1. leht 3-st

Naastude arv rehvis

Postitatud: R Okt 22, 2010 1:10 am
Postitas eero I
Kui palju on lubatud paigaldad naaste 18/39,5 R15 rehvi

Alustama peaks vist sellest

3. AUTO KONSTRUKTSIOON

Antud tehnilisi tingimusi tuleb käsitleda järgmisest reeglist lähtuvalt: kui mõnes punktis käsitletakse keelatud tegevusi, siis kõik, mida ei keelata on lubatud. Kui mõnes punktis käsitletakse lubatud tegevusi, siis kõik, mida ei lubata on keelatud.
Kõik autod peavad olema arvel liiklusregistris ja omama kehtivat, üldkasutatavatel teedel liiklemist lubavat ülevaatuse märget ja kehtivat liikluskindlustust.

Vastus minu küsimusele sõltub ilmselt sellest kas rattad on auto konstruktsiooni osa või mitte.
Kui rattad ei ole konstruktsiooni osa, on asi lihtne. Tehniliste reeglitega on määratud naastrehvide kasutamise aeg ja ülejäänud kasutamise nõudeid täpsustatakse konkreetse võistluse juhendiga. Mis saab kui juhendit ei tule või juhendis nõudeid ei täpsustata?
Kui rattad on konstruktsiooni osa siis tehniliste nõuete järgi võiks panna naaste nii palju, et kummi näha pole. Sest kettide ja muude libisemisvastaste vahendite kasutamine on keelatud ja kui mõnes punktis käsitletakse keelatud tegevusi, siis kõik, mida ei keelata on lubatud.
Samas läheb see jälle vastuollu sellega: "Kõik autod peavad olema arvel liiklusregistris ja omama kehtivat, üldkasutatavatel teedel liiklemist lubavat ülevaatuse märget ja kehtivat liikluskindlustust."
Küsimus täiesti praktiline, sai 110 naastu rehvi sisse taotud aga need kadusid sinna lihtsalt ära, seega kange kiusatus sama palju juurde taguda.
Nagu aru saite, käib jutt TR3 -st, sama võib vist küsida ka TR2 seltskond.
Loomulikult on mu mõttekäik sõnastatud minu huvidest lähtuvalt, ehk tuleb veel mõni mõttekäik või arusaam.
Kas äkki Veiko oskab midagi öelda.

Eero

Re: Naastude arv rehvis

Postitatud: R Okt 22, 2010 3:40 am
Postitas tarmo
CÄÄRFIILD kirjutas: 2) naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui:
a) rehvis, mille velje läbimõõt ei ole suurem kui 13ģ – 90;
b) rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13ģ, kuid ei ole suurem kui 15ģ – 110;
c) sõiduauto rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 15ģ – 130;
d) ülejäänud rehvidel – 150;

18/39,5 R15 rehvi saab siis taguda max 150 naastu.

Parandage ,kui ma eksin!!!!
Mis loogika järgi nüüd? R15 velg läheb otseselt punkti b) alla ehk 110 tk. Mitte, et see velje suuruse järgi liigitamine kuidagipidi mõistlik oleks, aga nii ta ju kirjas on...
Ei saa muidugi aru, miks seadus ei järgi põhimõtet "max lubatud naastude arv ruutdetsimeetrile" või midagi sarnast. Tunduks mõistlik.

Postitatud: R Okt 22, 2010 8:29 am
Postitas LR90
Kuskilt on kõrva jäänud et ralliautodel loeti naaste dm2 järgi,
oli vist 10 naastu/dm2.

Postitatud: R Okt 22, 2010 11:58 am
Postitas LR90
panin enne vähe mööda :oops:
tsiteerin:
-naastude arv on kuni 20 tk rehvi veerepinna iga vabalt valitud
pikkusdetsimeetri kohta. Naastude arv loetakse 3 dm ulatuses,
mõõtealasse ei tohi jääda üle 60 naastu.

Postitatud: R Okt 22, 2010 2:49 pm
Postitas eero I
Seekord jääb siis 110, või?

