Siberi ekspeditsioon 2005/2006
Postitatud: E Nov 29, 2010 12:19 pm
MEENUTUSI EORK Foorumi arhiivist aastast 2005
---------------------------------------------------------
Nelj Juul 28, 2005 - Suur
Kätte on jõudmas maagiline hetk - lahkumine pikale ja meeletule off-road retkele Siberisse.
Laupäeval ,06 augustil,sõidame ära D-terminalist Silja Line kiirlaevaga kell 12.00.
Kes tahab,võib meile tulla lehvitama kell 11.00.
Nelj Juul 28, 2005 - Külaline
Jõudu teile pikal teel oma auto ehitamiseks ja remondiks!
Kurjad keeled räägivad, et te pidada mutrivõti ühes ja kruvikeeraja teises käes startima.... Rolling Eyes
Kas teie SIBEX kodulehele ka uuendusi/värskendusi oodata on?
Kust võiks teie retke reklaamfilmi leida?
http://salehard.4x4.ee/
Nelj Juul 28, 2005 - Suur
Mutrivõti ja kruvikeeraja on ilmselt kõigil offroaderitel alati metsas kaasas.
Või kuidas...?
Reklaamfilmi aga võib leida isand Kotkase tagataskust ,kes kahjuks erinevalt algsetest plaanidest ei ole suutnud seda siiani üles riputada Sad
Püh Aug 07, 2005 - Külaine
Lahkumispisarad Crying or Very sad :
http://www.lahe.net/landy/offroad/060805/index.htm
Laup Jan 08, 2005 - Suur
Siin on olnud huvi järgmisel aastal Siberisse suunduva offroad ekspeditsiooni vastu.Annaks siis veidi infot.
Lootsin küll,et Autolehes kirjutatakse asjast pikemalt,kuid nüüd selgus ,et tehnikastki on juba väga palju kirjutada ning esimene artikkel käsitleb rohkem autosid, sõidu enese jaoks jääb ruumi väga põgusalt.Hiljem ilmub täpsem jutt ka ekspeditsioonist täpsemalt.
Tegemist on siis soomlaste poolt organiseeritud veoauto ekstreemekspeditsiooniga Obi jõe suudmesse,kuhu on kutsutud osalema ka mind 6x6 Volvoga.Soomlaste poolt on minemas kaks Unimogi ja üks Proto-Sisu.
Seda trassi on kaks korda üritanud läbida sakslased Unimogide ja MAN-idega ning üks kord poolakad Landroveritega.Keegi veel kohale pole jõudnud.Kõige lähemale on pääsenud sakslased kes jäid lõppsihist linnulennult 500 km kaugusele.
Üks soomlastest on varem ka sakslastega koos katsetamas käinud ja omab pilti trassist.
Sõit läheb mööda teid ja radasid kuni Petchorani ,sealt edasi pki raudteid ja gaasitrasse kuni Vorkutani,sealt üle Lähispolaar-Uraalide mingeid katkendjoonega radasid pidi,siis läbi soode kuni Labõtnangini ja sealt parvega üle Obi Salehardi.Tee pikkus linnulennult on 4000 km/üks ots.
Tagasi tullakse sama teed pidi.Aega võtab üks suund 3-4 nädalat,kokku mõlemad suunad siis 6-8 nädalat.Ärasõit on augusti esimesel nädalavahetusel.
Meil on olemas 87. aasta GS kaardid ja NATO satellitpildistusel põhinev uus sõjaväe kaart - nende järgi ka sõidetakse.
Minu Volvo on ekspeditsiooni autodest ainus juba algselt elamiseks mõeldud isotermilise furgooniga ja kolme mugavustega kohaga matkaauto.ülejäänud tulevad presentkatusega veoautodega,mis on kuidagi viisi elamiseks kohaldatud.Ega ma neid ei kadesta - septembris on polaarjoonel -5 külma ja enne sinna jõdmist,soojematel aladel,miljardeid nälginud sääski.Õnneks kuulub ekspeditsiooni juurde meditsiiniabi ööpäevase valvega ja vajadusel helikopteriga äratoomine suvalisest paigast,kus kopter maanduda saab.Varustusse kuuluvad ka satelliittelefonid,nii et sidet saame pidada kogu tee.
