1. leht 4-st

Suzuki sj410 vaja klappe regullida

Postitatud: K Mär 17, 2010 2:37 pm
Postitas Kondimurdja
Et siis, kui suured peavad olema klapivahed?? :roll:
Ja kas regullin siis, kui mootor on soe või külm? :roll:

Postitatud: K Mär 17, 2010 5:08 pm
Postitas virgo
Kas mootorit vahetad siis kui on soe või külm ?
Aga klapipesasid lihvid? Soojalt v külmalt?
Tee ikka toatemperatuuril, endal lihtsam.

Kolmapäevane õeluskoi Virgo

Postitatud: K Mär 17, 2010 5:51 pm
Postitas Taavi2101
Autodata näitab SJ410-l mootoril F10A , et külmalt:
sisse ja välja mõlemad 0,13-,018

Postitatud: K Mär 17, 2010 7:42 pm
Postitas Kondimurdja
virgo kirjutas:Kas mootorit vahetad siis kui on soe või külm ?
Aga klapipesasid lihvid? Soojalt v külmalt?
Tee ikka toatemperatuuril, endal lihtsam.

Kolmapäevane õeluskoi Virgo

Kle ma ei saa toatemperatuuril teha sest mul garaazis 0-5 kraadi sooja :lol: See pole küll toatemp. :lol: Ja autoga tuppa ka ei saa sõita :lol:
Aga tänud nõuande eest Virgo 8)

Taavi2101 kirjutas:Autodata näitab SJ410-l mootoril F10A , et külmalt:
sisse ja välja mõlemad 0,13-,018
Tänud Taavi2101 :wink:

Postitatud: N Mär 18, 2010 9:26 pm
Postitas Kondimurdja
Hakkasin siis klappe regullima ja ei oskagi :(
Kuidas see värk käib? Kas kuskil on mingid märgid, mis asendis peab nukkvõll olema. Ja kas on mingi järjekord ka regullimisel? :roll:

Tegelik mure on siuke, et...Kui mootor käib siis miski klõbiseb seal. Kui pöörded kõrged on siis klõbiseb, kui keskmised pöörded siis mingitel pööretel klõbin kaob ära. Aga kui gaasi lahti lasen, et ta pöörded maha võtaks siis lööb hetkeks kõva klõbina sisse.
Ma loodan, et keegi sellest jutust nüüd midagi aru sai ja oskab arvata või pakkuda, mis klõbin see siiski on. Kas siis klapid? :roll:

Postitatud: N Mär 18, 2010 11:16 pm
Postitas Stupiduser
Mismõttes märgid ja asend?

Nukkvõlli järgi vaatadki ju asendi, kus nukkvõlli nukk vastu nookurit ei puutu.

Postitatud: R Mär 19, 2010 12:36 am
Postitas Kondimurdja
Stupiduser kirjutas:Mismõttes märgid ja asend?

Nukkvõlli järgi vaatadki ju asendi, kus nukkvõlli nukk vastu nookurit ei puutu.

Ma tõesti pole klappe regullinud kunagi ja...ei tea mitte midagi sellest :oops:

Tänud Stupiduser

Postitatud: R Mär 19, 2010 3:57 am
Postitas seenior2
Stupiduser kirjutas:Mismõttes märgid ja asend?

Nukkvõlli järgi vaatadki ju asendi, kus nukkvõlli nukk vastu nookurit ei puutu.
No nii lihtsalt se ikka ei käi küll,ei maksa anda nõu,kui omal ka asi segane! Tulemus võib üsna kurb tulla :evil:
Kui klõbisevad klapid,siis kõigepealt süüde õigeks vaja panna.Kui seejärel tahad ka klappe reguleerida,siis tuleb kas vastavat kirjandust hankida,või mõne oskaja mehe juurde õpipoisiks korrakski minna,muidu võib asi päris p...sse minna.

Postitatud: R Mär 19, 2010 8:47 am
Postitas 5-th wheel
õpetus peaks ju siinsamas suzuki alafoorumis olemas olema
http://www.maiski.com/others/vitara/page.htm?50

Postitatud: R Mär 19, 2010 12:51 pm
Postitas Stupiduser
seenior2 kirjutas:
Stupiduser kirjutas:Mismõttes märgid ja asend?

Nukkvõlli järgi vaatadki ju asendi, kus nukkvõlli nukk vastu nookurit ei puutu.
No nii lihtsalt se ikka ei käi küll,ei maksa anda nõu,kui omal ka asi segane! Tulemus võib üsna kurb tulla :evil:
Kui klõbisevad klapid,siis kõigepealt süüde õigeks vaja panna.Kui seejärel tahad ka klappe reguleerida,siis tuleb kas vastavat kirjandust hankida,või mõne oskaja mehe juurde õpipoisiks korrakski minna,muidu võib asi päris p...sse minna.
Klapivahede reguleerimine ei ole raketiteadus.
Selle teostamiseks ei ole vaja aastaid koolis käia ning seejärel meistri juures õpipoisiks olla.
Ootan huviga Seeniori selgitust, milline see kurb tulemus võib olla :D

Loomulikult võib oma elu lihtsustamiseks ülemised surnud seisud üles otsida (näiteks rihmarattal olevate märkide ja/või küünlaauku topitud kruvika abil (kui ei viitsi täpselt poolpöördeid väntvõlli edasi keerata), mil mõlemad klapid kenasti suletud aga seda saab teha ka silma järgi.
Silma järgi klapivahesid seada ei saa, selleks on vajalik lehtkaliiber.

