1. leht 5-st
Cherokee jahutusvee paisupaak ja soojamure.
Postitatud: E Jaan 24, 2011 10:56 pm
Postitas clondike
Autoks on 92.a. cherokee xj 4.0 136kw. Värske autoomanikuna on tekkinud mõned küsimused. Nimelt kaob paisupaagist jahutusvedelik. Võtsin paisupaagi maha, see tundus terve olevat. Ometi olen sinna 2L kokku 3 korraga 2päeva jooksul sisse kallanud ja hetkel on tase ikka tsipa alla minimumi(paagil on kolm ava - voolik, mis tuleb radika korgi juurst paagi ülaossa, paagi enda kork ja korgi kõrval olev suunaga allapoole avaus- kustkohast saab jahutusvedeli jalutama minna sealt?). Põhjus, miks üldse juurde valama hakkasin oli see, et auto hakkas kohapeal sooja mootoriga käies mingi hetk külma õhku puhuma salongi, kuigi temp. oli max peal. Peale juurde kallamist puhus ka seistes sooja. Sõidu ajal maanteel ei tõuse temp näidikul üle 70, pigem jääb alla, sinna 5-60 kanti, puhub sooja, aga mitte kuuma nagau max eeldaks. Koha peal käies venitab näidikul temperatuuri 70 peale ära. Mida siit nüüd välja lugeda? Termostaat? Radika juures mingeid silmaga nähtavaid lekkeid ei täheldanud, aga väga ei lammutanud ka paremaks nägemiseks. Küll jäi silma õlisegune vesi õhufiltri kopsiku juures. Olen algaja ja loodan et kohe idiot cornerisse ei satu

Postitatud: E Jaan 24, 2011 11:09 pm
Postitas helar
Postitatud: Laup Jan 22, 2011 11:17 pm Teema:
--------------------------------------------------------------------------------
Tsiteerin::
Kas peaks laskma asja ostuhuvi süvenedes teenenduses üle kontrollida ehk kas peaks sellise asja puhul ohumärki nägema selles mootoris või ei pruugi see midagi tõsist tähendada?
ja mitte ainult selle. sa ei kujuta ette, kui paljud kliendid on auto lasknud PÄRAST ostu üle vaadata. Kui vigadenimekri koos varousade ja töö maksumusega on selgunud... (siinkohal oleks kuul pähe emotikon abiks)
Olen paratamatult ,tõe avaldamisega auto seisukorrast, pidanud tegema õnnelikke inimesi üsna õnnetuks ja tulemust pole hea vaadata.
Vali mis auto tahes- Enne ostu lase auto põhjalikult ÜLE VAADATA!
_________________
4x4 Ruudus -Metsas Moog, Tänaval Audi
Kahju ,kuid sina oled järgmine....
Võin aidata defekteerimise ja remondiga.
Kuid arvan ,et teadjamad usaraua remondimehed lajatavad siia varsti kaunis karmi diagnoosi.
Postitatud: E Jaan 24, 2011 11:14 pm
Postitas urmas
helar kirjutas:
Kahju ,kuid sina oled järgmine....
.
Mis mõttes ???
Väga harva juhtub nende mootoritega midagi. Kui juhtub, siis 150-200 euro eest saad korras mootori..
Postitatud: E Jaan 24, 2011 11:23 pm
Postitas clondike
"Kas peaks laskma asja ostuhuvi süvenedes teenenduses üle kontrollida ehk kas peaks sellise asja puhul ohumärki nägema selles mootoris või ei pruugi see midagi tõsist tähendada?"
See osa käis teise auto kohta, mida lasin kontrollida ja ei ostnudki peale seda. Cherokee aga ostsin siitsamast foorumlase käest, ehk siis ei tahaks uskuda, et täie raha eest müts pähe tõmmati. Eks ootan diagnoosi siis.
Autoks on see masin:
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=700335
Postitatud: E Jaan 24, 2011 11:25 pm
Postitas helar
Kahjuks jälle olukord kus auto osteti ilma kontrollimata.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=30259
Postitatud: E Jaan 24, 2011 11:27 pm
Postitas helar
Cherokee aga ostsin siitsamast foorumlase käest
See on hea- kindlasti saate müüjaga kokkuleppele.
Re: Cherokee jahutusvee paisupaak ja soojamure.
Postitatud: T Jaan 25, 2011 12:23 am
Postitas ibra
clondike kirjutas:Autoks on 92.a. cherokee xj 4.0 136kw. Värske autoomanikuna on tekkinud mõned küsimused. Nimelt kaob paisupaagist jahutusvedelik. Võtsin paisupaagi maha, see tundus terve olevat. Ometi olen sinna 2L kokku 3 korraga 2päeva jooksul sisse kallanud ja hetkel on tase ikka tsipa alla minimumi(paagil on kolm ava - voolik, mis tuleb radika korgi juurst paagi ülaossa, paagi enda kork ja korgi kõrval olev suunaga allapoole avaus- kustkohast saab jahutusvedeli jalutama minna sealt?). Põhjus, miks üldse juurde valama hakkasin oli see, et auto hakkas kohapeal sooja mootoriga käies mingi hetk külma õhku puhuma salongi, kuigi temp. oli max peal. Peale juurde kallamist puhus ka seistes sooja. Sõidu ajal maanteel ei tõuse temp näidikul üle 70, pigem jääb alla, sinna 5-60 kanti, puhub sooja, aga mitte kuuma nagau max eeldaks. Koha peal käies venitab näidikul temperatuuri 70 peale ära. Mida siit nüüd välja lugeda? Termostaat? Radika juures mingeid silmaga nähtavaid lekkeid ei täheldanud, aga väga ei lammutanud ka paremaks nägemiseks. Küll jäi silma õlisegune vesi õhufiltri kopsiku juures. Olen algaja ja loodan et kohe idiot cornerisse ei satu

