1. leht 4-st

Diisel mootor paadi jaoks

Postitatud: L Apr 03, 2010 1:02 am
Postitas karu
Andke nõu, tahmine siis paadist bensu mootor välja visata diisel mootor asemele panna, diisel aga mingil põhjusel pikalt kõrgeid pöördeid ei pidavat taluma, või ma eksin? kas näiteks LC70 -e 2,4D mootorit saaks kasutada 4000 - 5000 pöörete juures pidevalt.
Siin neid mootorite spetsialiste palju, äkki soovitate mõnd võimalikult lihtsat, kerget diisel mootorit mis ca 100 kw oleks ja suudaks 4k - 5k pöörete juures pidevalt töötada.

Postitatud: L Apr 03, 2010 1:51 am
Postitas Myrgel
Kas kipper.ee'st ei ole proovinud? Seal suuremad teadmised millised automootorid paatidele sobivad ja millised mitte.

P.S. Kui LC70 2.4 mootorist 100kw kätte saad siis tule tee minu oma ka ümber :wink:

Urmas

Postitatud: L Apr 03, 2010 2:46 am
Postitas karu
Myrgel kirjutas:Kas kipper.ee'st ei ole proovinud? Seal suuremad teadmised millised automootorid paatidele sobivad ja millised mitte.
Urmas
Ma loen ka seda foorumit jah aga paraku automootorite hingeelust teatakse seal ikka palju vähem kui siin, kuid see marineerimine millekohta seal infot tõesti on polegi mul hetkel küsimuseks, see osa juba selgeks tehtud, oluline on hetkel diisli vastupidavus kõrgetel pööretel.
Myrgel kirjutas:P.S. Kui LC70 2.4 mootorist 100kw kätte saad siis tule tee minu oma ka ümber :wink:
Kunagi kui ise omasin seda isendit siis sai uuritud, et kolmanda (kui ma ei eksi) remondi kolvid andsid kubatuuriks mingi ca 2,8L pluss pumba ja vile 'tehaseandmete' muutmine andsid mingite lihtsate arvutuste kohaselt kokku üle 100kw. Kuna ma mootorite asjatundja pole ja tuginen teiste väidetele siis sorry kui millegiga väga puusse panen selle võimsusarvutusega :oops:

Re: Diisel mootor paadi jaoks

Postitatud: L Apr 03, 2010 8:19 am
Postitas al
karu kirjutas:.. äkki soovitate mõnd võimalikult lihtsat, kerget diisel mootorit mis ca 100 kw oleks ja suudaks 4k - 5k pöörete juures pidevalt töötada.
Ei usu, et selliseid D mootoreid palju oleks, mis sellistele nõudmistele vastavad.
Kiiremaid (kuid väga palju lahjemad Sinu nõudmistele) mis kätte on jäänud, on VW 1,6(1,9)td ja Toyota 2,0(t)d, mõlemat kräunutati TÜV-l 4800 rpm kandis, mis TÜV andmete kohaselt peaks nende mootorite maks pöörded olema. Need hääled, mis kapoti alt kostusid, ei ennusta mootoritele väga pikka kestust. Uuemad ühisanum pritsega Toyota D4D mootorid peaks veel vähemate pööretega olema. (ca 4000)
Sinu nõudmistele vastavatest, olid mingil ajahetkel BMW 3,0td mootorid auhindadega pärjatud ja mäletamist mööda ka nende maks moment oli ca 3500 rpm juures. Maks pöördeid napilt enam.

Postitatud: L Apr 03, 2010 9:13 am
Postitas koppees
Sai kasutatud kunagi Nissan Laurel-i diislit Amuuril koos käigukastiga,toimis hästi.