Eestist on ekspeditsiooni liikmeteks kvalifitseerunud peale minu veel Margus Peets.Kolmas liige on reserveerinud ühe otsa ,sest ei saa nii pikka aega töölt puududa.Tema lahkub Salehardist lennukiga ,või kui mingeid probleeme on siis Vorkutast või Labõtnangist rongiga.Seega on hetkel veel vaba ühe otsa pilet.Huvilistel paluks võtta minuga ühendust 5054573 või asuur@hot.ee
Ühe suuna kulu on maksimaalselt 25 keeki (võimalikud variandid) ja arvestama peab lisaks lennupiletiga Salehardi (võibolla muidugi hoopis rongipiletiga Vorkutasse või Labõtnangi).Salehardi lendab tihedalt Aeroflot nii Moskvast,kui minu meelest isegi Piitrist.Vorkuta rongipileteid on kah vabalt saada.Labõtnangi ots on kohalik raudtee.
Lisaks peab arvestama mõnepäevase ootamisega kohalikus hotellis. (korralikud ja odavad hotellid on olemas nii Salehardis,kui Vorkutas)
Salehardis on kindlalt olemas GSM mobiililevi (ilmselt ka Vorkutas),nii et seal ootaja omab ülevaadte ekspeditsiooni graafikus püsimisest.
Püh Märts 27, 2005 - Suur
Valmis sai kodulehe kondikava.Panen siia üles teksti osa ja järgmisel nädalal saame ehk näha juba töötavat lehte koos piltidega.siis annan ka aadressi.
SIBEX VEOAUTOGA SIBERISSE
Sellel lehel tuleb juttu tavapärasest raskemast maastikuvallutamise tehnikast ja
samuti tavapärasest pikematest ekspeditsioonidest
Mõned pildid
http://www.4x4.ee/driveouts/2004/gallery/album40?page=9
Siin ei ole tegemist mitte rikkurite nädalavahetuselõbustusega,vaid mitmelt eri
maalt pärit olevate lihtsate tööinimestega,osalt proffessionaalsete
autojuhtide,mehhaankute ning ka mõnede teiste ametite esindajatega,kes on
aastaid oma igapäevatöö kõrvalt vaikselt maastikuautosid ehitanud,nendega
võistelnud ja kogemusi omandanud ning nüüd on pika töö ning säästmise
tulemusena jõudnud selleni,et võtta ette üks tõsisem sõit.
Inimesed on mitu aastat juba puhkusest päevi säästnud,et saada kokku
ekspeditsiooniks vajalikud kaks kuud.Tänavu on kaua plaanitud reis siis lõpuks
teoks saamas.
Ekspeditsiooni liikmed on pärit põhiliselt Eestist ja Soomest.Meilt üks meeskond ja
põhjanaabritelt kolm.
Eesti meeskonna liikmed on:
-Aleksander Suur
-Margus Peets
-Laur-Leho Lemo Kaljumets
-Benno Raime
Soome meeskonnad
1.Team
-Harri Keinanen
-Kari Tannijärvi
2. Team
- Göran Asplund
- Kartturi Ari Vakkinen
3. Team
-Timo Eklund
-Henrik Fageström
Ekspeditsioonil on kolm põhilist eesmärki:
1.Ajalooline tuletada meelde ja tutvustadada inimestel lähemalt seda
maailmanurka ,mis kubises Stalini eluajal vangilagritest ja oli paljude meie
esivanemate raske saatuse tnnistajaks.
2.Internatsionaalne proovida,kuidas me teiste rahvastega ekstreemsetes
oludes reisides läbi saame.Eestlased ja soomlased koos veemaal.Mis sest tuleb?kas
suur rahvaste sõprus,või osutuvad barjäärid liiga suureks,et vabalt üksteist
mõista?
3.Rekordi püstitamine siiani ei ole keegi seda marshruuti veoautodega mõnest Euroopa pealinnast alustades läbi sõitnud.Proovinud on sakslased ja poolakad aga mõlemad ekspeditsioonid on ebaõnnestunud.
¤Eesti meeskond kasutab Rootsi sõjaväetehnikat.Meie käsutuses on Rootsi sõjaväe
puutumatu varu laost ostetud staabiauto Volvo C03 6X6.Sõjaväetähistusega
TGB 13 ,täpsemalt STGB 1313A.See on isotermilise furgooniga varustatud suure
läbivusega kerge veoauto,mis on juba oma algses funktsioonis ettenähtud kolme
inimese töö ja elukohaks välitingimustes.Autolt on maha võetud sideaparatuur,mis
on muutnud ta kergemaks ja võimaldab meil ruumi kasutada rohkema varustuse
jaoks.