Samuti ei ole raketiteadus süüte reguleerimine aga see nõuab õige pisut rohkem oskust.
Vanasti nimetati liig varasest süütest tingitud klõbinat detonatsiooniks mitte klapiklõbinaks.


Iseasi on see, kas Kondimurdja klappivahede ja süüte paikareguleerimisest abi saab.
Kõige lihtsam on asi lasta Rommil üle vaadata.

PS mina ei ole ühtegi ilma klõbina-tiksumiseta 410 mootorit kuulnud (ju ma olen neid 410-d vähe kohanud)

Postitatud: R Mär 19, 2010 12:57 pm
Postitas Kondimurdja
5-th wheel kirjutas:õpetus peaks ju siinsamas suzuki alafoorumis olemas olema
http://www.maiski.com/others/vitara/page.htm?50
Estikeeles ei ole mõnda õpetust? Ei oska venekeelt.


Mille järgi ma siis süüte õigeks panen. Kas on ka mingit muud moodi võimalik panna, kui see, et esimene kolb peab olema surnudseisus või midagi sellist?

Postitatud: R Mär 19, 2010 1:36 pm
Postitas seenior2
Ootan huviga Seeniori selgitust, milline see kurb tulemus võib olla


Raketiteadus....hmm,NL ajal ehitasid ja lasid poisikesed pioneeride palees neid iseehitatud rakette üles,mõni läks kohe lõhki,mõni lendas ülesse kah :lol: Samal ajal nende issid regullisid ise oma zigulide klappe - siis kaebasid,et jõud kadunud ja mootor ei tööta enam korralikult! Varsti hakkasid uut nukkvõlli otsima ja sellest võllist kujunes välja ülim defitsiit(sest neid keerati tuksi ikka palju! ),lisaks kulunud nukale veel ärapõlenud klapid :twisted: Muidugi aeti kõik viletsa materjali ja õli kaela,oma oskamatust tunnistasid vähesed :wink:
Kahjuks sama efekti saavutab ka tänapäevastel mootoritel ,õpipoisiks reguleerimise ajaks tasub minna küll,sest igal tööl on oma nipid ja neid näeb oskaja mehe tööd jälgides kõige paremini.
Aga muidugi võib iga mees teha oma autoga mida tahes :lol: Peace!

Postitatud: R Mär 19, 2010 4:24 pm
Postitas 5-th wheel
ei ole küll konkreetselt selle mootori kapoti alla kunagi vaadanud, aga kiire tõlge antud lehelt:

ajad mootori ülemisse surnud seisu, selle leidmiseks pead hooratta kattelt eemaldama korgi ning märgid paika ajama, abiks on vaja taskulampi et paremini näha.
esimene silinder on auto esiosa poolne, neljas jagajapoolne. Esimese silindri nookurid peavad nö. vabad olema.
selles asendis reguleeritakse klapid 1,2,5,7 (vt. joonist), siis teed mootorile täispöörde, nii et märgid jälle kokku läheksid ning reguleerid klapid 3,4,6,8
kontramutri pingutusjõud 15-20 Nm. klapivahe 1,0 mootoriga 0,13-0,18 mõlemal klapil. 1,3 mootoriga 0,13-0,17 sisselaskel ja 0,16-0,2 väljalaskel külma mootoriga.
kindlasti jälgi, et ülemine surnud seis õige oleks!

ise tegin kunagi vitarale sama lehe õpetuse järgi ja probleeme ei olnud.(loe ei tekitanud omale)

Postitatud: R Mär 19, 2010 6:41 pm
Postitas Stupiduser
Ehk seenior on nii lahke ja valgustab, kuidas see klapivahede õigeks seadmine klapid põletas ja nuka p..sse keeras.
Pigem juhtusid sellised asjad ikka seepärast, et klapivahesid ei viitsitud õigel ajal reguleerida (õige aeg ei pruukinud sugugi ühtida manuaalijärgse hooldevälbaga).

5-th wheelile lisaksin veel niipalju, et kui oled vahe õigeks seadnud ja kontra kinni keeranud siis tuleks kindlasti kontrollida, kas vahe tõepoolest õigeks jäi.

Postitatud: R Mär 19, 2010 8:47 pm
Postitas Kondimurdja
5-th wheel kirjutas:ei ole küll konkreetselt selle mootori kapoti alla kunagi vaadanud, aga kiire tõlge antud lehelt:

ajad mootori ülemisse surnud seisu, selle leidmiseks pead hooratta kattelt eemaldama korgi ning märgid paika ajama, abiks on vaja taskulampi et paremini näha.
esimene silinder on auto esiosa poolne, neljas jagajapoolne. Esimese silindri nookurid peavad nö. vabad olema.
selles asendis reguleeritakse klapid 1,2,5,7 (vt. joonist), siis teed mootorile täispöörde, nii et märgid jälle kokku läheksid ning reguleerid klapid 3,4,6,8
kontramutri pingutusjõud 15-20 Nm. klapivahe 1,0 mootoriga 0,13-0,18 mõlemal klapil. 1,3 mootoriga 0,13-0,17 sisselaskel ja 0,16-0,2 väljalaskel külma mootoriga.
kindlasti jälgi, et ülemine surnud seis õige oleks!

ise tegin kunagi vitarale sama lehe õpetuse järgi ja probleeme ei olnud.(loe ei tekitanud omale)

Suured tänud :wink: