1. leht 2-st
Niva + mudarehv
Postitatud: T Nov 24, 2009 12:21 pm
Postitas antsa911
Sai nüüd alla kruvitud mudarehvid IT Sahara Nivale, mõõtudega 30x9,5x15. Täitsa hea on sõita, kinnijäämist on oluliselt vähem aga siia juurde lisandus ka mitu probleemi.
Esiteks ei jõua mootor isegi aeglustiga korralikult neid rattaid all vedada mudas. Kipub välja surema, kui paaru väga peale ei anna. Kui aga pihta anda kinni jäädes hakkab asi pigem sidurile.
Teine suur mure on selles, et rattad käivad hirmsasti koopasse kuigi masinat on tõstetud ligi 5cm eest ja tagant, siis ratta liikumine edasi-tagasi sõidusuunas on ikkagi olemas.
Kuidas olete mõlemale probleemile lahendusi leidnud? Ma olen näinud mitmel mehel all IT Saharasid ka 16 tolliseid, mingi lahendus peab ju olema.
Pilt ka:

Postitatud: T Nov 24, 2009 12:34 pm
Postitas Landy
See, et mootoril jõudu pole on puhtalt toitesüsteemi probleem.
Minul omal ajal veidi väiksem rehviga:
www.lahe.net/landy/niva
küll aeglustiga sõites ratta ringi ajamisega probleeme polnud.
Nii esimene kui teine aeglasega ja põhja gaasiga viisid kenasti edasi.
Peale mootori kapremonti ja tuuningut veel võimsamalt.
Postitatud: T Nov 24, 2009 12:53 pm
Postitas Alex
Minul olid all 16" saharad ja oli samuti probleeme, et masin ei jõudnud vedada kuna pidamine oli "liiga" hea(mootor oli 1700-ne).Landy soovitas samuti kontrollida toitesüsteemi aga päris heaks ma ei saanudki kuigi sai vahetatud nii uus karpa kui ka bensupump ja kasutasin ainult 98-t.Esimestel rattakoobastel olin sunnitud ka esimest osa maha lõikama, et rehvid vabalt liiguksid.Tagumistel aga käisid rehvid aegajalt siiski üles vastu tänu suurepärasele sillakäigule(kuni selleni, et koopasse kinni)Minul olid nad originaal velgedel aga 15" rehviga peaksid ilmselt velgede ET-ga mängima(rohkem erinevaid velgi saada)Edasi-tagasi ei tohiks küll nii palju liikuda, et tiibadesse hakkab...ehk on sul varrastel puksid läbi?Mul oli ikka koobas rehvi täis aga ette-taha ei käinud kunagi vastu.

Edu katsetamisel!
terv Alex
Postitatud: T Nov 24, 2009 1:28 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Seletage mulle lollile kah misviisi peaks mõjutama rehvi suurust ja autol võimu edasi minna see, et kas velg on 15'' või 16 ''
Postitatud: T Nov 24, 2009 4:21 pm
Postitas kpihus
MahviaDeTyrk kirjutas:Seletage mulle lollile kah misviisi peaks mõjutama rehvi suurust ja autol võimu edasi minna see, et kas velg on 15'' või 16 ''
Alex kirjutas:
15" rehviga peaksid ilmselt velgede ET-ga mängima(rohkem erinevaid velgi saada)
Postitatud: T Nov 24, 2009 10:57 pm
Postitas Landy
Täiesti arusaamatuks jääb see jõuetuse probleem. Mul oli 1,6L karpaga varaiant ning isegi esimesena peal olnud täiesti kohvi mootoriga liikus Insa Turbo Sahara-dega edasi.
Niva pole mõni hiilimise auto, aeglaselt maastikul liiklemiseks see masin kahjuks sobi "tänu" oma mootori töö karakteriskutele. Vääne suht olematu ja liigub vaid kõrgetel pööretel. Seega tuleb õppida hambad ristis gaasi pedaali vastu põrand hoidma ning ignoreerida mootori hirmast ruigmist tahhomeetri punases tsoonis.
Peale mootori kapremonti ja tuuningut (puuritud 1,7L peale, mahle kaalutud kolvid, vihuri sportnukk, veel nipet näpet ja paika timmitud karpa) oli jõudu ja minkut kamaluga. Võis julgelt 5000...5500 RPM välja pigistada ja siis liikus ikka päris jõuliselt edasi.
Mõned ehk mäletavad meie paarutamisi Nivaga Kukepea jõe luhal ja Ernasõidu elektriliini alustel.
Postitatud: T Nov 24, 2009 11:36 pm
Postitas Alex
Landy kirjutas:Täiesti arusaamatuks jääb see jõuetuse probleem. Mul oli 1,6L karpaga varaiant ning isegi esimesena peal olnud täiesti kohvi mootoriga liikus Insa Turbo Sahara-dega edasi.
Niva pole mõni hiilimise auto, aeglaselt maastikul liiklemiseks see masin kahjuks sobi "tänu" oma mootori töö karakteriskutele. Vääne suht olematu ja liigub vaid kõrgetel pööretel. Seega tuleb õppida hambad ristis gaasi pedaali vastu põrand hoidma ning ignoreerida mootori hirmast ruigmist tahhomeetri punases tsoonis.
Peale mootori kapremonti ja tuuningut (puuritud 1,7L peale, mahle kaalutud kolvid, vihuri sportnukk, veel nipet näpet ja paika timmitud karpa) oli jõudu ja minkut kamaluga. Võis julgelt 5000...5500 RPM välja pigistada ja siis liikus ikka päris jõuliselt edasi.
Mõned ehk mäletavad meie paarutamisi Nivaga Kukepea jõe luhal ja Ernasõidu elektriliini alustel.
Mis Sinu jaoks arusaamatu, see mõnele tegelikkus.Sobis ka Niva "hiilimiseks"aga originaal rehviga...mott...saharaga hoidsin rahulikult pedaali On asendis aga riist(amandake

