1. leht 2-st

Ventilaatori visko sidur. Kui tummine peab olema

Postitatud: E Juul 12, 2010 9:47 pm
Postitas PARUN
Täna tekkisid jahutusprobleemid ja enda üllatuseks, andis seisval kuumal mootoril ventilatori tiivikut kerge vaevaga ringi ajada. Kuna on ka teine samasugune sidur varuks olemas, siis see oli külmast peast natuke tihkem, kui kuumutasin põletiga, ei läinud nagu eriti tihkemaks. Lõhkusin ka üke laiali, sees oli messing hammakas õli sees, mis peaks soojenedes vastu korpust kinni paisuma. Mingeid otseseid kulumis märke aga ei täheldanud.
Ehk oskab keegi nõu anda.
Timmo

Postitatud: E Juul 12, 2010 11:20 pm
Postitas tarmo
Kui asja ei saa, siis mul peaks üks korralik sidur olemas olema.
Aga üldiselt peaks olema niivõrd tummine, et kui külmast peast käega ventikale hoog sisse lükata, siis peaks enamvähem kohe seisma jääma.

Postitatud: T Juul 13, 2010 8:52 am
Postitas rt23
Külmast peast hoogu sisse lükata ei saa, takistus suht tuntav.

Re: Ventilaatori visko sidur. Kui tummine peab olema

Postitatud: T Juul 13, 2010 5:13 pm
Postitas ibra
PARUN kirjutas:Täna tekkisid jahutusprobleemid ja enda üllatuseks, andis seisval kuumal mootoril ventilatori tiivikut kerge vaevaga ringi ajada. Kuna on ka teine samasugune sidur varuks olemas, siis see oli külmast peast natuke tihkem, kui kuumutasin põletiga, ei läinud nagu eriti tihkemaks. Lõhkusin ka üke laiali, sees oli messing hammakas õli sees, mis peaks soojenedes vastu korpust kinni paisuma. Mingeid otseseid kulumis märke aga ei täheldanud.
Ehk oskab keegi nõu anda.
Timmo
Visko kuumast peast tihkemaks ei lähe ,pigem vastupidi vedelamaks.Ega teda käe vahel eriti aru ei saa ,ringi ajades ka mittekorras sidur on teatud tembi juures kange.Neid peab auto peal proovima ja lammarist neid eriti ei tasu osta,sest enamus nad sellise kuumaga ei tööta.Talvel käib ka mittekorras sidur hästi ringi.Sa ära aja seisval mootoril tiivikut ringi see ei ütle midagi.Sa pead vaatama ,kas tiivik käib kuumal või nn.jahutusprobleemidega mootoril ringi .Palju sul tempi näitab?Praeguse ilmaga ongi temperatuur natuke kõrgem,ega ta sellepärast keema lähe,kui muud asjad korras.

Postitatud: K Juul 14, 2010 9:38 pm
Postitas CPX
Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.

Postitatud: K Juul 14, 2010 11:06 pm
Postitas PARUN
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Eks ta õigem oleks, kuid ei viitsi.
Lammutasin mõlemad sidurid laiali. Olid ühe tootja omad, tööpõhimõttelt samad, kuid sisult erinesid. Ühte andis jäigemaks keerata, teist aga mitte.
Nüüd on külmaga juba suht raske liigutada vendikat. Samas kadusid ka igasugused jahutusprobleemid.

Postitatud: N Juul 15, 2010 9:37 am
Postitas ibra
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Tihti esineb neid autodel koos nii elektriline kui ka visko.Oleneb muidugi autost.

