1. leht 3-st

Roomik

Postitatud: T Mär 15, 2011 3:37 pm
Postitas siig
Mõtlesin, et jagaks enda ehitatava masina kohta ka pisut infot. Pole küll ratastel masin, aga maastikusuutlikkus peaks tulema piisavalt hea :D .
Ehitan seda siis koos sõbraga kooli lõputöö jaoks.

Sisust ka pisut: pikkus tuleb 4m juurde, laiust 2m, lindi laius 60 cm. Mootoriks on bemmi 2.4 td 85 kW, bemmi aut.kast ja volvo manuaalkast. Sillaks tuleb volvo 240 talasild.
Masina keeramise lahendame difri ja piduritega, mis on kõige lihtsam ja odavam.

Lindid teen ise transportöörlindist ja sinna peale metalllatid, mille tagant tähik siis vedama hakkab.

Plaanitu kohaselt hakkab see masin ka ujuma :twisted:

Mõned pildid ka siis mõningatest siiamaani tehtud töödest.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: T Mär 15, 2011 5:13 pm
Postitas Ten
Tore ettevõtmine,jõudu!
Äkki viitsid BMW mootori,automaatkasti pikkused üle mõõta ja siia kirja panna?

Postitatud: T Mär 15, 2011 5:27 pm
Postitas Taivo
Mis ülesanne nendel valgetel plastist ratastel on, tundub, et ei ole laagrite peal...?

Postitatud: T Mär 15, 2011 5:43 pm
Postitas empudogy
Vaadates, kuidas need paigutatud on, siis peaks olema tegu lindi tugiratastega, ehk siis nendega hakkab kogu masin toetuma lintidele, mis omakorda maapinnale.

Postitatud: T Mär 15, 2011 6:32 pm
Postitas siig
Täpselt õige jutt. Rattad on tõesti laagriteta(materjaliks polüuretaan),ning terve masin jääb nende peale.
Seepärast sai sellised välja valitud, kuna ei leidnud selliseid õigeid rattaid, mis oleks kinnise rummuga. Kui need rattad otsa saavad, siis teeb sinna lihtsalt laagrid sisse, nii nagu vaja.

Postitatud: T Mär 15, 2011 7:14 pm
Postitas pilgrems
Kohe on lihtsam korralikult teha.

Postitatud: T Mär 15, 2011 9:06 pm
Postitas Taivo
Ma panustaks ka ühe korra ja korralikult tegemisse, see plastmass saab liiva ja pori sees üsna ruttu otsa ma kardan. Talvel lumes vast veel kestaks natuke.. :roll:

Postitatud: T Mär 15, 2011 9:16 pm
Postitas empudogy
Ma minu meelest nägin isegi ehitusmarketis laagritel rattaid, ning samuti ka k-rautas... eks neid kohti on veel palju

Postitatud: T Mär 15, 2011 9:32 pm
Postitas carpets
Ise kasutaks neid täiskummist rattaid või paadikärudele mõeldud täiskummist rullikuid millele siis tuleks ise laagrid ja simmerid sisse panna. Need valged rattad võivad talvel külmaga rabedaks minna.

Postitatud: T Mär 15, 2011 10:44 pm
Postitas siig
Külmataluvus on nendel ratastel kuni -70 C, kui mul õigesti meeles on. Enne nende ostu sai kõikvõimalikud kohad läbi käidud ja läbi vaadatud. Ainuke variant see õige saada ongi ise teha. Seetõttu saigi need välja valitud, kuna neid rattaid on võimalik modifitseerida.

Samuti määras ostu ka hind, kuna rattaid läheb tarvis 24 tk.
Materjal iseenesest on üpris hea, aga eks kõik tuleb oma perse peal läbi elada :)

Ps. Sai ka uuritud, et täiskummist rattad ei pidavat eriti kiirust kannatama.

Postitatud: K Mär 16, 2011 9:06 am
Postitas saarik
Tere!

Neist laagritel ratastest.

Mina tegin täpselt aasta tagasi päringu sellisesse firmasse nagu Artium, Tartus. Suhtumine oli väga hea. Küsisin 125mm läbimõõdus erineviad rattaid. Koguseks oli 40 tk, hinnaks tuli kolmel erineval rattal keskeltläbi ca 200.- EEK tk (+km). Mina soovisin kiiruseks saada u. 60km/h, nende rataste max 25 km/h. (Ratasteks olid SE 125/20K; POEV 125/20K; ALEV 127/20K, kel huvi , saab vaadata). Minu eeliseks oleks olnud kulumiskindla uretaankattega rattad. Soov oli küll teha maasturile igale rattale lindid, aga teatud ajalistel jne pöhjustel jäi see poolikuks.



Lugupidamisega, saarlane.

Postitatud: K Mär 16, 2011 4:48 pm
Postitas empudogy
http://www.youtube.com/watch?v=RQItACC9 ... re=related Plaan siis midagisellist, kui vaatata tugirataste ehitust :D

Postitatud: K Mär 16, 2011 6:47 pm
Postitas siig
Väike vihje, kuidas alusvanker välja näeb :)

Pilt

Postitatud: K Mär 16, 2011 7:24 pm
Postitas Taunus2d
Kas lihtsam ei oleks 12"(võimalik et need isegi väiksemad) jaapani autode "varurattad" asetada sama süsteemiga igaüks pika amordi käiguga telje otsa, üksteise sõltumatud. Pm sama sama süteemiga teliku otsas nagu sul neli väikest, oleks üks suurem. Eeelis on, et toetab ka ülemist lindi osa, vastupidavus, hind ja saadavus ka ok.

http://www.youtube.com/watch?v=DotV3yMfIpA

Tugirataste vahetus oluliselt lihtsam kui hunnik väikeseid vahetada, ja silla otsa saad ehitada tähiku ka samasugusest veljest.
Need on enda ideed mida kunagi tulevikus plaan proovida.
Edu ja jõudu ehitamisel ja jään huviga ootama uusi poste.

Postitatud: K Mär 16, 2011 7:31 pm
Postitas empudogy
http://www.forumsforums.com/3_9/forumdisplay.php?f=66 siit foorumist peaks leidma ka nii mõnegi vastuse...
http://forum.lunohodov.net/viewtopic.ph ... &start=210

Igal juhul, kogun ise asju,et ka roomikt ehtama hakata... Seega äkki on ka teil sellest veel abi.

Üks küsimus veel, mis materjalist kere teete ja mis on umbes arvutuslik kaal?