1. leht 5-st

Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Juun 03, 2011 9:16 am
Postitas Landy
Vaid kuu aega on jäänud uue liilklusseaduse kehtima hakkamiseni ning tekkis küsimus. Kas lisaks minule on siin foorumsi veel inimesi, kes endale Kood 96 load teha plaanivad?

Vaja läheb selle koodiga lubasid juhul, kui plaanis moodustada alla 3500 kg autost ning 750kg (kerghaabisest) suurema massiga hagisest autorong mis ületab 3500kg.

Näiteks saab kuni 2750KG autoga vedada kuni 1500kg haagist.

Viiteks ARK vastus järelpärimisele:
------------------------------------
<Toivo.Kangur@mnt.ee>
kuupäev 17. detsember 2010 9:45
teema Ed: Uus liiklusseadus


Tere,

uue liiklusseaduse jõustumisel on tõepoolest võimalik taotleda kuni 4250 ka täismassiga B-kategooria autorongi juhtimisõigust. Selleks tuleb taotlejal liiklusregistri büroos edukalt sooritada sõidueksam B-kategooria autorongiga, mille täismass on suurem kui 3500 kg ning mis ei ületa 4250 kg. Autorongi koosseisu kuuluv haagis ei tohi olla kerghaagis ehk selle täismass peab olema suurem kui 750 kg. Autokooli läbimine ei ole nõutav. Sõidueksami eest tuleb tasuda riigilõivu 400 krooni, uuel aastal 25,56 eurot. Sõidueksami võib sooritada ka oma autoga (ja nõuetekohase haagisega).

Pärast edukat sõidueksami sooritamist väljastatakse isikule juhiluba, millele märgitakse kood 96 (juhiloa tagaküljele B-kat tähise kõrvale). Viimane tähendabki seda, et isik võib juhtida kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi.

BE-kategooria autorongi juhtimisõiguse taotlemisel see eelist ei anna, va praktilise sõidukogemuse olemasolu natukene väiksema autorongiga.

BE-kategooria autorongi juhtimisõiguse taotlemiseks tuleb läbida vastav autokooli kursus, mis koosneb vähemalt 3st teooriatunnist ja 2st õppesõidutunnist (a´45 minutit). Liiklusregistri büroos tuleb edukalt sooritada teooria- ja sõidueksam.


-------------------------------
Mida üldse kujutab endast (mida sisaldab) BE kartegooria sõiduekam, mis tuleb Kood 96 jaoks ära teha?

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Juun 03, 2011 10:42 am
Postitas Trykk
Landy,
kas ma saan õigesti aru. Lähen ARK-i, sõidan linnapeal ja tagurdan boksi auto ja haagisega, mille registri massid ületavad 3500kg, maksan selle eest 25,56 (pärast ilmselt ka uute lubade eest) ja siis võin vedada mis tahes haagist, kui mass ei ületa 4250kg?

ARK-i kirjas juttu täismassist. Täismass ehk registrimass? Registrimass ehk tühimass + kandevõime?

Marti

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Juun 03, 2011 11:48 am
Postitas totu
Trykk kirjutas:Landy,
kas ma saan õigesti aru. Lähen ARK-i, sõidan linnapeal ja tagurdan boksi auto ja haagisega, mille registri massid ületavad 3500kg, maksan selle eest 25,56 (pärast ilmselt ka uute lubade eest) ja siis võin vedada mis tahes haagist, kui mass ei ületa 4250kg?

ARK-i kirjas juttu täismassist. Täismass ehk registrimass? Registrimass ehk tühimass + kandevõime?

Marti
Täismass= valmistaja poolt lubatud max. kandevõime + tühimass.
Registrimass= reg. tunnistusele märgitud kandevõime+ tühimass.
Need väärtused ei pea kattuma aga võivad.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Juun 03, 2011 12:05 pm
Postitas Landy
Trykk kirjutas:Landy,
kas ma saan õigesti aru. Lähen ARK-i, sõidan linnapeal ja tagurdan boksi auto ja haagisega, mille registri massid ületavad 3500kg, maksan selle eest 25,56 (pärast ilmselt ka uute lubade eest) ja siis võin vedada mis tahes haagist, kui mass ei ületa 4250kg?
Jah, Täpselet nii see ongi.
Mul ongi praegu kuripoosne olukord, et Daciaga saan kuni 1300 KG vedada, ilma 3500kg lõhki ajamata, kuid maasturite puhul läheb iga vähegi suurema haagisega see maagiline piir lõhki.
Kuna meeltu suuri treilereid poel lähiajal plaanis vedada ja E-koolituse jaoks hetekel raha napib, siis aitaks see 96 kood ka esilagu hädast välja.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Juun 03, 2011 12:22 pm
Postitas coeng
Ootame esimeste julgete tagasisidet- kuidas eksam välja nägi, missugused nõuded olid jne. Siis teab mis ees ootab :)

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Juun 03, 2011 12:56 pm
Postitas TiitR
Trykk kirjutas:Landy,
kas ma saan õigesti aru. Lähen ARK-i, sõidan linnapeal ja tagurdan boksi auto ja haagisega, mille registri massid ületavad 3500kg, maksan selle eest 25,56 (pärast ilmselt ka uute lubade eest) ja siis võin vedada mis tahes haagist, kui mass ei ületa 4250kg?

