1. leht 1-st

Milline aku osta?

Postitatud: P Jaan 03, 2010 11:49 am
Postitas Pob
Tere,

Auto Land Cruiser 120 2004 aasta ja 4,0 bensiin (183 kW). Praegune aku andis otsad. Akul aga kõik sildid maha tulnud ning ei tea, kui võimas peaks antud autole sobilik aku olema. Esindus ütles, et minimaalselt 70Ah ja 630 A. Autol originaalnavi ei ole. Lisatarbijana kasutan eraldi Garmini navi, suvel pidevalt jahutuskotti ning plaan on ette panna ka lisatuled Luminator Chromium.

Kas antud näitajatega (70 Ah ja 630 A) aku on piisav või peaks vaatama võimsamat, midagi 100 Ah ja 720 A lähedale?

Erinevalt diisel LC-dest on bensukal ainult 1 aku.

Tänud!

Postitatud: P Jaan 03, 2010 12:46 pm
Postitas yanekk
Mõõda ära kui suur aku mahub mõõtmetelt ära,siis saad edasi mõelda(eeldusel et genekas jõuab ka selle ära laadida).

Lihtsam võimalus on panna selline aku,mida näitavad kataloogid.

Postitatud: P Jaan 03, 2010 1:08 pm
Postitas Pob
Sobiva aku pikkus ~260, laius 170 ja kõrgus minimaalselt 200 (kui aku on madalam, siis ei ulatu klemmid korralikult akuni).

Kataloogid näitavad erinevalt.
Exide kataloogis saab riigi järgi valida. Soome puhul näitab, et antud mootoriga masinal on 2 akud 75 Ah ja 630 A (tegelikult on ainult 1 aku) Venemaa puhul, et on 1 aku ja 100Ah ning 720 A.

Varta näitab, et 95Ah ja 830 A, kuid varta kataloogi soovitatud aku ei mahu länkari alusele (pikkus 306).

Valoor ütleb, et 70 Ah ja 630 A.

Aku mõõdu leidmisega vist ei teki probleeme, kuid hetkel on küsimus sellles, et kas see 70 Ah ja 630A aku on piisav, kui lisatarbijana kasutada veel navi, jahutuskotti ja lisatulesid või peaks vaatama 90Ah ja 720 A lähedale.

Kus võiksin saada infot, millise aku laadimisega konkreetne genekas toime tuleb?

Postitatud: P Jaan 03, 2010 2:11 pm
Postitas yanekk
Pob kirjutas:
Kus võiksin saada infot, millise aku laadimisega konkreetne genekas toime tuleb?
Eks tuleb teada saada geneka võimsus.
Kas siis on geneka peal mõni viide,või küsid esindusest,või oskab keegi targem kohe öelda mis sellel masinal peal on.

Postitatud: T Jaan 05, 2010 2:12 am
Postitas seenior2
Vali aku,mis füüsiliselt ära mahub ja võimalikult võimsam - kui sõidad lühemaid otsasid,siis meie tingimustes(tuled kohustuslikud !) nagunii generaator(milline see tehase orig, ka ei oleks) ei jõua akut täis laadida ja pead vahetevahel nö.järelaitama.Võimsam (loe suurema mahtuvusega) aku laseb kauem mõnuleda :lol:

Postitatud: T Jaan 05, 2010 1:08 pm
Postitas Rauno
Vabandan võõra teema solkimise pärast, kuid kas on mõtet soetada kuivaku masinale, mis on igapäevases kasutamises?

Postitatud: T Jaan 05, 2010 9:04 pm
Postitas Pob
Uus aku lõpuks olemas. Valikud piirasid lõppkokkuvõttes aku mõõtmed. Pikkus ~260 mm, laius 177 ja kõrgus 220. Põhiprobleemiks oli pikkus. Enamik suurema mahutavusega akusid on oluliselt pikemad. Sobivate mõõtmetaga ja parimate näiteajatega oli Bosch S4 70Ah ja 630 A. Õnnestus ka lõpuks välja lugeda info, mis oli vanal akul peal. Väidetavalt originaal aku Panasonic ning näitajad 55Ah ja 550A.

Postitatud: K Jaan 06, 2010 1:50 am
Postitas seenior2
Rauno kirjutas:Vabandan võõra teema solkimise pärast, kuid kas on mõtet soetada kuivaku masinale, mis on igapäevases kasutamises?
Ise ikka saad aru,mida kirjutasid :?: :?: :roll:

Postitatud: K Jaan 06, 2010 8:53 am
Postitas TiitR
Pob kirjutas:Uus aku lõpuks olemas. Valikud piirasid lõppkokkuvõttes aku mõõtmed. Pikkus ~260 mm, laius 177 ja kõrgus 220. Põhiprobleemiks oli pikkus. Enamik suurema mahutavusega akusid on oluliselt pikemad. Sobivate mõõtmetaga ja parimate näiteajatega oli Bosch S4 70Ah ja 630 A. Õnnestus ka lõpuks välja lugeda info, mis oli vanal akul peal. Väidetavalt originaal aku Panasonic ning näitajad 55Ah ja 550A.
Krt. 55Ah V6 bensumootorile oleks natuke nagu vähe? :roll:

Postitatud: K Jaan 06, 2010 9:09 am
Postitas Rauno
seenior2 kirjutas:
Rauno kirjutas:Vabandan võõra teema solkimise pärast, kuid kas on mõtet soetada kuivaku masinale, mis on igapäevases kasutamises?
Ise ikka saad aru,mida kirjutasid :?: :?: :roll:
Kas on mõtet maksta selle nimel rohkem, kui tavalise aku eest, kui autol pole palju elektrit tarbivaid lisasid. Kuivaku eluiga peaks teoorias olema küll kaks korda pikem, kui tavalisel, aga kas see ka reaalselt nii on?

Igapäevase kasutuse all mõtlen, et masin sõidab linnas ja korralikematel metsateedel, st. pole ohtu, et tekiks situatsioon kus aku on külili vms

Postitatud: K Jaan 06, 2010 9:11 am
Postitas al
seenior2 kirjutas:
Rauno kirjutas:Vabandan võõra teema solkimise pärast, kuid kas on mõtet soetada kuivaku masinale, mis on igapäevases kasutamises?
Ise ikka saad aru,mida kirjutasid :?: :?: :roll:
Sry solkimise eest,
Mina sain, vabalt.
Kõik oleneb masinast ja kasutus iseloomust. Kui harva kasutad, vedeleb lumehanges ja palju külmkäivitusi siis soovitatav. Eriti diislite puhul. Põllumajandusest inimesed kiidavad taevani, sest oludes (spets. tehnika, mis käib kord kuus), kus tavaaku kustub aasta-paariga, kestavad Optimad kümmekond aastat.

Postitatud: K Jaan 06, 2010 2:49 pm
Postitas zum
TiitR kirjutas:Krt. 55Ah V6 bensumootorile oleks natuke nagu vähe? :roll:
Minul oli Mitsu V6 peal 45Ah, käras ilusti paar talve. Ise ei teadnudki, et nii pisike, enne kui ükskord ära vahetasin. Sai ka üsna lühikesi sutsakaid sõita koguaeg, nii umbes 5 kuni 10 km korraga. Otsa sai ta lihtsalt selletõttu, et mingi tarbija jäi taha ja auto seisma pikemaks ajaks, ja siis külm tegi oma töö tühja akuga.