1. leht 1-st
Automaatlukud
Postitatud: T Nov 29, 2005 8:35 am
Postitas Laurius
Kas kellelgi on pildi- ja/või jutumaterjali Patroli auto-hub'ide ehituse kohta?
Postitatud: T Nov 29, 2005 10:22 am
Postitas hmm
Mis aasta Patrol? Vanemad automaathubid on suht lihtsa ehitusega. Uuematel on juures veel rattavõtmega sundlukustamise võimalus ja nende toimimisele ei ole veel õieti pihta saanud. Praktika ütleb, et kestavad ca 200 000 km ja peale seda hakkavad lollusi tegema ( ise sisse lülituma , mille tunnuseks on sõidu ajal tunda andvad tugevad raksatused). Remontida ei ole neid õnnestunud. Endalgi vedeleb paar iselülituvaid riiulis.
Postitatud: T Nov 29, 2005 3:12 pm
Postitas Laurius
Aasta on 96 ja tegemist on just nendega millel sundluku peale keerata saab ... kusjuures(!) peale saab keerata ainult ühelt poolt.
Ei lüli õieti välja ja kui sees on siis ka lõgiseb miskit ... ebakindel värk.
Postitatud: T Nov 29, 2005 9:47 pm
Postitas jr
Selle sundpealekeeramisega on sedasi. Et seda tasub/tohib keerata ainult siis mutrist eraldi peale, kui sa oled juba automaadi lukku lasknud, ehk siis mõned meetrid sõitnud nelikveoga. Kui seda teha enne automaatide lukustamist, siis väsitad sees olevad lukustikõrvad kiirelt ära ja ma ei imesta kui ühe aastaga automaatidest jagu saad kui aktiivselt metsas käid. Viga ilmneb järgmiselt, et ei keera enam automaati maha pealt ja on pidevalt lukus "Hub". Samas on see hilisem pealekeeramine tingimata soovitatav, kuna see välistab edasi-tagasi rapsimise korral korras luku deaktiveerumise.
Automaatidest on tugevamad MQ160 automaadid, mille mehanism on lollikindlamalt tehtud. Nende ainus nõrk koht lööb välja talvel kui ei ole viitsitud liigsest määrdest lukku puhtaks pesta. Liigne määre on külmaga viskoosne ja ei lase lukul 100% ära hambuda. Äkilisem gaasivajutus toob esile üleloopimise hammastest ja edasine on selge.
Samuti lõhub automaate edasi-tagasi rapsimine, kui ollakse kinni jäänud. Ikka juhtub, et kui sidur on kulunud lukul, siis keerab ennast maha või pooledli maha isegi kui nelivedu peal on. Eriti kui ei ole eelnevalt lukkudel lastud lukustuda vaid kistakse tagaveoga kinni jäädes nelivedu peale ja antakse gaasi.
Rummulukke tuleb korra aastas, soovitavalt enne külmasid hooldada võttes ta maha ja lahti ning bensuga täiesti puhtaks pesta. Monteerimisel nõellaagrile luku põhjas imeväike kiht liitiummääret ja ülejäänud WD40 üle ujutada. Kui käändteljed on ilusti hooldatud, siis kerib ta endale sealt kiiresti lisamääret uuesti sisse. Võib ka k.kastiõliga "läbi pesta" enne monteerimist.
Automaate soovitan mina ainult mõistusega inimesele, kes saab aru kuidas need töötavad, siis tead ka neid hoida. Kui sa pole tehnikaga sina peal, siis palun pane kohe manualid külge.
Postitatud: K Nov 30, 2005 9:28 am
Postitas Laurius
Ma oleks ammu manuaalid peale pannud kui see oleks puhtalt panemise rõõm. Paraku tuleb nad enne soetada kah ... aga hub'ivahetusvahendid on siiani läinud mootoriremonti. Nii et talv tuleb nende väsinud autohub'idega üle elada. Puhastan ja libestan ära, ehk on abiks.
Postitatud: N Mär 30, 2006 10:06 pm
Postitas pisike
Kas äkki keegi oskab öelda, mis võiks viga olla. 82a. Patrolil on peal ka automaadid. Kui 4 veab, on kõik OK, asfaldil vaikne, mudas ja lumes ei rapsi ega miskit. Kui aga esisilla välja lülitan, siis juba 40 km/h peal aegajalt tuleb selline hääl, nagu hakkaks miski seal sees ratta pöörlemisega kaasa jooksma ja hetk hiljem justkui hüppaks uuesti lahti. Ja teinekord väikeste vahedega 4-5 korda järjest. Sõitmist küll ei sega, kuid äkki annab miski varsti otsad ??? Varem ei olnud, nüüd kevadel algas.