ARK-i kirjas juttu täismassist. Täismass ehk registrimass? Registrimass ehk tühimass + kandevõime?

Marti
Krt, selle peale oleks pidanud ametimehed ammu tulema, milleks on vaja koos rekkameestega koolis käia, kui tiritakse vaid sõiduauto haagist? :thumb: ...igatahes, hoian samuti silma peal teemal ja vajadusel ründan olukorda 8)

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Juun 03, 2011 2:13 pm
Postitas Valge Hiir
TiitR kirjutas:
Trykk kirjutas:Landy,
kas ma saan õigesti aru. Lähen ARK-i, sõidan linnapeal ja tagurdan boksi auto ja haagisega, mille registri massid ületavad 3500kg, maksan selle eest 25,56 (pärast ilmselt ka uute lubade eest) ja siis võin vedada mis tahes haagist, kui mass ei ületa 4250kg?

ARK-i kirjas juttu täismassist. Täismass ehk registrimass? Registrimass ehk tühimass + kandevõime?

Marti
Krt, selle peale oleks pidanud ametimehed ammu tulema, milleks on vaja koos rekkameestega koolis käia, kui tiritakse vaid sõiduauto haagist? :thumb: ...igatahes, hoian samuti silma peal teemal ja vajadusel ründan olukorda 8)

BE ju ka täna olemas.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Juun 03, 2011 4:29 pm
Postitas Landy
Valge Hiir kirjutas:
TiitR kirjutas: BE ju ka täna olemas.
Hind ja sisu olulsiselt erinevad.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Juun 03, 2011 4:31 pm
Postitas Landy
Kuna varsti vaja harjutama hakata,siis leidsin selle teema üles:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=5&t=25527

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: R Juun 03, 2011 7:33 pm
Postitas Andrus Michelis
Ega see BE miski ületamatu sooritus ei ole. Rohkem rahakulu ja naljategu.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Juun 04, 2011 12:29 am
Postitas nohik
Andrus Michelis kirjutas:Ega see BE miski ületamatu sooritus ei ole. Rohkem rahakulu ja naljategu.

Julgeks sama väita ka CE kohta. Jällegi natuke suurem aja ja raha kulu, aga ei midagi võimatut. Igal juhul mõistlikum kui BE. Kisub muidugi jälle teemaks kellele ema kellele tütar. Soovin Landy´le edu ning anna teada, kuidas ARK´is kulges.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Juun 04, 2011 11:32 am
Postitas Trykk
Mina ei ole BE-d ega CE-d läinud tegema selle pärast, et pole olnud tahtmist kogu seda testide-eksamite protsessi uuesti läbi teha (Ckatiga koos ei saanud E-d teha).
Kui valikud on, kas teha B või C k atile E juurde, valin loomulikult C.
Täna ma veoautoga ei sõida ja sellega kokku ei puutu.
Kui saab puhtalt sõidueksami sooritamisega 4250kg autorongi juhtida, siis mina olen käsi. Lahendaks praegu pakibussi taga kompressori vedamise probleemi.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Juun 04, 2011 1:09 pm
Postitas Landy
Neile,eks "puhast" E-kati soovitavad, siis asi pole mitte tahtamtuses, avid hetekle finatsvõimalustes(autokool+riigolõivud). Kunagi kindlasti plaan. Kood 96 lahendaks aga kaile probleemi, kus ca 100 kg lõhki minev autorong võib paksu pahandust kaela tuua.

Näiteks Land Rover 90 puhul saab ca 300 kg juurde (sõltuvalt mudelist).

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: L Juun 04, 2011 8:53 pm
Postitas tarmo
Iseenesest ilmselt asjalik lisaväärtus see kood 96, aga ise küsimus on, et kas sa tõesti tahad Daciaga 2 tonnist haagist ringi vedada? :shock: :twisted: ´

Ma olen olude sunnil pidanud mõned korrad sarnaste autodega rasket käru vedama ja kuigi meeldiv see ei ole. Eriti maanteel.

Re: Kood 96 lubade tegemine e. "poolik E-kat"

Postitatud: P Juun 05, 2011 9:15 am
Postitas v6sa
tarmo kirjutas:Iseenesest ilmselt asjalik lisaväärtus see kood 96, aga ise küsimus on, et kas sa tõesti tahad Daciaga 2 tonnist haagist ringi vedada? :shock: :twisted: ´

Ma olen olude sunnil pidanud mõned korrad sarnaste autodega rasket käru vedama ja kuigi meeldiv see ei ole. Eriti maanteel.
Ilmselt on siin pigem küsimus selles, et Dacia täismass on >2 tonni. Seega läheb 1500 kg täismassiga haagis (ehk koormat ~1 tonn) juba rõõmsalt lõhki. Mõnesaja kilo võrra, kuid siiski lõhki.

Sama teema tekib paljude maasturitega - mõnesaja kiloga lõhki.

Ma ei usu, et pooleteisttonnist haagist oleks Daciaga kehvem vedada, kui mõne alamõõdulise linnamaasturiga. Igatahes E-klassi MB veab kahetonnist täitsa valutult. 8)