1. leht 1-st
Lasteauto sillad, rehvid
Postitatud: K Dets 02, 2009 9:44 pm
Postitas tarmo
Juba pea aastakene on peas mõlkunud mõte hakata tulevasele offroaderile ehitama väikest TR3 elektri-replikat. Paraku ei ole suutnud siiani välja mõelda, mis sildu selleks pruukida.
Auto mõõdud on enam-vähem fikseeritud - umbes sama mõõtu, nagu poes müüdavad elektriautod, võibolla nõksu suurem, aga mitte palju. Oleks hea, kui 90 cm uksest sisse mahuks.
Nagu kord ja kohus, siis auto PEAB olema 4x4 ja 100% sillalukkudega
Nüüd siis aga vaja leida need sillad või siis millestki nad ise teha. Ehitus ei pea ju olema teab mis keeruline, sest väga suuri koormusi see asi taluma ei pea, kuid kohe laiali minna ka ei või. Ideaalne oleks difritega sillad, sest pidevalt lukus sildade ja kummist rehviga on kõvemal pinnasel väga niru pöörata.
Eks järgmine mure on muidugi vahekast ja rehvid. Ilmselt võiks leida mõne murutraktori või sarnase asja rehvid, mis oleks võimalikult suure klotsiga. Ideaalne oleks muidugi miniatuurne bogger
Jõuallikaks saab ilmselt mingi 12 või 24V starteri mootor, mille pöördeid peab saama sujuvalt regulaatoriga muuta.
Veel üks mõte, mis muudaks auto ehituse tunduvalt lihtsamaks, oleks kasutada nelja elektrimootorit - igale rattale oma mootor. Kuidas nad aga pööramisel eri kiirusega tööle panna, pole päris selge...
Kõik mõttearendused oodatud

Postitatud: K Dets 02, 2009 9:52 pm
Postitas yanekk
Lihtsalt mõte.
Kas mõnda laste ATV-d poleks lihtsam autoks ümber ehitada.
Postitatud: N Dets 03, 2009 11:05 am
Postitas totu
Suhteliselt kompaktne ja kerge on "Muravei" reduktor, paraku sõltumatule vedrustusele aga ehk ongi parem. Mingit suurt sillakäiku, sellise laiuse korral, ei saa, küll on lihtsam lahendada esirataste pööramist ja tänu kettükekandele ei vaja vahekaste ja kardaane (keskvõllilt ketid mõlemale reduktorile). Sujuvaks kiiruse muutmiseks peaks sobima vintsidele pakutav asjandus ja ilmselt oleks mõistlik kasutada ka vintsimootorit (on mõeldudud pikemaks koormamiseks ja on juba algselt reverseeritav).
Nelja el. mootoriga ei ole pööramisel probleeme. Hullem see et offroadil hakkab väiksema takistusega ratas oluliselt kiiremini pöörlema. Ideaalilähedane peaks olema 4X AC mootorid ja sagedusmuundur, see jääb aga ilmselt plaanist välja. Päris normaalse asja võiks saada ka muruniitja mootori ja hüdroülekandaga aga jälle kallis.
Selliste projektidega on veel oht et sihtgrupp kasvab sellest enne välja kui asi valmis saab, seega suurusvaru oleks mõistlik.
Odavaim lahendus tõesti odavale laste ATV le kere peale kleepida ja 4 veoliseks aretada.
jõudu igatahes!
Postitatud: N Dets 03, 2009 11:13 am
Postitas Landy
Tarmo lapse vanust arvestades alustab ta projektiga piisvalt ara ja kui üks välja kasvab, küll ta järgmise valmis teeb kellele "pärandada"
Kõige lihtsam oleks ilmselt jah laste ATV baasila asja ehitama hakata.
Kere kohapealt kontateeru TAI-ga ta just üht kondiauruil laste maasturit ehitab.
Postitatud: N Dets 03, 2009 11:23 am
Postitas uputaja
Tsehhidel oli miski pisike aiatraktor. Keskelt liigendiga ja puha. Kiirovetsi poja-pojaks kutsut. Selle sild peaks ilusti 33 Boggerit kannatama .
Või on võsu veel liiga noor nii suurte mänguassjade jaoks?
Postitatud: N Dets 03, 2009 1:06 pm
Postitas karu
Mul sama, ostsin poisile plastikust el jeebi , selle hammasrattad kulusid ja mootorid lagunesid aga maastikul üsna kiirelt ära, rääkimata võimetusest maastikul. Mõtlesin algul remontida seda plastmassihunnikut kuid saades aru, et see kasu on ainult lühiajaline, otsustasin et peab ümber ehitama ehk mul sama töö pooleli või pigem alustamisel.
Kere otsustasin, et jätan sama, sest see mugav ja ümarate nurkadega ning lapse jaoks ka nägus, värviline selline, laps alles 4 -ne. Nii ette kui taha kavatsen teha toruraamile kinnituvate õõtshoobadega vedrustuse. Mootori suhtes pole veel otsustanud ja pole veel ka leidnud sobivaid väikeseid amorte ning vedrusid kuid tahaksin paigaldada igale rattale oma el mootori. Tagarataste vahel olev võll ehk nagu talasild aga jääb alles nagu on originaalil, esiratastele aga nn sõltumatu vedrustus. Igal rattal oma mootor arvan, et annab võimaluse nö lukus diffriga sarnase neliveo efekti ja pöördel ei hakka liiast pooma, sest el mootorit kiiremini liigutada(pöördel välimine ratas) kui seda teeb elekter ei nõua erilist jõudu.
Postitatud: N Dets 03, 2009 2:15 pm
Postitas totu
Amordina ja vedruna peaks töötama sobiv gaasvedru (nn. luugiamort).
El. mootor nõuab päris suure ülekandega reduktorit rattarummu. Suhteliselt huvitav lahendus on teatud el. tõstukitel: kaks el mootorit on "sabapidi" koos ja võllide tagumistel otstel on piduritrumlid (klots surutakse küljelt vastu) ja ajam mõlemale rattale on läbi identsete reduktorite (sellise kerg. Selline lahendus võimaldaks üsna primitiivsete vahenditega kahe trumli omavahelist ühendamist- lahutamist e. tekitada "difriluku" ja ühtlasi lahendaks ka pidurite teema. Läbi reduktorite suurendataks nii pidurdus- kui lukustusjõudu (lukk võiks olla primitiivne sidur kahe trumli vahel).
Soodsad rattad peaks leidma Starcost ja mustrit on võimalik lõigata.
Postitatud: N Dets 03, 2009 2:17 pm
Postitas -=matu=-
Postitatud: N Dets 03, 2009 2:19 pm
Postitas Taavi2101
Landy kirjutas:Kere kohapealt kontateeru TAI-ga ta just üht kondiauruil laste maasturit ehitab.
Arvestades kiirust, kuidas Tail see auto valmib, siis ...
Ta alustas auto ehitust siis kui plika sündis, pidi selleks ajaks valmis tegema kui ta poistes käima hakkab

Postitatud: N Dets 03, 2009 2:55 pm
Postitas totu
K.....i ilus töö! 150 tuh+?? Kr ja 1000+ ?? töötundi. ...ja valmis ta ongi.
PS. Midagi sellist ette kujutasingi muruniitja mootorist ja hüdroülekandest rääkides.