1. leht 3-st

Üritan leida postitust/ 69-469 ümber ehitus

Postitatud: K Jaan 12, 2011 3:04 pm
Postitas eino
Tere.

Mure selline et hiljuti juhtusin siin lugema mootorivahetus postitust Uaz-le Gaz 53 mootor aga nüüd enam ei leia ülesse, et loeks veel ja mõtleks asja üle järele. Ehk keegi targem lisaks selle lingi siia.

Ette tänades.
eino :D

Re: Üritan leida postitust

Postitatud: K Jaan 12, 2011 3:25 pm
Postitas ivan
eino kirjutas:Tere.
Uaz-le Gaz 53 mootor

1.aprill on kaugel veel, et selliseid nalju teha.
ilmselt see postitaja sai ise ka aru, et selliseid asju ei ole mõttet teha kui agrekaadid jäävad kõik UAZ-i omad. Näiteks võta kätte GAZ-53 kardaan ja võrdle seda UAZ-i omaga! Mida sa märkad?

Postitatud: K Jaan 12, 2011 3:29 pm
Postitas jack
Äkki mõtlesid seda http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=285 ... ight=volga
Siin tegemist küll GAZiga :D

Postitatud: K Jaan 12, 2011 4:38 pm
Postitas MetsaVikat

Postitatud: K Jaan 12, 2011 5:18 pm
Postitas eino
Äitähh Villule :D seda mõtlesingi.
1 aprill kaugel jah ja selle pärast kuulangi maad ja mõlgutan mõtteid, et kas tasub projekti ette võtta või ei. Muidugi eks kõige parema selguse saab siis kui ARK/Maantee ametist tuleb päringule vastus kooskõlastamise kohta.

Aga aeg annab aru ja kõike paremat kõigile.

eino :P

Postitatud: N Jaan 13, 2011 6:12 pm
Postitas carpets
Olen poole kõrvaga kuulnud ,et hetkel ühe sellise projekti ehitus on täitsa töös.Nimelt pannakse uaz 469 gaz 53 mootor ja näha pidavat seda saama unic talverallil.(juhul kui valmis saab)

Postitatud: N Jaan 13, 2011 6:29 pm
Postitas eino
:D :D väga hea info. Osalen ise ka sellel üritusel ainult et Mr. Bean Miniga. Eks siis otsin üles ja uurin ka sealt asja.

Pildike ka osavõtva autost.

eino

http://album.ee/node/24269961/50256679

Postitatud: N Jaan 13, 2011 10:08 pm
Postitas heints
Oskab keegi mulle lollile seletada mis sellise vahetuse mõte on? Kui hirmus vahetamise isu võiks sinna ju mõne normaalse mootori panna.See 53 moto on ju mõtetu uimane ja jõuetu kolakas maasturile.

Postitatud: R Jaan 14, 2011 7:19 am
Postitas eino
Kas ta nüüd mõtetu uimane kolakas ikka on?? Olen ise teinud ja sõitnud 53 klassi bagiga ja seda ei ütleks. Asi on lihtne see on lihtsalt odavaim varjant ja kui see mind rahuldab siis miks mitte. Teine küsimus eel kasutaja märkuse kohta et vaata kas või kardaanide vahesid siis ütleks selle peale et veokas peab ära vedama tonne kuid villis seda ei kaalu ju ja masin vähemalt minu puhul pole mõeldud metsas/mudas müttamiseks vaid talve hobi autoks.
Aga minu plaan oli teha selline massin:
alusvanker ehk siis sillad vahekast käigukast ja raam 469 oma, mootor 53 oma ja kere 69 või 69A oma.

eino :D

Postitatud: R Jaan 14, 2011 10:19 am
Postitas al
Et teemaalgatajat kohe maasse ei materdataks, siis jah, hulk aega tagasi oli tõesti kuskil teemas pooleldi OT, kus tõestati, et UAZ-i orig. R4 ja Gazi V8 mõõdu ja kaalu vahed olevat nii olematud, et paigalduses ja kasutuses suurt miskit ei muutu, samas seda va väänet ja võimu lisandub kordades. Ise olen siiski pisut pessimistlik, Uaziku mootorit on ikka kahekesi aiste vahele tõstetud, V8 jaoks oli vaja vähemalt 4 meest. st. Uaziku kergus, ehk üks põhilis eeliseid saab hoobilt nullitud. S--t kaalujaotus lisaks.

Postitatud: R Jaan 14, 2011 10:44 am
Postitas MetsaVikat
Tsiteerin ühte Volgaklubi postitust, vist oli Volgaklubi oma, omal arvutis, kaaludes kindel ei ole, kuna üks kirjutab üht, teine teist, näiteks üks kirjutas, et kaalub hoopis 275kg, vene lehekülgedelt otsides antakse ka erinevaid numbreid. Ka 275kg aga koos käigukastiga

"Niisiis originaalmootor kaalub 181kg(õliga).
Sierra mootor kaalub 184kg(kuivmass).
Zmz mootor kaalub 240kg(õliga).
Originaalmootori ja Zmz kaaluvahe 59 kg.
Piisab vintsi ja aku taha paigutamisest ja ongi kaalujaotus sama.Lisaks veel 4kg kergem hooratas ja sidur.
Uazi mootoril on 75hj ja 201 Nm pöördemomenti.
Fordi mootoril on 59hj ja 117 Nm.
Zmz mootoril on 125 hj ja 294 Nm."