Postitatud: L Apr 03, 2010 9:39 am
Postitas MahviaDeTyrk
karu kirjutas: Kunagi kui ise omasin seda isendit siis sai uuritud, et kolmanda (kui ma ei eksi) remondi kolvid andsid kubatuuriks mingi ca 2,8L pluss pumba ja vile 'tehaseandmete' muutmine andsid mingite lihtsate arvutuste kohaselt kokku üle 100kw. Kuna ma mootorite asjatundja pole ja tuginen teiste väidetele siis sorry kui millegiga väga puusse panen selle võimsusarvutusega :oops:
Paned ikka küll kusagilt puusse - eeldaks ju miski 0,1 litra per silinder mahu kasvu - kolvikäiku peast ei tea ja otsida ei viitsi hetkel - aga pakun, et see eeldab umbes 3-5mm suuremat silindri läbimõõtu - ilmselt oled eksinud remont kolvi mõõdu ühe komakohaga
Samas hea tahtmise korral saama suht suure tõenäosusega ka nii suureks puurida :P
koppees kirjutas:Sai kasutatud kunagi Nissan Laurel-i diislit Amuuril koos käigukastiga,toimis hästi.
:thumb:

SD33, SD33T, TD42, TD42T jne. on algselt mõeldud justnimelt sellisteks asjadeks - kaal on iseasi
SD33 saadaval marine versioon (lahtine jahutussärk, veidi teistsugune pump, SAE hooratta koda ja miskid pisiasjad veel) http://www.youtube.com/watch?v=t7aFVlzyLMk
Aga TD42'e väikevend TD27 oleks ehk lahendus :wink:
Kõigist neist tuleb ka 100kw sorinal :twisted:

Postitatud: L Apr 03, 2010 10:04 am
Postitas tai
isiklik eelistus oli ka datsuni diisel. Endal plaan panna paadi vahele patroli 3,3. Pöördeid saab reguleerida ka sõukruvi ja vahekasti ülekandega. Enda moto peaks normaaltingimustes 2500 pm juurde jääma nii näitavad arvutused tegelikkus selgub ikka merevees.

Tean, et amuurile on peale pandud volkari golfi td mootor ja olevat saanud hea. Kuigi normaalne suusapaat peab ikkagi olema bensu motoga ja masuudipress ikka sellistel kulgemise paatidel. Kuigi jah uued diislid kannatavad pööret ja on putru ka aga nende hinnad on ka natuke teises suurusjärgus.

Kena oleks teada ka, mis paadist jutt käib siis teaks ka kui suur see mootor peaks/võiks olla.

Postitatud: L Apr 03, 2010 12:25 pm
Postitas karu
Paat ise on 89a Sunbird 188 ja mootor seal hetkel 4silindriline Fordi OMC bensukas 99kw mis peaks olema 2,3 L. Asetseb mootor siin:

Pilt

Ehk ega sinna mingit ülisuurt eimahu küll panna, peaks ikka sellise ca 2,5 mootori suurusesse jääma. Vahekasti pole sinna pole ruumi vahele aretada, vänt läheb otse jalga ja kui olekski siis ma ei tea kustkohast sellist otsida, ma kunagi otsisin amuuri turbiini ja golfi mootori vahele sellist 1/2 ülekandega just mitte pikka kasti aga ei leidnudki.

Postitatud: L Apr 03, 2010 12:31 pm
Postitas karu
MahviaDeTyrk kirjutas:SD33, SD33T, TD42, TD42T, TD27 oleks ehk lahendus
Milliseid pöördeid need mootorid kannatavad?

Postitatud: L Apr 03, 2010 1:04 pm
Postitas karu
koppees kirjutas:Sai kasutatud kunagi Nissan Laurel-i diislit Amuuril koos käigukastiga,toimis hästi.
Kas Amuur oli z jala või turbiiniga?

Postitatud: L Apr 03, 2010 1:08 pm
Postitas PriitV
Karu, sinna ei marineeri Sa mitte midagi. See on majanduslikult absoluutselt mõttetu ponnistus isegi siis, kui kodus tasuta mõni high-rpm masuudipress on olemas. Sinu paadile automootori marineerimine ei ole sierra poekott-diisli paigutamine lappajale.

