1. leht 5-st

Uus liiklusseadus

Postitatud: N Juun 24, 2010 11:27 am
Postitas yanekk
Lugedes uut liiklusseadust(hakkab kehtima 01.01.2011), siis ikkagi on vaja kõik paberid kaasas kanda, kuigi kõik spetsid räägivad et ei tule kaasas kanda.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13321918

§ 17. Mootorsõidukijuhilt nõutavad dokumendid

(1) Juhil peavad mootorsõiduki juhtimisel olema kaasas juhiluba või muu juhtimisõigust tõendav dokument, mootorsõiduki registreerimistunnistus ja selle haagise registreerimistunnistus või haagise registreerimistunnistuse koopia, mille on tõendanud selle väljastanud asutus ja muud dokumendid, kui seda nõuab seadus.


Kas uue seaduse järgi võib siis ka lõhnadega sõita?

31) Juht loetakse alkoholijoobes olevaks, kui:
1) tema ühes grammis veres on vähemalt 1,50 milligrammi alkoholi või ühes liitris väljahingatavas õhus on vähemalt 0,75 milligrammi alkoholi;
2) tema ühes grammis veres on vähemalt 0,50 milligrammi alkoholi või ühes liitris väljahingatavas õhus on vähemalt 0,25 milligrammi alkoholi ning väliselt on tajutavad tema tugevasti häiritud või muutunud kehalised või psüühilised funktsioonid ja reaktsioonid, mille tõttu ta ei ole ilmselgelt võimeline juhtima sõidukit liikluses nõutava kindlusega



Tavalise traktoriga võib ka endiselt edasi sõita kui mõni autojuhtimis luba olemas.

R-kategooria mootorsõidukit võib juhtida ka isik, kellel on T-kategooria mootorsõiduki juhtimise õigus või B-, C- või D-kategooria või C1- või D1-alamkategooria auto juhtimise õigus.


01.09.2010 hakkab kehtima ka uus mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded.

http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13312367


Tulede kontrollarv suurenes siis 100-ni.

Postitatud: L Juun 26, 2010 11:55 pm
Postitas samodelkin
Kui nüüd vana ja uus, kehtimahakkav seadus, kõrvuti panna, ja siis sealt otsima hakata, et mis teistmoodi ja erinev on... Kui just jurist ei ole, siis selline töö ei lähe kohe mitte!
Loodaks esialgu "organite" vastavale, kommenteeritud infojagamisele ja kindlasti, ka mitmes foorumis, oma töö iseloomu poolest, pädevat infot lahkesti jagava kasutaja /indreksirki/ peale...

Määrus nr 50 koos nende uuenduste ja muutustega, on vist ka ülevaatajatele endile üle jõu käiv. Kui probleem/arusaamatus tekib, tuleb ka neil ikka "aabitsast" õige järg üles leida...

L õ h n a d e g a sõitmine ammu võimalik. Tarvitan aastaid "Frederic Vaba" õlut ja l õ h n a d teeb see külge sama mehised, kui tavaõlle joomiselgi. Ainult promille ei õnnestu ka kohe peale mitme õlle joomist sealt kuidagi välja puhuda.
Lõhnad ei ole niisiis juridiline termin - ikka alkomeetri näit ja vereproov, ehk siis kas joove on, või teda pole. Lõhnaga seda ei määrata!

Re: Uus liiklusseadus

Postitatud: P Juun 27, 2010 2:45 am
Postitas pilgrems
yanekk kirjutas:Tavalise traktoriga võib ka endiselt edasi sõita kui mõni autojuhtimis luba olemas.

R-kategooria mootorsõidukit võib juhtida ka isik, kellel on T-kategooria mootorsõiduki juhtimise õigus või B-, C- või D-kategooria või C1- või D1-alamkategooria auto juhtimise õigus.

Aga siin on ajakirjanduse andmetel selline konks ,et kui sul on load olemas enne seaduse kehtima hakkamist siis võid sõita ,aga kui oled saanud load peale seaduse kehtima hakkamist siis ei tohi.

Kahjuks pole seaduseni ise jõudnud.

