1. leht 4-st
Seljakoti lugu (MB Sprinter 4x4)
Postitatud: R Jaan 15, 2010 4:16 pm
Postitas hulkur
Pole küll PÄRIS maastur, aga pea-aegu

ikkagi lülitatav nelivedu ja tagadifri lukk
Aga plaan ehitada üks MB Sprinter 4x4 ümber perele sobilikuks matkaautoks.
Hetkel siis auto selline:
Plaan saavutada midagi
sellist
Üritan ehituse loost blogi pidada, mida võivad huvilised lugeda
siit
Igasugu kommentaarid teretulnud
andres
Re: Seljakoti lugu (MB Sprinter 4x4)
Postitatud: R Jaan 15, 2010 6:38 pm
Postitas yanekk
hulkur kirjutas:
Igasugu kommentaarid teretulnud
andres
No paneme siis masina eelloo kah siia,neile kes Tqhq ei loe.
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=32319&page=1
Postitatud: R Jaan 15, 2010 7:43 pm
Postitas ngumarek
Läbi lugend ka selle alguse ,millest asi arenema hakkas,aga see koht kus eelistus lopuks mb peale langes seda välja lugend. Millest siis selline muutus mis selle mb kasuks otsustama pani ja ameerika alus hüljata?
Postitatud: R Jaan 15, 2010 8:19 pm
Postitas RAMBO
paistab väga keeruline ja samas väga huvitav ettevõtmine.jään kindlasti teemat suure huviga jälgima.
edu ja jõudu.

Postitatud: R Jaan 15, 2010 9:17 pm
Postitas Veiko
Mis mootoriga see on?
Veiko
Postitatud: R Jaan 15, 2010 9:53 pm
Postitas hulkur
niisiis vastused küsimustele:
1. Miks kontseptsioon muutus? Nagu ilmselt sageli selliste asjadega, oli tegu mitme juhuse kokkulangemisega. Eelkõige muutus seepärast, et mõistlikus hinnaklassis ei leidnud Euroopast sobilikus teh. seisus ja sobiliku vanusega (mitte vanem kui 10 aastat) alust - need mis oleks muidu kvalifitseerunud olid liiga kallid, mis sobisid hinnalt olid parajad rapped ja ausaltöeldes Mikimaalt lihtsalt ei viitsinud otsima/tooma hakata. Teiseks lugesin sõrmed-varbad kokku ja üllatus-üllatus jõudisn järeldusele, et Euroopa või Jaapani alus on tehnnilise abi seisukohalt Maa ida poolkeral mõistlikum valik kui jänki (kui vbl. Iraak välja arvata), seega oli optsiooniks vana arm MB. Tegu siis hetkel kolmanda sama marki masinaga mu koduõuel.
Ja siis nagu võluväel ilmus Austrias müüki sobilik MB Sprinter 4x4, algul oli hind küll ebameeldiv, kuid muutus peale mõningast suhtlemist meeldivaks.
2. Autost: vl. 1999, ainuke senine omanik Tiroler Wasserkraftwerke (Tirooli hüdroelektrijaamade ettevõte). Sõidutanud ilmselt nahkpükstes hooldusmehi. Läbisõit oli üleandmisel 135k, koos teenindusraamatu ja pataka teeninduse tšekkidega alates algusest.
Mootoriks vana hea 2,9TD ehk siis OM602, 90kW, sama moto mis mu aasta nooremal 290GD Turbol.
Sillaülekanne 4,375, ehk koos väikese rattaga kompenseerib mõnevõrra raskel maastikul aeglusti puudumise.
2wd-s on tagasillas ABD (Automatisches Bremsdiffential) - pmst midagi LSD taolist, kuigi tundub, et lukustub kuni 100% (kindel pole). Kui 4wd sisse lülitada, siis keskdiffer puudub, veojõud on 50/50 ja lisaks on võimalik tegadiffer 100% lukustada. Tagasild on VÄGA sarnane G sillale, ainult laiem. Esisild ja jaotuskast on midagi uut minu jaoks.
Re: Seljakoti lugu (MB Sprinter 4x4)
Postitatud: R Jaan 15, 2010 9:59 pm
Postitas tyybel
[quote="hulkur"] Üritan ehituse loost blogi pidada, mida võivad huvilised lugeda
siit
Oi-jah, nagu blogist lugeda, alustad ehitustegevuse asemel kohe pikemat vägikaikavedu kodanikega ARKist.
Postitatud: R Jaan 15, 2010 10:01 pm
Postitas trc
Andres, kas tõstetud katus on eesmärk omaette? Tahad ropult panipaiku tekitada sinna?
Nimelt. Käisime just Lennujaama Vianoga Tahkos, millel oli Westfalia TÕSTETAV katus. Kui magama tahad minna - nupust katus üles ning tekitatakse "telk", millel madratsid juba seal katuse vahel.
Postitatud: R Jaan 15, 2010 10:04 pm
Postitas hulkur
Jah KÕRGEkatus on unbedingt vajalik. Seal hakkab olema magamine. Muidu me ei mahu oma la familia'ga sinna kuidagi ära. Westfalia tüüpi tõstetava katuse viga on see, et seal all ülemäära -25C-ga ei maga ilmselt ja taaskord price/performance on paigast ära, IMHO.
Postitatud: R Jaan 15, 2010 10:26 pm
Postitas wattz
Sprinter on 4x4 veoskeemiga kaubikutest üks paremaid. Silla lukustused ja vahekasti lukustus reeglina juba standardis. Aeglustatav vahekast oleks hädasti vajalik maastikul sõitmiseks nagu on Iglhauti poolt ümberehitatud VW LT 4x4-l. Sprinteri nõrgaks kohaks on sidur mis maastikul sõitmisel saab kõvasti vatti. Endal 2005a 4x4 Sprinter millel on 2 korda sidur vahetatud. Korraliku rehviga maastikul läbivus ei anna häbeneda. Teeb nii mõnelegi maasturile silmad ette.
Igatahes jõudu sulle ehitamisel.
Postitatud: R Jaan 15, 2010 10:31 pm
Postitas trc
hulkur kirjutas:Jah KÕRGEkatus on unbedingt vajalik. Seal hakkab olema magamine. Muidu me ei mahu oma la familia'ga sinna kuidagi ära. Westfalia tüüpi tõstetava katuse viga on see, et seal all ülemäära -25C-ga ei maga ilmselt ja taaskord price/performance on paigast ära, IMHO.
-25 on argument aga kas sa siiski suusatamas käies ei tahaks maja rentida
Siin pinu ameeriklaste erinevaid versioone, mis eri pikkusega Sprinteritesse ära mahutatud:
http://www.sportsmobile.com/index.html
Aga kui otsustad ikka katust tõsta siis PALUN tee madalam versioon sealt reisemobiles't. See Kõrgem on nagu kole majakas

