1. leht 1-st
Pika ja lühikese G vedrud?
Postitatud: E Nov 08, 2010 11:07 am
Postitas ehitusmasin
Küsimus siis selline kas pika G500 tagavedrud paigaldatuna lühikesele annavad mingit efekti?
Postitatud: E Nov 08, 2010 12:10 pm
Postitas jr
Tõstevedrude puhul on vahe selles, et pikkus on sama kuid kandevõime on erinev. Ehk pika vedru lühikese all jääb jäigem ja kuna vedru on jäigem ei vaju nii alla ära, seega saad ehk väikse tõste ja jäiga vedrustuse.
Postitatud: E Nov 08, 2010 12:43 pm
Postitas hulkur
Oleneb mis efekti sa taotled.
Selles teemas on G tehasevedrude karakteristikud näha.
Pikk või lühike, 460/461 või 463 pole mingit vahet. Oluline on su eesmärk ja sellest lähtuvalt vali sobiva jäikusega vedrud.
Kuna Mait (MM) on neid ilmselt siinsele rahvale juba üksjagu tellinud, siis on mõteks temalt neid küsida.
andres
Postitatud: E Nov 08, 2010 1:13 pm
Postitas trc
G500 REEGLINA tuleb "pruuni" vedruga. Seega. On sealt veel tõstmise osas minna pikk tee originaalvedrudega.
Ise isiklikult soovitan punaseid. Lollikindlam valik kui valge.
Endal on all juba mitu head aastat "B-varuosa" - e. mitte MB originaalid, mis pmst vastavad karakterisitikult punasele MB omale. Auto tõusis (stock rehviga) tehaseandmetest +5 cm. Ja ega sa yle selle numbri tõstet odavalt saagi. Edasi pead juba hakkama pidurivoolikuid vahetama ning kokkujooksu reguleerima jms.
PS. vaata ka
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?p=107 ... dru#107670
e lühidalt. EI OLE OLEMAS "G500 vedru", on olemas hunnik erineva karakteristikuga vedrusid, mis annavad kas madalama ja pehmema või kõrgema ja jäigema või midagi sealt vahe pealt su sõidumugavusse.
Postitatud: E Nov 08, 2010 1:28 pm
Postitas e.p.
ei pea mingeid pidurivoolikuid vahetama hakkama ja sillas muutub vaid roolikarbist tuleva varda pikkus, mis väljendub selles, et rool veitsa viltu.
Muutub ka silla asend auto kere suhtes aga seda võimalik varda pikkusega muuta õigeks.
Minu autol ees juba 10 a vanad eibachid ja taga miskid uuema patroli (vist) omad kuna veits pehmemad. täitsa ok ja kannatab isegi hüpata

Postitatud: E Nov 08, 2010 1:45 pm
Postitas trc
e.p. kirjutas:ei pea mingeid pidurivoolikuid vahetama hakkama ja sillas muutub vaid roolikarbist tuleva varda pikkus, mis väljendub selles, et rool veitsa viltu.
Muutub ka silla asend auto kere suhtes aga seda võimalik varda pikkusega muuta õigeks.
üle 3" tõste tahab uusi foolikuid. fakt.
Sul on "rool veidi viltu", ma ütlen, et sul on asi poolikult (e. ebakorrektselt) tehtud järelikult

Postitatud: E Nov 08, 2010 2:06 pm
Postitas e.p.
kui on all 35+ rehv ja käid ka metsas, siis peale igat mudasmõnulemist see kuradima rool jälle omamoodi peal vildakil ... isegi ei viitsi enam väga süveneda
vaatan lihtsalt, kas vardad enam-vähem ok all ...
pidurivoolikuid vaja siis vahetada, kui paned pikema käiguga amordid mitte pikemad vedrud

Postitatud: E Nov 08, 2010 2:34 pm
Postitas trc
e.p. kirjutas:pidurivoolikuid vaja siis vahetada, kui paned pikema käiguga amordid mitte pikemad vedrud

mitte päris. Isegi MB OEM (Sachs) amort ei käi täit pikkust originaalvedruga. ja normaaloludes. Metsas - jah - jääb viimaks asi amordi otsa rippuma.
Bilsteini amort lubab ca 3cm rohkem kui OEM Sachs
Metsaoludes punane vedru ja bilsu amort - on pidurivoolik üpris sirge
ORC näiteks piirab sillakäigu yldse ära "transportöörilindiga".

