1. leht 3-st
Treileri ehitus?
Postitatud: L Sept 03, 2005 11:47 pm
Postitas tarmo
Kuna viimasel ajal on üha tihedamini tarvis autotreilerit, siis mõlgutan mõtteid, et omale üks selline muretseda/ehitada. Rentimine läheb juba jaburalt kalliks
Kas treileri iseehitamise idee on üldse mõistlik või ei tasu sellega jantimine end lõpuks ära (sildade, pidurite, tiisli, materjali otsimine ja kokkupanek, joonised, ARK-ga kemplemine jms).
Kas on reaalne, et see tuleks üldse oluliselt odavam kui mingi käru kuskilt saksast tuua/tellida?
Respo treilerid on suht kallid. Et vist kui juba osta, siis mingi kasutatud asi...

Jaagu soovitatud tööriistapoes lasnamäel oli muidu küll näha igatsugu haagisevidinaid (sh sildu). Hindu küll ei uurinud, kuid karta on, et nendest kokku ladudes ei tule oluliselt odavam kui terve kupatus osta.
Kui odavust taga ajada, siis vist tuleks leida mingid auto (või vana haagise) sillad, aga need ju jälle pole eriti laiad...
Postitatud: P Sept 04, 2005 7:52 am
Postitas lok665
Mõte iseenesest pole halb,kuid soovitan vaadata soome kuldset börsi
www.keltainenporssi.fi .Seal treilad suht koht odavad ja valik üpris suur.Kui rootsi keelt mõikad siis aitab selline site
www.blocket.se
Postitatud: P Sept 04, 2005 9:08 am
Postitas Landy
Ise ehitamise maksumuse kohapealt oskavad sind kindlast konsulteerida 4x4offroad.ee inimesed. Eelkõige TR3 klassi mehed.
Tean, et Suur tegi esialgu "kokkuhoidu" ja ostis väiksem kandejõuga sillad koos poolraamiga alla, kuid lõppkokkuvõttes läks kogu projekt kallimaks, kuna sillad ei pidanud vastu ja pidi ikkagi uued osama.
Pinn kasutas miski pakibussi tagasilda . Peets kasutas alusena Mogi haagist.
Mõlemad ehitasid oma käru konkreetslet oma auto mõõtudele vastavaks.
Kui hakkad ehitama, siis pead enne valmis mõtlema, millise kandejõuga ja mõõtudega käru tahad saada. Kas ühele konkreetsele sõidukile või "universaalkäru".
Postitatud: P Sept 04, 2005 9:25 am
Postitas lok665
Postitatud: P Sept 04, 2005 9:36 am
Postitas Landy
See on ju ainult tonnise kandejõuga?
Postitatud: P Sept 04, 2005 9:38 am
Postitas heeringas
Põhiline mure ongi sild ja vedrustus. Mul endalgi väike plaan ehitada veel üks. Eelmine sai tehtud kahe teljega, volga rummudega (õli pidurid) ning leht vedrudega.
Soovitaks valida((kui vähegi võimalik)üks sild, leht veddu ja kindlasti raam tsinkida.
Odavusest niipalju ,et kui ise ei tee ja kõikk materjali pead ostma siis akkab mõte natuke kaduma. Muidugi see, et saad sellise nagu tahad masab ka midagi.
Postitatud: E Sept 05, 2005 10:39 am
Postitas isakene
heeringas kirjutas:Põhiline mure ongi sild ja vedrustus. Mul endalgi väike plaan ehitada veel üks. Eelmine sai tehtud kahe teljega, volga rummudega (õli pidurid) ning leht vedrudega.
Soovitaks valida((kui vähegi võimalik)üks sild, leht veddu ja kindlasti raam tsinkida.
Odavusest niipalju ,et kui ise ei tee ja kõikk materjali pead ostma siis akkab mõte natuke kaduma. Muidugi see, et saad sellise nagu tahad masab ka midagi.
Ühesillalist ei soovitaks küll kuidagi. Maastur treileril on niigi kõrge ja ebastabiilne, ning kui treileril kahe rattapaari asemel vaid üks, siis on resonants ehk vongerdamine väga kerge tulema, oma kaheteljelisega on sel põhjusel talvel korra kraavigi sõidetud... kui pikemaid maanteesõite ette näha, pane kindlasti kaks silda, stabiilsus kiirel sõidul maksab palju...
Postitatud: E Sept 05, 2005 10:59 am
Postitas heeringas
Kahe sillaga treila just tahabki kurvis sind otse lükata. Aga see on muidugi maitse asi ja kõrgust saab iseehitamisel reguleerida.
Postitatud: E Sept 05, 2005 1:09 pm
Postitas hmm
Olen üks vähestest 1-sillalise treileri omanikest. Jutt, et ühesillaline on ebastabiilsem on üks suuremaid jamasid mida ma siin foorumis kuulnud olen!
Kui raskuskese paigas on siis tuleb üheteljeline väga stabiilselt järgi. Endal on kobinatsioon- MB 5-tonnise bussi topeltratastega tagasild, ZIL 130 tagavedrud(osaliselt) ja Patrol GR esimesed gaasamordid. Süsteem toimib ideaalselt. Kõige viletsam osa treilerist on tehasevalmistsega 2,7 tonnine veopea, mille kinnitused kipuvad järgi andma.
Üheteljelisega on tunduvalt lihtsam manööverdada, kuna rattad ei pea keeramisel lohisema nagu kageteljelisel. Samas on üheteljelist ka lihtsam ehitada.
Kui aga kasutada 2-teljelist standardplatvormi nagu Alex kasutas on küll hea ehitada aga jälgida tuleb lubatud kandejõudu, sest kandejõud on neil arvestatud Euroopa siletate teede järgi. Venemaa löökaukudes andsid need sillad kiiresti järele. Nii, et varu peab kõva olema.
Postitatud: E Sept 05, 2005 2:48 pm
Postitas isakene
HMM kirjutas:Olen üks vähestest 1-sillalise treileri omanikest. Jutt, et ühesillaline on ebastabiilsem on üks suuremaid jamasid mida ma siin foorumis kuulnud olen!
Kui raskuskese paigas on siis tuleb üheteljeline väga stabiilselt järgi....
Ju siis mul oli õnne selle valestiehitatud asja otsa sattuda. Tegemist oli üsna laia üheteljelisega, kus kandepind rataste vahel... see asjandus väntsutas mind nagu kass rotti ja tal ei olnudki erilist lasti peal.

