1. leht 1-st

Niva sahaks?

Postitatud: L Veebr 12, 2011 8:21 pm
Postitas donaldt
Terekest,

Sahkadest on siin foorumis päris palju juttu, olen nüüd tükk aega sirvinud ja vaadanud ja tahaks esitada ühe küsimuse: kuidas sobib sahaks niva? Ringi vaadates olen näinud küll, et nivadele on ette pandud sahku aga tulemusest ja sellest kuidas on seda hiljem kasutada ning kas ajab oma asja ära juttu napip.
Täpsemalt huvitavab just see, et kuidas on lood saha kinnitamisega nivale. Kas lithne või jääb miski segama/probleeme tekitama. Samuti on nivadel mootorid suhteliselt pisikesed - kui masinale korralikud ketid alla panna ja haakumine piisav on siis kas on piisavalt jõudu, et lund lükata?

Üldiselt kui kellelgi tuju võiks rääkida mis on auto puhul tähtis, et temast hea sahk saaks ning ehk on mingi parem variant peale niva kui auto on mõeldud ainult oma kodutee sahkamiseks.

Ettetänades,
Donald

:)

Postitatud: L Veebr 12, 2011 8:46 pm
Postitas carpets
Lume lukkamisel on siiski tähtis mass. Kui sul auto udu kerge siis temaga ei saa ka eriti paksu lund lükata. Usun,et kui nivale sahk panna siis kodused toimetused ajab ehk ära. Ma pakuks ,et sahk tuleks niva puhul kinnitada mootoritala külge sest seal küljes tal põhimõtteliselt ka esisild. Jõudu on tal küll tõesti ikka vähe seega tuleks ketid ainult tagaratastele panna.

Postitatud: L Veebr 12, 2011 8:49 pm
Postitas Landy
Nivale on nii eestis kui piiri taga sahka ette pandud küll.
Kui hästi otsin, siis ehk leian ka arhiividest näidispildid üles.

Postitatud: L Veebr 12, 2011 9:49 pm
Postitas donaldt
Landy kirjutas:Nivale on nii eestis kui piiri taga sahka ette pandud küll.
Kui hästi otsin, siis ehk leian ka arhiividest näidispildid üles.
Ise leidsin ringi kolades Teie enda poolt postitatud lingi: http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/snowblade/

Kõige suurem hirm on niva puhul see, et ta võib lahjaks jääda.
Plussid on tal muidugi hind (alla 1000 euri saab lumelükkamiseks täitsa sobiva niva) ja lihtsus (jupid odavad ja kättesaadavad ning kergesti vahetatavad)

Kas on olemas sarnaste omadeustega alternatiive nivale?

Postitatud: L Veebr 12, 2011 11:32 pm
Postitas Landy
Näed, olid kiirem, kui mina ;-) !

Kõik sõltub sellest, kui sügvat ja rasket lund plaanid lükata ning millise nurga alla ja kui lai on sahk.

Vähese massi ja jõudlusega auto puhul on äkki mõtekam panna kiilsahk. Selleks, et

Kindlasti tasuks teha ratatele ketid ning, et tagaots liialt kerge poleks, siis liiva täis kartul kott pakiruumis (loomulikult kinnitault!) ei teeks paha.

P.S.
Lumetõrjet on tehtud ka Nivast kergemate maasturitega ja pikki aastakümneid.

Postitatud: P Veebr 13, 2011 2:27 am
Postitas donaldt
Praeguste andmete põhjal läheb niva loosi, tänud abistajatele! :)

Postitatud: P Veebr 13, 2011 11:17 am
Postitas virgo
Panin ühe Niva just sõitma eesmärgiga oma hoovis lund lükata. Ilma sahata hoovis ringi ukerdades sai selgeks, et mulle see masin lume lükkamiseks ei sobi. Ilma roolivõimuta väga ebamugav pisemas hoovis manööverdada. Lada käimar ja sidur pole ka teab mis meeletu kuulsusega šedöövrid. Tõstuki peal esiotsa vaadates tuleb ka nutt peale, nii vintsi kui saha kinnitusega on suht tuuga värk.
Kõik on muidugi teostatav ja kindlasti on osad Niva omanikud ka sellega rahul. Mina tunnen paraku ennast at kastiga Grandi nahkses istmes mugavamalt/kindlamalt lund lükates.