Furgoonis on kolm kokkupandavat kerget nari magamisosas ja väike laud kolme
istekohaga ees,töötamise ja söömise sektsioonis.Kabiinis on kaks istekohta.Kabiini
ja furgooni vahel on avatav aken,samuti on kasutada sisetelefon.Furgoonis on
ventilatsioon ja eraldi küte nii mootori,kui bensiiniahju pealt.
Skeem furgooni paigutusest:
>>>
Volvo originaalmootor on vahetatud Land Roveri 300 TDI vastu,mis on võimsuselt algupärase mootoriga sama,aga väändemoment on suurem.Meie rõõmuks omab uus mootor mõningaid sarnaseid osasid originaaliga.
Autole on paigaldatud kaks vintsi keskel all on Volvo C303 mehhaaniline vints,mis võimaldab tõmmata nii ette,kui taha ja ees kaitseraual on elektriline vints,mis on ainult ette tõmbamiseks.
Autos on 24 V elektrisüsteem.
Lisatud on 12 V süsteem läbi 24 V>12V adapteri erinevate lisatarvikute jaoks ja
220 V süsteem läbi 24V>220V adapteri. Samuti on autos statsionaarne CB raadiojaam,tavaline raadio,GSM telefon koos väliantenniga (Volvo originaal)
rehvid on 37 x 13 R16 Super Swamper Boggerid kokku 8 tk (6 all + 2 tagavararatast)
Lisaks 80L originaalsele paagile on paigaldatud lisapaak mahuga 150 L,ning kinnitused kolmele 20 L tagavarakanistrile.Seega on kaasaskantava kütuse kogus 290 L ,millest peaks jätkuma 1000 km läbimiseks.
¤Soome team 1.Kasutab MB Uni Mog U 1200 magamiseks kohaldatud veokastiga
¤Soome team 2. kasutab MB Uni Mog U 1100 magamiseks kohaldatud veokastiga
¤Soome team 3. kasutab Sisu A45 (PROTO) magamiseks kohaldatud veokastiga
Ekspeditsioon algab Helsinkist ja lõppeesmärk on Salehardi linn Siberis, teisel pool
Uraale, Aasia maailmajaos. 66 32 128N 66 38 431E.
Trass kulgeb läbi järgmiste asustatud punktide:
Helsinki, St.Peterburg, Komosha, Uhta, Pechora,Vorkuta, Salekhard.
Reisi kogupikkuseks linnulennult on umbes 8000 kilomeetrit edasi-tagasi.Sellest
sõidetavaid teid u. 4000 km, ülejäänud trass koosneb sõaväekaartidel
katkendjoonega tähistatud traktornaja radadest.
Kõige keerulisem osa saab olema tõenäoliselt Lähis-Polaar Uraalide ületamine ja
seejärel kuni Obi jõeni paiknevatest soodest üle saamine.
Ekspeditsioon algab laupäeval, 06.augustil 2005 Helsinkist.
Ekspeditsiooni läbiviimise maksimumaeg on kaks kuud.Seega peame tagasi olema hiljemalt 06.oktoobril 2005.Kuna märkimisväärne osa trassist on raskelt läbitav ja tundmatu,ei saa ajagraafikut täpsemalt kalkuleerida.Niipalju võib öelda,et väga rasketes tingimustes üle 60 km päevas läbida on ülimalt keeruline,seega peaksime sõidetava osa läbima max 8 päevaga.Sinna lisaks üks puhkepäev nädalas,ehk veel 2 päeva .Kokku niisiis maksimaalselt 10 päeva ehk peaaegu 2 nädalat kiire osa peale.Seega jääb meil veidi vähem,kui 7 nädalat raske osa peale see on 50 päeva.Sealt maha 7 puhkepäeva,jääb 43 päeva ,ehk ca 93 km päevas ränka tööd.
Loodetatavasti on siiski VÄGA raskelt läbitava teekonna osa väiksem,kui kõik need 4000 km
August 2004 ekspeditsioon toimumine on otsustatud,algab osalejate valik.
November 2004 Volvole on leitud diiselmootor Land Roveri 300 TDI
Detsember 2004 - esimene ekspeditsiooniliikmete koosolek Soomes
Jaanuar 2005 Eesti ekspeditsiooniliikmed on valitud.