Samuti ei ole ma üldse rahul Respo autotreileriga, kui maastur treileril koormarihmaga täie jõuga raamipidi kinni pole tõmmatud, siis üle 80 ei sõida. Võib ju jama jutt olla, aga oma kogemused on kurvad...

...ja kaheteljelise standardplatvormi lammutamiseks piisab täiesti ka meie koduvabariigi teedest, pole selle väikse asja pärast üldse tarvis Venemaale ronida.

Seesama kahetonnine Respo treiler lõpetas lagunemise alles pärast lisatoestuse ehitamist.
Postitatud: E Sept 05, 2005 4:07 pm
Postitas hmm
See juhtub kui raskus on liiga taga ja treiler hakkab auto tagaosa üles tõstma. Mait kasutas minu treilerit selle aasta Ladogal ja minnes oli tal ka auto tagapool ja ees mingi varuosakast. Siis kippus ka autot vänsutama.
Konksule peab olema normaalne 50-80 kg surve (nii, et jõuad treileri veopead veel käsitsi üles tõsta) siis tuleb järgi nagu siidi.
Postitatud: T Sept 06, 2005 12:31 pm
Postitas Andrus Michelis
Arvan, et HMM paljastas kogu tõe, tasakaal on tähtis!
Postitatud: T Sept 06, 2005 4:13 pm
Postitas isakene
HMM kirjutas:See juhtub kui raskus on liiga taga ja treiler hakkab auto tagaosa üles tõstma. Mait kasutas minu treilerit selle aasta Ladogal ja minnes oli tal ka auto tagapool ja ees mingi varuosakast. Siis kippus ka autot vänsutama.
Konksule peab olema normaalne 50-80 kg surve (nii, et jõuad treileri veopead veel käsitsi üles tõsta) siis tuleb järgi nagu siidi.
Siin nüüd pisike möödarääkimine... üles-alla väntsutamine on üks asi, mina mõtlesin külgsuunas loopimist. Kui ees on kerge auto ja taga lai üheteljeline treiler, siis viib takistus ühe treileri ratta ees kogu rongi üsna jõuliselt sõidujoonelt minema. Kõige hullem on see, kui kogu süsteem külgsuunas resonantsi satub, siis nõuab teelejäämine väga külma närvi. Kergete autode vedamisel seda enamasti ei juhtu, asi kehtib kõrgete ja raskete stock maasturite (mida mul sageli ja pikka maad tuleb tirida) puhul. Kogemuste põhjal arvan, et kriitiline piir saabub hetkest, kui treileri kogukaal läheb paarsada kilo üle vedava auto kogukaalu, nii et kergeks tehtud offroadsõiduki ja raskema tehnitska puhul võib probleem täiesti olematu olla..
Postitatud: K Sept 07, 2005 1:34 pm
Postitas hmm
See külgsuunas vintsutanine tuleb sellest, et tagarattad ei saa normaalset koormust, kere tõstetakse üles ja rattad jäävad kudagi vastu maad rippuma. Siis ei ole veduki saba enam stabiilne ja hakkab just külgsuunas väntsutamma.
Üles-alla vänderdamist ei teki ühelgi juhul kuigi ma seda üheteljelise treileri korral alguses ka kartsin. Üles- alla liikuminst on ainult niipalju kui veduki saba ise mängib.
Ühesteljelisel treileril puuduvad ju jõud mis teda võiks üles alla liigutada. Üles -alla suunaline koormus veopeale ju ei muutu. Teoreetiliselt võib see probleem tekkida 2-teljelise treileri korral kui see hästi lollisti ehitada.
Postitatud: K Sept 07, 2005 1:42 pm
Postitas K.Kotkas
läheb see kaheteljeline kaa pendlisse nagu kurat... ikka täiesti sõltub ehitusest. Muidugi, mida raskem vedur, seda vähem on seda pendeldamist tunda.