1. leht 1-st
Elektriautode kasulikkus
Postitatud: K Juun 01, 2011 12:37 am
Postitas laqkaraza
Hr. Tõnu Korrol, Autolehe peatoimetaja on Tarkade klubi lehes teinud huvitava arvutuskäigu elektriautode kasulikkusest.
Vaadake ja arvutage - mis tulemuseni teie saate!

Re: Elektriautode kasulikkus
Postitatud: K Juun 01, 2011 1:38 am
Postitas insener007
Mitte Tarkade Klubi .... vaid Idioootide Klubi
... kui nad arvutavad 6,5 l/100 kütust tarbiva auto aastasteks kütusekuluks (läbisõidu 12 500 km) juures 10 000 joorot

Re: Elektriautode kasulikkus
Postitatud: K Juun 01, 2011 8:31 am
Postitas honkomees
imelik matematiik - liitsin lihtsalt kokku tavaautole antud artiklis antud andmed 10000€+200€+13000€ = 23200€ mitte 33200???, st isegi sel juhul on vahe olematu.
Ja nagu juba mainit, võrdlusaluseks peaks võtma mingi sama väikse punni, mitte 6,5l võtma sõiduki, see peaks olema juba järgmine klass ehkki ka mitte auto.
Re: Elektriautode kasulikkus
Postitatud: K Juun 01, 2011 11:09 am
Postitas PriitV
Oh, miks Te loete Korroli paskville??? Autolehe kõige sisutum tegelane ja see on ju asi, mida ma TEAN
Lisaks ma TEAN täpselt, millised on tegelikud kulud pisikese ökoautoga 10,5 aastat ja 200K läbisõidu juures. Seejuures on sõidetud konkreetse autoga absoluutselt igal pool, igas ilmas, igal teekattel ja tehtud temaga just seda, milleks auto on mõeldud.
Kui ma jätan välja kompakttagasilla hävimise, mis on PSA-grupi autode häda Eesti pees teedel, on tulnud auto kogu ülalpidamiskulu keskmiseks 1 eek/km aga 10 aastat tagasi oli bensu hind ka pisut parem. See on sisaldanud siis absoluutselt kõike, kütusest ja kindlustusest hoolduste ja uute rehvideni. OK, täna võiks selle tõesti ümardada üles 64 sendi pealt 80 sendini.
Kuna putukas hakkab ilmutama suhteliselt tõsisemaid väsimuse märke, tuleb tasakesti uue poole vaadata ja minu selge eelistus on hetkel langenud korea-shevkale
Spark. 9000 öirot on selline masin registris, varustet vajalikuga + 4 taverõngast ja aastane kindlustuski olemas. Kuna praegune superputukas omab lisavarustusena vaid kahte turvapatja (isegi roolivõimu pole, nagu sportautole kohane

), siis on ka kõige plangum uus pisiauto lausluksus... ja seda päris nunnus kestas, heas baasvarustuses ning õiglase hinna eest.
Mis kuradi otsast on elektrijunn mõtekas??? 17K öirosid puhta pasa eest, millega ei ole normaalsel inimesel teha mitte ühteainsamat väljasõitu. 8000 öirot on nii üüratu raha, et sellega suudab vist ka kõige lollim ja oma raha peale vihane tegelane midagi targemat välja mõelda.
Re: Elektriautode kasulikkus
Postitatud: K Juun 01, 2011 11:29 am
Postitas totu
Aga keskkond? Selles plaanis on ju elektriauto igati hea:
Tööstusreostus selle pasa tootmisest jääb mujale (ilmselt Aasiasse ja meieni niipea ei jõua).
Totatsioonid tulevad saastekvootide müügist, seega reaalselt liigub ka see saaste teisele kontinendile.
Akupargi utiliseerimisel viiakse see jama ka ilmselt minema.
Saaks veel akusid ka laadida mingi kaugema kandi tuumaelektriga, oleks asi päris lill ja mis see mõnekilone lisakulu siis puhta elukeskonna nimel ära ei ole.
Tegin samade lähteandmetega arvutuse 5 aasta peale (e. selle ajani kui elektriautol on vaja hakata akude vahetamisele mõtlema, mille hinnast ei räägi keegi) ja numbrid tulid 18000/20000. Ja "väikeauto" kulu 6,5??? Asjaolude kokkulangemisel sain Mazda 6 kulunumbriks 5,0/100, seda küll 13 km kiirusepiiranguga aga koos manöövritega. Paagitäite keskmine on suvel 6,5-6,9 ja tegemist ei ole kindlasti väikeautoga. E. kui võrrelda, siis autot, mis on sama punn kui elektrikas. Kui arvestada bensupunni kuluks 5/100, kahaneb vahe ca. 800ni 5 aasta peale, selle rahaga uusi akusid kindlasti ei saa. Ehk, vaatamata riigi toetusele, on elektriauto täna täiesti mõttetu.