Veebruar 2005 Lemol sai valmis ekspeditsiooni tutvustav video.
27.Veebruar 2005 valmis sai suur lisapaak Volvole.
Märts 2005 kõik Eesti ekspeditsiooniliikmed alustavad meditsiinilise esmaabi
andmise kursusi.
10.Märts 2005 otsustatud on prooviekspeditsiooni toimumine
Venemaale,Karjalasse 5-8 mai 2005
15.märts.2005 valmis said uued istmed Volvosse
27.Märts 2005 Lõpetatud on mootori kapitaalremont.Algab mootori
paikasättimine Volvole.
Eesti ekspeditsioonitiimi toetavad:
TEVALO autoelektroonika ja navigatsiooni- ning elektriseadmed
EUROPART autokeemia ja audioseadmed
ALLMAKES mootori varuosad
. varustus off-road sõiduks (lõplik leping tegemisel)
KRISTJAN KOTKAS arvutustehnika,kodulehekülg .
. elektritööd (lõplik leping tegemisel)
SONY tehnika ekspditsiooni jäädvustamiseks helis ja pildis.
Reede Apr 08 - Suur
nüüd ka väike leheküljeke internetiavarustes
http://salehard.4x4.ee/
Teis Mai 30, 2006 - Landy
Sai üks päev Lemo nägu jälle teleekraanilt nähtud ja sellega seoses tekis huvi, et mis on saanud Sibex-i ekspedistioonil üles filmitud tohutust hulgast videomatrejalist?
Nelj Juun 01, 200- Suur
Videomaterjal on montaazhis.
Kuna raha montaazhi peale õieti ei ole,tegeleb sellega üks Lemo tuttav vabatahtlikkuse alusel.
Ja nende vabatahtlike töödega on ,nagu on.
Ehk sel aastal saab valmis!?
Nelj Juun 01, 2006 - Kriisa
Kui montaaz ükskord valmis saab, kas siis on plaanis panna see video ka teistele alla laadimiseks või vaid kitsas ring inimesi seda vaadata saab?
Sai ikka üritusele kaasa elatud ja portaalist ilm.ee selle kohta loetud, hea meelega vaataks isegi selle kohta videomaterjali.
Reede Juun 09, 2006 - Suur
Lemo vastas,et sümboolse tasu eest tulevad diskid müüki.
---------------------------------------------------------
Nelj Juul 28, 2005 - Suur
Kätte on jõudmas maagiline hetk - lahkumine pikale ja meeletule off-road retkele Siberisse.
Laupäeval ,06 augustil,sõidame ära D-terminalist Silja Line kiirlaevaga kell 12.00.
Kes tahab,võib meile tulla lehvitama kell 11.00.
Nelj Juul 28, 2005 - Külaline
Jõudu teile pikal teel oma auto ehitamiseks ja remondiks!
Kurjad keeled räägivad, et te pidada mutrivõti ühes ja kruvikeeraja teises käes startima.... Rolling Eyes
Kas teie SIBEX kodulehele ka uuendusi/värskendusi oodata on?
Kust võiks teie retke reklaamfilmi leida?
http://salehard.4x4.ee/
Nelj Juul 28, 2005 - Suur
Mutrivõti ja kruvikeeraja on ilmselt kõigil offroaderitel alati metsas kaasas.
Või kuidas...?
Reklaamfilmi aga võib leida isand Kotkase tagataskust ,kes kahjuks erinevalt algsetest plaanidest ei ole suutnud seda siiani üles riputada Sad
Püh Aug 07, 2005 - Külaine
Lahkumispisarad Crying or Very sad :
http://www.lahe.net/landy/offroad/060805/index.htm
Laup Jan 08, 2005 - Suur
Siin on olnud huvi järgmisel aastal Siberisse suunduva offroad ekspeditsiooni vastu.Annaks siis veidi infot.
Lootsin küll,et Autolehes kirjutatakse asjast pikemalt,kuid nüüd selgus ,et tehnikastki on juba väga palju kirjutada ning esimene artikkel käsitleb rohkem autosid, sõidu enese jaoks jääb ruumi väga põgusalt.Hiljem ilmub täpsem jutt ka ekspeditsioonist täpsemalt.
Tegemist on siis soomlaste poolt organiseeritud veoauto ekstreemekspeditsiooniga Obi jõe suudmesse,kuhu on kutsutud osalema ka mind 6x6 Volvoga.Soomlaste poolt on minemas kaks Unimogi ja üks Proto-Sisu.