Postitatud: N Juul 15, 2010 1:37 pm
Postitas totu
PARUN kirjutas:
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Eks ta õigem oleks, kuid ei viitsi.
Lammutasin mõlemad sidurid laiali. Olid ühe tootja omad, tööpõhimõttelt samad, kuid sisult erinesid. Ühte andis jäigemaks keerata, teist aga mitte.
Nüüd on külmaga juba suht raske liigutada vendikat. Samas kadusid ka igasugused jahutusprobleemid.
Kuidas see jäigemaks keeramine välja näeb, asi töötab ju silikoonõli pindpinevuse baasil? Bimetallvedru (OK, vedru ei ole õige sõna) avab kanalid, õli pääseb tööpindade vahele ja asi hakkab puhuma. Kui temp. langeb, keeratakse kanalid kinni, õli pumbatakse reservuaari, pinnad jäävad kuivaks ja ventilaator pöörleb vabalt võllil (õigemini võll pöörleb vabalt venilaatori sees). Toimib see "automaatika" ainult pöörlemise ajal, seistes valgub õli tööpindadele. Korras siduri võtab peale käivitamist mõneks sekundiks järgi (põhimõtteliselt on see kuulda). Suur osa sidureid töötab sujuvalt (mida kõrgem temp. seda kiiremini ventilaatorit kaasa veetakse) nende tegelikku rakendumist on üsna raske jälgida, vanemate, on-off, viskodega oli sõidu ajal võimalik kuulda ventilaatori rakendumist ja vabastumist.
Sai ka kunagi visko väga jäigaks keeratud (avad läbi ja poldid sisse) aga ventilaatori ulgumine tüütas väga kiiresti ära.
PS. bensuka visko täitsa seisab seina ääres, kas sobib, ei tea.

Postitatud: N Juul 15, 2010 7:14 pm
Postitas PARUN
totu kirjutas:
PARUN kirjutas:
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Eks ta õigem oleks, kuid ei viitsi.
Lammutasin mõlemad sidurid laiali. Olid ühe tootja omad, tööpõhimõttelt samad, kuid sisult erinesid. Ühte andis jäigemaks keerata, teist aga mitte.
Nüüd on külmaga juba suht raske liigutada vendikat. Samas kadusid ka igasugused jahutusprobleemid.
Kuidas see jäigemaks keeramine välja näeb, asi töötab ju silikoonõli pindpinevuse baasil? Bimetallvedru (OK, vedru ei ole õige sõna) avab kanalid, õli pääseb tööpindade vahele ja asi hakkab puhuma. Kui temp. langeb, keeratakse kanalid kinni, õli pumbatakse reservuaari, pinnad jäävad kuivaks ja ventilaator pöörleb vabalt võllil (õigemini võll pöörleb vabalt venilaatori sees). Toimib see "automaatika" ainult pöörlemise ajal, seistes valgub õli tööpindadele. Korras siduri võtab peale käivitamist mõneks sekundiks järgi (põhimõtteliselt on see kuulda). Suur osa sidureid töötab sujuvalt (mida kõrgem temp. seda kiiremini ventilaatorit kaasa veetakse) nende tegelikku rakendumist on üsna raske jälgida, vanemate, on-off, viskodega oli sõidu ajal võimalik kuulda ventilaatori rakendumist ja vabastumist.
Sai ka kunagi visko väga jäigaks keeratud (avad läbi ja poldid sisse) aga ventilaatori ulgumine tüütas väga kiiresti ära.
PS. bensuka visko täitsa seisab seina ääres, kas sobib, ei tea.
Raske seletada, mõlemad olid Aisin'i omad, ühte andis keerata jäigemaks sedasi, et sees oli 2 polti, mis hoiavad otsaseinas plaati kinni. Vabastasin need ja keerasin plaadi vastupäeva põhja. Ongi seal sellised spets ovaalsed augud. Jutt küll segane, hea kui pilti oleks teinud.
Ennem oligi bensuka visko, nüüd ei tea, mille oma on. Võll oli 2cm pikem, kuid vastu radikat veel ei läinud. Poldiaugud ka klappisid.

Postitatud: N Juul 15, 2010 7:47 pm
Postitas rommi
Kõige loogiliselt seletus on siin totul. Aisini viskosiduri sees on bimetallist lamellid, mis avavad ja sulgevad õlikanaleid. Õli omakorda lülitab ventikat on/off. Töökorras 4Runneri ventika sidur on külma mootoriga suht jäik ja käib külmkäivitades mootoriga kaasa. Töösooja seisva mootori ventika käib praktiliselt vabalt ringi, jäikuse saavutab ta ainult töötaval mootoril. Vähemalt mina olen neid sidureid lammutades nii sellest asjast nii aru saanud.
Poltidega jäigaks keeramine on väga julm risk, kui midagigi peaks ventika vahele sattuma siis algab seal selline elu, mis võib lõppeda lisaks ventikale ka purukspekstud radika ja rihmadega.
Kui lamellid õliavade eest ära võtta, siis võib juhtuda küll et viskosiduri jäikus muutub, ise olen täpselt sama teinud.

Vägagi mõistlik mõte on vahetada el. ventika vastu.