Millise arvamuse (tõlgendamise) juurde jääb Kukepea 2010 teh. kom. ehk sõna on Veikol.
Saab ju antud küsimusele läheneda nagu piduritele, hüdroroolile jne. mis samuti lähevad vastuollu tehniliste reeglite 3. punktiga
Valikus on veel ju:
Libisemisvastaste vahenditena võib seadusega fikseeritud ajal kasutada naastrehve. Naastrehvide kasutamise nõudeid täpsustatakse konkreetse võistluse juhendiga.
110 suures boggeris on olematu arv.
Kõigest minu arvamus.

Eero

Postitatud: R Okt 22, 2010 3:00 pm
Postitas virx2
Ei usu mina, et mõni ametnik või aktivist rehvis olevaid naaste kokku lugema hakkab. Kui visuaalsel vaatlusel naaste normaalsuse piires, peaks kõik hästi olema.

Postitatud: R Okt 22, 2010 4:18 pm
Postitas Praks1
Täpselt ei mäleta,kust eelmine aasta leidsin sellise arvu156 naela,tohtis olla meil.
Seega jagasime klotside vahel ära ja tuli 5 naela klotsi kokku 160 naela,millest osad olid juba enne starti välja tulnud.

Postitatud: R Okt 22, 2010 5:24 pm
Postitas Movistar
Praks1 kirjutas:Täpselt ei mäleta,kust eelmine aasta leidsin sellise arvu156 naela,tohtis olla meil.
Seega jagasime klotside vahel ära ja tuli 5 naela klotsi kokku 160 naela,millest osad olid juba enne starti välja tulnud.
Mitte 156 ,vaid 150 naela oli lubatud.Me lõime sisse 160 naela.Jagus hästi ära.

Postitatud: R Okt 22, 2010 6:10 pm
Postitas eero I
Movistar kirjutas:
Praks1 kirjutas:Täpselt ei mäleta,kust eelmine aasta leidsin sellise arvu156 naela,tohtis olla meil.
Seega jagasime klotside vahel ära ja tuli 5 naela klotsi kokku 160 naela,millest osad olid juba enne starti välja tulnud.
Mitte 156 ,vaid 150 naela oli lubatud.Me lõime sisse 160 naela.Jagus hästi ära.
Kas teil ei ole siis sõiduauto, et 150 lubatud.
Praks mäletas õieti, 160 sisse, 4 kadunud, saigi 156.

Postitatud: R Okt 22, 2010 8:40 pm
Postitas TR Pjätt
Me lõime ka 150 enne, Avo Sultsi ja tundub küll vähe aga natuke ikka abistab. Seega siis võiks 150 olla. Pane siis 40 juurde.
Ja muideks on varem kokku loetud küll. Vanasti lauluväljakul loeti naelad kokku :) nii mõnelgi autol.

Priit
QKulgur

Postitatud: R Okt 22, 2010 8:43 pm
Postitas tarmo
eero I kirjutas:Kas teil ei ole siis sõiduauto, et 150 lubatud.
Neil ju 20" velg ja see oli velje suuruse järgi reguleeritud.

Postitatud: R Okt 22, 2010 8:47 pm
Postitas hulkur
virx2 kirjutas:Ei usu mina, et mõni ametnik või aktivist rehvis olevaid naaste kokku lugema hakkab. Kui visuaalsel vaatlusel naaste normaalsuse piires, peaks kõik hästi olema.
Kui koht on mängus ja vaja protesti esitada, siis loetakse vajadusel vanaema kassi juuksekarvad ka kokku - seega, kuniks pole mingit ametlikku dokumenti või kirjalikku seisukohavõttu ametnikelt, ütleks mina, et lubatud on 110 ja basta

Postitatud: R Okt 22, 2010 10:17 pm
Postitas eero I
tarmo kirjutas:
eero I kirjutas:Kas teil ei ole siis sõiduauto, et 150 lubatud.
Neil ju 20" velg ja see oli velje suuruse järgi reguleeritud.
Seega punkt C ja kuni 130.

Postitatud: R Okt 22, 2010 10:20 pm
Postitas eero I
Saan aru, et enamusel üle, seega lepiks kokku mingi koguse ja saaks tehniliselt kom. heakskiidu.
Minu pakkumine jääks 150-170 vahele

Postitatud: L Okt 23, 2010 2:20 am
Postitas Praks1
olen nõus eero pakkumisega(elagu 15")meid see ei mõjuta kuidagi,naeltega tuleme sultsile.