Seda trassi on kaks korda üritanud läbida sakslased Unimogide ja MAN-idega ning üks kord poolakad Landroveritega.Keegi veel kohale pole jõudnud.Kõige lähemale on pääsenud sakslased kes jäid lõppsihist linnulennult 500 km kaugusele.
Üks soomlastest on varem ka sakslastega koos katsetamas käinud ja omab pilti trassist.
Sõit läheb mööda teid ja radasid kuni Petchorani ,sealt edasi pki raudteid ja gaasitrasse kuni Vorkutani,sealt üle Lähispolaar-Uraalide mingeid katkendjoonega radasid pidi,siis läbi soode kuni Labõtnangini ja sealt parvega üle Obi Salehardi.Tee pikkus linnulennult on 4000 km/üks ots.
Tagasi tullakse sama teed pidi.Aega võtab üks suund 3-4 nädalat,kokku mõlemad suunad siis 6-8 nädalat.Ärasõit on augusti esimesel nädalavahetusel.
Meil on olemas 87. aasta GS kaardid ja NATO satellitpildistusel põhinev uus sõjaväe kaart - nende järgi ka sõidetakse.
Minu Volvo on ekspeditsiooni autodest ainus juba algselt elamiseks mõeldud isotermilise furgooniga ja kolme mugavustega kohaga matkaauto.ülejäänud tulevad presentkatusega veoautodega,mis on kuidagi viisi elamiseks kohaldatud.Ega ma neid ei kadesta - septembris on polaarjoonel -5 külma ja enne sinna jõdmist,soojematel aladel,miljardeid nälginud sääski.Õnneks kuulub ekspeditsiooni juurde meditsiiniabi ööpäevase valvega ja vajadusel helikopteriga äratoomine suvalisest paigast,kus kopter maanduda saab.Varustusse kuuluvad ka satelliittelefonid,nii et sidet saame pidada kogu tee.
Eestist on ekspeditsiooni liikmeteks kvalifitseerunud peale minu veel Margus Peets.Kolmas liige on reserveerinud ühe otsa ,sest ei saa nii pikka aega töölt puududa.Tema lahkub Salehardist lennukiga ,või kui mingeid probleeme on siis Vorkutast või Labõtnangist rongiga.Seega on hetkel veel vaba ühe otsa pilet.Huvilistel paluks võtta minuga ühendust 5054573 või asuur@hot.ee
Ühe suuna kulu on maksimaalselt 25 keeki (võimalikud variandid) ja arvestama peab lisaks lennupiletiga Salehardi (võibolla muidugi hoopis rongipiletiga Vorkutasse või Labõtnangi).Salehardi lendab tihedalt Aeroflot nii Moskvast,kui minu meelest isegi Piitrist.Vorkuta rongipileteid on kah vabalt saada.Labõtnangi ots on kohalik raudtee.
Lisaks peab arvestama mõnepäevase ootamisega kohalikus hotellis. (korralikud ja odavad hotellid on olemas nii Salehardis,kui Vorkutas)
Salehardis on kindlalt olemas GSM mobiililevi (ilmselt ka Vorkutas),nii et seal ootaja omab ülevaadte ekspeditsiooni graafikus püsimisest.
Püh Märts 27, 2005 - Suur
Valmis sai kodulehe kondikava.Panen siia üles teksti osa ja järgmisel nädalal saame ehk näha juba töötavat lehte koos piltidega.siis annan ka aadressi.
SIBEX VEOAUTOGA SIBERISSE
Sellel lehel tuleb juttu tavapärasest raskemast maastikuvallutamise tehnikast ja
samuti tavapärasest pikematest ekspeditsioonidest
Mõned pildid
http://www.4x4.ee/driveouts/2004/gallery/album40?page=9
Siin ei ole tegemist mitte rikkurite nädalavahetuselõbustusega,vaid mitmelt eri
maalt pärit olevate lihtsate tööinimestega,osalt proffessionaalsete
autojuhtide,mehhaankute ning ka mõnede teiste ametite esindajatega,kes on
aastaid oma igapäevatöö kõrvalt vaikselt maastikuautosid ehitanud,nendega
võistelnud ja kogemusi omandanud ning nüüd on pika töö ning säästmise
tulemusena jõudnud selleni,et võtta ette üks tõsisem sõit.
