1. leht 2-st

Kuidas tänate?

Postitatud: T Nov 01, 2005 8:29 pm
Postitas boob
Kuidas tänate teie viisakat rekkajuhti, kes näiteks parema suunatule vilgutamisega annab märku, et "mine mööda, tee on vaba"?
Ise mööda saades vilgutan paar korda ohutulesid, aga paar sõpra on rääkinud ka, et peale möödumist vilgutavad paar korda vasakut suunda...

Re: Kuidas tänate?

Postitatud: T Nov 01, 2005 9:07 pm
Postitas Thea
bigmarx kirjutas:Kuidas tänate teie viisakat rekkajuhti...
Ohutuledega, et mitte tekitada segadust...

Postitatud: T Nov 01, 2005 9:21 pm
Postitas al
ohutuled on ainult ohu jaoks. Kui tahad arusaajana näida, siis peale paremat suunda, korraks veel vasak- parem suund.
kui Sulle "foori" ei näidata, siis ei tasu solvuda, ehk ei ole head võimalust, või ei taha veokijuht, Sinu manöövri eest vastutust endale võtta. Parem suund tähendab siiski ka vastutust OHUTUKS möödasõiduks.
Kui mõni kole pikk auto juhtub Sinust mööda sõitma, siis oleks hea, momendil, kui veok võiks tagasi paremasse ritta naasta, vilgutaksid korra kaugtulesid. Pagana raske on vahel kiiremas situatsioonis tabada, kuna see sabaots mööda jõuab.

Postitatud: T Nov 01, 2005 9:46 pm
Postitas Thea
al kirjutas:Kui mõni kole pikk auto juhtub Sinust mööda sõitma, siis oleks hea, momendil, kui veok võiks tagasi paremasse ritta naasta, vilgutaksid korra kaugtulesid. Pagana raske on vahel kiiremas situatsioonis tabada, kuna see sabaots mööda jõuab.
Al...kas see on kirjutamata reegel ja teada-tuntud?...esimest korda kuulen sellest :shock:

Postitatud: T Nov 01, 2005 9:48 pm
Postitas Landy
Kui vastulijaid lähedal pole, siis ohukad korraks (üks plink) peale. See ja üsna üldine traditsioon. Paraku on just Eesti rekkajuhid üsna harva aitavd enda taha koguneval kolonnil mööda minna. Tal ju seal ees kõrgel hea näha kas tee vaba või ei (eriti kui tal "pasapilv" järel hõljub),kuid sageli ei raatsita taga sõitajat abistada.

Kuna ma tihti sõidan maasturiga maanteel alla lubatud maksimumkiiruse (70-90 km vahel), siis proovin endast madalamatele autodele, kes minust "läbi" ei näe ka tulega märku anda, millal mööda võib minna.

Postitatud: T Nov 01, 2005 10:02 pm
Postitas al
Thea kirjutas: Al...kas see on kirjutamata reegel ja teada-tuntud?...esimest korda kuulen sellest :shock:
See rohkem selline veokijuhtide omavaheline suhtlemine. Aga eks vahel tuleb ka väiksematest liikuritest mööda saada.
Nädal tagasi tekitasin varahommikul 90 ga Tartust Talna "kihutades" korraliku paanika. sai korduvalt vilgutatud kui veokad-bussid-teerullid mööda tuhisesid.

Postitatud: T Nov 01, 2005 10:12 pm
Postitas al
Landy kirjutas:Kui vastulijaid lähedal pole, siis ohukad korraks (üks plink) peale. See ja üsna üldine traditsioon. Paraku on just Eesti rekkajuhid üsna harva aitavd enda taha koguneval kolonnil mööda minna. Tal ju seal ees kõrgel hea näha kas tee vaba või ei (eriti kui tal "pasapilv" järel hõljub),kuid sageli ei raatsita taga sõitajat abistada.
Õigus, see üks vilk on traditsioon aga ainult ida pool. Euroopas ja eriti Saksas tähendab ohutuli ohtu ja "staud" e. maakeeli ummikut. Üks ohukate vilgutus võib pikki musti jutte põhjustada. Kui Talna Tartu maantee remondi ajal kurvi peal viimasena seisma jäin ja ohutuled lülitasin, üritasid kolm autot jutti minust vastassuuna kaudu mööda saada ja põhjustasid sellega korraliku kaose. Mujal seda naljalt ei juhtu, et ohutuledega keset teed peatujast mööduda üritataks.