Re: Uus liiklusseadus

Postitatud: P Juun 27, 2010 10:47 am
Postitas R969
pilgrems kirjutas:
Aga siin on ajakirjanduse andmetel selline konks ,et kui sul on load olemas enne seaduse kehtima hakkamist siis võid sõita ,aga kui oled saanud load peale seaduse kehtima hakkamist siis ei tohi.

Kahjuks pole seaduseni ise jõudnud.
Paluks viidet sellele konksule.
Üldiselt on aga neil kes suure hooga traktoriste koolitama hakkasid nüüd suu vett täis.
Nimelt on pooled õpilased ürituse pooleli jätnud ja ka pool raha saamata.
Lisaks on veel kaelas kallis traktor.
Kes läheb 7000 krooni eest R ja T-kategooriat tegema pole vist kursis, et
7500 eest saab juba teha CE kati.
Arvake ise kummast on elus rohkem kasu.

Postitatud: P Juun 27, 2010 12:03 pm
Postitas yanekk
Sidorov kirjutas:Selles traktoriteemas oli vist konks selles et B ja C katiga tohtis R ja T
kati masinat juhtida, see tähendas sõita punktist A punkti B aga ei tohtinud
sealjuures tööd teha(lund lükata, kraavi kaevata jms.).
Ehk siis teenus tööd ei tohi teha, oma asju tee palju tahad.
Nii on ka vist hetkel.

Postitatud: P Juun 27, 2010 6:26 pm
Postitas pilgrems
Aasta tagasi küsis ARK ist kuidas sellega on , vastati et neil pohh,
ainult küsimus töö andjas kas laseb traktori rooli BC katiga venna või nõuab RT kategooriat. Aga see oli vana seaduse järgi.

Õhtul võtan uue seaduse ette ja vaatan mida see räägib.

Postitatud: P Juun 27, 2010 7:58 pm
Postitas Landy
Tegelikult oleks hea siit :
http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13312367
Kõik konksud ja ahitsvad nõksud hea üles leida.

01.09.2010 hakkab kehtima ka uus mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded.

Re: Uus liiklusseadus

Postitatud: K Aug 04, 2010 12:04 pm
Postitas casca
pilgrems kirjutas:
yanekk kirjutas:Tavalise traktoriga võib ka endiselt edasi sõita kui mõni autojuhtimis luba olemas.

R-kategooria mootorsõidukit võib juhtida ka isik, kellel on T-kategooria mootorsõiduki juhtimise õigus või B-, C- või D-kategooria või C1- või D1-alamkategooria auto juhtimise õigus.

Aga siin on ajakirjanduse andmetel selline konks ,et kui sul on load olemas enne seaduse kehtima hakkamist siis võid sõita ,aga kui oled saanud load peale seaduse kehtima hakkamist siis ei tohi.

Kahjuks pole seaduseni ise jõudnud.
Enam R-kategooriat pole, jäi ainult T.
Nii ongi, et kõik, kes enne uut aastat B-kategooria teevad võivad sõita traktoriga või masinarongiga, mille mass on kuni 18 tonni.
T-kategooria mootorsõidukit ja masinrongi, mille täismass ei ületa 18 000 kilogrammi, võib juhtida ka isik, kellel on BE-kategooria autorongi, C- või D-kategooria mootorsõiduki või C1- või D1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigus või isik, kellele on antud B-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus enne 2011. aasta 1. jaanuari.

Postitatud: N Sept 16, 2010 5:10 pm
Postitas Landy

Postitatud: N Sept 16, 2010 7:41 pm
Postitas mart77
No ei suuda sellist teksti lugeda...
Mõisted

maastik on maa-ala, mis ei ole teeseaduse mõistes tee ja mis ei ole ette nähtud mootorsõiduki, trammi ega raudteesõiduki liiklemiseks;

Ei ole juura haridusega, vat ei ole....raudselt on mingi konks peidus...

