Mul on Cherol teise põlvkonna gaasiseade peal juba 2008 septembrist. Olen asjaga rahul, töötab normaalselt ja mingeid tõrkeid ei ole veel esinenud.
Miinused kõigepealt:
Auto on suure mootoriga ja seepärast peab ka gaasipaak olema korralik, mul 80 liitrit. See aga ei mahu kuhugile mujale kui rist tagaistme taha ja nüüd on veerand pagasiruumist läinud. Kui sa autot pidevalt kaubikuna kasutad, siis võib see veidi probleemiks olla. Mind ei sega.
Kui pedaal põhja lüüa, siis on p***i karva jagu minekut vähem, kui bensiini pealt. Paljud meist pedaal põhjas sõidavad? Minu jaoks ei ole see probleem. Samuti on gaasilt bensiinile lülitus hetkeline ja kui vaja fooritagant rullnokkadega võidu lasta, siis üks nupuvajutus ja sõidad bensiinilt.
Tanklaid on eestis veidi vähe, otsi kaart netist ja kui mõni kodu/töö lähedal, elad heas kohas.
Umbes viiel korral sajast on juhtunud, et ümber lülitudes bensiinilt gaasile on mootor välja surnud. Seda on juhtunud siis, kui olen gaasi lõpuni tühjaks sõitnud või auto on külmaga pikalt seisnud.
Plussid:
Vaadake, mis gaas maksab võrreldes bensiini või diisliga. Talvel raske tee ja pidev nelivedu tähendas 20 liitrit gaasi sajale, ehk siis u200 krooni. Selle raha eest saaks 17 eeki liiter bensiini 11 koma midagi. Reaalselt oleks aga vaja olnud u17-18 liitrit, mis teeks bensiini hinnaks u300 krooni. Seega sott saja kilomeetri kohta on säästu rahas.
Loodushoid - gaas põleb puhtamalt ja seega saastab ka vähem loodust.
Mootoriõli püsib puhtamana, sisuliselt poole puhtam kui bensiiniga sõites.
Diiselmootoriga võrreldes, hinnalt tuleb vist odavamgi gaasiga sõita, sest diiselmootori hooldus ja remont on palju kallim kui bensiini mootoril. Samuti puuduvad kõik need "diislivõlud", nagu suurem lärm, hommikune diisliving ninasõõrmetes klaaside kraapimise ajal, kehvem minek ja igasugu käivitamise probleemid talvel. Jutt siis ikkagi Cheroga samast ajastust pärit diislitega (Chero enda diislitest ärme parem üldse räägi, eksole).
Niisama mula:
Gaasiseadmeid müüakse ja paigaldadakse Eestis vist kümnekonnas kohas, nii et valikut on (Betooni tänavalt on küll soovitatud eemale hoida). Soovitan kindlasti neljanda põlvkonna seadet, sest hinnavahe ei ole tänapäeval enam nii suur. Samuti siis kui on plaanis autoga rohkem kui pool aastat sõita.
Mootorile nüüd gaasiseade küll midagi ei tee, vastasel korral oleks poolas "Wulkanizacija" kõrval ka "Remont Bloki Kaan" või midagi sellist. Annan kindlasti teada kui mootor gaasi tõttu otsad annab.
Ostsin endale Chero selge plaaniga sinna panna gaasiseade peale. Peale panek oli päeva töö, esimene hooldus oli hinna sees, teine hooldus on kohe ukse ees. Mina olen rahul igal juhul ja enam diislite poole üldse ei vaata. Ennem seda oli mul kolm diiselautot, seega tean mis räägin.
Inimesed kes gaasiseadme jalalt maha teevad, võiksid meie konnatiigist ka kaugemal käija mõne ringi. Minge näiteks Leetu ja vaadake, palju seal gaasitanklaid ja vastavalt ka autosid on. Poolas on neid veelgi rohkem minu meelest. Minge rääkige mitmele miljonile poolakale oma juttu ja vaadake, mis nad asjast arvavad. Gaasiseadmete vähene levik meil on minu arust takerdunud vahepeal väga hea elu tõttu "pappi on sitaks" suhtumise, tanklate vähesuse ja asja väikse reklaami taha. Suure majandussurutise taustal on mul kohati lausa naljakas vaadata, kui leidlikuks muutuvad inimesed, et kuidagi läbi saada. Sõber just ostis mingi diiselmersu sara, et vana hüdroõliga sõita. Kolm aastat tagasi lasti 3.0 Omega paak ilma kobinata tanklas silmini täis korra nädalas. Raske aeg teeb inimesed leidlikuks. Tegelikult on raske aeg kõige valusamalt löönud lihtsat inimest ja "uusehitajaid", kes praegu on nõus ka 250 eeki päev tööd tegema, hariduse ja oskustega inimesed elavad endiselt normaalselt. Ma ütleks, et asjad on hoopis paika loksunud, sest olukord kus labidamees teenis rohkem kui insener ei olnud normaalne.
Olge tugevad ja palju muda(praegu vist vett) silla alla
