1. leht 2-st

Tõste lehtvedrudel

Postitatud: N Nov 17, 2005 8:53 pm
Postitas G-69
Vaatan, et teema: "UAZ-iku vastu huvi..." juba väga suureks läinud, teeks uue!

Sooviksin Teie abi tõstelahenduseks:
Tõsta tahaks a' 3-5 cm.
Mul uued lehtvedrud olemas ja need ka alla panen.
Seni olin üsna kindel, et teen tõste silla ja vedrupaki vahelt - enam pole.
Nüüd aeg tegutseda aga kuidas siis?

Minu variandid:

1: Tõstan silla ja vedrupaki vahelt eest ja tagant võrdselt. Esisilla vahetüki teeks väikese kiilukujuga, et kardaaninurk oleks väiksem.
Arvan selle variandi miinusteks esisilla iseseaduvusnurga vähenemise (rool ei hakka äkki enam kurvis otseks jooksma, vaid keerab hoopis välja!!!). Vedru paindumise vastu (suurem jõuõlg keerab silla nurga kardaaniriste söövaks) saaks vast teha vahetüki pikema - et toetaks vedrulehti !

2: Tõstan kiige kinnitustest. Panen pikemad poldid ja neile mingid torud kaela.
Siin ei meeldi mulle see, et esivedrude kiigeotsad hakkavad rohkem väljaulatuvatena veelgi kergemini mätastesse haakuma (mul on vanatüüpi raam - kiiged esisillal eespool).
Esisild keeraks ennast nüüd natuke kardaanile vastu - see on hea. Aga jälle see iseseaduvusnurk!

3: Tõstan raamil esisilla kiige ja -poldi ümber, et jääks nagu uuel raamil (polt ette, kiige taha):
Pilt
http://www.pilt.ee/photo/643496/15249005/
See variant meeldim mulle endale kõige enam.
Aga kas nüüd oleks õige ka kiigekinnitustest tõsta või peaks poldikinnitust (joonisel nr 1) allapoole laskma !?

Kas keegi teab, mis selle tehase sillakinnituste ümberpööramise head/vead/põhjused on?

Postitatud: R Nov 18, 2005 7:32 am
Postitas boob
Enne Pilt.ee'st pildi linkimist logi ennast Pilt.ee'st välja ja alles siis anna link või pane pilt.

Postitatud: R Nov 18, 2005 8:42 am
Postitas Ain
Üks esimene võimalus oleks kiiged vahetada RAF-i omade vastu, on pikemad, nägin selliseid viimati Volga poest, Tallinnas, kevadel.
Saad esimese otsa kõrgemaks.
Kui kiigega mätast lõikad, siis peaksid ju sillaga kandma jääma. Mätas ei ei tee liiga, aga need kivid ja kännud.
Vedrude, isegi uute, kikki ajamine on vist kõige lihtsam. Kuskil on sellest ja tegijatest juba juttu olnud, läks lõpuks lobaks ja norimiseks. Ameeriklaste vedrulehtede tõstesarjad koosnevad lihtsalt uutest kikkis lehtvedrudest ja kinnitusjubinatest. Ise tegemiseks peaks olema rakis ja piisavalt suur kuumuse allikas. lihtsam ja kallim on töö tellida. Vedruterase idee on selles, et kuumast peast on kuju muutmine lihtne, jahtudes ja tavatingimustes töötab siis vedruna. Kolhoosigaraazid said vedrudega hakkama ise.
Suurema tõste puhul on venkud oma sillad "ümber sokkinud". Puurivad reduktorikorpuse sukkadest lahti ja keevitavad sobivamas asendis uuesti kinni. Lisaks tõstavad paralleelvarda "rippuvast" asendist pealmisesse, "lamavasse", siis varras oma 5 cm kõrgemal, ei tao kõveraks, ei oska kommenteerida.

Postitatud: L Nov 19, 2005 8:08 pm
Postitas G-69
Järelikult viskan peast selle esivedrude kiigede taha panemise idee.

See Rafi kiigede mõte pole paha. Loogiliselt peaks tõstet juurde tulema pool kiige pikkuse suurenemisest. Ei tea, kui palju need Rafi omad pikemad on?
Arvan, et kiige plaadid saaksin ise teha - need ei tohiks ju kõvasulam olla - saaks veel pikemad! Siis tuleb vanadest kiigedest poldid kätte saada või uued treida.
Aga selle kiigepikendamisega arvan kaasnevat teel tuigerdamise (näiteks poole pikem kiige peaks puksidelt külgsuunas poole rohkem vajuda andma arvatavasti).

Vedrude kikitamine on kah reaalselt mõeldav, seda enam, kui Ain arvab, et gaaskeevitusega soojendades peaks hakkama saama!

Aga kuna mul raam täitsa puhas, siis kas poleks kõige mõistlikum siiski kiigealustest tõsta!!!

