1. leht 1-st

UAZ-ile kõrgema oktaanarvuga bensiin

Postitatud: L Dets 26, 2009 6:54 pm
Postitas UAZ31512jaNIVA2121
See teema huvitab kindlasti paljusid

Venemaalt 76 bensiini toojaid on jäänud järjest vähemaks, enamus toob ainult 95 bensiini. Paratamatult tuleb üle minna 95 tarbimisele. Aga ilma targematelt küsimata ei julge 95 bensiini sisse kallata.

UAZ 31512 mootor originaalis 76 bensiinile. Mis peab nüüd 95 bensiinile üleminekul tegema, et mootorit ära ei rikuks ?

Ja paha poleks kasutada ära 95 bensiini kõrgem kompressioonitaluvus ja selle abil võtta mootorist suurem võimsus.
Mis ümberehitusi selleks vaja teha on ? Plokikaant lihvida ? Mitu millimeetrit ? Süüde varasemaks. Mis veel vaja teha ?

Kas valmistatakse UAZ31512 mootorile kõrgemaid kolbe ?

Mille poolest 93 bensiiniga sõitvad GAZ 24 erinesid 76 bensiiniga sõitvatest GAZ 24 -jadest ?

Postitatud: L Dets 26, 2009 8:25 pm
Postitas R969
Volga kaanel põlemiskamber väiksem.
Samuti ei tule 24 mootori suurem võimsus ainult surveastmest.
Ka sisselaskekanalid on jämedamad.
Kolbe ei ole kõrgemaid ja kodusel teel on lihtsam kasutada 24 kaant või
maha lihvida.

To R969

Postitatud: L Dets 26, 2009 8:37 pm
Postitas UAZ31512jaNIVA2121
Tänud vastuse eest.

Kuipalju võib maha lihvida ?

Re: To R969

Postitatud: L Dets 26, 2009 8:59 pm
Postitas R969
UAZ31512jaNIVA2121 kirjutas:Tänud vastuse eest.

Kuipalju võib maha lihvida ?
Tuleb põlemiskamber ära mõõta ja siis arvestada.
Üle 9 pole eriti mõtet ajada.

Re: UAZ-ile kõrgema oktaanarvuga bensiin

Postitatud: L Dets 26, 2009 10:26 pm
Postitas vtl
UAZ31512jaNIVA2121 kirjutas:Venemaalt 76 bensiini toojaid on jäänud järjest vähemaks, enamus toob ainult 95 bensiini. Paratamatult tuleb üle minna 95 tarbimisele. Aga ilma targematelt küsimata ei julge 95 bensiini sisse kallata.
Bensu oktaanarvu teemal on räägitud mitmeid kordi. Googelda siit või automoto foorumist, viimases oli asi päris hästi ära seletatud: Bensiini oktaanarv ei näita mitte kütuse "kangust", vaid detonatsioonikindlust. Kõrgema oktaanarvuga bensuga võib alati sõita, ta on lihtsalt kvaliteetsem. Tõenäoliselt on vaja ka süüdet 95 järgi täpsemaks seadistada.

Ilmselt leidub mõni teine koolkond, kes risti vastupidist väidab, aga mina ei hakkaks seal ploki juures midagi lihvima.

PS. automotos leidus ka hea õpetus, kuidas 95-st 76-t teha - tuleb lisada pisut vett jms. sodi, loksutada kõvasti, et komponendid korralikult seguneks ja kiiresti ära tarbida. Ärge seda kodus järele tehke.

Linke leiab googeldades ilmselt veel:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5276
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=16163

Postitatud: P Dets 27, 2009 2:15 pm
Postitas UAZ31512jaNIVA2121
Tänud linkide eest

Neid lugedes tegin enda jaoks järeldused, et 95 bensiinile üle minnes tuleb hakata lisama pliiasendajat kütuse hulka ( klapipesade ja klappide kaitseks), küünlad panna aste külmemad ja süüde varasemaks.

Kas selline lahendus toimib normaalselt ? See küsimus nendele, kes läinud 76 bensiinilt üle 95 -le ja kasutavad 95 juba pikemat aega.

Kas sama lahendust kasutada ka GAZ 51A mootoris ? GAZ 51 omanikud, kuidas Teie olete teinud ?

Postitatud: P Dets 27, 2009 3:01 pm
Postitas hillart
Kõrgema oktaanarvuga bensuga võib alati sõita, ta on lihtsalt kvaliteetsem.
Noh, ei tea, ei tea. :roll:
Saime aastat 15 tagasi tsiviilaitse ladude likvideerimisejärgselt üksusesse muldvana GAZ-63 (kuid läbisõiduga vaid 500km !!!!).
Super masin oli. Kündis nagu loom ja läbivuselt ei kujuta isegi praeguseks miskit enamat ette, kuid ... Kuna toona (ja ka praegu) peale 95 miskit muud kütust Kaitseväkke ei tarnitud, siis läksid blokikaanetihendid ja küünlad nagu lips ja lips. Ühe nädalase talveõppusega 3 tihendit ja küünlaid ei oska isegi mitte öelda. Asja komplitseeris veel ka asjaolu, et tegu oli vanatüübiliste suure keermega küünaldega, missuguseid üle Eesti vaid paarkümmend tükki õnnestus kokku saada.
Asi ei paranenud enne, kui vahetasime blokikaane 52 oma vastu välja. Jama oli, kuid asja sai. Ja sõidaks see masin senini, kui ta mitte suures mahakandmisetuhinas poleks vahepeal metallikaaludele viidud.
Seega - pole see kõrgema oktaanarvuga bensiini pruukimine põrmugi nii karistamatu tegevus, kui ikka soovitakse riistaga pikemalt maastikul kulgeda.