1. leht 3-st

Jeep Wrangler YJ

Postitatud: E Juun 27, 2011 1:28 pm
Postitas fredo
Alustuseks:
Aprill 2011 lõpus tekkis võimalus soodsatel tingimustel soetada Jeep Wrangler YJ, 2,5l bensiinimootori ja manuaalse käigukastiga, 1994 aastal Euroopa turu jaoks toodetud ("kõva katusega" mudel) auto.
Sõiduki seisukord on igas mõttes kehv- kerel tugevaid roostekahjustusi, raamil murdunud osasid ja tugevat roostet, esialgne hinnang veoosale samuti 3- ja mootori jõuvarud kasinad. Ülearu muret selline olukord mulle ei tee, plaan on algusest peale korda seada selline hobiauto mis näeks edev välja, saaks maastikul, vees ja lumes hakkama ning oleks tehniliselt nii korras kui minu oskused/teadmised küündivad.
Väljanägemine siis uude koju jõudes selline:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Modifikatsioone on eelnevalt tehtud nii palju, et sillad on paigutatud käepäraste lahendustega vedrupakkide alla ja vahekasti liigutatud 40 mm allapoole. Tagumise kardaani nurgaks mõõtsin ca. 14 kraadi (kahjuks ei tea milline on nurk originaalseades).

Esimese proovisõiduga oli selge, et vajalik on kas mootori remont või mootori vahetamine võimsama vastu, sest maanteesõiduks on see auto sellisel kujul kõlbmatu. Mootori kohapealt sai siis pöördutud foorumi poole, et nõu ja abi saada.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=40&t=33048

Abi on saadud ja tänu Blackout'le ootab minu garaazis oma järge Jeepi 4,0l R6 (136kW) mootor:
Pilt

F.

Re: Jeep Wrangler YJ - mootori vahetus

Postitatud: R Juul 01, 2011 9:50 pm
Postitas fredo
Nii, tõstan siia ümber oma viimase postituse mootori vahetusega seonduvast:

R6 4.0l mootor koos automaatkastiga olemas, tänud Blackout. Hakkasin juba lahti lõhkuma ja tõttaks sündmustest ette seonduvalt vahekasti liigutamisega:
- Mõõtsin ära uue mootori käigukastist tiivikuni ja sain ca. 1500 (ATM kastist tuleb välja 23 nuudiga võlliots)
- Mõõtsin ära auto peal vahekasti sisenemise kohast 1500 ette ja kangesti tundub, et mootor mahub peale ilma, et peaks vahekasti tahapoole liigutama ja sellest tulenevalt jääks ka kardaani nurk samaks ja vahekasti kallale ei peaks üldse minema?!

Siiski olen mitmest kohast lugenud ja kuulnud, et R6 mootori paigaldamisel peab vahekasti tagumist otsa lühemaks modifitseerima- kus see tõde siis on, või selgub kohe varsti, et see ATM kast ei istu minu vahekastiga kokku?!

Kasutan veel juhust ja küsin, et mida saab välja lugeda numbritest R6 mootori peal, kas tootmisaeg on 3_15_94 ja kas see võiks tähendada 3- päev; 15- nädal; 1994 aasta või 15 märts 1994 aasta või hoopis midagi muud?


Vahepeal sain vana mootori auto pealt kätte. Ilma vastava tõstukita ja üksinda oli jupp jändamist. Igal juhul tundub, et vahekastiga on jama, sest sinna sisse läheb 21 nuudiga võll, mitte 23 nuudiga nagu uuel mootoril- mida nüüd kõige targem teha oleks?

F.

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: R Juul 29, 2011 10:45 pm
Postitas võsakunn
jõudu!

Kuidas mootorivahetus edeneb?

Re: Jeep Wrangler YJ - mootori vahetus

Postitatud: L Juul 30, 2011 11:06 am
Postitas MahviaDeTyrk
fredo kirjutas:Igal juhul tundub, et vahekastiga on jama, sest sinna sisse läheb 21 nuudiga võll, mitte 23 nuudiga nagu uuel mootoril- mida nüüd kõige targem teha oleks?
nt. vahetada vahekasti sisendvõll sobiva vastu :roll:
http://www.novak-adapt.com/knowledge/np ... _gears.htm
http://www.mallcrawlin.com/forum/showth ... p-write-up.

Re: Jeep Wrangler YJ - mootori vahetus

Postitatud: E Aug 01, 2011 10:45 pm
Postitas fredo
[/quote]
nt. vahetada vahekasti sisendvõll sobiva vastu :roll:
http://www.novak-adapt.com/knowledge/np ... _gears.htm
http://www.mallcrawlin.com/forum/showth ... p-write-up.[/quote]

Tänud heade viidete eest!