Postitatud: N Mär 30, 2006 10:11 pm
Postitas jr
pisike kirjutas:Kas äkki keegi oskab öelda, mis võiks viga olla. 82a. Patrolil on peal ka automaadid. Kui 4 veab, on kõik OK, asfaldil vaikne, mudas ja lumes ei rapsi ega miskit. Kui aga esisilla välja lülitan, siis juba 40 km/h peal aegajalt tuleb selline hääl, nagu hakkaks miski seal sees ratta pöörlemisega kaasa jooksma ja hetk hiljem justkui hüppaks uuesti lahti. Ja teinekord väikeste vahedega 4-5 korda järjest. Sõitmist küll ei sega, kuid äkki annab miski varsti otsad ??? Varem ei olnud, nüüd kevadel algas.

No mis seal ikka, automaat ei keera ennast lihtsalt enam korralikult maha. Ehk teisisõnu on perses. Võta lahti ja vaata, ehk veel päästab sidurivahetus.
Postitatud: N Mär 30, 2006 10:17 pm
Postitas pisike
Aga kas miskitpidi ka ohtlik on või tuleks 4veoga niikaua edasi uhada, kuni kontrollida saab. Ja kui on p..s, kas see kordategemine on tõsine teema või tasuks kohe hakata manuaale otsima ?
Postitatud: N Mär 30, 2006 10:26 pm
Postitas jr
Remontkomplekte automaatidele pole, peale sidurite.
Jah, kui kõriseb juba, siis tasub ta pigem KOHE küljest keerata ning uurida ehk saab veel aidata kuidagi. Pane mingi "kork" hubi asemele, saad sedasi ringi küll sõita. Sobib hästi aerosolvärvipudeli kork või poolik 0.5l veepudel. Pese hub bensuga puhtaks ja võta tükkideks. Kõik käib kestast välja. Siis näed kohe, kas on lukustid katki või hammaste servad kulunud. Kui hamba servad kulunud, siis aitab ka poolte vahetus kuna hambaid hakatakse kulutama teise külje pealt edaspidi sõites. ja kui kokku paned, siis ära kunagi pane palju määret sinna sisse. Külmaga määre on paks ja ei lase korralikult ära hambuda. Näpuga õhuke kiht laagrile / puksile on hea küll. Ülejäänu ujuta ketimäärdega üle aerosoolist.
Postitatud: N Nov 02, 2006 2:54 pm
Postitas Tony
jr kirjutas:Remontkomplekte automaatidele pole, peale sidurite.
Jah, kui kõriseb juba, siis tasub ta pigem KOHE küljest keerata ning uurida ehk saab veel aidata kuidagi. Pane mingi "kork" hubi asemele, saad sedasi ringi küll sõita. Sobib hästi aerosolvärvipudeli kork või poolik 0.5l veepudel. Pese hub bensuga puhtaks ja võta tükkideks. Kõik käib kestast välja. Siis näed kohe, kas on lukustid katki või hammaste servad kulunud. Kui hamba servad kulunud, siis aitab ka poolte vahetus kuna hambaid hakatakse kulutama teise külje pealt edaspidi sõites. ja kui kokku paned, siis ära kunagi pane palju määret sinna sisse. Külmaga määre on paks ja ei lase korralikult ära hambuda. Näpuga õhuke kiht laagrile / puksile on hea küll. Ülejäänu ujuta ketimäärdega üle aerosoolist.
kas kogu see jutt kehtib ka 99a patrolile millel autohubid on ?
kuulasin hommiku, et parem esimene ratas kuidagi kõriseb imelikult, kui gaasi vajutada siis jätab järgi aga kui gaas lahti lasta ja vabalt veereb siis kõriseb, ise arvan et autohub otsakorral.
Kui nii, siis mina tean millega ma nädalavahetust sisustan
Best
Tony
PS. mis selle autohubi ~hind ka poes olla võiks
Postitatud: N Nov 02, 2006 7:01 pm
Postitas isakene
Tony kirjutas:
PS. mis selle autohubi ~hind ka poes olla võiks
Ma ei tea, mis 99-nda aasta oma võiks maksta, aga vana 160-seeria oma maksis hiljaaegu 8k... ei usu et uus eriti odavam võiks olla...
