1. leht 1-st

HJ-60 suretusmootor jupsib

Postitatud: E Mär 20, 2006 7:18 pm
Postitas boob
Masin LandCruiser HJ-60 4,0L tavaline diisel aastast 1988.
Mingitel suvalistel hetkedel suvatseb "suretusmootor" end liigutada edasi-tagasi, nii et mootor välja ei sure, kuid jätab jõnksu vahele. Enne seda "libasuretust" käib kuskil paremal pool armatuuris-kapotiall releeplõks ja siis jääb mootoril see nõks vahele. Katsusin täna kõik ühendused, mis ma sealkandis leidsin, üle, kuid paremaks asi ei läinud ja nagu needus ei suvatsenud see aeg, mis ma kapoti all olin, "libasuretus" toimuda.
Mingit reeglipärasust nagu ka pole, ükskord ei juhtu seda terve sõidu ajal, teinekord plõksib iga 10 sekundi tagant.
Sai jälle manuali loetud aga targemaks ei saanud. Ise ei oska kohe midagi kahtlustada :cry:

Postitatud: E Mär 20, 2006 7:34 pm
Postitas busterike
:lol: otsi kaassöitja jalgade juurest kylje polstri tagant "juht plokk" yles ja vaata mis seal sees toimub.... :twisted: reeglina on mingi "vesi" sinna "pesa " teinud :idea:
kas öli surve on korralik?...EDIC..vahib seda ka...et kui kukub alla mingit taset...suretab mootori välja..et kokku ei jookseks :shock:

Postitatud: E Mär 20, 2006 8:01 pm
Postitas boob
Õlisurve on üle tuhande pöörde juures seieri järgi 1/4 kuni 1/2... Tühikäigul umbes esimese ja teise kriipsu vahel. Samas on "libasuretust" just sõites tunda. Täna töölt tulles pidasin mitu korda kinni, et kuulata, kesse kuram plõksib, aga tühikäigul või seistes tuuri andes ei juhtunud seda kordagi :?
Seega vaatan homme kaassõitja jalgade juurde polstri alla :P

Postitatud: K Mär 22, 2006 10:44 am
Postitas boob
Täna siis katkusin selle EDICu maha, karbil kirjad FUEL CONTROL RELAY. Sees paar pooli, hunnik takisteid ja muid pudinaid. Ning karp ilus puhas seest :o Ei midagi ebaloomulikku, nagu märke niiskusest või kärssamisest.
Kõigi eelduste kohaselt peaks selles karbis olev relee olemagi see, mis juhib seda "suretusmootorit" ehk EDIC Motorit.
Kuna EDIC Motor töötab ilusti (enne mootori liikumist teeb relee oma liigutuse), peab hakkama viga otsima vist ikkagi õlirõhust või õlirõhuandurist või nende juhtmestikust :roll: , kuna muud asjad ei paista EDICule mõju avaldavat.

Postitatud: K Mär 22, 2006 9:24 pm
Postitas boob
Nii, nüüd sai siis pikalt "kuulamisega" tegeletud :P
Istusin õlirõhu anduri küljes testriga päris tükk aega ja paistis, et need väljasuremise katsed pole õlirõhuga seotud, igatahes õlirõhuandur testrit ei liigutanud.
Proovisin siis teisiti: EDICu karbis oleva relee vahele panin nimelt tiku, nii, et mootor jäi käima ja enam seda vastikut :evil: suretusnõksu ei käinud. Aga sealt järgmine häda, jõud kadunud. Maanteel sain neljanda käiguga ca 60kmh sõita, rohkemaks jõudu polnud :? Võtsin siis tiku releel vahelt ära, plõks, mootor jätab vahele ja jõud on jälle tagasi :twisted:
Ja jälle täiesti süüdimatult iga ca 5-10 sekundi tagant suretuseplõks, fakk, jube närvi ajas :evil:

Mida siis järgmisena katsuma peaks? EDICu ploki välja vahetama? Või peaks üldse selle EDICu välja viskama ja ise seda hoovakest kuidagi liigutama hakkama?

Postitatud: N Mär 23, 2006 7:58 am
Postitas boob
Jätkan siis, täna hommikul sain sõita lausa 10km, ilma "libasuretuseta". Ja siis jälle, iga 5 sekundi tagant hakkas plõksimine pihta :evil:

Postitatud: N Mär 23, 2006 5:41 pm
Postitas heeringas
Proovi kerele lisa mass panna, äkki mõjub.

Postitatud: L Mär 25, 2006 2:32 pm
Postitas boob
Nüüd siis igasugu vigureid proovitud peale EDICu ploki vahetamise. Kuna veast ikkagi lahti ei saanud, lahendasin asja nii, EDICu viskasin vahelt välja ja EDICu mootoril võtsin selle hoova maha. Suretus käib hetkel käsitööna, kuniks midagi paremat saab välja mõelda :P