.
Sinu oma on vist lisaks Regular Body? - pilt on täpselt sellise rakursi all, et ei saa aru.
Postitatud: R Jaan 15, 2010 10:40 pm
Postitas hulkur
Austrias suusatamas kasutan kindlasti frau Andrea külalislahkust, aga see ei pruugi olla ainuke talvine reis ja kuuldavasti pidi Põhja Jäämere ääres aeg-ajalt päris külm olema. Katus on hetkel nn. normaalkõrgus, ehk siis kõige madalam ja tuleb ilmselt +65 cm, s.t. praegu on auto 2,4 ja tulemus peaks saama ca. 3,05, seega ilmselt ta siiski tuleb paras kõrghoone, aga ma vaatsin Peebu juures töökojas 50cm kõrget kiirabi katusekõrgendust ja sain selgeks, et selle all ma küll magada ei tahaks. See CS-Reisemobile kõige kõrgem oli vist +80cm...
Pikkus on minu autol Mittellang, ehk siis 3550 teljevahe.
Jah, need sportsmobile.com disainid on kõik läbiuuritud juba

Postitatud: L Jaan 16, 2010 12:48 am
Postitas Landy
Maanteeamet hiilgab täies ulatuses oma "kompetentsiga".
Aitähh ARK- saime taas ühe tordea loo enda alamteemasse:
http://www.landrover.ee/foorum/viewforum.php?f=31
Postitatud: L Jaan 16, 2010 3:36 am
Postitas Valge Hiir
Oeh, nad (ARK) ka ei õpi!
Long Live ARK!
Andres keep going!
Postitatud: L Jaan 16, 2010 10:50 am
Postitas totu
Aastat 10 tagasi sai kaubikusse "seljakott" ehitatud ja kui huvitab, võin muljeid jagada (siia ei viitsi kõike kirjutada). Ise ehitamine ei ole kindlasti odav ja eeliseks vaid vajadustele vastav tulemus. Seda siis juhul kui on hästi läbi mõeldud auto otstarve. Seeriatoodang reeglina orienteeritud elamisele ja sellega on võimalik (jutt rohkem kui 2 inimesest) sõita punktist A punkti B. Esiistmed mugavad ka pika maa läbimiseks, "salongis" seevastu üsna ebamugav. Omal on just sisult reisiauto (mitte autoelamu) st. võimalikult mugav kulgeda ja võimalik ööbida, kokata, viina visata jne. Sellisel puhul on vägagi meeldiv kui lae kõrgus võimaldab "toas ringi käia" ka sõidu ajal. Tõstetav katus hoiab ehk veidi kütet kokku aga kes tahab odavalt reisida, teeb seda lennukiga. Igatahes jõudu ja häid mõtteid!