Terv. Villu

Postitatud: R Jaan 14, 2011 12:23 pm
Postitas ivan
Võibolla esitasin oma arvamuse esimese postituses liiga lühidalt. üritan täiendada.
Kardaanide võrdlused tulid sellest, et olen isiklkult esimes kardaani GAZ-24-10 mootoriga 45 kraadise nurag sisse keeranud kui tagumine silda pooltelje murdumise tõttu ära kadus. Lisaks veel kohe ka esimese difri hambad maha. Seega tuleb võimsama, eriti võimsama momendiga mootori paigaldamisel tugevdada kõik ülekanded kuni ratasteni välja. Sidur, vahekast, poolteljed. See on soovitav kohe ära teha. See ei ole odav, sest tugevamast eriterasest jupid on eritellimus. Edasi kaalust. UAZ on projekteeritud vedama 7-t N armee sõdurit, seega esiots niigi raske. Originaal rehvidega, vints ninal, on eimene ots kogu aeg maa all. Vajad laiemaid ja suuremid rehve, et maa peal püsida. Olen samuti hobiauto omanik ja mõned korrad ka safaritel käinud koos UAZ-ga. olen suutnud oma auto kaalu hoida originaalsest UAZ-st veidi kergemana aga läbivuse poolest on vahe olemas minu eluka kasuks. ja kaalu vahed ei ole suured, alla 100 kg kindlalt. Samas olen suutnud kaalu jaotuse saavutada 52:48 ja see on põhjus miks auto maa alla ei lähe.

Postitatud: R Jaan 14, 2011 12:41 pm
Postitas erik
Teades Eino tausta, siis ilmselt mees tühja juttu ei tee. Aga ma tooks omalt poolt hunniku miinuseid, mis võiks arutamise alla tulla ennem selle projekti realiseerimist.

ZMZ mootor jah ise ei kaalu üle mõistuse palju.
Kaalub aga muu mudru, näit. radiaator koos oma 15 - 18 l vedelikuga.
Kaalub summuti
Kaalub roolivõimendi mida UAZ`l pole üldse
Kõik pisiasjad kokku on veel mingi 50 kg, kokku mingi 100 kg rohkem, kui originaal.
Loomulikult saab asju ka kergemate detailide vastu vahetada, ala alumiinium radikas, custom kollektorid ja summuti jooks jne.

Teine teema on ZMZ mootor ise, kui see asi üksipulgi lahti võtta, kaalu ajada ja süütesüsteem ringi teha, kaotada kõik lekked, ühesõnaga mootor korda teha, siis on tast ikka mingit rõõmu ka, muidu on ta ikka üks iganend paadiankur, mille parameetrid vastavad kiviaegsele diislile. Selles see mõte venelastel ju oli. Lühidalt, kätte ära ei sure, aga edasi ka V8 kohaselt ei käi ja kütust kulutab rohkem, kui normaalne oleks. Ümberehitust on selle tööga väga palju. Suurimaks miinukseks aga jääb UAZ`i käigukast ja vahekast, mis ei ole just vastupidavaim toode.

PS me oleme kunagi (6 - 7 aastat tagasi) sellist plaani reaalselt pidanud. Pärast pikemat arutelu ei pidanud seda projekti huvitavaks, kuna kõik UAZ`i eelised oleks kaduma läinud ja asemele oleks saanud ühe ägedat häält tegeva kalli kolaka, millega metsas suurt midagi teha poleks.
PS Lund lükkaks sellisega muidugi mõnuga. Kui diffrid lukku saaks.

Postitatud: R Jaan 14, 2011 1:15 pm
Postitas eino
See on hea et sellised märkused/soovitused/nõuanded välja tulevad. Hetkel projekt algabki sellest uurimisest sest pean tunnistama et õue peal ei seisa ühtegi massinat millest teha. Aga samas ju pole mõtet omale algul kola kokku korjata ja siis hakata uurima kudas edasi olla ning pettuda et projekti mõttest ei tulegi midagi välja.
Teine minu varjant ehk mõte oli teha auto 469 alusele ja 24-10 mootoriga ning kere 69 või 69A(oleks eelistatud sest seal 4 ust)oma, ka sellise idee/mõtte kohta oleks hea asjatundjate arvamus.
Nii et plussid ja miinused on teretulnud edaspidigi.

eino :D

Postitatud: R Jaan 14, 2011 2:40 pm
Postitas honkomees
aastat 20 tagasi sai soetatud selline ilma agregaatide numbriteta uaz 452D, mil 24-10 peal. No oli jõudu ja kiirust tsipa rohkem küll, maanteel sai Zigullidest mööda :lol: Hätta temaga just kunagi ei jäänud, traktorit pidin ainlt 2 korda kutsuma, mõlemal korral kartsin ümberminekut iseseisval edasijõnksutamisel.

Samas mul sai õhtaleläinud radikas vahetatud garaažinurgast tutika mosse radika vastu, mil mahtu kõvasti vähem ja rasketes oludes mässamisel tuli panna ka soojendus täiskoormusel tööle et üle ei kuumeneks.