1. leht 1-st
Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamisega
Postitatud: N Mai 12, 2011 8:04 am
Postitas Ptyyp
Tere!
Oleks targemate abi vaja! Hetkel pole küll tegu 4x4 masinaga aga siiski võibolla keegi saab aidata!
Probleem siis järgmine!
Tuttav kakkus oma mitsubishi Veradal ( Sigma ) hammasrihma maha, et vända simmerit vahetada! Hammaste märke eraldi ei märkinud. Nüüd siis rihma tagasipanekul mootor küll käivitub aga klappide tirin on sees ning järsult gaasi andes pöördesse ei lähe. sujuvalt võtab ilusti pöörded üles. Tühikäigul aga plödiseb!
Märgid paistavad kõik paigas olevat aga midagi peab ikka kuskile poole nihu olema ning selles osas oleks targemate nõu vaja!
Tegu siis 12 klapilise 3L V6 6G72 mootoriga!
Väike video:
http://www.youtube.com/watch?v=M1pBArSvSZQ
Tänud!
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: R Mai 13, 2011 3:08 am
Postitas Ptyyp
Sai proovitud lasta mootor soojaks ajada ning klappide klõbin kadus ära huvitaval kombel kuid mootoril 4 ja 6 pütt ei tööta korralikult!
Eile sai üks samasuguse mootoriga masinal plokikaaned tagasi peale pandud ja käivitamisel oli sarnane klappide klõbin mis ise peale 10min töötamist ära kadus ning mootor töötab nüüd väga hästi!
Sellest tuli ka mõte probleemsel masinal mootor soojaks lasta ning tulem oli sama! Klõbin kadus!
Proovisin süüdet keerata aga paremaks see miskit ei teinud! Küünlad ja küünlajuhtmed on korralikud!
Proovin veel edasi pusida ja vaatan mis saab!
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: R Mai 13, 2011 3:45 pm
Postitas totu
Klõbin ilmselt hüdrotõukuritest ja tundub et 4. ja 6. juhtmed vahetuses. Ei mäleta enam aga mingi kabe oli nende mootorite töö- või silindrite nummerdamise järjekorraga.
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: R Mai 13, 2011 4:16 pm
Postitas kastikas
Ega juhuslikult väntvõll 360` nukka suhtes ei teinud ?
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: R Mai 13, 2011 5:08 pm
Postitas totu
kastikas kirjutas:Ega juhuslikult väntvõll 360` nukka suhtes ei teinud ?
Ja kui tegi?

Siis on ta ju jälle õiges asendis.
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: L Mai 14, 2011 5:24 am
Postitas Ptyyp
Mingit sellist klõbinat nagu eelnevas videos enam ei ole!
Küünalde juhtmed paistavad õiged olema. Nii jagajal kui ka silindrite juures on numbrid peal! Ühe nuki märk tundub teisest peaaegu pool hammast vale olema. Kas see võiks ju ka väheke probleemi tekitada. Keerasin süüdet võimalikult varajaseks ning seda paremini mootor ka töötas kuid ikkagi väheke puudu! Panen homme uue hammasrihma, hetke katsetused vana rihmaga! Kas on võimalik, et rihm väheke veninud?
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: L Mai 21, 2011 10:46 am
Postitas Ptyyp
täna sai surved ära kontrollitud! 5-6 silindri surve on 0 ülejäänud on kuskil 130! Milles võib asi olla? Hüdrotõukurites?
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: L Mai 21, 2011 1:22 pm
Postitas uputaja
130 mida?Bari? veits võimatu. Ehk PSI? ehk 8,9bar. Natuke vähe.
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: L Mai 21, 2011 2:17 pm
Postitas totu
Ptyyp kirjutas:täna sai surved ära kontrollitud! 5-6 silindri surve on 0 ülejäänud on kuskil 130! Milles võib asi olla? Hüdrotõukurites?
Kas klapisääred on suletuna samal kõrgusel? Kui mure tekkis just peale rihmavahetust, kahtlustaks kõveraid klappe. Iseenesest võib ju ka hüdrotõukur klapi lahti jätta aga selleks peab ta totaalselt kinnikiilunud olema.
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: L Mai 21, 2011 2:28 pm
Postitas Ptyyp
uputaja kirjutas:130 mida?Bari? veits võimatu. Ehk PSI? ehk 8,9bar. Natuke vähe.
130Bari jah! Veic vähe küll aga ka mitte kõige hullem! Samas masin aint 220000km sõitnud! Full service history!
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: L Mai 21, 2011 2:32 pm
Postitas Ptyyp
totu kirjutas:Ptyyp kirjutas:täna sai surved ära kontrollitud! 5-6 silindri surve on 0 ülejäänud on kuskil 130! Milles võib asi olla? Hüdrotõukurites?
Kas klapisääred on suletuna samal kõrgusel? Kui mure tekkis just peale rihmavahetust, kahtlustaks kõveraid klappe. Iseenesest võib ju ka hüdrotõukur klapi lahti jätta aga selleks peab ta totaalselt kinnikiilunud olema.
Klapisääred tunduvad omas pesas olema! Klapid paistavad ka sirged olema niipalju kui neid seal näha on. Mingit erilist klapitirinat ei täheldanud käivitamisel. Samas oli kuulda hüdrotüukurite tirin. Kui kõik kuus hüdrotüukurit ritta seada siis üks nendest on teistest tunduvalt lühem ja kahte saab täiesti vabalt näpuga kokku suruda. Mismoodi kontrollida hüdrotõukureid? Kas võib olla viga selles, et mõni tõukur viga saanud kui rihm valesti peal oli'?
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: L Mai 21, 2011 2:45 pm
Postitas totu
Klapp läheb kõveraks taldriku alt ja siis ei ulatu klapisäär enam kaanest nii palju välja, kusjuures asju peab mõõtma, silmaga ei tee seal midagi. Pakuksin klaverid maha ja rihtlatt (joonlaud) klappide peale. Nii laest vaadates, 0,2mm madalam (sügavamal kaanes) klapp viitab juba kõverusele. Kui mootorit eelnevalt remonditud ei ole, peaks üsna hea pildi andma. Tõukurid tundusid juba 10a tagasi odavad (kas võis olla 80 EEK/tk?) ja kannatab ilmselt kõik ära vahetada, laua peal on neid üsna keeruline diagnoosida.
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: L Mai 21, 2011 7:06 pm
Postitas tarmo
Ptyyp klaviatuuril pole ehk punkti ega koma. Mõtles ilmselt 13.0 bar'i?

See täitsa ok surve ju.
Re: Probleem Mitsubishi 3.0 V6 mootori hammasrihma ajastamis
Postitatud: P Mai 22, 2011 10:49 am
Postitas Ptyyp
Täna sai plokikaan maha võetud ja tulemuseks oli 4 kõverat klappi!
Tänud kõigile!