1. leht 8-st
lumeläbivusega maasturit vaja (krdi Monika)
Postitatud: N Dets 09, 2010 9:52 pm
Postitas Mony
Tervist!
Kujuta ette, et sa seisad kilomeetrise kapitaalselt täis tuisanud kruusatee lõigu ees. 2007 CRV sealt läbi ei läinud (kliirens 185 mm+libavedu, tühimass ~1,5t), seega vajad midagi suutlikumat.
Sul on valida järgmistest sõidukitest üks, millega seda läbida. jutt käib uutest autodest (viimased mudelid) tehasekonditsioonis.
1) Subaru Forester automaatkastiga (kliirens 215 mm, tühimass ~1,5t).
2) Mitsubishi Outlander automaatkastiga (kliirens 215 mm, tühimass ~1,5t).
3) Suzuki Jimny manuaalkastiga (kliirens 190 mm, tühimass ~1,0t)
Millise Sina võtaksid ja miks (meelega ei lisa küsitlust, kuna huvitab eeskätt põhjendus)?
Postitatud: N Dets 09, 2010 9:56 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Jimny on neist nagut ainus mis maasturiks kvalifitseerub - selle natu väiksema kliirensi asja kompenseerib natu suurema rattaga ära
Samas.. lumest läbi minemiseks mass hea asi
Postitatud: N Dets 09, 2010 10:03 pm
Postitas pilgrems
Outlanderi ma välistaks, selle automaat kasti pärast.
Kord sattusin outlanderi rooli kui oli vaja sõidukas kraavist välja sikutada, peale köie pingule sikutamist ei suvatsenud see autoke midagi teha. Käigu kast ainult undas , oleks rattad ringi tõmmanud aga ei.
Postitatud: N Dets 09, 2010 10:24 pm
Postitas karu
Kui viitsid lõpetada mõningad tööd siis saaks minu käest hea läbivusega auto
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=28823&highlight=
Postitatud: N Dets 09, 2010 11:01 pm
Postitas tyyp07
Selles teemas soovitakse vist 20a uuemaid autosid
Teemasse kah:
Läheb siis nüüd 2 talv Jimny roolis ja pole erilisi probleeme esinenud. kui esimese korraga pole läbi läinud siis teise korraga ikka. Mul siis AT kastiga Jimny.
Re: lumeläbivusega maasturit vaja (krdi Monika)
Postitatud: R Dets 10, 2010 9:17 am
Postitas Kilpkonn
Mony kirjutas:
Sul on valida järgmistest sõidukitest üks, millega seda läbida. jutt käib uutest autodest (viimased mudelid) tehasekonditsioonis.
1) Subaru Forester automaatkastiga (kliirens 215 mm, tühimass ~1,5t).
2) Mitsubishi Outlander automaatkastiga (kliirens 215 mm, tühimass ~1,5t).
3) Suzuki Jimny manuaalkastiga (kliirens 190 mm, tühimass ~1,0t)
Lisaks siia veel
4) Jeep Patriot, vabalt valitud kastiga (kliirens 204mm, tühimass 1,5 t)
Lukustatav keskdiffer, elektrilised abilised väljalülitatavad. Kinni jääd siis, kui rattad enam maha ei ulatu.
Näide testmimisest sõsarmudeliga Jeep Compass:
Test 1, nii kaugele kui jõuab, siis välja tagasi.
http://www.youtube.com/watch?v=uw53cEV0 ... re=related
Test 2, "Mis kinni ei jää, saab kinni sõidetud"
http://www.youtube.com/watch?v=rOHL90o40XY
(see test lõppes 20 minutise kaevamisega, et rattad jälle maha saaks

Postitatud: R Dets 10, 2010 9:23 am
Postitas ehitusmasin
Elu on näidanud,et Suzuki lumes liiga kerge isegi 5"tõstega lumes liikumine oli raskendatud.Muidugi puuderlund oli ka kubemeni

Postitatud: R Dets 10, 2010 9:49 am
Postitas ubin
Jimnyle talveks vaja kõrget ja kitsast rehvi, mida pole aga saada. Isegi 195/ mähib ja jääbki mähkima.
Postitatud: R Dets 10, 2010 9:50 am
Postitas Landy
JImny liigub küll sellises lumes (kui ei ole sulalumi):
http://www.landy.ee/sillaehitajad/pildi ... mage10.htm
kuid vaid esimese käigu, aeglisti ja piirajas kinni mootoriga.
Meie saime sellistes tingimustes
http://www.landy.ee/sillaehitajad/pildi ... /index.htm
1,3L mootori kütusekuluks 35L/100km ehk täispaagiga saime nibin-nabin 100km sõüidetud.
Miks siinkirjuta ja mõne veidi suurema ja raskema PÄRIS maasturi poole ei vaata?
Postitatud: R Dets 10, 2010 9:52 am
Postitas Mony
väga asjalikud vastused senimaani
Kas foresteri osas kommentaare pole? Endale olemuselt meeldib enim, kuid see automaatkastiga versiooni väidetav "libavedu" hirmutab.
Jimny btw läks listi kuna sellega sai paar päeva tagasi metsas ford rangerit välja tõmmatud

