1. leht 2-st

Automaatne veesärgi õhutus

Postitatud: R Veebr 18, 2011 10:06 pm
Postitas tarmo
Sanitaartehnikapoed müüvad selliseid õhutuse automaatventiile keskküttesüsteemide jaoks:

Pilt

See konkreetne on 1/2" keermega ja on olemas ka 3/8" keermega, kuid sirge (mitte 90 kraadi nurgaga).

Küsimus - kas keegi teab, kas kuskilt võiks olla saada ka väiksema keermega (1/4"; 1/8") samasugust asja? Häda pärast sobib ka 3/8", aga nurgaga.

Hüdraulika ja pneumaatika poed ilmselt ei aita, vähemalt Dunlopis midagi sellist pole.

Süsteemi töörõhk on maksimaalselt mõned bar'id (mootori jahutus).

Postitatud: R Veebr 18, 2011 10:20 pm
Postitas AsTroSS
Mina ostsin sirge tuulutaja paar aastat tagsi FEB'is

Postitatud: R Veebr 18, 2011 10:23 pm
Postitas karu
Mille veesärki sa automaatselt õhutada tahad?

Postitatud: R Veebr 18, 2011 10:26 pm
Postitas tarmo
karu kirjutas:Mille veesärki sa automaatselt õhutada tahad?
Nagu esimese postituse lõpus kirjas, siis (auto)mootori jahutuse.

Astross: mul vaja just nurgaga varianti ja 3/8" või väiksemat (suur ei taha hästi mahtuda). FEB'is oligi müügil vaid 1/2 nurgaga ja 3/8 sirge.

Postitatud: R Veebr 18, 2011 10:54 pm
Postitas karu
tarmo kirjutas:
karu kirjutas:Mille veesärki sa automaatselt õhutada tahad?
Nagu esimese postituse lõpus kirjas, siis (auto)mootori jahutuse.
Sellest sain aru jah aga mis mootori, tegelikult vabanda mu küsimus aga küsimus miks seda vaja on?

Postitatud: L Veebr 19, 2011 11:23 am
Postitas LR90
Küsimus selline et kas ta kannatab mootoris olevat 100 pluss kraadi?

Postitatud: L Veebr 19, 2011 11:29 am
Postitas Madis
Mina ostsin nädal tagasi paar õhutajat ja neil peal kirjed - max 10 bar ja max 110 kraadi. Kuid juhendis oli kirjas, et mitte kasutada glükoosi sisaldavate vedelikega. Aga jahutusvedelik vist seda siiski sisaldab.

Postitatud: L Veebr 19, 2011 1:21 pm
Postitas tarmo
Vaja selleks, et õhk ise välja tuleks süsteemist :)
Ma olen viimase poole aasta jooksul nii palju ringi lapanud mootorit, jahutust jne, et ei viitsi iga kord õhutamisega lisaks tegeleda. Kuna radikas on taga, siis on sellevõrra raskem õhku kätte ka saada. Kuna hetkel on jälle laiali, siis on mõistlik moment see ventiil lisada.

Fakt on see, et neid santehnika ventiile on kasutatud auto jahutuses. Pikaajalisi kogemusi küll vist pole, seega ei tea jah kas see glükoos või miski muu mingit negatiivset mõju avaldab...

Aga ikkagi - kas või kus võib neid pisemas versioonis leida? 8)

Edit: see pildil näidatud ventiil on ette nähtud töötama max 120 C, 10 bar ja kuni 50% glükoosisisaldusega vedelikuga.

Postitatud: L Veebr 19, 2011 3:27 pm
Postitas Kjen
Sa mine FEB-i või kuhugi mujale san.tehnikapoodi, ja osta omale 1/2'' muhv ja mille ühte otsa keera see õhutaja ja teise üleminek siis sulle sobivale keermele.
Üldiselt peale suuremat sorti õhukoguse läbilaskmist läheb see õhutaja tuksi, vähemalt küttesüsteemides.

Postitatud: L Veebr 19, 2011 5:07 pm
Postitas tarmo
Kjen kirjutas:Sa mine FEB-i või kuhugi mujale san.tehnikapoodi, ja osta omale 1/2'' muhv ja mille ühte otsa keera see õhutaja ja teise üleminek siis sulle sobivale keermele.
Ma saaks teda otse ka ühendada, aga probleem selles, et kapott ei mahu peale enam :)

Lihtsam variant oleks muidugi kasutada nt rehvi ventiili või muud sarnast, et siis käsitsi õhutada.

Postitatud: L Veebr 19, 2011 7:15 pm
Postitas Shrek4x4
VW ja Audil on lõdvikute küljes õhutuse niplid, mõnda sellist lõdvikut ei saa ära kasutada.

Postitatud: L Veebr 19, 2011 8:41 pm
Postitas al
See glükooli (irw: glükoosi) sisaldus on tõenäoselt piiriks viskoossuse tõttu, glükoolidel on paha komme palju väiksematest pragudest läbi pugeda, kui veel. Õhutaja puhul on see tõenäoselt ka määrava tähtsusega. Ehk siis: otseselt p----e miskit ei lähe, (et.glükoolid ei ole ka keemiliselt aktiivsed), aga normaalselt tööle ka ei saa.
Ehk on lihtsam tavaline kuulventiil panna? käid korra paar keeramas ja õhk väljas.

Postitatud: L Veebr 19, 2011 8:47 pm
Postitas AsTroSS
Tegelikult on jahutusvedelikus olev glükool jube aktiivne eriti metalli suhes aga,see et seda saaks mootoris kasutada on sinna lisatud inhibiitorit , mille eluiga on 2-5 aasta vahel sõltuvalt jahutusvedeliku tüübist.

Postitatud: L Veebr 19, 2011 8:50 pm
Postitas AsTroSS
Uuri suruõhu jubinatega kauplevate tegelaste käest kompressori paagi all oleva kondensi eemalduspunni kohta.


Sellega saad doseerida kui palju auri välja lased , miinuseks on see et automaatselt seda ei tee vaid pead ise seda punni kruttima

Postitatud: L Veebr 19, 2011 9:23 pm
Postitas Ints
Mina ei soovitaks selle automaatse õhutajaga eriti oma pead vaevata.
Ma olen oma maja keskkütte süsteemis kõik radikate ja põrandakütte automaatsed õhutajad välja vahetanud käsitsi variandi vastu.
Uuena asi toimib,aga üsna varsti hakkavad nad tõrkuma.Häda selles,et torustik ei ole seest ideaalselt puhas.Seal liigub ikka mingit sodi ja mingil määral ka katlakivi.See pudi läheb üsna pea selle õhuti klapi vahele.Tulemuseks on see,et õhk ei tule klapist välja ja kui siis hakkad käsitsi seda klappi aitama,siis kipub see klapp lahti jääma,ehk vesi hakkab sealt vaikselt välja tulema.
Ma olen katsetanud erinevaid automaatseid õhuteid,aga töökindlat varianti ma ei ole kohanud.
Auto mootori jahutuse õhutusega mul kogemus puudub,aga sisetunne ütleb,et ega sealgi see asi kaua ei kesta.