1. leht 2-st
Gaz 66 ümberehitus
Postitatud: T Mär 23, 2010 9:48 pm
Postitas mazinist
Tuli hull mõte, et kui paneks uue mootori ja käigukasti. Originaalid töötavad OK, kuid vägisi tekib tunne, et suurem muskel teeks 66 -st kordades ägedama asja. Ilmselt mõni ameerika V8 bensukas tuleks kõne alla. Tarvis siiski natuke teoreetilist eeltööd, sest suvalised agregaadid ei tarvitse kõlvata, käigukasti ülekandenumbrid peavad olema kohased 66 taolisele maastikuliikurile, jne. Äkki mõni teadmamees oskab soovitada häid mootori- kasti kombinatsioone?
Re: Gaz 66 ümberehitus
Postitatud: T Mär 23, 2010 10:33 pm
Postitas ibra
mazinist kirjutas:Tuli hull mõte, et kui paneks uue mootori ja käigukasti. Originaalid töötavad OK, kuid vägisi tekib tunne, et suurem muskel teeks 66 -st kordades ägedama asja. Ilmselt mõni ameerika V8 bensukas tuleks kõne alla. Tarvis siiski natuke teoreetilist eeltööd, sest suvalised agregaadid ei tarvitse kõlvata, käigukasti ülekandenumbrid peavad olema kohased 66 taolisele maastikuliikurile, jne. Äkki mõni teadmamees oskab soovitada häid mootori- kasti kombinatsioone?
Sul ju peal seal ameerika V8 bensukas venelase poolt üks ühele mahaviksitud.

Postitatud: T Mär 23, 2010 10:50 pm
Postitas mazinist
Sedand muidugist, kuid arhailine ja nõrgavõitu ameerika V8 bensukas. Amidel on tummisemaid ja kaasaegsemaid mootoreid ka, ma oletan.
Postitatud: T Mär 23, 2010 10:52 pm
Postitas joe80
Postitatud: T Mär 23, 2010 11:21 pm
Postitas mazinist
Tugevam mootor oleks piisav, radikaalsemat ringitegemist hing nagu ei ihalda. Originaal jääb 3. ja 4. käigu juures selgelt liiga nõrgaks. 1. ja 2. käik on küll head, ja aeglusti kasutamisel on masin maastikul peaaegu tanki eest. Häda algab just maanteel. Ma ei välista, et piisaks ka mingisuguse 5-käigulise kasti paigaldamisest. Minu arutlused on hetkel aga üldise heietamise tasemel, kuna puudub praktika 66-le tehtavate siirdamistega.
Tean,et 66-le on paigaldatud diisleid, vist Belarusi omi. Kuuldavasti need aga suurendavat veelgi kabiinsisest lärmi, mis ka V8-ga on juba päris mahlakas.
Postitatud: K Mär 24, 2010 12:20 am
Postitas Külahull
Mõtle kõigepealt oma rerssursid väga hästi läbi. Kui seal on praegu bens, siis ehk oleks seda mõtekam järgi aidata. Kui rahakott puuga seljas, siis miks mitte lõpptulemusena ka twin-turbo. Saaks kindlasti kätte 500+ jõudu.
Reaalsemalt mõeldes on bensu mootoril ka omad probleemid, mille lahendamine sellel mootoril on väga raske. Alati on ju võimalus diisli poole vaadata, mis on bensu mootorist mitmete näitajate poolest üle. Ameerika mootori vahele ehitamine ei ole kindlasti üldse mõtekas tegu.
Oleneb muidugi ka sellest kõik, et kas kunagi on vaja ka teel liikuda.
Postitatud: K Mär 24, 2010 1:49 am
Postitas seenior2
66 on
maastiku auto,kui tahad maanteeautot,oled ostnud vale auto
Kui aga miskil põhjusel ikkagi oled sunnitud maanteel sõitma,siis 5-käigune k.kast on abiks.
Diiselmootor teeb aga auto veelgi aeglasemaks,belarusi mootoriga 66-d saavad heal juhul 70km/h edasi
Kui leiad,et mootoril jõudu vähe

,siis otsi võidusõidu foorumitest forseerimise saladusi,neid on palju ja julgen arvata,et orig. 66 mootorist annab pea kahekordse jõu kätte saada,ennem,kui kokku jookseb
Ps. Olen ka 66 omanik ja minu mureks on olnud,et janu tal vähemaks saada,et jaksu vähe,seda küll isegi koormaga pole tundnud

