1. leht 2-st

Kõik on pahasti Eesti maastikusõidus

Postitatud: K Mai 19, 2010 10:35 pm
Postitas MM
Palun esitage siia nägemusi kuidas vanasti oli kõik ilusam, rööbas ei olnud nii sügav jne

Tore oleks siin loomulikult lugeda ka asjalikke ettepanekuid.

Postitatud: K Mai 19, 2010 10:51 pm
Postitas erik
Minu arust on kõik parem, vähemalt ei pea vintsima enam niipalju.

Postitatud: K Mai 19, 2010 10:55 pm
Postitas inseneer
Ka minul ei ole midagi viriseda, enamjaolt on liigne vintsimine ikkagi vale taktika tulemus. :wink:

Postitatud: K Mai 19, 2010 11:01 pm
Postitas Landy
kindlasti pole kõik pahasti. Kaugel sellest. Viimase 10 aastaga on tehtud röögatu areng ja hüpe edasi. Algusaegade veidi anarhsest ja kaootilisest võidu metsa poole keeramisest on saanud saavustussport. Tõsi, sellele arengule on tulnud ka kallist lõivu maksta.
"Mehele tänavalt" oma pühapäevamaasturiga pole enam ammu võistlusradadele asja (jätkem turisti kõrvale) ja ilmselt pole üheski klassis ka enam ühtegi autot mida võistluste vahel igapäevasõitudeks kasutataks.
Kuna oluliselt on ahenenud võimalus valida meelpäraseid kohti võistlusradadeks on kahjuks on ühtlustunud ka enamike klasside trassid.
Veidi rohkem diferentseeritust tuleks abiks. TR1 ja TR3 on siiski veidi erinevate võimetega ja neile sama trassi pakkuda poleks kõige ausam.

Loodan siiski kunagi võistlus radadele naasta ja ehk on siis veel võimalik lisaks vintsimisoskusele ka orienteerumisoskusi kasutada.

Postitatud: K Mai 19, 2010 11:27 pm
Postitas walkman
Landy kirjutas:TR1 ja TR3 on siiski veidi erinevate võimetega ja neile sama trassi pakkuda poleks kõige ausam.

Loodan siiski kunagi võsitlusradele naasta ja ehk on siis veel võimalik lisks vintsimisoskusele ka orjenteerumisoskusi kasutada.
Vot... see ongi see, mida ma olen koguaeg püüdnud selgeks teha ja nüüd paistab, et ka mõni vanem tegelane mõtleb samamoodi.

Postitatud: K Mai 19, 2010 11:50 pm
Postitas MM
Kristjan palun käi oma postitus rahulikult üle, on meil kõigil lihtsam aru saada.

Aga nüüd asjast. Mida siis inimesed ikkagi tahavad? Mõni tahab ehitada, mõni sõita, mõni rajaääres kaasaelada, mõni ...

Julgen siinkohal ära tuua ühe praegu TR1-s sõitva võistkonna nägemuse, kes ütlesid otse välja: Tuleb harjutada, esimene aasta kulub õppimisele, teisel võib juba sähvatada, kolmandal saab hakata teadlikult poodiumi kohti püüdma.

Samas teoretiseerisime ühe ,,vana peeruga", et oli ikka lahe vanasti võistluse käigus autot tati ja puupulkadega remontida ja grillida ja .... Jõudsime aga tõdemusele, et nüüd on see möödas ja selliseid naudinguid saabki endale lubada vaid nn turismi üritustel.

Viimasel ajal alates 2009, olen sõitnud: TR1 - 2 sõitu Toyota LC70 k.a. Ladoga, 3 sõitu autoks Jeep Wrangler, Turist - 1 sõit autoks Toyota LC95 (sellega käib proua igapäevaselt tööl), TR3 - Sellega tõesti Eero tööl ei käi 8)

Erinevaid klasse läbiproovinuna leian, et peaks nagu jätkuma neid erinevaid võimalusi tegeleda selle tehnilissportliku ajaviitega.

Aga kui tahtmist, oskusi vms pole ei saa ka vist Vanajumal ega ligimene aidata.

Kas siis on kellelgi midagi konstruktiivset ka välja pakkuda?

Postitatud: N Mai 20, 2010 12:12 am
Postitas e.p.
me ei virise, eks ;)

Postitatud: N Mai 20, 2010 12:13 am
Postitas Landy
Pingutan end ja loodan, et majandus taas tõusule keeraks ning annaks lisaks igapäevaste elemanetaarvajaduste rahuldamisele võimaluse ka mudases mootorispordis kaas rääkida. TR1 rajad kunagi tulen tagasi! Seniks võib mind kohtunikuna või muidu raja ääres targutamas näha.

Pole kunagi kurtnud, et poodiumile ei jõua, sest tean et enda auto selleks ei kavalifitseeru. Seda enam toob naertuse näole iga saavutatud aastaravestuse punkti koht.
Auto kapremonti ja grillimist-chillimist tõesti enam võistluse ajal teha ei saa, küll igatsen taga mõnd korraldaja pandud nutikat orienteerumis vigurit või krutskit, mille lahendamine mõnusa surina keresse toob.