suri lihtsalt välja peale mõningat tõmblust mudas.Kunagi polnud probleeme lumel ega ka kruusa-liiva sees.Tore, et Sinu massin liikus aga olen endiselt seisukohal, et mõnel masinal käib rehv mootorist üle.Kui ratta ringi sai, siis sai ka "paarutada"aga toorest jõudu-seda polnud.
avaldan vaid oma kogemust "kehva toitesüsteemiga auto põhjal"
Postitatud: K Nov 25, 2009 12:07 am
Postitas Landy
Tõsi on, et mina 205/80 (28,9") R16 suuremat rehvi alal ei toppinud.
Samas on meil foorumis inimesi kes ka 31-32" rehviga Nivasid kasutasid.
Otsi vanemaid teemasid, seal neist juttu.
Postitatud: K Nov 25, 2009 7:41 am
Postitas hunter112
Landy kirjutas:Tõsi on, et mina 205/80 (28,9") R16 suuremat rehvi alal ei toppinud.
Sams onmeil foorumis inimesikes ka 31-32" rehviga Nivasid kasutasid.
Otsi vanemaid teemasid, seal neist juttu.
Võin ka omalt poolt seda juttu kinnitada,kuna ka minu nival samad rehvid all ja ei ole tõesti mingit probleemi,eriti ratta ringisaamisega aeglustiga.Tõsi ta on et aeglaselt liikumiseks ei ole ta just parim variant.
Postitatud: K Nov 25, 2009 10:13 am
Postitas kpihus
Alex kirjutas:
Mis Sinu jaoks arusaamatu, see mõnele tegelikkus.Sobis ka Niva "hiilimiseks"aga originaal rehviga...mott...saharaga hoidsin rahulikult pedaali On asendis aga riist(amandake

suri lihtsalt välja peale mõningat tõmblust mudas.Kunagi polnud probleeme lumel ega ka kruusa-liiva sees.Tore, et Sinu massin liikus aga olen endiselt seisukohal, et mõnel masinal käib rehv mootorist üle.Kui ratta ringi sai, siis sai ka "paarutada"aga toorest jõudu-seda polnud.
avaldan vaid oma kogemust "kehva toitesüsteemiga auto põhjal"
Kas ülekannetega mängides (ilmselt siis diffritega) ratta joonkiirust mootori rpm suhtes samaks ei saa ajada, kui originaalis oli ? Siis peaks teoorias sama palju njuutoneid maha jõudma ?
Postitatud: K Nov 25, 2009 10:28 am
Postitas antsa911
Ma ei julge jah eriti seda pedaali muljuda

. Korra hakkas nagu isegi siduri peale kinni jäädes. Võibolla peaks tõesti gaasipedaali rohkem suruma. Mul on veel see jama, et karburaator on keeratud suhteliselt kinni, et kütust vähem võtaks ja ÜV ilusti läbiks. Ilmselt peaks seal ka andma natuke kruvisid järgi.
Puksid vaatasin üle, peaks olema OK kuigi alles hiljuti sai pikem reaktiivvarras uuesti põhja külge keevitatud, otsustas viimane koos plekiga lahkuda põhja alt.
Aga ilmselt siis tuleb koobaste lõikumine ette võtta, sest muidu on ratas koopas kinni ja istud nagu miška mudas.
ET on nendel Mangelsitel suhteliselt hea, koopas seespool kui eelmised rattad olid aga ilmselt siiski natuke käivad ka väljaspoole. Eks ilmselt alustan kooabste painutamisest ja siis juba lähen rellakaga kallale.
Vaatame mis välja tuleb ja annan siin ka jooksvalt teada, mis edasi sai

.
Eelmiste ratastega:

