1. leht 7-st
toiduõliga sõitmine
Postitatud: R Veebr 12, 2010 8:52 am
Postitas ervinovits
kas kellegil on kogemusi toiduõliga sõitmisel, olen kuulnud et kui segada 50:50 küttega siis ei juhtu mootoriga midagi, ainult et auto toodab piruka küpsetamise lõhna

Postitatud: R Veebr 12, 2010 9:23 am
Postitas Maaks
Mis see toiduõli siis maksab, et sel asjal mõte oleks?
Lihtsalt mõtlen, et võit on 1...2eek L kohta mis teeb aastas säästuks 5...6tuh eek! Kui sedagi, kärssab sul mõni pihusti ots kinni, siis on sääst kohe negatiivne

Postitatud: R Veebr 12, 2010 10:01 am
Postitas ervinovits
kui hästi läheb siis saaks seda ju kiirsöögi kohtadest kui just mitte tasuta siis mõni kroon liiter ja ma arvan et nii vanal autol(83a) see midagi tuksi ei keera
Postitatud: R Veebr 12, 2010 10:42 am
Postitas MahviaDeTyrk
Tean täitsa piisavalt inimesi kes on sõitnud toiduõliga 80 tuhhi ja rohkem.
Samas tean ka mitmeid kes on üle 60 tuhhi nüüdseks läbi küpsetanud diisli ja vana mootoriõli segu (umbes 80/20)
Kõik nad on tüübid kellel konkreetse auto mootorist on täiesti pohh - et sõidavad kuni otsa saab ükspäev ja ostavad järgmise - veel ei ole otsa saanud
Postitatud: R Veebr 12, 2010 10:49 am
Postitas ervinovits
ma tean ühte venda kes ajas hüdrõli ja kütteseguga ringi, aga hüdroõli on suht puhas, läbitöödeldud õli on ju igast paska täis, mis moel seda puhastada
paar korda läbi marle ja ongi hää voi

Postitatud: R Veebr 12, 2010 10:52 am
Postitas MahviaDeTyrk
ervinovits kirjutas:läbitöödeldud õli on ju igast paska täis, mis moel seda puhastada
paar korda läbi marle ja ongi hää voi

Optimist oled

- kes toda marlit raatsib raisata
200L vaat õli täis - suurem saast settib põhja - pealt pumbatakse paaki

Postitatud: R Veebr 12, 2010 11:15 am
Postitas heints
Postitatud: R Veebr 12, 2010 12:07 pm
Postitas kpihus
Asjal tekib mõte kui sõita kasutatud toiduõliga, siin on mõned aga'd millele tuleb tähelepanu pöörata:
-kasutatud õöi tuleb väga hästi filtreerida. Filtri soovitavat tihedust ei mäleta enam, aga minumeelest tavaline diisli filter ei olnud piisav
-Kasutatud õlist tuleb vesi välja saada, seda oli AFAIK parim teha kuumutamise teel
-Kuna toiduõli on paksem kui diisel, siis ei saa seda puhtal kujul külma mootoriga kasutada. Selleks tehakse automaatne (või käsitsi ümberlülitus toiduõlile kui mootor on piisavalt soe.
-Lisaks on tungivalt soovitatav vedada toiduõli paaki soojedus mootori jahutussüsteemist.
-Mootor tuleb diiselkütusele ümber lülitada natuke enne mootori seiskamist, et diisel peseks süsteemist toiduõli välja, vastasel korral ei lähe külm mootor käima.
Kui need tingimused on täidetud, siis ei tohiks toiduõliga sõitmisel kaasneda muid probleeme peale pannkoogi lõhna. Mingi teema oli vist ka veel voolikute vastupidamisel toiduõlile aga selles ei ole kindel.
Kes ehitada ei viitsi, siis laias maailmas on müügil valmis komblektid toiduõliga sõitmiseks (eraldi paak, sojjendusega(topelt seinaga) torid, klapid, automaatika filtrid (soojendusega) ühesõnaga kogu mudru) hinnad olid mumeelest sinna kuhugi 2000 taala ligi.
Kui lihtsalt õli küttega segada, siis jäävad pooled probleemid ära aga effektiivsus ei ole nii kõrge. Kasutada õli toorelt paaki diisliga pooleks segada ei ole hea mõte, filtreerima ja "kuivatama" peaks ikka enne.[/list]
Postitatud: R Veebr 12, 2010 12:16 pm
Postitas ervinovits
puhtalt õlipeal sõitma ei kavatsenudki hakkata, ei ole tahtmist ega viitsimist hakkata mingeid süsteeme seal leiutama
teen 50:50 segu ja vaatan mis saab, kokkuhoid seegi

Postitatud: R Veebr 12, 2010 12:22 pm
Postitas ervinovits
(200L vaat õli täis - suurem saast settib põhja - pealt pumbatakse paaki )
sellist geniaalset süsteemi kasutan ka katla jaoks mõeldud õli puhastamiseks

Postitatud: R Veebr 12, 2010 12:40 pm
Postitas jannuhellu
maximas oli rapsiõli liiter vahepeal 13 eeku.....
Postitatud: R Veebr 12, 2010 12:41 pm
Postitas ervinovits
jannuhellu kirjutas:maximas oli rapsiõli liiter vahepeal 13 eeku.....
nägin jh, aga see oli 0.9L

Postitatud: R Veebr 12, 2010 12:42 pm
Postitas kpihus
ervinovits kirjutas:(200L vaat õli täis - suurem saast settib põhja - pealt pumbatakse paaki )
sellist geniaalset süsteemi kasutan ka katla jaoks mõeldud õli puhastamiseks

Katlas on suhteliselt savi mida sa põletad, diisli pihustid on afaik oluliseld peenem süsteem. Kuna õlu on tiba paksem, siis seal jääb muist osakesi ikkagi ringi lendlema. Seega kasutatud õli peaks ikkagi filtreerima.
Postitatud: R Veebr 12, 2010 12:48 pm
Postitas MahviaDeTyrk
jannuhellu kirjutas:maximas oli rapsiõli liiter vahepeal 13 eeku.....
st. mõtetu tegelikult kagu piirkonnas (umbes samas hinnas on siin hea diiselküte)
Postitatud: R Veebr 12, 2010 12:50 pm
Postitas ervinovits
Katlas on suhteliselt savi mida sa põletad, diisli pihustid on afaik oluliseld peenem süsteem. Kuna õlu on tiba paksem, siis seal jääb muist osakesi ikkagi ringi lendlema. Seega kasutatud õli peaks ikkagi filtreerima.[/quote]
seda kindlasti
õli kuumaks ja läbi marli