Samuti sügisel läks müstilistest mudamülgastest läbi. Ses suhtes igati äge auto, kahjuks aga kliirens madalavõitu ja igapäeva sõiduks ilmselt samuti ebamugavaim variant < seepärast ka otsin muid variante.
ehk kuidas oleks forester vs jimny täistuisanud teel?
PS! Võib pakkuda ka muid variante, tingimusel et hind alla poole milku ja uus. Kuna sõidan palju, siis kasutatud sõidukit ei soovi (lihtsalt pole aega võimalike probleemidega tegeleda). pealegi kasutatuna oleks valik niikuinii teada - patrol GR
Välistaks enda jaoks järgmised mudelid:
honda CRV (juba on aga ei toimi, jääb suveautoks)
Nissan Qaashgai (ei taha autot mille nime ei suuda hääldada, pealegi olen seda elukat tolsamal neetud teel kinni jäänuna näinud

)
Dacia Duster (ausalt öeldes meeldib see auto, aga dacia märgiga pean ilmselt veel mõned aastad harjuma)
Nissan Xtrail (tundub suht samas pajas CRV-ga)
Toyota Rav4 (sama põhjus mis nissanil)
kõiksugu pickupid (meeldib see "trucki" kultuur, aga reaalselt ei vea ma midagi. seetõttu puht praktilistel kaalutlustel välistan)
Postitatud: R Dets 10, 2010 9:58 am
Postitas Mony
Landy kirjutas:
Miks siinkirjuta ja mõne veidi suurema ja raskema PÄRIS maasturi poole ei vaata?
Sest suurem päris maastur (pajero, pathfinder, lc etc) on 700-800k (ei maksa hinnakirja baashindadel end eksitada lasta

).
Aga paneks pulli pärast Suzuki GV kah teemasse. Vanemate mudelite omanikelt olen kuulnud kiidusõnu, uue kohta aga nii ja naa kommentaare. mis Siinne rahvas arvab võrreldes Jimny/forester?
Postitatud: R Dets 10, 2010 10:01 am
Postitas Landy
Jinny on TÕSINE tegija masin! Ka tehase sedes kuid korralike rehvidega.
http://www.landy.ee/sillaehitajad/pildid/pildid.htm
Tegu ka siin nimekirjas ka ainsa MAASTURIGA
Kuid igal autol on võimete piirid.
Dacia Duster - mine tee proovisõitsu (4x4 diisliga) ja unusta märk ning mõtele, kui vähe see maksba ning kütust ülde ei võta. Maksimum varustuses ei tohiksi nii jube ka olla.
Autot paksus lumes testinud offroader Imre Heinsaar (tuntud kriitilise inimesena) jäi selle masina sooritusega VÄGA rahule.
Kokku hoitud raha eest võid korralikud rehvid ja põhjakaitse alla osta.
P.S. tehnika doonoriks Nissan Qaashgai !
Postitatud: R Dets 10, 2010 10:18 am
Postitas Alari
Ma vaataksin alternatiivina siiski viimaste aastate Y61 masinaid ka, pole küll päris uued, kuid kindla ajalooga ja hooldatud masin kestab aastaid ja sõidab ka seal, kuhu Qashqaide ja Outlanderitega isegi ei mõtleks minna.
Postitatud: R Dets 10, 2010 10:26 am
Postitas Kilpkonn
Mony kirjutas:
PS! Võib pakkuda ka muid variante, tingimusel et hind alla poole milku ja uus.
Jeep Patriot on ca 400 000.
Mony kirjutas:
Välistaks enda jaoks järgmised mudelid:
honda CRV (juba on aga ei toimi, jääb suveautoks)
Nissan Qaashgai (ei taha autot mille nime ei suuda hääldada, pealegi olen seda elukat tolsamal neetud teel kinni jäänuna näinud

)
Dacia Duster (ausalt öeldes meeldib see auto, aga dacia märgiga pean ilmselt veel mõned aastad harjuma)
Nissan Xtrail (tundub suht samas pajas CRV-ga)
Toyota Rav4 (sama põhjus mis nissanil)
Xtrail peaks neist erinema sellesama keskdifri poolest, seetõttu tuleks ta siit pajast eraldada.
Dusteri kohta ei tea, aga kui ta on Landy sõnul sisuliselt Qaskai, siis ilmselt mitte.
Jeep Patrioti neliveo peamine erinevus muudest parketimaasturitest selles, et CRV haagib tagasilla juurde siis, kui auto haistab probleeme ehk siis esirataste läbilibisemisel. Patriot haagib (lukustamata AWD reiimis) tagasilla juurde igal järsemal gaasivajutusel (nt. kohaltvõtul) ja auto käitub enam-vähem nagu tagaveoline. Läbilibisemist ei hakata ootama.
Postitatud: R Dets 10, 2010 10:31 am
Postitas metsik
Alari kirjutas:Ma vaataksin alternatiivina siiski viimaste aastate Y61 masinaid ka, pole küll päris uued, kuid kindla ajalooga ja hooldatud masin kestab aastaid ja sõidab ka seal, kuhu Qashqaide ja Outlanderitega isegi ei mõtleks minna.
Siis saab ka teisi aidata