Aga kellele ema,kellele tütar...
Postitatud: K Mär 24, 2010 9:12 am
Postitas raulex
seenior2 kirjutas:Diiselmootor teeb aga auto veelgi aeglasemaks,belarusi mootoriga 66-d saavad heal juhul 70km/h edasi
Täpsustuseks:mitte iga diiselmootor vaid Belarusi mootor,mis ei kannata
pöördeid.Mõne lääne veoauto diisel koos viiekäigulise kastiga annab sellise lõppkiiruse,et juhitavus ei jõua järgi.
Probleemideks muidugi mõõtmed,kaal,hind,ARK jne.Mootori valikul on kolm põhiasja:KW,pöördemoment(sh.madalatel pööretel)ja max pöörded.
Kui max pöörded jäävad väikeseks,siis on abi kiirendavast käigukastist.Mainitud 70 km/h olen isiklikult saavutanud 54 kw diisliga,
mingi 100 kw + diisli puhul saab lõppkiiruseks tugevalt üle 100 km/h.
Postitatud: K Mär 24, 2010 10:25 am
Postitas mazinist
Muidugi on maastikuauto, selleks ta ostsingi. Aga kui ma näen, et masina maanteeomadused annaksid parandada ilma maastikuomadusi halvendamata, siis tekib küsimus, et miks ka mitte.
Arutelust jääb mulje, et on 2 varianti:
1) 5-käiguline kast pluss originaalmootori tuunimine
2) lääne diisel ja kast, belarus pole eriline lahendus
Esimene variant kindlasti hulka odavam ja võibolla täiesti piisav. Ma ei ürita ehitada kuuraketti, lihtsalt auto omadusi mõistlikul määral parandada mõistliku raha eest (ütleme, max 30-50K eest).
Postitatud: K Mär 24, 2010 12:41 pm
Postitas Praks1
6,5td ju muugi kuulutustes olemas hea hinnaga.GAS66 6,2 d pidi vaga hea olema.
Postitatud: K Mär 24, 2010 12:56 pm
Postitas Külahull
Praks1 kirjutas:6,5td ju muugi kuulutustes olemas hea hinnaga.GAS66 6,2 d pidi vaga hea olema.
Kahjuks karteri õlivann jääks otse silla kohale. Siis tuleks paigaldada kuivkarter, mis majanduslikust ja loogilisest seisukohast poleks kõige kasulikum.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=193 ... sc&start=0
Siin ehitatakse ka Gazi ümber. Loe läbi ja korja ideid.
Postitatud: K Mär 24, 2010 9:19 pm
Postitas rommi
Miks mitte Cumminsi TD? 500-600Nm toodavad juba stockis, isegi 1000 Nm pole väga ebareaalne.
Postitatud: K Mär 24, 2010 9:52 pm
Postitas Külahull
rommi kirjutas:Miks mitte Cumminsi TD? 1000+Nm pole väga ebareaalne.
Väga kriitiline on mootori kaal, sest 66 kaalujaotus ei ole kergeltöeldes kõige parem.Ideaalseks saaks mootori viimisel taha, või siis võttes ette suurem ehitamine, ning viia mõlemad sillad ettepoole.
Liskas on mulle kuskilt mulje jäänud, et 750 nm on piir vist, üle selle ei kannata sillad ja kardaanid.
Postitatud: K Mär 24, 2010 9:53 pm
Postitas wattz
Enne kui mootorit vahetama hakkad mõtle kui palju sa seda autot plaanid kasutada ja suured on läbisõidud. Väikese kasutuse korral ei tasu mootori vahetus majanduslikult kunagi ära. Reeglina kujuneb ümberehituse hinnaks suurem number kui auto originaalmootoriga turuhind on.
Kui plaan ikkagi mootorivahetus ette võtta siis.
Kõige mõistlikum oleks mõelda MMZ marki( 245.7 , 245.12, 245.9 jt ) nn turboga Belarusi mootori peale järgmistel põhjustel. Jälgima peab,et õlivann oleks lühikene. Traktoritel on vann pikk ja esisild jääb ette.
1. Elektrisüsteem 12V ( reeglina lääne veoautod 24V )
2. Mootori töömaht, võimsus ja kaal . Saab ilusti ARK s arvele.
3. Suht lihtne sobidada erinavate vene automarkide sidurikoja ja käigukastiga( nt GAZ, ZIL )
4. Kätte saadavus, odavus ja varuosade olemasolu peaaegu igast tehnikapost.
MMZ mootorilga sobiks hästi kokku Zili sidurikoda ja 5 -ne käigukast. Zili siduriketas kannatab rasket vedu, maastikul ja metsas sõitmist. Kui autol hetkel originaalvints olemas ja edaspidigi plaan seda kasutada siis Zili käigukastile saab vintsi väljavõtte lisada.
Kuna bensiinimootoril on ca 3500 - 4000p ja diislil ca 2200 - 2400 jööb auto lõppkiirus kusagile 70 km /h kanti. Auto kiiruse suurendamiseks 70lt 90le tuleb paigaldada GAZ 33081 diffrid. Sobivad 1:1 66 omadega.
Müra vastu aitab kabiini ülekäimine pigimatiga. Müra tase jääb samale tasemele kui on originaalis.
Endal on selline auto valmis ehitatud ja igapäevaselt käigus. Analoogse töö hinnaks Rebellas 120 -150 K.
Postitatud: K Mär 24, 2010 10:14 pm
Postitas Külahull
wattz kirjutas:
Endal on selline auto valmis ehitatud ja igapäevaselt käigus. Analoogse töö hinnaks Rebellas 120 -150 K.
No tule taevas appi!! Vaatasin just, et olen oma mailboxist Minski mootoritehasega kirjavahetuse ära kustutanud. Mootori hind oli eegis vist 42 k ja km veel otsa, sest see oli eksport price. Selle raha eest leiaks sinna kindlasti mingi lääne analoogi, kasvõi OM 904 LA seeria mootorid, mida kasutatakse Ategodel ja mille turuhinnad lammarites on 1000-2500k euri.