Postitatud: E Nov 08, 2010 8:59 pm
Postitas ehitusmasin
trc kirjutas:e.p. kirjutas:pidurivoolikuid vaja siis vahetada, kui paned pikema käiguga amordid mitte pikemad vedrud

mitte päris. Isegi MB OEM (Sachs) amort ei käi täit pikkust originaalvedruga. ja normaaloludes. Metsas - jah - jääb viimaks asi amordi otsa rippuma.
Bilsteini amort lubab ca 3cm rohkem kui OEM Sachs
Metsaoludes punane vedru ja bilsu amort - on pidurivoolik üpris sirge
ORC näiteks piirab sillakäigu yldse ära "transportöörilindiga".

Mul autol need samad ORC amordid ja miskised kangemad kollased orig.kõrgusega vedrud,kuid millised?Krt seda teab.
Aga jant selles,et taga vedrud juba väsinud ja vaja uute peale mõtlema hakata

et siis millised metsa head oleks?
Postitatud: E Nov 08, 2010 9:08 pm
Postitas hulkur
ehitusmasin kirjutas:Mul autol need samad ORC amordid ja miskised kangemad kollased orig.kõrgusega vedrud,kuid millised?Krt seda teab.
Aga jant selles,et taga vedrud juba väsinud ja vaja uute peale mõtlema hakata

et siis millised metsa head oleks?
Amordid on Bilstein, ORC müüb oma tõstekomplektiga tavalisi Bilsu B6 amorte.
Kui eelarve on oluline, siis mina soovitaks Sul Maidult osta valge koodiga vedrud, kui eelarve on lõdvem siis orig punasele koodile vastavad vedrud. Aga kui tegu on lühikese ja seest tühjaksloobitud masinaga, võivad punased tühja masinaga väga jäigad olla. Mulle millegipärast sümpatiseerivad valged rohkem...
Postitatud: E Nov 08, 2010 10:36 pm
Postitas rommi
e.p. kirjutas:ei pea mingeid pidurivoolikuid vahetama hakkama ja sillas muutub vaid roolikarbist tuleva varda pikkus, mis väljendub selles, et rool veitsa viltu.
Muutub ka silla asend auto kere suhtes aga seda võimalik varda pikkusega muuta õigeks.
Minu autol ees juba 10 a vanad eibachid ja taga miskid uuema patroli (vist) omad kuna veits pehmemad. täitsa ok ja kannatab isegi hüpata

No rool ju ongi sellepärast viltu, et tõstes liigub sild raami suhtes pisut paigast ära tänu panhardile (diagonaalvardale).
Postitatud: T Nov 09, 2010 9:57 am
Postitas e.p.
rommi, seal muidu üks varras veel, mis roolikarbi ühendab käändmikuga

kas suzukil pole ja keerab rooli läbi diagonaalvarda?
banhard on mingi uus ja moodne koeratõug ?

Re: Pika ja lühikese G vedrud?
Postitatud: K Apr 25, 2012 11:00 pm
Postitas Änis
Endal tegu lang variandiga ja olen üllatunud miks on küll tavalise linna G-klassi tagumistel vedrudel nii lühike eluiga. Kas on selle põhjus tõesti vaid rooste vigastus ja sellest tingitud murdumine või ka originaal vedru loomulik suremine ca5-6 aastaga kuna esimene ring tagumisi andis just siis alla? Või peaks tõesti välja vahetusel kasutama teisi valikuid originaalile? Samas pole vanade juures täheldada märgatavaid rooste kahjustusi ja mine tea äkki on see täiesti tavaline nähtus ning ma peangi sellega arvestama kui sellist autot oman. Lisan ka vastavaid pilte teemale uutest vanadest...
Re: Pika ja lühikese G vedrud?
Postitatud: N Apr 26, 2012 9:26 am
Postitas trc
Otsige foorumist. See on siin ilusti lahti seletatud. Asja nimi on jäikus ja metalli kristalliseerumine.