Oleks vaid rohkem lahedaid maaomanike, kes enda aladele müttama lubaks ja uusi vaheldusrikkaid radu pakuks.

Postitatud: N Mai 20, 2010 12:22 am
Postitas e.p.
Tehnilises on kuradima vahva näha uusi võistkondasid, kellel silmad põlevad, veri keeb ja kui küsid, et millised plaanid saavutuse osas,
siis vastavad kõik, et hea oleks lõpuni sõita :)
vot see on edasiviiv jõud ja tahtmine teha ning areneda mitte virisemine-vingumine !

Postitatud: N Mai 20, 2010 1:22 am
Postitas Neuser
walkman kirjutas:
Landy kirjutas:TR1 ja TR3 on siiski veidi erinevate võimetega ja neile sama trassi pakkuda poleks kõige ausam.

Loodan siiski kunagi võsitlusradele naasta ja ehk on siis veel võimalik lisks vintsimisoskusele ka orjenteerumisoskusi kasutada.
Vot... see ongi see, mida ma olen koguaeg püüdnud selgeks teha ja nüüd paistab, et ka mõni vanem tegelane mõtleb samamoodi.
Mehed, mis siis Sultsi sõidul viga on?! See ju minuteada ainuke ühise trassiga võistlus. Ja mu meelest igavesti vinge.
Ise küll alles kolmandat hooaega võistlemas, aga selle aja jooksul enamus võistlustest osa võtnud enne Vabas , nüüd TR1, (klassi vahetus oli inspireeritud uue auto poolt mitte Suzuki+portaalsild hirmust :) )ja isegi mõne karika koju viinud. Kõik "kalad" mis on võistlustel olnud on ikkagi olnud ainult enda vead.
Kes ei ole sellist juttu kuulnud- rääkinud peale võistlust,et oleks ringiga läind...., poleks me seda , teist , kolmandat ära lõhkunud jne, jne, me oleks raudselt kolmandad , teised, esimesed olnud. Aga seda, et oleks rada kergem olnud, oleksime kõigile ära pannud, pole küll kuulnud.(rääkinud)
Kas meile meeldiks Soome variant rohkem: Kõigile samad punktid kätte mida on rohkem kui keegi ära võtta jõuaks,nii lihtsaid kui raskeid (korraldaja vabastab end vastutusest-ise olid loll, et ahneks läksid ja sinna ronisid) 23+ 1 tunniks metsa, hommikul uimerdada nii kaua kui punktid kokku loetakse,koos karja zombidega autasustamine välja kannatada ja kiire lest kodu poole.
Mulle isiklikult meeldivad meie formaadid rohkem koos erinevate katsete, laagri ja sellega kaasneva meluga.

Postitatud: N Mai 20, 2010 1:33 am
Postitas K.Kotkas
vot mina aru ei saa, kuidas vanasti parem oli.

Kunagi ammu ammu, sellel ajal, kui ma oma esimese maastur tüüpi auto ostsin, siis sinna külge igasuguse lisavarustuse soetamine oli koshmaarne! Rehvid maksid hinge hinda, vintsidest rääkimata.

Mäletan, kuidas ma mõtlesin, et küll oleks lahe, kui saaks broncole 33" rehvid alla, kerge tõste ja siis metsa... oh :oops:

eks rajad olid teised kah ja eks vanad sõitjad on vahepeal 10 aasta jooksul suutnud endale perre paar pudinat juurde teha, või mõned pudinad perest juba iseseisvale teele lähetanud, olnud buumi ajal tekkinud rahaline mugavus ei taha veel kontidest välja loksuda kuidagi jne. Tegelikult ei viitsi ju kah. Naine hakkab virisema, et mida sa sinna garaazi taas elama lähed ning üldse, tegelikult on vesi märg, võistlustel omi sägasid õhtuti nagunii kohal pole kellega vanu aeg meenutada. Milleks siis üldse.

Täna on olukord, kus me kõik peame oma kroone või eurosid lugema - kes rohkemal kes vähemal määral. Kui nüüd küsida, et kas ralli on HOBI või ralli on sport, siis see on nn "no brainer" e selge, et ralli sport on. Samas, kas offroad on sport või on see Hobi on juba keerulisem küsimus.

Millal sa Mumm viimati safaril käisid ? Sellisel, kus polnud kindlat kava ning safari kulmineerus kahe kuivanud leivakoore, pudeli vee ja öise peatusega ? Mulle näiteks ei meenu, milla ma seda viimati tegin. Mu kõik vaba aeg jaguneb töö, pereelu ja siis "saavutussportlasetele" vajaliku töötunni vahel, millest viimasest on pidevalt 20% puudu.

Ärgem saage valesti aru. Mulle VÄGA meeldib võistelda, VÄGA, eriti sellepärast, et on konkreetne võimalus võita, ning kellele siis võita ei meeldi eks. Võidu nimel aga oleme me SB teamis aga kõvast vaeva näinud ja näeme seda veelgi, rääkimata teistsugusest rahuldusest mida pakub auto ehitamine, kätega töötamine.

