1. leht 2-st

Hammerite´ga auto ülevärvimine..?

Postitatud: E Veebr 14, 2011 8:10 pm
Postitas Bullrider
Niisiis kui inimesel muud targemat teha pole, siis tulevadki lollid ideed pähe.... Idee iseenesest lihtne - lähitulevikus peaks(võiks) auto üle värvima. Rippuma jäi idee hammerite nn. haamerdatud versiooniga...... Ok, oli ka teisi ideid, et nigu tavaline kasvõi dupont autovärv ja sügavmatt lakk pääle jne jne. Väga ilus eks.... Ainult, et seekord ilu või vägevust tag ei aja. Pigem erilisust ja praktilisust... Aga krt kui vaja(ja kindlasti tuleb vajadus) oksakriime ja kadestaja heidetud pudelilömme vaja üle võõbata, siis lakitud mattpindade tötlemisega lääd lolliks aga näiteks hammerite(või analoogse) pinnakattematerjaliga oleks asi lihtne... Või kuidas? On kellelgi konkreetseid kogemusi selle kasutamisel autoplekkide puhul? Aastaid tagasi tehtud teemasid lugedes jäi tunne, et asi autoplekkidele nagu pikaajaliseks kasutamiseks ei kõlbavat..... On ehk nüüd inimestel kogemust rohkem?
Igal juhul tänan soovituste eest.

Postitatud: E Veebr 14, 2011 8:21 pm
Postitas hunter112
On olemas kogemus autode juures hammerite värviga ja ei soovita.Kui veel värv värske vaatad et täitsa tip top.Aga kui kuiv siis täitsa jube,nagu oleks kuiva pintsliga värvinud,vedelaks tegemisele ka kõige paremini ei reageerinud.Vb oli viga värvijas aga ei kõlba ta autokere katma.Aiapostile ta mõeldi ja sinna ta võiks ka jätta. Niva ja villise ma värvisin tavalise sadoliniga ja kui metsas ei käiks siis läigiksid nad siiani väga hästi. :wink:
Jõudu!

Postitatud: E Veebr 14, 2011 8:23 pm
Postitas Kjen
Üks pagana nõrk värv kividest tingitud löökide vastu. Samas nagu Sa märkisid, hea kohtparandusi teha.
Kui värvida mingi muu värvkatte peale, koorub aastaga maha.

Postitatud: E Veebr 14, 2011 8:32 pm
Postitas Landy
Kjen kirjutas:Üks pagana nõrk värv kividest tingitud löökide vastu. Samas nagu Sa märkisid, hea kohtparandusi teha.
Kui värvida mingi muu värvkatte peale, koorub aastaga maha.
Nõustun Kristjeni öelduga, kipub olema selline "jäik" värv, mis kipub löökide korral kergelt pragusid sisse võtma ja muljumise korral (metsas ikka juhtub) kilduma. Ka ei taha hästi varasema värvi peal ega ka galvaniseeritud pinnal püsida. Väga ei soovita.

Postitatud: E Veebr 14, 2011 8:41 pm
Postitas dexter
kuna ise tegelen igapäevaselt keretööde ja autode värvimisega, siis mõtlesin et võtan natuke sõna.
Esimene asi mis eelmainitud jutust silma jäi oli värviparanduste osa. Nimelt ega selle hammeraidi või mis iganes muu värviga ei saa värvida nii et äsja värvitud detail oleks vana detailiga kõrvuti täpselt sama tooni. Kui tahetakse ikka head tulemust siis reeglina tuleb kõrvalolev detail kaasa hajutada, muidugi on ka erandeid kus saab nn kannist kanni värvida.

Aga kuna jutt on pigem praktilisest värvist siis ok, hammerait nn suht tugev värv, tõsi, eriti kui seda võrrelda tõesti duponti cromaxi vesialuselise lakialuse värviga. Seda siis nii füüsiliste kui ka korrosiooni vastaste omaduste poolest(räägin hetkel vaid värvidest)
Küll aga võib võrrelda hammeraiti mõne tööstusseeria värvidega(kui juba dupontist juttu oli, siis imron fleet line) on füüsiline tugevus kindlasti tööstusvärvi poolel. Ja minu teada peaks ka hind olema tööstusvärvidel soodsam.
Hammeraidi eeliseks on see, et teda võib nö otse roostele peale värvida. kuigi kui tegelikult seda nii teha, ega ta siis väga pikaajaline siiski pole. Sama ka tööstusvärviga. Kõige parem kui teha siiski nii, et esmalt eemaldada füüsiliselt niipalju roostet kui võimalik, peale seda kogu haljas metall katta kas happe või siis epo krundiga, peale seda tavalise täitevkrundiga, pind karestada, pahteldada, lihvida ja viimistleda ning uuesti kruntida. Järgnevalt vastavalt tehnoloogiale siis kas otse krundile märg-märjale süsteemis peale värvida või siis teha krundile vahelihv ning peale seda detail värvida.
Tööstusvärv jääb peale korralikku kuivamist iga paganama tugev ja kui on soov seda veel omakorda veel tugevdada siis võib selle veel omakorda üle lakkida.
(märkuseks:tööstusvärvi all mõtlen siis 2 komponentset pinnavärvi)
Kokkuvõtteks: teha võid mõlemat pidi, parandada on värvi võimalik mõlemaga, võtad kasvõi pintsli ja võõpad käsitsi üle, aga minu arust jääb paremaks valikuks siiski korralik värv.
Kui kellelgi rohkem asja vastu huvi, siis võin vastata küsimustele kas siia või PS kaudu.
Tervitades

Postitatud: E Veebr 14, 2011 8:43 pm
Postitas Bullrider
Ai krt.....siis see kahtlus siiski osutus õigeks, et kogukere plekkidele mitte panna. Mingit sama välimusega pidavamat alternatiivi ei tea keegi? Säände hõbevärvi haamerdatud pind muidu puhtana isegi atraktiivne ju.. Siin kohalikud on tõmmand oma länkaritele matti katusevärvi selga...... aga see vist on jälle selline, et ega rulliga pärast parandusi ikka ei tee, tahab jälle korralikumat eeltööd. Ega asi ei olegi selles, et ma laisk ja robustne oleks, lihtsalt metsaauto tundub ikka räigelt lollakana kui see läigiks ja sillerdaks nagu näituste Lamborghini.

