1. leht 4-st
Arutelu veniva köie ümber
Postitatud: K Jaan 19, 2011 10:31 pm
Postitas anttix
Mis tähedab "veniv"? Kui palju see siis hooga tõmmates venib?
Vaadates "kinetic" nööri pilti siit
http://www.extreme4x4.co.uk/acatalog/info_RR03.html siis tundub pakutav nöör küll oluliselt teistsuguse ehitusega olevat.
Postitatud: K Jaan 19, 2011 11:08 pm
Postitas metsik
Veniv tähendab täpselt seda, et köis venib ja ei teki järsku lööki.
Kui pika köie venimis maad sa teada tahad.Ei oska kuidagi sulle öelda palju nt. 8m köis venib enne kui katkeb.
Postitatud: N Jaan 20, 2011 8:33 am
Postitas raulex
Minul on Metsiku käest ostetud 20 mm/10 m veniv köis.
Lumesupi sees tõmbasin Terranoga 5 tonnist furgoonautot 45 kraadise nurga all,kõigepealt tõmbas veoki külgepidi sirgeks ning seejärel lumest välja.
Hoogu võtsin meetrijagu,autos polnud tunda vähimatki lööki.Soovitan soojalt!
Postitatud: N Jaan 20, 2011 10:17 am
Postitas anttix
metsik kirjutas:Kui pika köie venimis maad sa teada tahad.
Hooga tõmbamise jaoks tehtud köied venivad tootjate lubadusi uskudes vähemalt 20% mõned isegi kuni 40%. Lindid venivad vähemalt 20%.
Köied on põimitud (inglise keeles double braid) peenikesest nöörist (tavaliselt nailon), mitte keerutatud. Samasugust köit kasutatakse merenduses kaiotsana. Venivad lindid on ka olemas ja need tehakse samuti nailonist, tavaline tõstetropp/puukaitsevöö/misiganes on polüester.
raulex kirjutas:Hoogu võtsin meetrijagu
Siin videos võtab tõmbav masin hoogu ca poole autopikkuse jagu ehk natuke alla 2m ja köis venib peale pingule tõmbumist ka umbes poole auto jagu, mis enam-vähem klapib selle lubatud 20%-ga.
http://www.youtube.com/watch?v=zeoyAa-WPR0
Ma ei nori paha pärast, mul on tükk aega olnud mõttes sellist köit osta, aga pilti vaadates tundub olevat täiesti tavaline keerutatud nailonköis, mis venib küll, aga mitte nii hästi kui põimitud köied. Võib-olla ma eksin ja köis on mingist muust materjalist.
PS! Kapron, nailon, perlon jne on kõik üks ja seesama materjal.
Postitatud: N Jaan 20, 2011 10:37 am
Postitas raulex
anttix kirjutas:metsik kirjutas:Kui pika köie venimis maad sa teada tahad.
Hooga tõmbamise jaoks tehtud köied venivad tootjate lubadusi uskudes vähemalt 20% mõned isegi kuni 40%. Lindid venivad vähemalt 20%.
Köied on põimitud (inglise keeles double braid) peenikesest nöörist (tavaliselt nailon), mitte keerutatud. Venivad lindid on ka olemas ja need tehakse samuti nailonist, tavaline tõstetropp/puukaitsevöö/misiganes on polüester.
raulex kirjutas:Hoogu võtsin meetrijagu
Siin videos võtab tõmbav masin hoogu ca poole autopikkuse jagu ehk natuke alla 2m ja köis venib peale pingule tõmbumist ka umbes poole auto jagu, mis enam-vähem klapib selle lubatud 20%-ga.
http://www.youtube.com/watch?v=zeoyAa-WPR0
Ma ei nori paha pärast, mul on tükk aega olnud mõttes sellist köit osta, aga pilti vaadates tundub olevat täiesti tavaline keerutatud nailonköis, mis venib küll, aga mitte nii hästi kui põimitud köied. Võib-olla ma eksin ja köis on mingist muust materjalist.
PS! Kapron, nailon, perlon jne on kõik üks ja seesama materjal.
Videot keegi kahjuks ei teinud.Rohkem hoogu polnud tarvis võtta,veok tuli lumest välja.Tavalise köiega on juba sõiduautot hooga tõmmates nina esiklaasis või köis/pukseerimisaas puruks.Neid köisi on muidu eestis kümneid,saad mõnda(nt minu oma) huvi korral ise proovida.PS abiks.
Postitatud: N Jaan 20, 2011 2:21 pm
Postitas anttix
raulex kirjutas:Neid köisi on muidu eestis kümneid,saad mõnda(nt minu oma) huvi korral ise proovida
Tänud pakkumast, eks ma mingi hetk võtan mõne köieomanikuga ühendust, vean vintsi abil pingule ja mõõdan ära, et palju see 3-4T koormuse all venib.
Postitatud: N Jaan 20, 2011 2:53 pm
Postitas margus61
Ma pakuksin venimiseks 10...15%. Nädalavahetusel sai Männikul veidi sikutatud ja jäi subjektiivne mulje, et Metsiku tarnitud venis tiba paremini, kui Master-Pulli originaal. See oli küll veidi jämedam, aga pikem. Kui huvi testida, siis olen nendega Tallinn-Nõmmel üldjuhul saadaval. Veniv köis on igal juhul suurusjärgu parem asi, kui koormarihm tingimusel, et kinnituskohad auto küljes püsivad. Vastasel juhul on vastupidi