Kõrvalpõikena, siis vahtisin mingi päev SB 2.0 all olevat värki, mis sinna kokku keeratud on. Mind valdas ülev rahulolu, sest esimene emotsioon, mis tekkis oli "Tehas". ... aga noh see on meie kvaliteedinõuded, mis vist ei kuulu siia teema alla.

Rajad radadeks, rajad pole kunagi olnud liiga rasked, on olnud valed valikud. Meenutan siinkohal ühte Erna sõitu, kus me katuse panime, ning siis istusime pikiraavis kinni 7h, sest kurat lätlane oli end puu otsa vintsinud ja kohtunikud kõrvalt ei lubanud minna..
Reinu poolt tehtud 36h järjest kestvussõit oli igatahes raske, proovilepanev ja nauditav, sest mis siis, kui sa istud 7h kinni. ISE SA SINNA RONISID. Alati on olemas valik nr 2 - ära mine, mõtle arutle. Oksake!

Rohi on alati rohelisem teiselpool aeda, ning möödunud aegade hiilgust ei suuda kuidagi tänapäev tasakaalustada või vähemalt nii arvatakse pidevalt.

Kas ma tahaksin minna sinna soo peale, kus SB 2.0 üle sõitis mingi suzuki või tava toyotaga - HELL NO. Kindlasti mitte - Samas, ma väga tahan sealt läbi sõita ning teades, mida selline saavutus eeldab siis on ka selleks vastavasisulised vahendid loodud.

Postitatud: N Mai 20, 2010 7:46 am
Postitas walkman
Neuser kirjutas: Kas meile meeldiks Soome variant rohkem: Kõigile samad punktid kätte mida on rohkem kui keegi ära võtta jõuaks,nii lihtsaid kui raskeid.. 23+1 tunniks metsa
Jah, nii mõnelegi meeldiks küll.

Postitatud: N Mai 20, 2010 8:19 am
Postitas erik
walkman kirjutas:
Neuser kirjutas: Kas meile meeldiks Soome variant rohkem: Kõigile samad punktid kätte mida on rohkem kui keegi ära võtta jõuaks,nii lihtsaid kui raskeid.. 23+1 tunniks metsa
Jah, nii mõnelegi meeldiks küll.
Laeva piletid maksavad mingi 2000 krooni, osavõtutasud on samas suurusjärgus mis kodus, miks Sa siis kordagi käinud ei ole?

Postitatud: N Mai 20, 2010 9:23 am
Postitas Landy
CÄÄRFIILD kirjutas: E.Pl on õigus ,et TURISTI tasub sõita, oleme ise 2 korda sõitnud ja üritus on tõsiselt tasemel olnud. Just selline mõnus ajaviide, piisavalt orienteerumist, metsa ja muud. Meenutab natuke juba vana ORIGINAALI :wink:
Nõustun siinkirjutajaga kõigi kehast eemale ulatuvate jäsemetega.
Eelmise aasta suvesõidu Turist oli tõeline nostalgia doping- 110% ! Sellist äratundmisrõõmu pole ammu kogenud. Samas oli seal ka tõsine ja töine põlvkondade vaheline koostöö, kus kümmekond aastat metsas toimetanud "seeioritega" koos olevaid esmakordselt metsaradu avastavaid "juuniore" nõu ja jõuga toetada sai.

Loodetavasti sirgub just sellislest koostööst mõni tulevane TR klassi tiim. Kurb ja ilmselt partamatu, et keskmise turmsiauto ja min. metsasuutliku TR1 auto vahel on väga suur kuristik. Seega nõuab sportklassi siirdumine tõsiseid investeeringuid ja ettevalmistusi.

Selle suvine turimus jääb kahjuks kõll ühe maailmarevolutsioonilise sündmuse tõttu kaasa tegemata. :-( Mõnel järgmisle turismusel kindlasti kohtume!

Mulle meenub kaks head off-road veteranide hüüdlauset "Mudast on meil savi!" ja "Me ei virise!" Proovigen üheskoos neist lähtuda.

Mis isand Kotka poolt mainitud juurdekasvu puudutab, siis usun, et peagi hakkab osa neist häälekalt lisaks kaardilugeja-vintsmnni kohale ka rooli tagust kohta nõudma. Veel mõni aasta ja võib näha uue põlvkonna (kes "vanadest headest aegadest" midagi ei tea) jõulist pealetungi. Siis hakkamekuulam ja lugema uue põlvkonna nägemusi ja ideid.

Postitatud: N Mai 20, 2010 11:28 am
Postitas alr
Segan ennast siia vanade olijate vahele aga leian, et sellistele pühapäeva maastikuvallutajatele nagu mina ja paljud teised, võiks mõni üritus rohkem olla. St radu/võistlusi, kus ka vintsita hakkama saaks aga samas ka mingitgi pinget pakuks.
Hetkel nö turisti klass aetud ikka selliseks, kus ERITI ilma vintsita osalema ei läheks.