Eks sulle määriti pähe natuke tõsisemat remonti vajavat ,kui on see radika,või paisupaagi remont.Asi vajab muidugi uurimist ,aga heal juhul kisub sinna plokikaane tihendi vahetuse kanti.Võib ka kaane mõraga pistmist olla ning mõlemad asjad korraga.Vaata ,kas õli on normaalset värvi ,pole hall ja kas pole teda juurde tulnud.Kas surve tuleb radikasse ja lööb sealt välja .Sumpast auru ei tule?Kas paisupaak polnud seest õline?Tegelikult oleksid pidanud seda vaatama enne auto ostu.
Postitatud: T Jaan 25, 2011 9:15 am
Postitas kalleo
Küll jäi silma õlisegune vesi õhufiltri kopsiku juures
Õlisegune vesi kopsikus sees või väljaspool???
Mootori õli ja suits???
Juhtusin lugema ja vaatan, et jutt kisub puhta rappa. Olen küll mootoriasjanduses rumal inimene aga oma massina sain olukorras kus paisupaak ja pool radikat/mootorit oli kuiv. Tuba ei kütnud ja mootor ei läinud ka "seieri pealt vaadates" soojaks. Mis oli ka asjade normaalne seis- tuline jahutusvedelik lihtsalt ei ulatunud andurini! Valasin paar liitrit jahutusvedelikku lisaks ja seegi kadus päevaga.
Kõigepealt paistis kerge lekkekoht olema termostaadikambri kaane juures- tihend oli puru. Sinna uus termostaat, tihend ja silikoon. Edasi, radikasse minevate lõdvikute ühendused nii mootori kui radika poolel olid kõik rohkem või vähem lekkivad. Kusjuures, need lekked ei pruugi iga ilmaga ja seiva mootoriga üldse märgatagi olla! Ravi: kõik lõdvikud maha- puhastasin nii lõdvikute kui torude suud viimseski saastast ja uute klambritega paika. (Muuseas, neid klambreid vajadusel peale proovisõitu pingutada.) Salongi poole minevad voolikud olid mul korras. Aga vaata need ka üle. (Ja kui täidad, siis jahutusvedelikku vala ikka radikasse nii, et massina nina on kõrge mätta peale aetud.) Nüüd olen praktiliselt kaks aastat sõitnud ja jahutusvedelikku olen juurde valanud ehk sada grammi.
Aga esimene mõte oli mul ka, et vesi on läinud mootorisse ja mõttes võtsin juba mootorit lahti...
Üks loll võib rohkem õpetada kui... Ärge siis pikka viha pidage-
Postitatud: T Jaan 25, 2011 5:23 pm
Postitas karli
Minu cherol samad hädad nagu teemaalgatajal. Vedelik kaob küll paisupaagist ära, kuid radikas on alati korgini täis. Mootori temp on normis. Salongi puhub sooja mitte küll kuuma (imelik on see et aknale puhub soojemat kui jalgadele).
Summutist tuleb aga magusat lõhna- kas võib ikka olla et vedelik satub mootorisse?
Aga miks siis radikast vedelik ära ei kao ????
Postitatud: T Jaan 25, 2011 5:39 pm
Postitas LR90
Magus lõhn tähendab et tosool tuleb tagant välja

Postitatud: T Jaan 25, 2011 6:24 pm
Postitas clondike
Õli on täiesti normaalset värvi ja tase on normis. Õlikorgi alla mingit ollust kogunenud ei ole. Paisupaak on seest puhas, õlijääke küll ei ole. Sumpsi juures magusat lõhna ei ole nagu tunda, auravad nad aga mingil määral selliste kraadide juures kõik. Kas õlisegune ollus võib aga pärineda pildil olevast kummivoolikust, mis punase ringi sees? Vähemalt on õhufiltri kopsikusse minev ots alt poolt suure praoga ja õline nii seest kui väljastpoolt.

Postitatud: T Jaan 25, 2011 9:48 pm
Postitas karli
LR90 kirjutas:Magus lõhn tähendab et tosool tuleb tagant välja

Aga miks siis radikast vedelik ära ei kao?
Postitatud: T Jaan 25, 2011 10:35 pm
Postitas helar
Aga miks siis radikast vedelik ära ei kao?
ei hakka siinkohal autoehituse algtõdedest pihta ,kuid:
usu, kaob lõpuks ka sealt..
Postitatud: K Jaan 26, 2011 9:29 am
Postitas kalleo
Kas õlisegune ollus võib aga pärineda pildil olevast kummivoolikust, mis punase ringi sees? Vähemalt on õhufiltri kopsikusse minev ots alt poolt suure praoga ja õline nii seest kui väljastpoolt.
Jah, võib. Kuid see õline koht ja voolik on siiski vähe teine teema. Seotud õhufiltri, tuulutuse ja muu seesugusega. Kui viitsimist on, tsheki mootori peal asuvad asuvad torud ja düüsid üle. Nii seest kui väljastpoolt. Ummistuste korral võib "praost" nii õli kui kondentsi tilkuda. Ja õhufilter võib olla ka vabalt õli täis... Aga see on teine teema. Jahutusvedeliku elu need (d)efektid ei muuda.
Algsest teemast: veepumba oled ikka kindlasti üle vaadanud? Välispidiselt.
Postitatud: K Jaan 26, 2011 9:48 am
Postitas uputaja
Kunagi oli juhus kus külmakorgid olid läbi roostetanud. Tosool vaikselt kadus, maha ei jäänud tilkagi.
Aga piilu kollektori alla, kui plokk märg, siis asi selge.
Andres