1. leht 3-st
Mure Exploreri automaatkastiga - korras nüüd
Postitatud: P Apr 11, 2010 12:53 pm
Postitas joz
Tere,
Nüüd minagi Exploreri omanik.
Nüüd siis teema juurde, mure siis automaatkäigukastiga. Autoks Explorer XL 4.0 1994a. Probleem selline, et käigu vahetus läheb väga pikaks... st I käiguga pean autot väga metsikult peenestama 4800 pöördeni, et lükkaks II käigu peale, II käigu pealt III käigule läheb juba madalamatel pööretel ca 3700 pööret, III käigult IV käigule läheb juba suht normaalselt.
Infoks veel nii palju, et käigukast on remonditud ca 2000km tagasi.
Proovitud asjad - võtsin maha akuklemmid, lootsin, et teeb ajule reseti, ei olnud kasu. Teiseks proovisime seda, et võtta kick-down tross käigukasti küljest ära, et äkki see liiga pingul või kinni jäänd vms. , kuid sellestki kasu ei olnud. Samuti on kontrollitud käigukasti õlitaset, seegi normis.
On kellegil mõtteid, mida kontrollida või kelle poole võiks pöörduda!?
Ette tänades!
Joosep
Postitatud: P Apr 11, 2010 5:06 pm
Postitas uputaja
enam pole midagi kontrollida. Vii kast remonti ja saad rahulikult edasi kulgeda. Võibolla aitab õlivahetus, kuid see probleemi ei lahenda.
Kasti Imre kontaktid olid Jeebi alateemas olemas.
Postitatud: P Apr 11, 2010 5:24 pm
Postitas urmas
Jeebul on sama tunnusega üks võimalus vigane TPS andur (gaasipedaali asendi andur). Fordil ma ei tea, kas on selline asi.
Postitatud: P Apr 11, 2010 6:42 pm
Postitas yanekk
urmas kirjutas:Jeebul on sama tunnusega üks võimalus vigane TPS andur (gaasipedaali asendi andur). Fordil ma ei tea, kas on selline asi.
Andur peaks nagu ikka olema.
Kas sellel Fordil toimetab kast juba läbi aju,võibolla ei suhtle need vigurid omavahel korralikult.
Ei usu hästi et 2000km midagi seest ära kulub juba,kui õli sees ikka õige norm on.
Postitatud: E Apr 12, 2010 11:35 pm
Postitas Exp
Aga esimest järjekorras proovi õli ja filter vahetama, sellepärast et pärast remonti sõidad kuskil 1500 km ja on vaja vahetada filter ja õli, ja veel sellel käigukastil on juhi poolt (ei mäleta täpsem) on nagu vakuum andur, võib olla temaga on mingi mure, proovi tema hääletama (keskel on poltik) või vahetama.
Ja kui need asjad ok, aga kast jälle mureseb siis on vaja remontida.
Postitatud: T Apr 13, 2010 10:44 am
Postitas joz
Tere taas,
Lasin eile vahetada mootori-, kasti õli ja filtri.
Ei muutunud midagi kahjuks.
Täna hommikul hakkas juba natuke madalamatel pööretel (4000 rpm) käiku vahetama, kuid siiski minu isiklik arvamus on see, et kast on korras, tegu mingi muu kalaga.
Küsimus- Gaasipedaali küljes on 2 trossi, üks on gaasitross , mis tross see teine on? Asi selles, et see teine tross on sellises asendis, et kui pedaali täiesti põhja surun siis alles läheb see kergelt pingule... muidu täiesti lõtv. Kas see tross ei või olla seotud kuidagi kick-downiga?
Postitatud: T Apr 13, 2010 12:24 pm
Postitas virgo
joz kirjutas: Kas see tross ei või olla seotud kuidagi kick-downiga?
Jah see on kickdowni tross.
Postitatud: T Apr 13, 2010 4:46 pm
Postitas joz
Sai siis uuesti auto alla ronitud ja veendutud, et see sama tross jookseb kasti külge. Kasti küljes olev hoob nagu ei liigu eriti palju... max 2cm.
Kuidas seda kick-downi värki kontrollida saaks ? trossi lahtiühendamisest kasu polnud.
Postitatud: T Apr 13, 2010 6:22 pm
Postitas Eruun
Mul on nii et kui kiirendada tahan siis korraks lasen järsku gaasi juurde siis lasen pedaali lahti ja uuesti löön ta põhja kinni

siis on selg istmes kinni bensupaagis keeris ja tunnen kuidas rahakotist "koidulad" lähevad

Postitatud: T Apr 13, 2010 6:53 pm
Postitas Exp
Postitatud: T Apr 13, 2010 6:57 pm
Postitas Exp
Jozile.
Lasin eile vahetada mootori-, kasti õli ja filtri.
Ei muutunud midagi kahjuks.
Täna hommikul hakkas juba natuke madalamatel pööretel (4000 rpm) käiku vahetama, kuid siiski minu isiklik arvamus on see, et kast on korras, tegu mingi muu kalaga.
Siis proovi see vakuum andur ta reguleerib pöördeid.
Postitatud: T Apr 13, 2010 7:08 pm
Postitas joz
Siis proovi see vakuum andur ta reguleerib pöördeid.
Kus kohas see vaakumi andur asub?
Veel üks probleem on, et tühikäigu pöörded on kõrged... umbes 1000-1100rpm , saab seda ise reguleerida või kuidas seda häälestada saab?
Postitatud: N Apr 15, 2010 1:45 am
Postitas Exp
See andur (ümargune torudega) asub kuidas ma mäletan vasakult poolt.
Pöörde jaoks... Ma arvan, et kui õhu filter on hea, siis võiks olla tühikäigu andur aga teda ei saa reguleerida, aga proovi esimest lihtsalt puhastada teda.
Postitatud: N Apr 15, 2010 4:20 pm
Postitas joz
Tere jälle,
Tänaseks päevaks olen vahetanud autol (mootoril) ära õhufiltri (originaal) endise koonusfiltri vastu, õhulugeja, termostaadi ja mõlemad lamdaandurid, mootoris õli ja filtri. Kütusekulu sain endise 23-26L/100km asemel ~15L/100km peale

Kokkuhoid suurem kui civicul 100le kulub

Automaatkastil vahetatud õli ja filter samut. Kast on hakand paremini tööle nüüdseks... et vahest jamab, ei vaheta käiku ja samas vahest töötab täiesti korralikult.
Oskab keegi tark inimene mulle veel seda öelda, kas need automaatkastid on 4 või 5 käigulised? Tegu siis Explorer XL 4.0 121kw 1994a. Küsimus siis selle pärast, et lugesin kusagilt, et keegi kirjutas, et tema exploreril 5 käiguline automaat, samas minu masinal käike 4, et kas mul kastil muudele muredele veel 5. käik puudu (rikkis) või ongi 4ne kast?!
Postitatud: N Apr 15, 2010 4:57 pm
Postitas Eruun
Sul on 4 käiku
Kui kang on OD peal siis on 3 käiku + neljas overdraiv
Kui kang D peal siis töötab ainult 3 käiku