Inimesed on mitu aastat juba puhkusest päevi säästnud,et saada kokku
ekspeditsiooniks vajalikud kaks kuud.Tänavu on kaua plaanitud reis siis lõpuks
teoks saamas.
Ekspeditsiooni liikmed on pärit põhiliselt Eestist ja Soomest.Meilt üks meeskond ja
põhjanaabritelt kolm.
Eesti meeskonna liikmed on:
-Aleksander Suur
-Margus Peets
-Laur-Leho Lemo Kaljumets
-Benno Raime
Soome meeskonnad
1.Team
-Harri Keinanen
-Kari Tannijärvi
2. Team
- Göran Asplund
- Kartturi Ari Vakkinen
3. Team
-Timo Eklund
-Henrik Fageström
Ekspeditsioonil on kolm põhilist eesmärki:
1.Ajalooline tuletada meelde ja tutvustadada inimestel lähemalt seda
maailmanurka ,mis kubises Stalini eluajal vangilagritest ja oli paljude meie
esivanemate raske saatuse tnnistajaks.
2.Internatsionaalne proovida,kuidas me teiste rahvastega ekstreemsetes
oludes reisides läbi saame.Eestlased ja soomlased koos veemaal.Mis sest tuleb?kas
suur rahvaste sõprus,või osutuvad barjäärid liiga suureks,et vabalt üksteist
mõista?
3.Rekordi püstitamine siiani ei ole keegi seda marshruuti veoautodega mõnest Euroopa pealinnast alustades läbi sõitnud.Proovinud on sakslased ja poolakad aga mõlemad ekspeditsioonid on ebaõnnestunud.
¤Eesti meeskond kasutab Rootsi sõjaväetehnikat.Meie käsutuses on Rootsi sõjaväe
puutumatu varu laost ostetud staabiauto Volvo C03 6X6.Sõjaväetähistusega
TGB 13 ,täpsemalt STGB 1313A.See on isotermilise furgooniga varustatud suure
läbivusega kerge veoauto,mis on juba oma algses funktsioonis ettenähtud kolme
inimese töö ja elukohaks välitingimustes.Autolt on maha võetud sideaparatuur,mis
on muutnud ta kergemaks ja võimaldab meil ruumi kasutada rohkema varustuse
jaoks.
Furgoonis on kolm kokkupandavat kerget nari magamisosas ja väike laud kolme
istekohaga ees,töötamise ja söömise sektsioonis.Kabiinis on kaks istekohta.Kabiini
ja furgooni vahel on avatav aken,samuti on kasutada sisetelefon.Furgoonis on
ventilatsioon ja eraldi küte nii mootori,kui bensiiniahju pealt.
Skeem furgooni paigutusest:
>>>
Volvo originaalmootor on vahetatud Land Roveri 300 TDI vastu,mis on võimsuselt algupärase mootoriga sama,aga väändemoment on suurem.Meie rõõmuks omab uus mootor mõningaid sarnaseid osasid originaaliga.
Autole on paigaldatud kaks vintsi keskel all on Volvo C303 mehhaaniline vints,mis võimaldab tõmmata nii ette,kui taha ja ees kaitseraual on elektriline vints,mis on ainult ette tõmbamiseks.
Autos on 24 V elektrisüsteem.
Lisatud on 12 V süsteem läbi 24 V>12V adapteri erinevate lisatarvikute jaoks ja
220 V süsteem läbi 24V>220V adapteri. Samuti on autos statsionaarne CB raadiojaam,tavaline raadio,GSM telefon koos väliantenniga (Volvo originaal)
rehvid on 37 x 13 R16 Super Swamper Boggerid kokku 8 tk (6 all + 2 tagavararatast)
Lisaks 80L originaalsele paagile on paigaldatud lisapaak mahuga 150 L,ning kinnitused kolmele 20 L tagavarakanistrile.Seega on kaasaskantava kütuse kogus 290 L ,millest peaks jätkuma 1000 km läbimiseks.
¤Soome team 1.Kasutab MB Uni Mog U 1200 magamiseks kohaldatud veokastiga
¤Soome team 2. kasutab MB Uni Mog U 1100 magamiseks kohaldatud veokastiga
¤Soome team 3. kasutab Sisu A45 (PROTO) magamiseks kohaldatud veokastiga
Ekspeditsioon algab Helsinkist ja lõppeesmärk on Salehardi linn Siberis, teisel pool
Uraale, Aasia maailmajaos. 66 32 128N 66 38 431E.
