1. leht 2-st

Postitatud: K Jaan 11, 2006 9:26 pm
Postitas tarmo
Kas pehmekatusega Samurai (originaalkaartega) lastakse seekord võistlema?

Postitatud: L Jaan 14, 2006 10:39 pm
Postitas tarmo
tarmo kirjutas:Kas pehmekatusega Samurai (originaalkaartega) lastakse seekord võistlema?
Auto nüüd jälle võistlusvalmidusse viidud (katkine vedru parandatud, tuled korras jne), aga endiselt ei tea kas meid võistlema ikka lastakse selle pehme katuse ja originaalkaartega? :?: :?
Korraldajad - palun infot.
PS. Tegemist siis vabaklassiga.

Postitatud: P Jaan 15, 2006 12:20 am
Postitas Arto
tarmo kirjutas:Kas pehmekatusega Samurai (originaalkaartega) lastakse seekord võistlema?
Pane need kaared peale - Teil endil on neid kõige rohkem vaja!

Postitatud: P Jaan 15, 2006 12:31 am
Postitas hulkur
tarmo kirjutas:
tarmo kirjutas:Kas pehmekatusega Samurai (originaalkaartega) lastakse seekord võistlema?
Auto nüüd jälle võistlusvalmidusse viidud (katkine vedru parandatud, tuled korras jne), aga endiselt ei tea kas meid võistlema ikka lastakse selle pehme katuse ja originaalkaartega? :?: :?
Korraldajad - palun infot.
PS. Tegemist siis vabaklassiga.
Palun loe võistluse juhendi punkti 6.2 ja sellele järgnevat märkust. Kuidas te aru ei saa, et see turvakaare nõue pole mitte võistlejate kottimiseks vaid teie enda lülisamba huvides?

andres

Postitatud: E Jaan 16, 2006 10:35 am
Postitas WOLF
Hulkur ära väga kurjaks saa aga tundub et kodanik Tarmo saabki kõigile üheselt mõistetavatest asjadest omamoodi aru.

Postitatud: E Jaan 16, 2006 3:21 pm
Postitas tarmo
WOLF kirjutas:Hulkur ära väga kurjaks saa aga tundub et kodanik Tarmo saabki kõigile üheselt mõistetavatest asjadest omamoodi aru.
Jep, kaasaarvatud sellest, et võistluste ajal TEE täielik blokeerimine veerand tunniks ja auto juurest eemale JALUTAMINE ei-tea-kuhu on vist ka ainult MINU arvates väga ebanormaalne tegevus. Ülejäänud peavad seda täiesti normaalseks. Okei, veidi ebaviisakas ka minu arust (andke andeks - võistlusel minutid ju maksavad) on tõesti sel juhul selle auto vabakäigul 2 meetrit eemale vintsimise proovimine, aga see selleks...

Andresele tänud veelkord lollile seletamast, turvapuur läks juba tegemisse 8) Segadusse ajas justnimelt asjaolu, et Aleksander Suurega eelmisel aastal rääkides jäi mulje, et saame sel aastal siiski olemasolevate (ja oletatavasti siiski tugevate) originaalkaartega võistelda.

Ärge siis pahandage kui järelkasv kohati reeglitest aru ei saa, kui ka reeglite tegijate põhituumik nendest pahatihti isegi aru ei saa (tsiteerides ühe TR3 team'i kommentaari hiljutisest ajast :P ).

Postitatud: E Jaan 16, 2006 5:23 pm
Postitas Andrus Michelis
Tarmole. Õpetaja anektooti tead?
Füüsika õps kirub oma õpilasi: " On ikka lollid lapsed meil, seletan ühe korra, keegi aru ei saa. Seletan teist korda, ikka keegi ei taipa. Seletan kolmandat korda, ise juba hakkan taipama, need ikkagi ei saa aru."

Postitatud: T Jaan 17, 2006 12:46 pm
Postitas MM
Kui juba tuline arutelu käib,

Joonised leiate www.autosport.ee lehelt Turvakarkass.

NB! 253-3 on nn minimum projekt kahe autos viibiva võistlejaga.

