1. leht 2-st

UAZi esisilla välimiste laagrite reguleerimine

Postitatud: R Jaan 06, 2006 11:45 am
Postitas uputaja
Kuis saab neid regullida? Kapsli alt paistab suur mutter millest peale keerata laagrite pingsust, kuid see kuradi poolassi hammastega ots on ees.
Kui mu jutt jäi segaseks, siis küsige selgitust :f

Postitatud: R Jaan 06, 2006 11:54 am
Postitas jr
Pikemat sorti toruvõtmega ehk?

Postitatud: R Jaan 06, 2006 12:05 pm
Postitas uputaja
Mul alguses sama mõte , aga sellist võtit pole ikke leidnud ,Selle võtme suurus on 42 või 44
Kui kellelgi on seukest toruvõtit pakkuda (võiks olla Tallinnas) siis antke palun teada

Postitatud: R Jaan 06, 2006 12:07 pm
Postitas jr
uputaja kirjutas:Mul alguses sama mõte , aga sellist võtit pole ikke leidnud ,Selle võtme suurus on 42 või 44
Kui kellelgi on seukest toruvõtit pakkuda (võiks olla Tallinnas) siis antke palun teada
UAZ poes (pärnu mnt) minuarust oli olemas. Kas sama võtmega mitte ei käi esisilla hubi kapslid maha? Mul nagu meeles, et sellega sai ka rattalaagreid pingutatud.

Postitatud: R Jaan 06, 2006 12:31 pm
Postitas G-69
Kõige mugavam originaalvõtit (spetsvõti) kasutada (Vaata siit alafoorumist UAZ 3151 raamat, lk 193 joonisel 32). Vaevalt, et kusagilt võtmekomplektist nii õhukese seinaga padruni leiad - see on toruvõti.
Kui mingi meisliotsaga mutrit ärataguda ei taha (nagunii vaja hiljem veel reguleerida), hangi see võti poest või mõne lähima UAZ-mehe käest.
NB! Vaata, et üle ei pinguta!

Postitatud: R Jaan 06, 2006 1:29 pm
Postitas Ain
Ostsin suvel selle võtme Hiiult ja siis leidsin ka vana üles. Uus on autoga saarel aga vana üritan üles leida. Kui viitsid esmaspäevani oodata, siis tulevad mul poisid tööle, kes mu kola viimati kokku kraamisid, endal läheks otsimine pikaks.

Postitatud: R Jaan 06, 2006 2:06 pm
Postitas uputaja
Kiiret pole , ega ma talvel UAZiga ei liikle.

Postitatud: R Jaan 06, 2006 2:35 pm
Postitas Ain
Võti olemas, Tabasalus aadressil Rannamõisa tee 14, sinisest klaasist tootmishoone. Tööpäeviti 8-16 saab kätte ka ilma minuta, muidu
5033576

Postitatud: R Jaan 06, 2006 2:40 pm
Postitas uputaja
no selge, eks võtan ühendust

Postitatud: R Jaan 06, 2006 4:16 pm
Postitas GC
Aga sisemised! Kas sa neid ei reguleerigi ?!!! :shock:

Postitatud: R Jaan 06, 2006 4:57 pm
Postitas G-69
GC kirjutas:Aga sisemised! Kas sa neid ei reguleerigi ?!!! :shock:
Need on koonuslaagrid: välimist peale keerates tõmbab mõlemad laagrid kokku (surub välimise sisemisele ligemale).

Postitatud: L Jaan 07, 2006 8:59 am
Postitas Ain
Uaz-i rattalaagri pingutamisega tuleb ettevaatlik olla.
Manualist: Välimine mutter maha stopperseib samuti.
Keera esiteks sisemine mutter pool pööret lahti ja pööra ratast mõlemas suunas. Siis pööra mutrit kinni kuni ratas hakkab takistusega pöörlema. Nüüd keera mutrit 1/4 kuni1/3 pööret lahti tagasi. Aseta terve stopperseib ja stoperda mutter. Pisimagi prao puhul vaheta seib. Pealmine mutter tagasi, ka stoperda. Kontrolli ratta pöörlemist.
Äia tarkus: Kui rattalaagri liiga tihkelt pingutad, jookseb laager soojenedes kinni ja järgi annab pind laagri välispinna ja rummu vahelt, sööb malmkorpuse ruttu ära. Ennem ratas kolisegu, mida uazil raske kuulda, kui et ratta laagri üle pingutad.

Postitatud: L Jaan 07, 2006 7:45 pm
Postitas GC
G-69 kirjutas:
GC kirjutas:Aga sisemised! Kas sa neid ei reguleerigi ?!!! :shock:
Need on koonuslaagrid: välimist peale keerates tõmbab mõlemad laagrid kokku (surub välimise sisemisele ligemale).
Teadagi, aga teema vahvalt püstitatud!

Postitatud: L Jaan 07, 2006 9:22 pm
Postitas jr
Ain kirjutas:Uaz-i rattalaagri pingutamisega tuleb ettevaatlik olla.
Manualist: Välimine mutter maha stopperseib samuti.
Keera esiteks sisemine mutter pool pööret lahti ja pööra ratast mõlemas suunas. Siis pööra mutrit kinni kuni ratas hakkab takistusega pöörlema. Nüüd keera mutrit 1/4 kuni1/3 pööret lahti tagasi. Aseta terve stopperseib ja stoperda mutter. Pisimagi prao puhul vaheta seib. Pealmine mutter tagasi, ka stoperda. Kontrolli ratta pöörlemist.
Äia tarkus: Kui rattalaagri liiga tihkelt pingutad, jookseb laager soojenedes kinni ja järgi annab pind laagri välispinna ja rummu vahelt, sööb malmkorpuse ruttu ära. Ennem ratas kolisegu, mida uazil raske kuulda, kui et ratta laagri üle pingutad.
Ja jah, nii me tegime ja peale igat metsaskäiku pidi laagreid üle pingutama. Seejärel tegime nii nagi Patroli manual ütleb ... võtad 1m pikkuse torujupi ja keerad asja KINNI (lihtsustatult) ... punkt. Peale seda ei olnud enam kunagi probleemi, et laager lõtkuga peale sõitu. Samuti ei ole siiamaani laager kinni jooksnud või muidu soojaks läinud. Sama tehnikat olen kasutanud kõikidel autodel ja edukalt. Kui on ikka mutter, siis tuleb see kinni keerata!

Postitatud: L Jaan 07, 2006 10:19 pm
Postitas Ain
Rattalaagrit ei saa ikka üle pingutada. 95 talvel vahetasin seetõttu Helsingis Biltema esisel platsil laagrit, hea et tööriistakast kaasas oli.
Samas jah, difi laagrid tuleb kindlasti pingutada, aga kui kuumaks läheb, tuleb uuesti sättida. Eks rattalaagriga ole sama, kuumenenud rumm on rattalaagrist.