Postitatud: N Sept 16, 2010 8:01 pm
Postitas tanel
Oehh. "Kabinetis sündinud". Seda Landy pandud urli loen.
Liiklemine

• Eesliikuvast sõidukist tohib juht mööda sõita vasakult. Erandiks on möödasõit vasak- või tagasipööret sooritavast sõidukist.
Käige jala.
Ma sõidan igapäevaselt vabakat ja järvevana mööda, täiesti fantastiline fenomen on juhtide käitumine seal. Vabakal kardavad kõik nagu tuld bussipeatusi (sest ega raudselt krt vahele lasta, ui ui) ja ühel hommikul hakkasin ma autos üksi kõva häälega naerma, kui 150m eespool, 2 foori vahel, ilmus nähtavale rekka. KÕIK see mees pani suuna sisse ja surus vasakule, mul oli vaba vesi ja purjetasin mööda kogu kolonnist. Emma-kumma foorini, mis punaseks jõudis minna, rohkem ma seda rekkat ei näinudki vist. :lol:

Ilma naljata, ma sõidan esimest rida mööda kiiremini ülemistele kui mööda teist elus saaks. Korra-paar ehk põikad sinna.

Maanteel (neljarealisel) samamoodi - ilmud tahavaatepeeglisse vasakus reas töllerdavale idikale, vilgutad tulesid, ilmselt ei aita, paned pasunat, taadil valguvad silmad verd täis ja teeb sinu kasvatamiseks piduritesti. Selmet paremalt mööda tõmmata ja pahaks paneva näoga otsa jõllitada lihtsalt.
Miks?
Kellele on vaja punkti LE-sse, mille täitmine põhjustab olukorra halvenemist võrreldes praegusega?

Võib-olla vaatan ma millestki parasjagu mööda või olen ühe õlle liiga palju võtnud täna õhtul, aga no ei taipa tõesti? Selgitage lollile.

Edasi:
Juhil on keelatud kasutada telefoni ilma käsi vabaks jätva vahendita ning sõiduki liikumise ajal hoida telefoni käes. Kehtiva reeglistikuga võrreldes laieneb telefoni kasutamise keeld ka asulavälistele teedele.
Mida kuradit? Sõitvas autos telefoni (maha libisenud vms) kätte võtmine on karistatav????
Mul on nokia standalone hands-free (loe: juhtmeid kuskile ei lähe). Kui see heliseb, siis raadio vaigistamiseks paneeli eest krapsamine (ja selle peos hoidmine) on okei. A kui telefon peos on raadio paneeli asemel, "suur peksa buudet". WTF???
Joogipudeli käes hoidmine pole karistatav? Miks? Okok, juhtimist segavad kõrvalised tegevused vms punkt vist käis selle kohta. A kui joogipudel ntx põrandale, pedaalide alla veereb? Jne jne...
Ülim debiilsus. Ipod'i tohib käes hoida ja telefoni ei tohi. Ema anna padruneid.
Asulasisesel teel peab aeg, mis kulub üksteise järel liikuvate sõidukite vahelise pikivahe läbimiseks, olema normaaltingimustel vähemalt kaks sekundit ja asulavälisel teel vähemalt kolm sekundit. See nõue ei kehti, kui väljutakse möödasõiduks oma sõidurajalt ja sellest on suunatulega märku antud.
Lisafunktsioon kiiruskaameratele? Alles oli artikkel ülekriminaliseerimisest ja seadusandlikest aktidest, mille täitmist kunagi ei jälgita ega järgita. Miks kurat pannakse mingi absurdne sekundite nõue LS-i sisse?
Ja - reastud möödasõidult tagasi oma suunda, ntx kahe rekka vahele, pidurdad hoo maha, kahte sekundit eessõitva sõidukini ei jää - trahvi?

Oeh. Ja ma pole murdosagi sest veel läbi lugenud...

Postitatud: N Sept 16, 2010 8:14 pm
Postitas tarmo
tanel kirjutas:• Eesliikuvast sõidukist tohib juht mööda sõita vasakult. Erandiks on möödasõit vasak- või tagasipööret sooritavast sõidukist.
Käige jala.
Ma sõidan igapäevaselt vabakat ja järvevana mööda, täiesti fantastiline fenomen on juhtide käitumine seal. Vabakal kardavad kõik nagu tuld bussipeatusi (sest ega raudselt krt vahele lasta, ui ui) ja ühel hommikul hakkasin ma autos üksi kõva häälega naerma, kui 150m eespool, 2 foori vahel, ilmus nähtavale rekka. KÕIK see mees pani suuna sisse ja surus vasakule, mul oli vaba vesi ja purjetasin mööda kogu kolonnist. Emma-kumma foorini, mis punaseks jõudis minna, rohkem ma seda rekkat ei näinudki vist. :lol:
See ei ole möödasõit, vaid möödumine (vähemalt senise LE mõistes).
Samal põhjusel ma ignoreerin 4 realisele (maan)teele pandud möödasõidu märke, sest kõrval oleva samasuunalise sõidurea kaudu eesliikuvast sõidukist ettejõudmine ei ole möödasõit, vaid möödumine.