Torust veel (EAL aastaraamatu reeglid)

Material:
Külmalttöödeldud õmbluseta süsinikteras (C kuni 0,3%)
min tõmbetugevus 350 N/mm2
Kasutus ja mõõdud:
Peakaar, külgkaared ja nende tagumised ühendused 45x2,5 (50x2,0)
Kõik muud ohutuspuuri osad 38x2,5 (40x2,0)


Küsige palun alati kui midagi segane on - võimalik, et ongi segane ja tuleb paremini sõnastada/lahtiseletada :argue mitte :texas

Postitatud: T Jaan 17, 2006 3:44 pm
Postitas tarmo
MM kirjutas:Küsige palun alati kui midagi segane on - võimalik, et ongi segane ja tuleb paremini sõnastada/lahtiseletada :argue mitte :texas
Ehk siis peab olema siiski turvakarkass (puur), mitte turvakaar, nagu on öeldud reeglites?

Tsitaat reglemendist:
"Pehme katusega sõidukitel peab olema 4-st punktist raamile ja/või kerele kinnitatud turvakaar. Kui autos istub võistluste ajal tagaistmel meeskonna liige, peab autol olema 6 punktist kinnitatud turvakarkass tagamaks avarii korral tagaistmetel viibivate meeskonna liikmete turvalisuse.
NB! Turvakaared ja karkassid peavab olema valmistatud tugevast terastorust minimaalse läbimõõduga 45 mm ja seina paksusega minimaalselt 2,5 mm."

Nelja punkti turvakaare all sain aru nii (nagu ka Marko Kasu+'st, kes mulle turvakaart praegu juba ehitama hakkas), et on üks peakaar, mis jookseb sõitjate peade kohalt, kahelt poolt põrandale (istmete taha/kõrvale) ning lisaks on torud, mis jooksevad püsttorude küljest diagonaalis kuskile tagumiste rattakoobaste juurde (kokku 4 punkti).
Kas see ei ole piisav turvakaar?

Postitatud: T Jaan 17, 2006 3:49 pm
Postitas K.Kotkas
Tee endale lihtsaks. Mõtle nii, et auto läheb hooga ringi üle külje. Mõtle, mis siis juhtub. Talita vastavalt.

Postitatud: T Jaan 17, 2006 4:29 pm
Postitas Stupiduser
Ja ära unusta teooriat eksperimentaalselt üle kontrollimata :lol:

Postitatud: T Jaan 17, 2006 6:59 pm
Postitas MM
Püüe lasta inimestel elada liigsete piiranguteta on hukutanud palju palju ühiskondi :smash

Edasiste segaduste vältimiseks sai siis EORK-ga kokkulepitu, et olgu siis kõigil pehme katusega autodel karkass vastavalt joonisele 253-3. Kui autos soovitakse sõita võistlusel ka tagaistmetel tuleb karkassi tagaosa kujundamisel jälgida, et tagaistujad oleksid kaitstud st. vajadusel kinnitada karkass kasvõi 10 punktiga. NB diagonaalid on need mis annavad karkassile lisa jäikust ja neisse ei tasu karkassi kujundamisel üleolevalt suhtuda.

Soovitan loomulikult pöörduda tegijate poole kes on eelnevalt karkasse valmistanud ja vajadusel üritame anda nõu. Ükskord ja korralikult on odavam.

Vastavad muudatused tehakse ka juhenditesse.

Postitatud: T Jaan 17, 2006 7:03 pm
Postitas tarmo
Tänud info eest.
Muutsime ehitamise plaane ja hakkasime karkassi planeerima :wink:

Postitatud: E Jaan 30, 2006 2:36 pm
Postitas FB
Kui on plekkkatusega auto, kas siis võib olla mingi teist tüüpi tõmmatud toru(42,4x3,25; stall 30)?

Postitatud: E Jaan 30, 2006 5:47 pm
Postitas heeringas
Võibju teha ka täis rauast, aga kas on mõtet kui on materjal mis on tugevuselt õige ja kaalult minimaalne.
Tuleb ju masin võimalikult kerge ja tugev teha.