Postitatud: L Nov 19, 2005 8:23 pm
Postitas jr
http://www.4x4.ee/rigs/kotkas/uaz469/mi ... /BA-10.JPG

Ei jää need klotsidega allapoole toodud kiiged midagi nii väga ette. Peab ikka väga silmad kinni ja sirge jalaga sõitma, et kiigega kivi otsa ajada. Kui UAZ veel liikus, siis ei olnud kordagi nende klotside pärast probleemi. Oleks isegi kõrgemad veel pannud, aga kardaaniristi nurk ei lubanud rohkemat.

Postitatud: P Nov 20, 2005 9:57 am
Postitas Ain
Gaas-keevitusega vedrulehtede kikitamine ei õnnestu. Kolhoosides oli rem.töökojas ikka vana-aegne sepikoda ja ääs. Ääsil saab vedru kogu pikkuses kuumaks.
RAF-i kiige on 5-6 cm pikkem ja vaevalt see läbi paindub külgsuunas.

Postitatud: P Nov 20, 2005 11:29 am
Postitas seff
jr kirjutas:http://www.4x4.ee/rigs/kotkas/uaz469/mi ... /BA-10.JPG

Kui UAZ veel liikus, siis ei olnud kordagi nende klotside pärast probleemi. .
miks ta enam ei liigu siis :roll:

Postitatud: P Nov 20, 2005 3:55 pm
Postitas jr
Keegi võiks uue mootori, mis auto kõrval seisab autole peale tõsta :roll:

Postitatud: E Nov 21, 2005 1:54 pm
Postitas G-69
jr kirjutas:http://www.4x4.ee/rigs/kotkas/uaz469/mi ... /BA-10.JPG

Ei jää need klotsidega allapoole toodud kiiged midagi nii väga ette...
Siin tundub, nagu oleks poltidel torud kaelas. Ilmselt sobiks sinna ka täisplaat.
Kui palju Sa kiiget madalamale lasid?

Postitatud: E Nov 21, 2005 2:02 pm
Postitas G-69
Ain kirjutas:Üks esimene võimalus oleks kiiged vahetada RAF-i omade vastu, on pikemad...
Volga poe peremees vastas mulle telefonitsi, et Raf'i ja Volga kiige on üks ja sama asi ning kiigepoldid ja -puksid väiksemad, ku UAZ'l.
Vahe väitis ta olevat Volgal ja Raf'il vedrude pikkuses !?

Postitatud: T Nov 22, 2005 8:38 am
Postitas Ain
Siis ajas Volga pood mulle kevadel kägu, hea et ära ei ostnud.

Olen siin sirvinud nii vene kui usa netilehti tõstest ja pea kõik panevad sillale külgsuuna stabika varda, kui tee peal sõita tahavad. UAZ-ik ja GAZ69 pea ainukesed maailmas, millel sild vedru all ja siis veel ilma stabikata. Venkud ise avastasid selle vajaduse off-liikurile aastal 54, kui Pobit 69 sildadele upitasid ja loodud M72 ei tahtnud teel püsida.

Pikemast kiigest on ka varemalt juttu olnud, aga järeldus ja soovitus oli siiski kiige pukile klots alla panna.

Postitatud: T Nov 22, 2005 10:38 am
Postitas G-69
Arvan, et need UAZ lehtvedrud ei ole sugugi nii pehmed, kui "jr " teemas: "UAZ-iku vastu huvi..." väitis. UAZ on suhteliselt raske aparaat ja seetõttu tunduvad vedrud pehmemad. Gaz 69 on tunduvalt kitsamate ja õhemate vedrudega. Vast siit see stabikavajadus originaalmasinale M72 tuligi.

Olen tegelikult ise ka praegu mõttel, et tõstan kiigepukist.
Plaan on hetkel selline: Kiigepukile tõste 6 cm (masina tõstet tuleb sellest 3 cm) + 2 cm vedru ja silla vahelt = 5 cm raami tõstet. Nüüd on pahasti see, et paratamatult tuleb mul pisut tõsta keret raami suhtes aga seal ma midagi muuta ei saa.
Sellest aparaadist ei tule võistlusmasinat vaid tahan saavutada heade maastikuomadustega stiilse pilli, millega oleks hea teha ka teedel nö igapäevasõite. St, et maanteekiirus 100 km/h peab olema suht mugava juhitavusega. Selliselt plaanitud tõste peaks loodetavasti selle "liha/kala " eesmärgi täitma.
Loodan, et selliste suht tagasihoidlike tõstetega jääb aparaat veel maanteel stabiilseks! Või miga teised sellest arvavad ?

Postitatud: T Nov 22, 2005 11:07 am
Postitas G-69
Vaatan, sul kiiged toodud raamist madalamale - seega tõstet sealt rohkem, kui 6 cm ja esisild on seetõttu ennast kenasti kardaanile vastu keeranud.
Küsimus: Kas sellise esisilla kalde korral on iseseaduvusnurk muutunud nii vähe, et rool jookseb veel peale kurvi ise otseks?

Postitatud: T Nov 22, 2005 12:18 pm
Postitas Stupiduser
Hmm, maanteekiirus 100 km/h ja mugav kah veel???? :shock:

Postitatud: T Nov 22, 2005 4:29 pm
Postitas G-69
To: "Stupiduser"
Arvad, et olen läinud juba vähe liiale ?