1. leht 1-st

Gaasiseadme mõju chero XJ 4,0 mootorile?

Postitatud: K Mär 31, 2010 11:14 pm
Postitas err
Küsimus siis,et kas kellelgi on ka gaasiseade paigaldatud Cherole ja mis on olnud jamadeks,mis siis esinema hakkavad.Endal oli kunagi Chrysler PT Cruiseril peal ja oli hirmsasti vaeva igasugu arvutiga seadistamise ja väljalaskes mahapõlevate lambda-andurite tihedate vahetustega,ei aindand ka see,et sai IV põlvkonna seade pandud,mis kõikse parem pidi olema.Tundus ka,et aeg oli tollal liiga toores Eestis gaasiseadmete jaoks ja ühtki tõsist spetsi polnud leida.
Ilmselt Cherole läheb peale II põlvkond aga vanem põlvkond on vast elektroonikavabam ja töökindlam.
Ja ärge hakake kohe näkku lööma,et kes Chero 4,0 omab,see ainult rõõmuga kütet valabki sinna ja summad ei loe,gaasi saab alati ka bensu peale lülitada ja möllata ka sedasi metsas.Endal lihtsalt ainult mudas ja metsas trampimine pole plaanis,vaid vaja ka paati vedada pikemaid otsi ja muidu tihedalt kasutust oleks masinale.
Ja olen ka Chero diisleid uurinud aga nendest ei arvata üldiselt miskit head.

Postitatud: N Apr 01, 2010 10:12 am
Postitas helar
gaasiseade ei avalda mootorile mingit mõju kuna see niikuinii ei lihtsalt ei tööta.
paigaldasime neid mõned aastad.
Kümnest üks hakkas enamvähem normaalselt tööle.
Lõppkokkuvõttes on odavam bensiiniga sõita.
Hoolduse ja remondiga tegeleb vist veel eestis ainult 1 firma pärnus(ecotrans) kui mu mälu mind ei peta.
Soovitan soojalt : hoia eemale!

Postitatud: N Apr 01, 2010 10:33 am
Postitas virgo
Päris nii hull see asi nüüd ka ei ole. Isiklikult tean ühte autot millel gaasiseade jandib ja seda ainult tänu kõvasti järgi aidatud mootorile. Suht stock mootoritega ei tohiks häda olla.
Ehk siis Tartus Compador OÜ paigaldab-hooldab-remondib.
Tamsalus Telavero OÜ ja sama jutt:paigaldus-hooldus-remont.
Eks neid kohti ole küllaga veel aga kuna Telaveroga endal tihe kontakt siis julgen soovitada.

Virgo

Chero ja gaasiseade

Postitatud: N Apr 01, 2010 8:48 pm
Postitas davidsoniharald
Mul on Cherol teise põlvkonna gaasiseade peal juba 2008 septembrist. Olen asjaga rahul, töötab normaalselt ja mingeid tõrkeid ei ole veel esinenud.

Miinused kõigepealt:
Auto on suure mootoriga ja seepärast peab ka gaasipaak olema korralik, mul 80 liitrit. See aga ei mahu kuhugile mujale kui rist tagaistme taha ja nüüd on veerand pagasiruumist läinud. Kui sa autot pidevalt kaubikuna kasutad, siis võib see veidi probleemiks olla. Mind ei sega.

Kui pedaal põhja lüüa, siis on p***i karva jagu minekut vähem, kui bensiini pealt. Paljud meist pedaal põhjas sõidavad? Minu jaoks ei ole see probleem. Samuti on gaasilt bensiinile lülitus hetkeline ja kui vaja fooritagant rullnokkadega võidu lasta, siis üks nupuvajutus ja sõidad bensiinilt.

Tanklaid on eestis veidi vähe, otsi kaart netist ja kui mõni kodu/töö lähedal, elad heas kohas.

Umbes viiel korral sajast on juhtunud, et ümber lülitudes bensiinilt gaasile on mootor välja surnud. Seda on juhtunud siis, kui olen gaasi lõpuni tühjaks sõitnud või auto on külmaga pikalt seisnud.

Plussid:

Vaadake, mis gaas maksab võrreldes bensiini või diisliga. Talvel raske tee ja pidev nelivedu tähendas 20 liitrit gaasi sajale, ehk siis u200 krooni. Selle raha eest saaks 17 eeki liiter bensiini 11 koma midagi. Reaalselt oleks aga vaja olnud u17-18 liitrit, mis teeks bensiini hinnaks u300 krooni. Seega sott saja kilomeetri kohta on säästu rahas.

Loodushoid - gaas põleb puhtamalt ja seega saastab ka vähem loodust.

Mootoriõli püsib puhtamana, sisuliselt poole puhtam kui bensiiniga sõites.