Re:
Postitatud: N Jaan 19, 2012 11:57 pm
Postitas Hydroid
jr kirjutas:Selle sundpealekeeramisega on sedasi. Et seda tasub/tohib keerata ainult siis mutrist eraldi peale, kui sa oled juba automaadi lukku lasknud, ehk siis mõned meetrid sõitnud nelikveoga. Kui seda teha enne automaatide lukustamist, siis väsitad sees olevad lukustikõrvad kiirelt ära ja ma ei imesta kui ühe aastaga automaatidest jagu saad kui aktiivselt metsas käid. Viga ilmneb järgmiselt, et ei keera enam automaati maha pealt ja on pidevalt lukus "Hub". Samas on see hilisem pealekeeramine tingimata soovitatav, kuna see välistab edasi-tagasi rapsimise korral korras luku deaktiveerumise.
Automaatidest on tugevamad MQ160 automaadid, mille mehanism on lollikindlamalt tehtud. Nende ainus nõrk koht lööb välja talvel kui ei ole viitsitud liigsest määrdest lukku puhtaks pesta. Liigne määre on külmaga viskoosne ja ei lase lukul 100% ära hambuda. Äkilisem gaasivajutus toob esile üleloopimise hammastest ja edasine on selge.
Samuti lõhub automaate edasi-tagasi rapsimine, kui ollakse kinni jäänud. Ikka juhtub, et kui sidur on kulunud lukul, siis keerab ennast maha või pooledli maha isegi kui nelivedu peal on. Eriti kui ei ole eelnevalt lukkudel lastud lukustuda vaid kistakse tagaveoga kinni jäädes nelivedu peale ja antakse gaasi.
Rummulukke tuleb korra aastas, soovitavalt enne külmasid hooldada võttes ta maha ja lahti ning bensuga täiesti puhtaks pesta. Monteerimisel nõellaagrile luku põhjas imeväike kiht liitiummääret ja ülejäänud WD40 üle ujutada. Kui käändteljed on ilusti hooldatud, siis kerib ta endale sealt kiiresti lisamääret uuesti sisse. Võib ka k.kastiõliga "läbi pesta" enne monteerimist.
Automaate soovitan mina ainult mõistusega inimesele, kes saab aru kuidas need töötavad, siis tead ka neid hoida. Kui sa pole tehnikaga sina peal, siis palun pane kohe manualid külge.
Mul küsimus kuidas sa neid paigaldad kui lased nad vedelat määret täis, sest kui sa ta ratta külge paned keerad ta horisontaalsesse asendisse ning kogu määre voolab ju välja:D Sest ise puutusin kokku sellise asjaga, kui puhstasin ja valasin würth hhs 2000 peaegi pool hubi täis, ja kui külge panin siis enamus määrest voolas välja. VÕi kuidas see teisiti käib?
Re: Re:
Postitatud: R Jaan 20, 2012 7:58 am
Postitas Maasturid
Hydroid kirjutas:
Mul küsimus kuidas sa neid paigaldad kui lased nad vedelat määret täis, sest kui sa ta ratta külge paned keerad ta horisontaalsesse asendisse ning kogu määre voolab ju välja:D Sest ise puutusin kokku sellise asjaga, kui puhstasin ja valasin würth hhs 2000 peaegi pool hubi täis, ja kui külge panin siis enamus määrest voolas välja. VÕi kuidas see teisiti käib?
Ära siis kõike mis kirjutatakse sõna-sõnalt võta ehk jr mõtles sellega kogu luku sisemuse määrimist vedela määrdega.Loomulikult pole mõtet kogu sisu täita vedela määrdega sest külgekeeramisel jookseb tõesti enamus sealt välja.
See kogus mis sul nüüd seda HHS2000 sinna jäi on küll ja rohkemgi veel.Seda määret kasutame ka ise rummulukkude paigaldamisel.
Re: Automaatlukud
Postitatud: R Jaan 20, 2012 11:33 am
Postitas Hydroid
Aa väga hea siis. Sest ma tahtsingi sinu käest küsida, et kas selles määrdest piisab mis sinna alles jäi. Aga kui piiisab siis on väga hea!:)