Postitatud: N Nov 26, 2009 3:17 pm
Postitas seff
antsa911 kirjutas:Ma ei julge jah eriti seda pedaali muljuda

. Korra hakkas nagu isegi siduri peale kinni jäädes. Võibolla peaks tõesti gaasipedaali rohkem suruma. Mul on veel see jama, et karburaator on keeratud suhteliselt kinni, et kütust vähem võtaks ja ÜV ilusti läbiks. Ilmselt peaks seal ka andma natuke kruvisid järgi.
Puksid vaatasin üle, peaks olema OK kuigi alles hiljuti sai pikem reaktiivvarras uuesti põhja külge keevitatud, otsustas viimane koos plekiga lahkuda põhja alt.
Aga ilmselt siis tuleb koobaste lõikumine ette võtta, sest muidu on ratas koopas kinni ja istud nagu mi¹ka mudas.
ET on nendel Mangelsitel suhteliselt hea, koopas seespool kui eelmised rattad olid aga ilmselt siiski natuke käivad ka väljaspoole. Eks ilmselt alustan kooabste painutamisest ja siis juba lähen rellakaga kallale.
Vaatame mis välja tuleb ja annan siin ka jooksvalt teada, mis edasi sai

.
Eelmiste ratastega:

topi tagavedrudele kummir6ngad alla või vahele ja midagi ei pea kuskilt koopast lõikama ega painutama, müüakse neid poppides vene autopoodides,
reaktiivvarras on ok et ära tuleb küljest , järgmisena annab vahekasti kinnitus järgi .
karaapat kindlasti reguleeri , ja võimalusel kasuta ka parema läbilaskevõimega õhufiltrit
lada mootorist peab ka aru saama, ta ei ole eriline väändenäitaja madalatel pööretel,aga seda et mingites tingimustes minna ei jaksaks ma küll ei mäleta,pigem jama sul syyte v seguga
Postitatud: N Nov 26, 2009 3:21 pm
Postitas seff
kpihus kirjutas:Alex kirjutas:
Mis Sinu jaoks arusaamatu, see mõnele tegelikkus.Sobis ka Niva "hiilimiseks"aga originaal rehviga...mott...saharaga hoidsin rahulikult pedaali On asendis aga riist(amandake

suri lihtsalt välja peale mõningat tõmblust mudas.Kunagi polnud probleeme lumel ega ka kruusa-liiva sees.Tore, et Sinu massin liikus aga olen endiselt seisukohal, et mõnel masinal käib rehv mootorist üle.Kui ratta ringi sai, siis sai ka "paarutada"aga toorest jõudu-seda polnud.
avaldan vaid oma kogemust "kehva toitesüsteemiga auto põhjal"
Kas ülekannetega mängides (ilmselt siis diffritega) ratta joonkiirust mootori rpm suhtes samaks ei saa ajada, kui originaalis oli ? Siis peaks teoorias sama palju njuutoneid maha jõudma ?
pead küll panti ei taha panna aga minumäletamistmööda nagu esidiffrisse ei olnud küll eritipalju variante mida toppida
Postitatud: N Nov 26, 2009 4:42 pm
Postitas kpihus
seff kirjutas:
pead küll panti ei taha panna aga minumäletamistmööda nagu esidiffrisse ei olnud küll eritipalju variante mida toppida
Noh alati võib ju ka volvo või mogi vms sillad alla keerata. Aga siis kipub jällegi väga teeerrkolmeks kiskuma kätte.
Postitatud: R Nov 27, 2009 12:00 am
Postitas karjamäe
seff kirjutas:kpihus kirjutas:Alex kirjutas:
Mis Sinu jaoks arusaamatu, see mõnele tegelikkus.Sobis ka Niva "hiilimiseks"aga originaal rehviga...mott...saharaga hoidsin rahulikult pedaali On asendis aga riist(amandake

suri lihtsalt välja peale mõningat tõmblust mudas.Kunagi polnud probleeme lumel ega ka kruusa-liiva sees.Tore, et Sinu massin liikus aga olen endiselt seisukohal, et mõnel masinal käib rehv mootorist üle.Kui ratta ringi sai, siis sai ka "paarutada"aga toorest jõudu-seda polnud.
avaldan vaid oma kogemust "kehva toitesüsteemiga auto põhjal"
Kas ülekannetega mängides (ilmselt siis diffritega) ratta joonkiirust mootori rpm suhtes samaks ei saa ajada, kui originaalis oli ? Siis peaks teoorias sama palju njuutoneid maha jõudma ?
pead küll panti ei taha panna aga minumäletamistmööda nagu esidiffrisse ei olnud küll eritipalju variante mida toppida
varjante on küll ja veel 1:uuri mis ülekanne all on üldse.2:01käigukast.kasti vahetus kõige odavam ja kui ikka vähe siis 2102diffrid 9-40 ehk 4,44