalaid küsimusi/mõtteid tekib

Postitatud: E Mai 11, 2009 9:42 am
Postitas MM
Vabanda, et polnud mahti koheselt su kirjale reageerida. Vabaklassi autod peavad vastama TR1;TR2 või TR3 teh. nõuetele v.a. rehvid, seega nõudeid tuleb vaadata nende klasside teh. tingimustest.
Siin siis mõned vastused:
6.13 Turvakaared
Metallkatusega autodele peab olema paigaldatud vähemalt neljast punktist kerele kinnituv, terasest põhikaar, esimese istmerea taha.
Pehme katusega, või ilma katuseta autodele peab olema paigaldatud terasest turvakarkass, mille struktuur peab vastama FIA lisa J artikkel 253-3.
Ohutuspuuri peakaare ja külgkaare materjali minimaalsed mõõdud 45x 2,5 mm, suurema toru diameetri korral on minimaalseks seinapaksuseks 2,0 mm. Lubatud on ka polditavad ohutusstruktuuri osad, välja arvatud peakaar ja külgkaared.
Kohtades, kus sõitjate pead võivad kokku puutuda ohutuspuuriga, tuleb puurile paigaldada polsterdus.
Omavalmistatud puuridel peab olema 4 mm kontrollava põhikaare vertikaalosas.
Kõik turvakaarte parameetrid peavad soovitavalt vastama FIA nõuetele.
Turvakarkassi joonised hetkel leitavad :
http://issuu.com/ealdoc/docs/autospordi ... aamat_2009 alates lehekülg 210 (e-raamatu lk 207)
Soovitame alati lähtuda kõige karmimatest kehtivatest nõuetest vt. autorallis kehtivad nõuded ohutusstruktuuridele. Kuna meie alal on kiirused väiksemad siis on nõuded küll pisut leebemad aga kehtivad nad siiski Teie enda heaolu/tervise huvides.
Mait Mumme
EAL 4X4 AK
Postitatud: E Mai 11, 2009 10:26 am
Postitas weix2
Tänud Mait!
Ja autospordi aastaraamatukohta ütleks nagu yhes reklaamis kunagi:"Kui hea raamat!"
Aga nüüd rellakas ja painutuspink tulele ja läheb omale puuri tegemiseks.