Õige ta muidugi on, et pahatihti unustab veokajuht peeglisse vaadata ja vajadusel abistada. aga proovi kaugtule lühikese vilgutamisega "teed küsida", vahel aitab... Ära ainult unusta, et oma silm on kuningas.

Postitatud: T Nov 01, 2005 10:14 pm
Postitas Thea
al kirjutas:-teerullid mööda tuhisesid.
Nuuunuhh :) või teerullid :) ..aga oki võtan kasutusse selle vilgutuse ja Sinu vastutusel. Lootes et öös ja kitsal metsateel ei taha keegi neist minuga tõsisemasse vestlusse astuda teemal..mida põrgut ma kaugtuledega klähvin :)

Postitatud: T Nov 01, 2005 10:57 pm
Postitas Landy
Kõige kindlam on masinale CB-jaam kruvida ja see AM8 peale keerata, siis saab ikka rekkadest mööda küsida :-)

Postitatud: K Nov 02, 2005 5:20 pm
Postitas heeringas
No meil on ikka palju veokaid kellel pole CB jaamu peal ja see täistuledega küsimine aitab ikka. Kui just täitsa tropp ei juhtu roolis olevat (käib eriti bussijuhtide kohta).

Postitatud: K Nov 02, 2005 9:35 pm
Postitas uazfan
olen alati rekkajuhte tänanud ohutuledega ja mõned erandid välja arvata, ütleb enamus oma katusel olevate prozedega "võta heaks"...

Postitatud: N Nov 03, 2005 12:07 am
Postitas jr
Tänan 8AM peal, üldjuhul on nad alati seal kuuldel.

Postitatud: N Nov 03, 2005 12:22 pm
Postitas G-69
al kirjutas:ohutuled on ainult ohu jaoks. Kui tahad arusaajana näida, siis peale paremat suunda, korraks veel vasak- parem suund.
kui Sulle "foori" ei näidata, siis ei tasu solvuda, ehk ei ole head võimalust, või ei taha veokijuht, Sinu manöövri eest vastutust endale võtta. Parem suund tähendab siiski ka vastutust OHUTUKS möödasõiduks.
Kui mõni kole pikk auto juhtub Sinust mööda sõitma, siis oleks hea, momendil, kui veok võiks tagasi paremasse ritta naasta, vilgutaksid korra kaugtulesid. Pagana raske on vahel kiiremas situatsioonis tabada, kuna see sabaots mööda jõuab.
AL'il täielik õigus. On asju ja suhtumisi, mida tuleb muuta (nagu on muutunud ja ilmsel muutub veelgi suhtumine maasturikasutajatesse: kandiliste peadega pargivad invakohtadel ja lagastavad metsas - 4x4'jad aga on ilmselt nii inimeste, kui juhtidena ühed parimad).
Ohutuledega tänajatelt tahaks küsida, kuidas aitad teist juhti olukorras, kus Sinu ees peale möödumist avaneb tõepoolest keeruline ohtlik situatsioon ning mis sellest tuleneda võib !?

Postitatud: N Nov 03, 2005 1:02 pm
Postitas Thea
G-69 kirjutas: Ohutuledega tänajatelt tahaks küsida, kuidas aitad teist juhti olukorras, kus Sinu ees peale möödumist avaneb tõepoolest keeruline ohtlik situatsioon ning mis sellest tuleneda võib !?
Vastan...ohtlik situatsioon = pidurituled + ohutuled...alati ju hindame kogu situatsiooni...aga nõus, et on tark muuta harjumusi...

Postitatud: N Nov 03, 2005 5:22 pm
Postitas heeringas
Olen isegi aktiivne suhtlej roolis ja alati tänanud ohotuledega (üks vilks,äärmisel juhul kaks).Ja kui ohu olukord on siis vlguvad ohutuled ikka kauem. Sellest peaks ikka igaüks aru saama ja kui ei saa, siis ei anna ka tavaliselt see inimene märkku ka.