1. leht 1-st
nõuded varurattale
Postitatud: E Mär 22, 2010 12:10 am
Postitas kuts
järsku oskab keegi targem kommenteerida, et millised on kehtivad nõuded varurattale. huvitaks just see, et kas rehv peab olema sama mõõdu ja mustriga kui põhirehvid või võib see mingis ulatuses erineda?
Postitatud: E Mär 22, 2010 6:35 am
Postitas laurz
Võid kasutada ka 12V-kaasaskantavat kompressorit

Postitatud: E Mär 22, 2010 8:14 am
Postitas tai
Peaylekannetele on soovitav kastada sama m66tu rehvi.
Re: nõuded varurattale
Postitatud: E Mär 22, 2010 8:31 am
Postitas kpihus
kuts kirjutas:järsku oskab keegi targem kommenteerida, et millised on kehtivad nõuded varurattale. huvitaks just see, et kas rehv peab olema sama mõõdu ja mustriga kui põhirehvid või võib see mingis ulatuses erineda?
Varuratas ei pea plema ei sama mustriga, ega samat mõõtu. Siiski peab ratas olema tänavalegaalne. Aga kui varuratas ei ole ei samat mõõtu, ega sama mustriga, kui samal teljel olev teine ratas, siis tohib sedasi sõita ainult lähimasse (loe: see mis on tegelikult ka kõige lähemal) rehvitöökotta ja liiklemis kiirus oli ka vist piiratud.
Postitatud: E Mär 22, 2010 9:45 am
Postitas vtl
Osadel masinatel on ruumi säästmiseks juba tehasest peenike "mootorratta-ratas" kaasa pandud. Erinev laius, erinev kõrgus, erinev muster. Minu vanal sigar-audil oli kunagi selline, vist 135 laiusega plekkveljel jubedus. Korraga lubati sõita kuni sadakond kilomeetrit ja liikumiskiirus oli ka piiratud.
Kas varuratta olemasolu on üldse kohustuslik? Minuteada mitte. Seega ei saa loogiliselt võttes ka varurattale mingeid nõudeid esitada, sest kes ütleb, et see on just varuratas, mitte sinu pagas.
Kui ratas on auto all, siis muidugi teine asi - antud ratas peab antud margile sobima ja kui tegu ei ole just töökotta sõitmisega, siis kehtivad kõik nõuded sama-telje mustritele, naastrehv vs. naastudeta jms.
Postitatud: E Mär 22, 2010 11:01 am
Postitas marauder
Varuratta olemasolu ei ole kohustuslik, näiteks uued Civic Type-R'id tulevad poest välja ilma tagavara rattata ning selle asemel on rehvivahu pudelike.
Postitatud: E Mär 22, 2010 4:51 pm
Postitas isakene
Varuratta kõrgus läheb eriti oluliseks, kui sillal on LSD differ. Kogemus on olemas, peale oluliselt erineva läbimõõduga ratastega sõitu võis difri peal muna praadida

ja ei olnud pikk sõit. Ei tea mina, mis peale seda LSD ketastest alles jäi...
Postitatud: T Mär 23, 2010 2:22 am
Postitas seenior2
marauder kirjutas:Varuratta olemasolu ei ole kohustuslik, näiteks uued Civic Type-R'id tulevad poest välja ilma tagavara rattata ning selle asemel on rehvivahu pudelike.
Just nii ongi ja kui ei oska seda ballooni kasutada,siis helistad maanteeabile (autofirma maksab !
) ja mehed tulevad ja vahetavad ratta ära.
Postitatud: K Mär 24, 2010 6:56 pm
Postitas ibra
vtl kirjutas:Osadel masinatel on ruumi säästmiseks juba tehasest peenike "mootorratta-ratas" kaasa pandud. Erinev laius, erinev kõrgus, erinev muster. Minu vanal sigar-audil oli kunagi selline, vist 135 laiusega plekkveljel jubedus. Korraga lubati sõita kuni sadakond kilomeetrit ja liikumiskiirus oli ka piiratud.
Kas varuratta olemasolu on üldse kohustuslik? Minuteada mitte. Seega ei saa loogiliselt võttes ka varurattale mingeid nõudeid esitada, sest kes ütleb, et see on just varuratas, mitte sinu pagas.
Kui ratas on auto all, siis muidugi teine asi - antud ratas peab antud margile sobima ja kui tegu ei ole just töökotta sõitmisega, siis kehtivad kõik nõuded sama-telje mustritele, naastrehv vs. naastudeta jms.
Varuratas ei pea olema sama mustri ega naelaga ,kui teised on naelkummid .Kui on see nn.säästu tagavararatas siis sellel on lubatud sõidukiirus 70 km/h.
Postitatud: K Mär 24, 2010 8:33 pm
Postitas LR90
Omal olnud (nüüd tütrel) Volvo V70XC-l oli "säästu ratas", seda tohtis
alla panna ainult taha (esiratast ei saanud üksi üles tõsta), lubatud
kiirus 50 mph (80kmh).
Postitatud: K Mär 24, 2010 9:35 pm
Postitas metsik
minu arvamus on,et t.rattal ei ole mingeid nõudeid.Lillekesel on vw touran ja sellel pole t.ratast.on väike kompressor.mida sellelt nõuda saab.üv ei tunne ka keegi selle ratta ega kompressoti vastu huvi nii,et vist rohkem oma asi.
rekkal ei nõua ka eu-s keegi t.ratast.ja kui on kaasas ja kuskil kiirteel vahetad,saad 90% päris kõva trahvi.
Postitatud: L Mär 27, 2010 11:13 pm
Postitas eero I
Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele
Nõuded: 1) M, N ja O kategooria sõidukil on lubatud kasutada kas sõiduki valmistaja poolt ette nähtud direktiivi 92/23/EMÜ või DOT või E-reegli nr 30 (sõiduauto ja tema haagise rehvid), E-reegli nr 54 (veoauto ja bussi ning tema haagise rehvid), E-reegli nr 64 (ajutiseks kasutamiseks ette nähtud varurattad) nõuetele vastavaid taastamata rehve või sõiduki valmistaja poolt ette nähtud karakteristikutele vastavaid taastatud rehve. L kategooria sõidukil on lubatud kasutada kas valmistaja poolt ette nähtud ja direktiivi 97/24/EÜ või E-reegli nr 75 nõuetele vastavaid taastamata rehve või sõiduki valmistaja poolt ette nähtud karakteristikutele vastavaid taastatud rehve. Esmakordselt kasutuselevõetav sõiduk peab olema komplekteeritud taastamata rehvidega;
E-reegli nr 64 saad
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs.html
Kui varurattana kasutatakse tavaratast peaks ilmselt lähtuma ka määruse koodidest; 501-503; 506 ja 509
Määrus ise:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13261839