Diiselmootoriga võrreldes, hinnalt tuleb vist odavamgi gaasiga sõita, sest diiselmootori hooldus ja remont on palju kallim kui bensiini mootoril. Samuti puuduvad kõik need "diislivõlud", nagu suurem lärm, hommikune diisliving ninasõõrmetes klaaside kraapimise ajal, kehvem minek ja igasugu käivitamise probleemid talvel. Jutt siis ikkagi Cheroga samast ajastust pärit diislitega (Chero enda diislitest ärme parem üldse räägi, eksole).



Niisama mula:

Gaasiseadmeid müüakse ja paigaldadakse Eestis vist kümnekonnas kohas, nii et valikut on (Betooni tänavalt on küll soovitatud eemale hoida). Soovitan kindlasti neljanda põlvkonna seadet, sest hinnavahe ei ole tänapäeval enam nii suur. Samuti siis kui on plaanis autoga rohkem kui pool aastat sõita.

Mootorile nüüd gaasiseade küll midagi ei tee, vastasel korral oleks poolas "Wulkanizacija" kõrval ka "Remont Bloki Kaan" või midagi sellist. Annan kindlasti teada kui mootor gaasi tõttu otsad annab.

Ostsin endale Chero selge plaaniga sinna panna gaasiseade peale. Peale panek oli päeva töö, esimene hooldus oli hinna sees, teine hooldus on kohe ukse ees. Mina olen rahul igal juhul ja enam diislite poole üldse ei vaata. Ennem seda oli mul kolm diiselautot, seega tean mis räägin.

Inimesed kes gaasiseadme jalalt maha teevad, võiksid meie konnatiigist ka kaugemal käija mõne ringi. Minge näiteks Leetu ja vaadake, palju seal gaasitanklaid ja vastavalt ka autosid on. Poolas on neid veelgi rohkem minu meelest. Minge rääkige mitmele miljonile poolakale oma juttu ja vaadake, mis nad asjast arvavad. Gaasiseadmete vähene levik meil on minu arust takerdunud vahepeal väga hea elu tõttu "pappi on sitaks" suhtumise, tanklate vähesuse ja asja väikse reklaami taha. Suure majandussurutise taustal on mul kohati lausa naljakas vaadata, kui leidlikuks muutuvad inimesed, et kuidagi läbi saada. Sõber just ostis mingi diiselmersu sara, et vana hüdroõliga sõita. Kolm aastat tagasi lasti 3.0 Omega paak ilma kobinata tanklas silmini täis korra nädalas. Raske aeg teeb inimesed leidlikuks. Tegelikult on raske aeg kõige valusamalt löönud lihtsat inimest ja "uusehitajaid", kes praegu on nõus ka 250 eeki päev tööd tegema, hariduse ja oskustega inimesed elavad endiselt normaalselt. Ma ütleks, et asjad on hoopis paika loksunud, sest olukord kus labidamees teenis rohkem kui insener ei olnud normaalne.

Olge tugevad ja palju muda(praegu vist vett) silla alla :twisted:

Postitatud: N Apr 01, 2010 9:02 pm
Postitas Alex
davidsoniharaldiga suht nõus...lasin oma ameerika 5l fordile panna 2 põlvkonna seadme panna 2003 ja sõitsin peaaegu probleemi vabalt 5 aastat kuni müügini.Kulu oli minul täpselt 1=1 bensiiniga(24l sajale)jaksas ka treilat vedada millel auto oli.Kõige suuremaks miinuseks on kindlasti gaasipaak ja selle paigaldusest tekkiv pagasi ruumi nappus.90 liitrisest paagist oli kasutatava gaasi kogus 72l mida jagus napilt 300 km jaoks.Seega tankla lähedus väga vajalik(mitmel tuttaval jäi seade panemata kuna tanklani ca 40-50 km)

Postitatud: N Apr 01, 2010 9:25 pm
Postitas err
Tanklatega on mul vedanud,kodust mõnesaja meetri kaugusel neid lausa kaks :D
See nüüd muidugi polnud peamine põhjus gaasiseadmete kohta uurimisel.
Minu tähelepanekud oma gaasisedme kogemustest olid:
III põlvkond on kõikse kehvem,mingi ristsugutis II ja IVvahel ja ei toimi üldse.Kui lased paigaldada gaasiseadme,siis kontrolli ikka,et pandaks ka sinu auto võimsusele vastav gaasi reduktor,minu autole paigaldati 104 kW asemel 85 kW reduktor ja see oli ikka tunda.Hiljem selgitati,et siis oleks pidanud panema 2X85 kW ja see oleks ju kalliks läinud.
Gaasiseadet ei tasu paigaldada ka plastikust sisselaskekollektoriga mootorile ja just selline oli mu cruiseril.Õnneks küll pikkade seadistamiste käigus sisselaskes plahvatanud gaas kollektorit ei killustanud aga hirm oli ikka.Kogu sellest rõõmust jäigi meeld vaid mitmed ja mitmed km-id sõitu,kõrvalistmel mehike koos läpakaga,seadistamas gaasiseadet aga tulu ei miskit. Tundusid tublid mehed,isa-poega ja kontorike oli neil Harku järve ääres kardiraja kõrval garaaziboksis.