PS. Aijaa, niikaua kui ma siin trükkisin, dexter jõudis väga põhjalikult juba valgustada värvide poolt. Thanks

Postitatud: E Veebr 14, 2011 8:47 pm
Postitas dexter
kui tahad mingit robustset ja tugevat värvi, siis mina kasutasin kõiksugu veermiku ja raami osade värvimiseks mere konteinerite värvi, mingi läti toodang aga jäi ikka kõva ja siiani pole ka metsas väga maha koorunud(1a praktika) muidugi kui saad ikka kivilt löögi, siis muidugi sealt värv maas...

Postitatud: E Veebr 14, 2011 8:53 pm
Postitas Bullrider
Kas seda mere konteinerite värvi saab ka toonida vastavalt maitsele ja kust seda reaalselt saada oleks?

Postitatud: E Veebr 14, 2011 8:59 pm
Postitas dexter
vot selle toonitavuses ma natuke kahtlen, kuigi kindel ma pole...Aga mina ostsin seda konteineri värvi viimati eelmine suvi tartust "RT värvid" liiter värvi maksis tol ajal ca 105 kr.

Postitatud: E Veebr 14, 2011 9:01 pm
Postitas MahviaDeTyrk
hammerite kusagil laheduses myyakse tavaliselt ka corrostop nimelist analoogset aga minu kogemustel odavamat ja otse mitte kõige roostevabamale pinnale tõmmates paremini kestvat varviplöga

Postitatud: E Veebr 14, 2011 9:23 pm
Postitas krunnn
Sai värvitud värava karkass Hammerite sinise pärlaga üle. Karkassi lasin relaka otsas oleva terasharjaga puhtaks ja siis kõik mis vaja sinna juurde teha, et seda rauda katta Hammeritega tehtud vastavalt tootja soovitusele jne. Täielik jama on see värv. Roostetab kui kurat, lööke ei ole saanud, soola ei ole saanud, võta miski ehitus nuga ja lükka - alt täis rooste. ja rooste tuleb läbi värvi silmaga nähtavalt. Töö tehtud ca 5a tagasi. Värvitud sai varju all ja ikka väga heades tingimustes. Samal ajal tõmbasin miski suvalise odava metallvärviga (sadolin äkki) kreissae üle ja siiani nigu tutikas, ei mingit krunti ega midagi. ja on lööki saanud jne. ei roosteta värvi alt.
Ei usu neisee huipu reklaamitud jamadesse..Arvamus subjektiivne ja põhineb oma väiksel kogemusel - aga tuttav soovitas Soome kütuseterminalides kasutatavat 2 komponentset metall värvi, need pidid miskid uskumatud kurjad värvid olema vastupidavuselt, lubati proovi törts tuua, kui üle jääb. Eks näis.

Postitatud: E Veebr 14, 2011 9:31 pm
Postitas M.A.R.E.K
lase terve auto kivikaitsmega üle :wink: suht tugev ja hea näeb välja ka ju

Postitatud: E Veebr 14, 2011 11:32 pm
Postitas urmas
Kümme aastat tagasi värvisin roostes vihmaveetorud miski Sadolini plekkkatuse krundiga ja peale võõpasin tavalise seinavärvi (valge). Siiani roosteta.
Ehk siis:
Hammerite ja selle reklaam on koduperenaistele.
Lahustibaasiline krunt (hea kui pintsliga sisse nühid) alla ja peale miski välisvärv alküüdi baasil. Kindlalt odavam ja parem. Enam odavamalt ja lihtsamalt polegi vist kodus võimalik. Paha küll see, et kuivab kaua ja korjab ka tolmu sedajagu rohkem.

Postitatud: T Veebr 15, 2011 12:44 am
Postitas FlammablE
Mitmekomponendilisi tööstusvärve võib ka hiljem soovi korral pintsliga üle mäkerdada. Pintaväri-s segasid pur-värve vastavalt soovile, ka matti sai. Kunagi oli ca 300eeki kilo. Kui on soov lihtsalt poest purk pintsliga mäkerdamiseks "roostevärvi" osta, siis korrostop ja muud sarnased ajavad asja odavamalt ära kui hammerite.

Postitatud: T Veebr 15, 2011 6:54 am
Postitas dexter
M.A.R.E.K kirjutas:lase terve auto kivikaitsmega üle :wink: suht tugev ja hea näeb välja ka ju
Kivikaitse on küll hea löökide kaitseks, kuid korrosiooni kindlus puudub tal küll.Kivikaitse pole mõeldud lihtsalt korrosiooni eest kaitsma. Kindlasti ei soovita ma kasutada bituumeni baasil kivikaitsmeid(kuivavad nii kõvaks, et pärast kooruvad suurte tükkidena maha)
Soovitan kasutada kas vaigu või vaha baasil olevaid kivikaitsmeid.
Kui kivikaitset kasutada siis ikka sihiotstarbeliselt:
a) rooste maha kenasti, hape alla, täitevkrunt alla, happele kivikaitse ja kivikaitsmele värv peale
b)rooste maha, hape, täitevkrunt, värv ja alles siis kivikaitse.

Kivikaitse on tegelikult poorne materjal mis laseb niiskust läbi