Trass kulgeb läbi järgmiste asustatud punktide:
Helsinki, St.Peterburg, Komosha, Uhta, Pechora,Vorkuta, Salekhard.
Reisi kogupikkuseks linnulennult on umbes 8000 kilomeetrit edasi-tagasi.Sellest
sõidetavaid teid u. 4000 km, ülejäänud trass koosneb sõaväekaartidel
katkendjoonega tähistatud traktornaja radadest.
Kõige keerulisem osa saab olema tõenäoliselt Lähis-Polaar Uraalide ületamine ja
seejärel kuni Obi jõeni paiknevatest soodest üle saamine.
Ekspeditsioon algab laupäeval, 06.augustil 2005 Helsinkist.
Ekspeditsiooni läbiviimise maksimumaeg on kaks kuud.Seega peame tagasi olema hiljemalt 06.oktoobril 2005.Kuna märkimisväärne osa trassist on raskelt läbitav ja tundmatu,ei saa ajagraafikut täpsemalt kalkuleerida.Niipalju võib öelda,et väga rasketes tingimustes üle 60 km päevas läbida on ülimalt keeruline,seega peaksime sõidetava osa läbima max 8 päevaga.Sinna lisaks üks puhkepäev nädalas,ehk veel 2 päeva .Kokku niisiis maksimaalselt 10 päeva ehk peaaegu 2 nädalat kiire osa peale.Seega jääb meil veidi vähem,kui 7 nädalat raske osa peale see on 50 päeva.Sealt maha 7 puhkepäeva,jääb 43 päeva ,ehk ca 93 km päevas ränka tööd.
Loodetatavasti on siiski VÄGA raskelt läbitava teekonna osa väiksem,kui kõik need 4000 km
August 2004 ekspeditsioon toimumine on otsustatud,algab osalejate valik.
November 2004 Volvole on leitud diiselmootor Land Roveri 300 TDI
Detsember 2004 - esimene ekspeditsiooniliikmete koosolek Soomes
Jaanuar 2005 Eesti ekspeditsiooniliikmed on valitud.
Veebruar 2005 Lemol sai valmis ekspeditsiooni tutvustav video.
27.Veebruar 2005 valmis sai suur lisapaak Volvole.
Märts 2005 kõik Eesti ekspeditsiooniliikmed alustavad meditsiinilise esmaabi
andmise kursusi.
10.Märts 2005 otsustatud on prooviekspeditsiooni toimumine
Venemaale,Karjalasse 5-8 mai 2005
15.märts.2005 valmis said uued istmed Volvosse
27.Märts 2005 Lõpetatud on mootori kapitaalremont.Algab mootori
paikasättimine Volvole.
Eesti ekspeditsioonitiimi toetavad:
TEVALO autoelektroonika ja navigatsiooni- ning elektriseadmed
EUROPART autokeemia ja audioseadmed
ALLMAKES mootori varuosad
. varustus off-road sõiduks (lõplik leping tegemisel)
KRISTJAN KOTKAS arvutustehnika,kodulehekülg .
. elektritööd (lõplik leping tegemisel)
SONY tehnika ekspditsiooni jäädvustamiseks helis ja pildis.
Reede Apr 08 - Suur
nüüd ka väike leheküljeke internetiavarustes
http://salehard.4x4.ee/
Teis Mai 30, 2006 - Landy
Sai üks päev Lemo nägu jälle teleekraanilt nähtud ja sellega seoses tekis huvi, et mis on saanud Sibex-i ekspedistioonil üles filmitud tohutust hulgast videomatrejalist?
Nelj Juun 01, 200- Suur
Videomaterjal on montaazhis.
Kuna raha montaazhi peale õieti ei ole,tegeleb sellega üks Lemo tuttav vabatahtlikkuse alusel.
Ja nende vabatahtlike töödega on ,nagu on.
Ehk sel aastal saab valmis!?
Nelj Juun 01, 2006 - Kriisa
Kui montaaz ükskord valmis saab, kas siis on plaanis panna see video ka teistele alla laadimiseks või vaid kitsas ring inimesi seda vaadata saab?
Sai ikka üritusele kaasa elatud ja portaalist ilm.ee selle kohta loetud, hea meelega vaataks isegi selle kohta videomaterjali.
Reede Juun 09, 2006 - Suur
Lemo vastas,et sümboolse tasu eest tulevad diskid müüki.