PS: kipperis teatakse automootorite hingeelust rohkem, kui Sa arvata oskad :D Näiteks Eesti kiireima punase veoauto omanik on ka kipperlane ;)
Mis aga maismaa/mere masuudikatelde hingeelu puudutab, siis tuleb hoopis tikutakus AS Tross poole pöörduda :D Jämedalt on kaks tootjat, kelle pajad on merel väga arvestatavad peale üldtuntute (Volvo-Penta, Yanmar etc): Caterpillar ja VW. Viimast ei tunne Eestis vist keegi. Aga kuidas vedurimõõdus must koletis 13,0 veerandmili sõitma panna @75+psi, teatakse.
edit. õige, äästross figureerib ju ka siin.

Postitatud: L Apr 03, 2010 1:30 pm
Postitas carlking
aga miks sul diisel nii kiirelt vaja pöörlema panna? diiselmootor ju jagab jõudu palju väiksemate pöörete pealt kui bensukas. seega kui soovid ökonoomsust diisli paigutamisega, tuleks ka ülekande peale mõelda?

Postitatud: L Apr 03, 2010 1:46 pm
Postitas karu
PriitV kirjutas:Karu, sinna ei marineeri Sa mitte midagi. See on majanduslikult absoluutselt mõttetu ponnistus isegi siis, kui kodus tasuta mõni high-rpm masuudipress on olemas. Sinu paadile automootori marineerimine ei ole sierra poekott-diisli paigutamine lappajale.

PS: kipperis teatakse automootorite hingeelust rohkem, kui Sa arvata oskad :D Näiteks Eesti kiireima punase veoauto omanik on ka kipperlane ;)
Mis aga maismaa/mere masuudikatelde hingeelu puudutab, siis tuleb hoopis tikutakus AS Tross poole pöörduda :D Jämedalt on kaks tootjat, kelle pajad on merel väga arvestatavad peale üldtuntute (Volvo-Penta, Yanmar etc): Caterpillar ja VW. Viimast ei tunne Eestis vist keegi. Aga kuidas vedurimõõdus must koletis 13,0 veerandmili sõitma panna @75+psi, teatakse.
edit. õige, äästross figureerib ju ka siin.
Ega ma ei ma vaidlegi vastu, sul vbl on täiesti õigus :lol: ,seda aga tulingi siia uurima millist valida või kas üldse on olemas. Mis puutub aga majanduslikku külge siis ma mingeid järeldusi küll ei teeks enne kui pole tehnine lahenduski selge.
Kas su kindlate väidete taga on mõni projekt ka või sa lihtsalt niisama lahmid siin, kui on siis äkki jagad kogemusi miks sellisele paadile masuudipressi paigaldamine nii väga mõttetu on ja räägi mootori paigaldusest mitte jahutusest.

Postitatud: L Apr 03, 2010 1:50 pm
Postitas totu
Paadinduses absoluutne võhik aga pakuks hammasrihmaga, kiirendavat ülekannet(pikisuunas kompaktne ja tndub et külgsuunas on veidi mänguruumi) või planetaarreduktorit võllile või olemasolevate nurkreduktorite (eeldan et jalas on sellised) ülekandearvu muutmist ja ühe võimaliku mootorina 200/300 Tdi LR lt. Hea resurss, vaikne ja ökonoomne. Ühtegi teadaolevat diislit 5000 peal käiata ei ole reaalne, isegi kui andmed lubavad, tegelikult läheb see ka bensukale veidi paljuks (va. tsiklimootorid).

Postitatud: L Apr 03, 2010 1:53 pm
Postitas karu
carlking kirjutas:aga miks sul diisel nii kiirelt vaja pöörlema panna? diiselmootor ju jagab jõudu palju väiksemate pöörete pealt kui bensukas. seega kui soovid ökonoomsust diisli paigutamisega, tuleks ka ülekande peale mõelda?
Mismõttes ülekande, vänt läheb seal otse jalga, selles traktis ei muuda midagi, jah oleks veel võimalus suurem või teise nurgaga vint võtta, et madalamate pöörete juures sama efektiivsus saavutada, see aga tähendaks reaalselt ettenähtust suuremat jõudu mis mõjuks mootori ja vindi vahel olevatele sõlmedele, kas need vastu peavad vot seda ma ei tea.