Postitatud: N Apr 01, 2010 9:33 pm
Postitas davidsoniharald
err kirjutas: ... Kogu sellest rõõmust jäigi meeld vaid mitmed ja mitmed km-id sõitu,kõrvalistmel mehike koos läpakaga,seadistamas gaasiseadet aga tulu ei miskit. Tundusid tublid mehed,isa-poega ja kontorike oli neil Harku järve ääres kardiraja kõrval garaaziboksis.
Kas sa siis ei saanudki tööle seda seadet PT Cruiseri peal?

Sealt samast sai ka minu Chero enda gaasiseadme.

PS. Päris mitu Hummerit sõidab eestis gaasi pealt ja RAMidele on pandud lausa mitusada liitrit paake (mitu väiksemat siis).

Postitatud: R Apr 02, 2010 7:21 am
Postitas err
Kahjuks ei saand sellest asja,auto tuli Eestisse peal III põlvkond ja see vahetati IV vastu ja pea aasta jooksul ei saadud kuidagi paika,lõpuks oli parim seis ikka see,et väga järsult kiirendada ei tohtinud,gaas kippus kollektoris paukuma.

Postitatud: E Apr 12, 2010 11:09 am
Postitas vilosius
Aga mina panin gaasiseadme ja siiani rahul. Rohkem juttu siin ja siin.

Postitatud: E Apr 12, 2010 10:48 pm
Postitas PARUN
Omanud vana w124 3.0 bena mootoriga, millel I põlvkonna seade peal oli. Võin õelda, et suht asjalik ja isegi täiesti toimis, kuid esimesed lähevad ikka aiataha. Kippus aevastama ja eriti siis, kui paak hakkas tuhjaks saama ja madalatel põõretel palju pedaali sai surutud.
Tulemuseks oli pritse pea eemaldamine, voolikute tagasi toppimine, sammuti õhulugeja lõi ära. Aitas, kui paigaldaisn klapi, mis plahvatusel lasi suurema rõhu välja. Imelik, kuid gaasiga sõites oli sel vanal raipel parem minek kui benaga. Gaasi tarbis 1-1.5l 100/km rohkem kui bensiini.
Julgen soovitada gaasiseadet.

Postitatud: E Aug 23, 2010 11:36 pm
Postitas KOSHEI
helar kirjutas:gaasiseade ei avalda mootorile mingit mõju kuna see niikuinii ei lihtsalt ei tööta.
paigaldasime neid mõned aastad.
Kümnest üks hakkas enamvähem normaalselt tööle.
Lõppkokkuvõttes on odavam bensiiniga sõita.
Hoolduse ja remondiga tegeleb vist veel eestis ainult 1 firma pärnus(ecotrans) kui mu mälu mind ei peta.
Soovitan soojalt : hoia eemale!
=)) ei tasu kasutada poola seadmed nagu elpigaz etc, siis on kõik kombes. ainult itaalia seadmed. Olen paigaldanud isegi V12 mootorile ja tip-top - oleneb harjumist ja kogumist, ainuke asi et peale paigaldamis tuleb vaadata korralikult katalüsaator ja lambda üle.

Postitatud: R Okt 01, 2010 12:01 am
Postitas torupilli juss
Cherol veel ei ole, aga minu 3.8 Pontiac Trans Sportil on IV põlvkonna gaasiseade juba ca 2.5 aastat ja 70.000km - funkab ideaalselt, jõudluses ei ole bensuga mingit vahet, Ja ei ole ma selle aja jooksul isegi küünlaid vahetama pidanud, rääkimata mingitest muudest jubinatest, niisiis midagi ta peeti küll justkui ei tohiks keerata.

Rahaliselt hoiab kokku ca 25%. Miinuseks on gaasipaak, mis võtab hulga ruumi ning gaasitanklate hõre paiknemine - tankimisi pead hästi planeerima. Mõnes piirkonnas (näiteks Hiiumaal) ei ole ühtegi gaasitanklat, seega ei ole sealsel rahval gaasiseadet mõistlik paigaldada.


Ise paneks oma Cherole kohe homme sama seadme peale, kui see va raha ei oleks ootamatult ja segastel asjaoludel täiesti otsa lõppenud.


terv, juss