1. leht 2-st

Vintsimise kohta - Koormus genekale jne

Postitatud: K Jaan 13, 2010 12:32 pm
Postitas wdd
Minu teada ei soovitata anda teistele autodele särtsu töötava mootiriga (võib vist midagi läbi põletada). Kuidas on lugu vintsimisel? koormus akudele ju põhimõtteliselt sama, kui mitte suurem? Kui suur on oht genekast ja muudest elektroonilistest vidinatest lahti saada?

Postitatud: K Jaan 13, 2010 8:45 pm
Postitas PARUN
Endal sama küsimus. Siis kui aku vana ja nõrk oli ning pikemalt vintsida vaja, siis lõpuks tõmbas aku laadimise tule põlema ja suretas bensu mootori välja, ilmselt jäi vool väga nõrgaks ja ei jätkunud enam süütesüsteemile.
Ootaks teadjatelt meestelt mingisugust komentaari:

Postitatud: K Jaan 13, 2010 9:18 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Eks vintsige siis välja lülitatud mootoriga kui kardate geneka pärast ;)

Postitatud: K Jaan 13, 2010 9:41 pm
Postitas rt23
Pange korralik aku peale. Generaator võiks ka ikka laadida korralikult.

Postitatud: K Jaan 13, 2010 10:23 pm
Postitas Xim
Ma ei tea, kogu oma teadliku elu autodelt täkku antud ja võetud, pole seal midagi läbi kärsanud. Normaalne auto käib ka peale akult plussjuhtme eemaldamsit edasi ja ei juhtu midagi. Juhtuma võib siis hakata kui + ja - segamini ajad :D

Postitatud: K Jaan 13, 2010 11:51 pm
Postitas Neuser
Oskab keegi soovitada korralikke 100Ah. akusid. Praegustest üks kahest läbi, üks korralik. Nendega selline probleem, et neid akusid,DETA (täpset marki peast ei tea ), ei tohi täiesti tühjaks lasta, (aga võistlustel ei saa seda ju garanteerida), siis ei pruugi akut enam täis saadagi. Ja nii ühega juhtuski. Nüüd tuleb loomulikult välja vahetada mõlemad.

Postitatud: N Jaan 14, 2010 12:16 am
Postitas Landy
Sai just esmaspäeval LR-i peale uut akut (100Ah)ootsitud ja valik langes Banneri peale. (Raha vähe ja kiirelt vaja)
http://www.bannerbatterien.com/banner/home/index_en.php
Mudeliks suure käivitusvooluga Power Bull P100 32
Pidavat ning kõikuvat koormust hästi taluma
Pealgi pidavat taluma offroadi ja ette tulevid suuri kaldeid.
Lisaks olid määravaks ka hind ja mõõdud.

Kui raha lahedamalt käes, saab ka vingemaid endale lubada.

JR motors müüb sulle hea meelega.

P.S: Centra aku kooles 3 aastaga lõplikult ära :-(

Postitatud: N Jaan 14, 2010 8:51 am
Postitas erik
Banner on väga hea aku.

Postitatud: N Jaan 14, 2010 9:44 am
Postitas Praks1
Täkku ei ole soovituslik anda uute autodega näiteks MB mille geneka hinnad 40 kilo kanti.Voolu võib anda,aga käivituseks tuleks mootor seisma jätta,muidu võib midagi solvuda.See on MB elektriku soe soovitus.

Postitatud: N Jaan 14, 2010 10:11 am
Postitas PARUN
Kas reaalselt ka kellelgi on midagi peale geneka laiali läinud. Näiteks engine control module või midagi sarnast mis pinge langust ei talu.

Postitatud: N Jaan 14, 2010 10:48 am
Postitas kpihus
Neuser kirjutas:Oskab keegi soovitada korralikke 100Ah. akusid. Praegustest üks kahest läbi, üks korralik. Nendega selline probleem, et neid akusid,DETA (täpset marki peast ei tea ), ei tohi täiesti tühjaks lasta, (aga võistlustel ei saa seda ju garanteerida), siis ei pruugi akut enam täis saadagi. Ja nii ühega juhtuski. Nüüd tuleb loomulikult välja vahetada mõlemad.
tavalisi plii-happe akusid ei tohigi väga kooma tõmmata. Sellels on sügava tsükli akud, noid võib oluliselt rohkem piinata. kahjuks piinavad nood akud rahakotti ka oluliselt rohkem.

Postitatud: N Jaan 14, 2010 10:57 am
Postitas Praks1
Erinevatel võistlus autodel on lagunend ainult geneka laagrid ja sedagi vee ja muda tõttu.Akud on geelid,hind umbes 4000 tükk.Genekaid kaks
ja pole mingeid jamasi seni kuni rihm peal.

Postitatud: N Jaan 14, 2010 11:18 am
Postitas ivan
Praks1 kirjutas:Täkku ei ole soovituslik anda uute autodega näiteks MB mille geneka hinnad 40 kilo kanti.Voolu võib anda,aga käivituseks tuleks mootor seisma jätta,muidu võib midagi solvuda.See on MB elektriku soe soovitus.
Kuni eelmise sügiseni andsin kõigile täkku töötava mootoriga. Ühel hetkel lõpetas genekas laadimise. Maha võttes selgus, et harjade klemmliistud olid lihtsalt ära põlenud. Autoks 2005 a GC, 160 A genekas. Mina igal juhul enam töötava mootoriga täkku ei anna, geneka remont läks maksma koos tööarahaga kuskil 10 t, uue geneka hind on 17 t.
Samas metsaautol peal 90 A genekas, 105 Ah aku, vintsinud pikalt ja kestab.

Postitatud: N Jaan 14, 2010 11:50 am
Postitas wdd
Oki. tänud infi eest:D
Genekas mul autol 80A ja akud 2X78AH

Peaks vist just in case migni 100AH sed akud peale ostma.

Re: Vintsimise kohta - Koormus genekale jne

Postitatud: N Jaan 14, 2010 8:49 pm
Postitas totu
wdd kirjutas:Minu teada ei soovitata anda teistele autodele särtsu töötava mootiriga (võib vist midagi läbi põletada). Kuidas on lugu vintsimisel? koormus akudele ju põhimõtteliselt sama, kui mitte suurem? Kui suur on oht genekast ja muudest elektroonilistest vidinatest lahti saada?
Samuti räägitakse linnalegende et automaatkastiga ei tohi pukseerida. Stardiabi voolud ei saa lähedalegi vintsimise vooludele ja kindlasti tapab vintsimine enne el. süsteemi komponente kui "täkku andmine". Kui endal 45Ah ja abivajajal tühjad 2X100, tasub ehk tõesti kahelda.