Nipet näpet olen teinud, aga ette näidata veel midagi ei ole.
Sai tellitud uued vedrud, amordid ja täis puksiring.
Uue mootori istutasin vahekastiga kokku ja punktisin mootorikinnitused uuele kohale. Kahtluse uss on aga sees, kas mootori ja radiaatori vahele jääb piisavalt ruumi ja kas tagumise kardaani nurk ei jää vahekasti tagumist väljatulekut lühendamata liiga suureks. Nende mõtete juurde ma nüüd takerdunud olengi... Õnneks sai puhkus läbi ja ehk hakkab nüüd midagi jõudsamalt edenema.

F.

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: R Jaan 06, 2012 6:41 pm
Postitas wiiking
Aega on päris palju viimasest postitusest möödunud. Kaugele oled jõudnud?

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: R Jaan 06, 2012 8:39 pm
Postitas fredo
niih, selle olen selgeks saanud, et rajale ja metsa seda päris viimast piiri taga ajama mul selle autoga ei ole vaja minna. Sellest tulenevalt jäävad sillad vedrupakkide peale ja tõstab ehk keret natuke, et sobiva suurusega rattad alla mahuksid.
Vahepeal olen mootori valmis saanud ( vahekasti võll on küll endiselt vahetamata..) ja raami sellisesse konditsiooni ajanud, et ootab kuumtsinkimisse viimist.
Kui raam värvi all, eks siis saab otsast koostama hakata- siis plaanisin tegevust ka taas kajastama hakata, et targemad mehed saaksid õigel ajal lolluste peale stop öelda ja nõu anda.

F.

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: E Jaan 09, 2012 9:45 pm
Postitas syncro1
Tere!
Nö.vahekasti sisend võll on tegelt planetaari üks osa,seega soovitan soojalt kogu planetaar välja vahetada.Kogu see pealetulev kombo on originaalist pikem,seega on vaja kas tagumine kardaan lühemaks teha,või vahekasti lõigata.Soovitan jällegi soojalt eis varjanti,sest org.kardaan on niigi õnnetult lühike ja kipub irduma suvalistel hetketel.Mootori poolepealt võiksid geneka tõsta ülesse kondi pumba asemele.Ja elektriga saab sul lõbus olema.Aga jõudu!

Anti.

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: E Veebr 20, 2012 8:50 am
Postitas v6rrimees
Ühe projekti tarbeks on mul plaanis lähi nädalatel toota vahekasti lühendamise komplekte.
Lühem võll ja flants. Kaotab ära selle pika juraka koos spido anduriga sealt kasti küljest.
Seda lahendust on kasutatud ka tr3 masinate ehitusel. Ehk , et kannatab kriitikat.

Kui on soovi siis anna teada.

Erko

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: T Mär 13, 2012 2:44 pm
Postitas KuriKanarbik
Tervist, kuidas asi edeneb? Kus tsingid? On ka pildikraami võimalik näha?
Jõudu tööle!

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: N Mär 29, 2012 4:21 pm
Postitas fredo
Nonii, vaikselt toimetades on asjad niikaugel, et raami kogu tagumine osa sai täielikult uus ehitatud:
Pilt
Seejärel tavapärane liivaprits ja kuumtsink:
Pilt
Lähiajal peaksid ka sillad remonditud saama ja seejärel saab raami ratastele.
Nüüd ka küsimus, et kui vedrustus oli vist ca. +2 tolli ja teeb ka väikese keretõste, et raami vahelt vähemalt survepesuriga pesema mahuks, siis mis mõõdus veljed ja rehvid sellise kooslusega kõige paremini kokku võiksid käia (velje läbimõõtu 15 tolli pealt võiks vist küll suurendada, aga kui palju)? Kellel on enam vähem uusi velgi ja/või rehve pakkuda- samuti info oodatud.

F.

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: N Mär 29, 2012 10:50 pm
Postitas Xim
Kui originaal danad jäävad siis ära vast üle 33" mine, kuskilt on nii meelde jäänud. Aga muidu kui tahad siis ma vist panen varsti ühed 35" mt müüki. Ma ei viitsi enda omale keretõstet tegema hakata, et need alla mahuksid ja säästab sildasid kaa.

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: R Mär 30, 2012 9:42 am
Postitas syncro1
31"-32" on max.Neid jaksab mootor 3,7 ülekandega ka ringi ajada.Kütte kulu jääb ka normi ja seda enam,et mutta sa ei plaani minna.Ära unusta ka õiga offsetiga velgi,sest originaal veljega hakkavad rehvid vastu esimesi vedrupakke käima.

Jõudu;
Anti

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: R Mär 30, 2012 9:02 pm
Postitas fredo
Leidsin pakkumise Cooper Discoverer STT , 32''/11,5'' - ca. 250 tuleb rehvi hinnaks ja jääks ikkagi 15'' velje peale, kas see tundub olema mõistlik lahendus?

F.

Re: Jeep Wrangler YJ

Postitatud: R Mär 30, 2012 9:04 pm
Postitas uputaja
250eur 32" rehvi eest on ilmselge overkill.