.
Postitatud: N Jaan 20, 2011 4:13 pm
Postitas ibra
margus61 kirjutas:Ma pakuksin venimiseks 10...15%. Nädalavahetusel sai Männikul veidi sikutatud ja jäi subjektiivne mulje, et Metsiku tarnitud venis tiba paremini, kui Master-Pulli originaal. See oli küll veidi jämedam, aga pikem. Kui huvi testida, siis olen nendega Tallinn-Nõmmel üldjuhul saadaval. Veniv köis on igal juhul suurusjärgu parem asi, kui koormarihm tingimusel, et kinnituskohad auto küljes püsivad. Vastasel juhul on vastupidi

.
Ei ole mõtet hakata võrdlema koormarihma ja venivat köit.Koormarihm ise ütleb,mille jaoks ta on.Ja veniva köiega koormat ei kinnita.
Postitatud: N Jaan 20, 2011 5:52 pm
Postitas anttix
margus61 kirjutas:Vastasel juhul on vastupidi

.
Mnjah, selle koha pealt tuleb üks video meelde, kus taat seletab, et venivat asja kasutades tuleb köie ots veel teise tropiga fikseerida, et kui kinnituskoht auto küljest lahti tuleb, et siis see püüab lenduläinud metallikolaka kinni, aga paljud seda tegelikult teha viitsivad.
Aga mis ma ikka pikalt seletan, kes tahab, see vaatab ise:
http://www.youtube.com/watch?v=2JBnxSqpuCM&NR=1
Postitatud: R Jaan 21, 2011 10:01 am
Postitas Rmaa
Selle köie venimisega peab tegelikult väga ettevaatlik olema sest pingest vabanenud köiel on väga suur löögijõud.
Tean surmaga lõppenud juhust kus köis lendas traktori tagaaknast sisse ja tulemuseks oli kodaniku lahkumine siitilmast,
Postitatud: R Jaan 21, 2011 10:44 am
Postitas Raiki
Pole küll Metsiku käest ostetud, aga
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=29995 teemas müüja käest soetatud 22mm. köis. Müüja väitel venib 30%
Postitatud: R Jaan 21, 2011 11:37 am
Postitas tanel
anttix kirjutas:Mnjah, selle koha pealt tuleb üks video meelde, kus taat seletab, et venivat asja kasutades tuleb köie ots veel teise tropiga fikseerida, et kui kinnituskoht auto küljest lahti tuleb, et siis see püüab lenduläinud metallikolaka kinni, aga paljud seda tegelikult teha viitsivad.
Krt, see on hea mõte. Ma teen omale kaks lühikest otsa autosse juurde, ruumi nad anyway eriti rohkem ei võta. Niisama vaalul kõõluvat sõidukat sikutades pole vaja muidugi, aga kui endast kordi suurem kolakas on kuskile põhja peale end korralikult ära parkinud... Ja siis on kärukonks vms kunagi "oskusterminoloogia saatel" kinni jopitud ja sellest ka veel pool läbi roostetanud... brr...
Kindlam tunne ikka kui nöörijupiga kasvõi sillatala külge ankurdad samusegi konksu. Sama rakendub ka endapoolses köie otsas muidugi.
BTW, riistamarketis müüakse mingeid tõstetroppide varrukaid, mis see õige nimi oli, ei meenu. Viskasin ühe südamerahuks köiele peale. Oli siin jutuks, et veniv köis ei kannata pinges igasuguste teravamapoolsete servadega kohtumist...
Postitatud: R Jaan 21, 2011 4:43 pm
Postitas Mony
aga kui katkeb siis võib päris korraliku litaka saada ikka:
http://www.youtube.com/watch?v=HEtuO-Mh ... re=related
Postitatud: R Jaan 21, 2011 8:09 pm
Postitas kaminahi
Seal naftasiberis tõmbas GAZ 53 käsivarrejämusu veniva kõiega meetrisest mudast väla halukoormaga URAL-i. Tõmbas hirmsa hooga kuni jaksas ja kui enam ei jaksnud,rehvid suitsesid betoonil, hakkas kõis tõmbama ja lupsti....kümme tonni tegi konnahüppe

Postitatud: P Jaan 23, 2011 6:24 pm
Postitas jr
Endal on see sama Certexi veniv köis ja Väo Show Rada pannes jäi Chevy lootusetult kinni savi sisse. Vintsiga lohistas Defender 110 igast asendist minema ja kuhugi mujale trossi panna ka ei olnud. Suur frontaal tuli ja venitas mu selle 10T köiega välja. Umbes 25-30% venis see köis ja siis tuli Chevy nagu linguga plumpsti välja. Järeldus - venib ja sitaks.