Virgo

Postitatud: P Veebr 13, 2011 10:25 pm
Postitas Landy
Kui tegu on su (pere) ainsa või peamise autoga, siis sahaga ruunamist väga ei soovitaks. Esiosas üsna õrn kandevkere osa saab raske lumega kõvasti vatti. Kui metsa-ja pullimasin, siis pole hullu midagi.

Postitatud: L Veebr 19, 2011 2:30 pm
Postitas donaldt
Mul oleks vaja lükata võrdlemisi sirge tee niiet roolivõimu ja muude mugavuste puudumine ei heiduta, palju manööverdamist ei ole ja kui masin oma töö robustselt ära teeb olen rahul.
Nivale sai pilk peale pandud just sellel põhjusel, et see koormab rahakotti kõige vähem, mõni mugavam grand ainult selleks soetada, et ühel aastaajal aeg-ajalt lund lükata oleks suhteliselt ebaratsionaalne. :)

Postitatud: E Veebr 21, 2011 5:33 pm
Postitas VAZist
Sai ka omale Nivale sahk ette. Kartsin hullemat, aga hakkas tööle ja isegi paremini, kui lootsin. Muidugi meetri kõrgust tuisuvalli, ega jääkamakat ei lukka. Soovitan sahk teha pööratav ja leevendus vedrudega. Tõstan vintsiga. Ja sahk peab olema tugev, et kõveraks ei lukka. Kogu kupatus koos ATV vinsiga läks maksma umbes 2000 eek. Materjaliks kasutasin vanarauda. Vastasel juhul oleks tulnud summat korrutada umbes viiega.

Postitatud: T Mär 01, 2011 9:12 pm
Postitas madis132
VAZist kirjutas:Sai ka omale Nivale sahk ette. Kartsin hullemat, aga hakkas tööle ja isegi paremini, kui lootsin. Muidugi meetri kõrgust tuisuvalli, ega jääkamakat ei lukka. Soovitan sahk teha pööratav ja leevendus vedrudega. Tõstan vintsiga. Ja sahk peab olema tugev, et kõveraks ei lukka. Kogu kupatus koos ATV vinsiga läks maksma umbes 2000 eek. Materjaliks kasutasin vanarauda. Vastasel juhul oleks tulnud summat korrutada umbes viiega.
Aga kuhu kohta sa saha kinnitasid kere külge??

Postitatud: K Mär 02, 2011 6:55 am
Postitas tai
Vedeleb maja ees täiesti korralik rootslaste tehase toodang (vist oli snowroller) Peaks kaalu ja laiuse poolest sobima niva ette. Kui huvi tule vaata üle.
Massi kohapealt kommentaar - ise terve talve lükanud savisaare tegemata tööd tagaveolise 150cc quadiga. Meie talved on nii nagu nad on. Siiani on hakkama saanud.

Postitatud: K Mär 02, 2011 5:50 pm
Postitas VAZist
madis132 kirjutas:
VAZist kirjutas:Sai ka omale Nivale sahk ette. Kartsin hullemat, aga hakkas tööle ja isegi paremini, kui lootsin. Muidugi meetri kõrgust tuisuvalli, ega jääkamakat ei lukka. Soovitan sahk teha pööratav ja leevendus vedrudega. Tõstan vintsiga. Ja sahk peab olema tugev, et kõveraks ei lukka. Kogu kupatus koos ATV vinsiga läks maksma umbes 2000 eek. Materjaliks kasutasin vanarauda. Vastasel juhul oleks tulnud summat korrutada umbes viiega.
Aga kuhu kohta sa saha kinnitasid kere külge??


Kinnitused tegin raami otstesse. Otsad said vähe lisa tugevdust ja siis sinna kulge keevitasin kinnitus kõrvad.