Postitatud: N Sept 16, 2010 8:34 pm
Postitas tanel
tarmo kirjutas:See ei ole möödasõit, vaid möödumine (vähemalt senise LE mõistes).
Samal põhjusel ma ignoreerin 4 realisele (maan)teele pandud möödasõidu märke, sest kõrval oleva samasuunalise sõidurea kaudu eesliikuvast sõidukist ettejõudmine ei ole möödasõit, vaid möödumine.
Uus seadus:
Liiklemine

• Möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõites. Seega on möödasõit manööver, mis võib toimuda ka pärisuunavööndist väljumata.
Seal on ikka selline pask kokku keeratud, et annab helpida. Muudatused on PDF-i tabelina kokku toodud... 60 lk peale. :shock:
Tuleb ilmselt välja trükkida ja selgeks teha omale.

Silma hakkas, et lähemal kui 10 meetrit elamust ei tohi mootor kauem kui 2 minutit töötada ja... trakats tuksub oma taluhoovis 3 minutit - ... ?

Postitatud: N Sept 16, 2010 9:01 pm
Postitas mart77
Ah, las koerad hauguvad, elu läheb edasi. Niiehknaa ei suudeta seda soppa kontrollida - millega milkud hetkel tegelevad? Kiiruseületamine, joobes juhtimine, punase eiramine. Naelrehvid ka hooajati. Paljugi mis ette kirjutatakse, ikka tehakse.
Mind ei kepi, mind ei koti, mul on pohui, pohui, pohui.
Aga see ei tähenda, et ma ei hooli. JMKE


Liiklen korrektselt sisetundest lähtuvalt-
no mida ma oleks eile pidanud pärnu mntl 110 alas tegema, kui saue-keila suunalt tulev tibi keeras alla tlna poole ja KOHE teise ritta (loe: enne viadukti kohe kolmandasse). Normaalne, hea et tsiklisõiduilma polnud, muidu oleks paar kärbest ikka kinni püüdnud. Möödudes (paremalt, LE rikkudes) vaatasin, et äkki väga pilves - ei, oli väga püüdliku näoilmega. Tõsine juht, kes omast arust ei eksi kunagi ja mitte iial ei ületa pidevjoont. ei teepeenral ega mujal.

PS. Muraste-Suurupi vahel oli hiljuti pindamistööd, jooni polnud maha tõmmatud, liiklus käis täie rauaga. Niikaua kuni tee oli triibutamata, oli liiklus nagu Poolas - mahtus ka kolm autot normaalselt kõrvuti, paindlik lähenemine jne aga nii kui jooned maha tõmmati - p.rses, kõik sõidavad oma õigust taga ajades ning mitte milligi serva poole nihkudes. Masendavad põikpõised p..drid.

PPS. http://jmke.lyrics-songs.com/lyrics/1370343/
PPPS. Avalikes kohtades suitsetamine on ka keelatud, mäletate ikka või? :lol:

Postitatud: N Sept 16, 2010 9:09 pm
Postitas Landy
Olles proovinud leida uue liiklusseaduse teemalisele koolitusele esinejaid, selgus et seda seadust põhjalikult tundavaid inimesion Eestis vaid 3 ja kõik Maanteeametis. Need samad kodanikud hakkavad alles alates 29.09 politseinike ja siseministeeriumi töötajaid koolitama. Üksi Eesti (liiklus)jusrist uue sedusge tavakodnikust enam kursis ei ole. Sai üles ostsitud kõik liiklusõiguse asjatundjad ja nad tunnistasid, et pole tuttavad uue seaduse eripäradega.