1. leht 1-st
Remontmõõdus kolb Patrolile?
Postitatud: R Dets 02, 2005 8:58 am
Postitas Laurius
Mõtlesin enne uurida siit kui hakata mööda ilma taga otsima ... Tarvis 1. remontmõõdus kolbi Patrol Y60 2,8 td mootorile.
Kuuldavasti vanal heal N-ajal tehti suurel kodumaal kõikidele mootoritele sellist sorti varuosakraami. Kas keegi teab, kas Patrolile ka sellist võimalust pakutakse? Ja kui siis kes ja kus pakub?
Postitatud: R Dets 02, 2005 9:03 am
Postitas jr
Uuri TakeT'ist. Neil on igast kraami. Peasi, et see uus kolb on teistega samas kaalus. Seega pead kolvid üle kaaluma enne sissepanekut ja vajadusel ühte kaalu ajama. Muidu võib keps koos kolviga välja lennata või vänt tekkivast vibrast puru minna.
Postitatud: R Dets 02, 2005 9:16 am
Postitas Laurius
Aitäh kiire vastuse eest, JR, uurin TakeT-ist järgi. Ja kaalumine on kindlasti plaanis kui asi läheb uue kolvi hankimiseni.
... Aga ... probleem on selles, et pärast kriimude lihvimist silku siseseinalt on kolb silindri jaoks liiga suur ja kolb kolksub käigusuuna muutmisel ühest seinast teise (siit ka see tiks mida ma taga olen ajanud). Mõte siis järgmine: keevitada kolvile alumiinkeevitusega rida pikiõmblusi peale ja treipingis vormi ajada.
Loomulikult tuleb kolb kaalu ajada pärast. Ja sellisel juhul on probleem veel ka rõngastega. Sest (uued) rõngad mis praegu sees on, ei taga piisavat tihedust. St. et rõngas peaks olema muus osas sama mõõtu aga laiem ehk ulatama kolvi rõnga soonest rohkem välja ilma et kompressioon pilust või mujalt lahkuks. Ehk on keegi kunagi mõõtnud ja teab mõne teise masina rõngaid, mis seks puhuks sobida võivad?
Postitatud: R Dets 02, 2005 9:29 am
Postitas jr
Kuule, aga sul on lihtsam tammepuust kolvid sisse teha
Kolbi keevitama hakata? Ja veel diiselmootori kolbi? Pakun välja, et keevitusega rikud kolvi termodünaamika ära, mis teeb kindlasti kolvi rabedaks nende kohtade pealt ja mingil hetkel lihtsalt tükid eralduvad kolvist silindrisse ja edasine on juba aimatav.
Kui kolb loksub, siis võta remontmõõt ja puuri silindrid üle. See töö eeldab aga ka terve väntmehanismi balanseerimist spetsiaalses pingis. Minu teada on 2.8TD "Internaly balanced" ehk siis tasakaalustus tehakse väntvõlli balanssimisega mitte hoorattaga. Amper Racing ehk teeb seda tööd või vähemalt saad sealt edasist infot kuhu pöörduda ja mida üldse oma mootoriga teha.
Postitatud: R Dets 02, 2005 11:34 am
Postitas Laurius
jajaa ... tammepuu versioonile ma paraku mõelnud ei ole:)
aga remontmõõdus kolb on tellitud ja selle ajan samasse kaalu vanaga, mille välja vahetan.