Postitatud: P Juul 18, 2010 10:35 am
Postitas antik
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Elektrivendile suht lihtne ümber teha, kui vaja.

Skeem:
Pilt
Jahutusadapter, kui kasutada mingi teise masina termolülitit:
Pilt
Valmiskujul:
Pilt

Mul omal hetkel Inseneeri poolt külge aretatud Ford Escorti termolülitiga elektriventikad (kaks tükki- üks lülitub 100C teine 105C juures sisse), mis iseenesest juba toru küljes mitte korpusesse keeratav. Mõtlesin ainult väheke teise anduri panna, et vent varem käima läheks. 95C juures tundub natuke kuum 90C oleks vist paras.

Pilt

Komplektid olemas: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 3836832061

Postitatud: P Juul 18, 2010 11:48 pm
Postitas PARUN
totu kirjutas:
PARUN kirjutas:
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.
Eks ta õigem oleks, kuid ei viitsi.
Lammutasin mõlemad sidurid laiali. Olid ühe tootja omad, tööpõhimõttelt samad, kuid sisult erinesid. Ühte andis jäigemaks keerata, teist aga mitte.
Nüüd on külmaga juba suht raske liigutada vendikat. Samas kadusid ka igasugused jahutusprobleemid.
Kuidas see jäigemaks keeramine välja näeb, asi töötab ju silikoonõli pindpinevuse baasil? Bimetallvedru (OK, vedru ei ole õige sõna) avab kanalid, õli pääseb tööpindade vahele ja asi hakkab puhuma. Kui temp. langeb, keeratakse kanalid kinni, õli pumbatakse reservuaari, pinnad jäävad kuivaks ja ventilaator pöörleb vabalt võllil (õigemini võll pöörleb vabalt venilaatori sees). Toimib see "automaatika" ainult pöörlemise ajal, seistes valgub õli tööpindadele. Korras siduri võtab peale käivitamist mõneks sekundiks järgi (põhimõtteliselt on see kuulda). Suur osa sidureid töötab sujuvalt (mida kõrgem temp. seda kiiremini ventilaatorit kaasa veetakse) nende tegelikku rakendumist on üsna raske jälgida, vanemate, on-off, viskodega oli sõidu ajal võimalik kuulda ventilaatori rakendumist ja vabastumist.
Sai ka kunagi visko väga jäigaks keeratud (avad läbi ja poldid sisse) aga ventilaatori ulgumine tüütas väga kiiresti ära.
PS. bensuka visko täitsa seisab seina ääres, kas sobib, ei tea.
ilmselt selle plaadi keeramisega vastupäeva avabki neid kanaleid ehk varem, sammuti liikus see plaat pöörlevale võllile lähemale, plaati keerates oli silmaga näha seda, nihikuga ei hakanud mõõtma. Ja hirmus paks õli oli seal sees muidugi.

Postitatud: E Juul 19, 2010 12:03 pm
Postitas rmann
antik kirjutas:
CPX kirjutas:Viska see jama üldse minema ja pane elektriline ventikas.


Jahutusadapter, kui kasutada mingi teise masina termolülitit:
Pilt
Valmiskujul:
Pilt
Segan siia nüüd küll vahele aga küsiks kus selliseid vahejuppe müüakse ?
Kuna sama teema kohe-kohe päevakorral siis info oleks teretulnud !

Postitatud: E Juul 19, 2010 7:35 pm
Postitas antik
rmann kirjutas:
antik kirjutas: Valmiskujul:
Pilt
Segan siia nüüd küll vahele aga küsiks kus selliseid vahejuppe müüakse ?
Kuna sama teema kohe-kohe päevakorral siis info oleks teretulnud !
Mina leidsin ebay.com-ist aga nägin siit foorumist kellegi pildikogus kah sellist jublakat- võib ju isegi välja treida näiteks alumiiniumist.

Ebay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0135874055

Samal müüjal on ka muid huvitavaid jublakaid.

Postitatud: T Juul 20, 2010 12:05 am
Postitas Bill
Biltemas olemas kõik vajalikud detailid-nii et kui keegi sõber käib põhjanaabrite juures tööl, siis saab vajaliku detailid ikka täitsa peenraha eest võrreldes e-bay-ga.Täis kataloog vist oli biltema.fi või .com (eks sõber google aitab kui vaja).