1. leht 2-st

rattapoldid purux - miks nii?

Postitatud: T Aug 30, 2005 12:22 pm
Postitas someone
ostsin endale isuzu trooperi 92 aastal synidnd - kõik tore.
yhel tagarattal oli kuuest poldist üks kinnitamata (st mutter puudu) hooletu nagu ma olen ei otsinud kohe sinna uut ka, et viiega võiks natuke pidada kyll
sõidan mina reedel talnast tartusse, kui poolel teel hakkab tagaratas loperdama nagu olleks kumm tyhi. pidasin kinni ja näen et rehvid on normis aga paremal tagarattal on ainult üks polt alles, teised kõik olid rummu juurest murdunud (välja arvatud see üks millel enne mutter puudu oli..
kysimus nyyd: kas ongi nii et yhe poldi mittekinnitamine põhjustab rattapoltide surma (mõnisada kilomeetrit maantee/linn sõitu)?
ja mida nyyd peaks tegema, uus rumm lammarist? puuritakse/keeratakse uued poldid vanasse kohta?

Postitatud: T Aug 30, 2005 4:13 pm
Postitas Stupiduser
Hmm, tavaliselt on poldid ikka eraldi vahetatavad...

Postitatud: T Aug 30, 2005 4:25 pm
Postitas võhik
mul juhtus gazikul umbes sama moodi. vahe oli lihtsalt selles et mutrid olid kõik olemas, üks oli küll kehvalt keeratud seest polt tuli keevitusest lahti. võeti siis piduri trummel maha ja tuli linna kus vanaisa uued poldid sisse nikerdas. kuna auto on maal vanas talus aeti süü kotermani kaela :wink:

Postitatud: K Aug 31, 2005 9:36 am
Postitas someone
sain ka targemaks , saab polte ykshaaval vahetada kyll - treial juba teeb uusi :)
aga aru ma ei saa kuidas/mix nad ikkagi puruks läksid?!
on ikkagi nagu jeebi moodi aparaat ja eeldaks mõningat vastupidavust, sealjuures ka rattapoltidelt....

Postitatud: K Aug 31, 2005 2:40 pm
Postitas Libekala
Minu Patroli alt on ratas kaks korda sõidu ajal lahkunud, kuna üks mutter oli puudu. Järelikult on kõik mutrid väga vajalikud.

Postitatud: K Aug 31, 2005 2:56 pm
Postitas Stupiduser
Kui juba jutuks läks siis ega Sul velje poldiaugud lapergused pole. Kardetavasti loksutab siis mutrid lahti ja/või poldid puruks... :oops:

Postitatud: K Aug 31, 2005 5:35 pm
Postitas heeringas
Arvan, et kummimehed keeravad (õhukeerajaga) liiga kõvasti kinni ja siis on aja küsimus millal polt otsad annab.

Postitatud: N Sept 01, 2005 2:30 pm
Postitas someone
nujah loll 6pib ikka oma vigadest, järgmine kord enam puuduva mutriga naljalt ei s6ida. päris kurb oli mäo risti taha treiler tellida et aotoke tartusse remonti saada...
aga poldiaugud ise nägid suht korralikud välja. ehk tõesti mõni tugev sakslane oli liiga palju njuutoneid kulutanud ratast kinnitades...

Postitatud: R Sept 02, 2005 2:23 pm
Postitas Laurius
Hmm ... ma sõitsin küll tükk aega nii et tagumine ratas oli 4 poldiga kinni ... kuhugi ei kadunud.

Postitatud: N Sept 06, 2007 5:01 pm
Postitas killer666
noh vana teema kyll aga ...
Mul tuttav s6idab vana bmw 530iga...(u. 140kw bensiin)
P5him6tteliselt vilistab ta iga päev kummi ja teeb muidu väga imelikke manöövreid..
ja tal ka velg ainult 3 poldiga kinni(2 puruks keeratud)
ja pole tal veel siiani kuhugi see ratas kadunud...
ja too bmw ja siin nimetatud dshiip peaksid olema yhte kaalu...

Postitatud: N Sept 06, 2007 5:09 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Ei murra ta miskit polte maha kui üks mutter puudu on.

Küll võib ta seda vabalt teha siis kui kõik mutrid on olemas - aga ei ole korralikult kinni keeratud - ja ka siis kui mutri koonus ei ole vastavuses veljega (nt valuvelgedel võivad olla teistsugused)
killer666 kirjutas:noh vana teema kyll aga ...
Mul tuttav s6idab vana bmw 530iga...(u. 140kw bensiin)
P5him6tteliselt vilistab ta iga päev kummi ja teeb muidu väga imelikke manöövreid..
ja tal ka velg ainult 3 poldiga kinni(2 puruks keeratud)
ja pole tal veel siiani kuhugi see ratas kadunud...
ja too bmw ja siin nimetatud dshiip peaksid olema yhte kaalu...
sellel bmv'l ei mõju kunagi rattapoltidele sellised jõud nagu maasturil - maasturi ratas on oluliselt raskem, ratta läbimõõt suurem ja maasturi rehvi haarduvus maastikul on palju parem kui bemmil asfaldi peal

Postitatud: N Sept 06, 2007 5:39 pm
Postitas killer666
MahviaDeTyrk kirjutas:sellel bmv'l ei mõju kunagi rattapoltidele sellised jõud nagu maasturil - maasturi ratas on oluliselt raskem, ratta läbimõõt suurem ja maasturi rehvi haarduvus maastikul on palju parem kui bemmil asfaldi peal
Noh selles maastiku-jutus v6ib ju 6igus olla..
Aga esimese post i tegija s6itis Tallinnast Tartu ja ma nagu eeldasin ,etta teeb seda tee peal :)
see selleks , väheste poltidega on veel ka selline v6imalus , et annab hoopis velg järgi ja venitab/murrab selle velje lihtsalt läbi poltide ...

Postitatud: N Sept 06, 2007 6:04 pm
Postitas 414 AVM
Tyrk kirjutas:
Ei murra ta miskit polte maha kui üks mutter puudu on.

Kindlasti ei murra, kui kuuest mutrist ka kolm korralikult kinni on, ei juhtu maanteel küll midagi. Nihketugevus (oli vist :oops: ) on poltidel kordades suurem sellest, mis reaalses elus vaja läheb. Murdumise põhjused võivad olla erinevad, näit:
1. Mutrid olid lahti jäetud (kõige loogilisem)
2. Valuvelje ja mutrite koonused ei sobinud kokku.
3. Koonused on õiged aga valuvelgede avad on liiga suure pingutamise tulemusel deformeerunud.

Postitatud: N Sept 27, 2007 3:43 pm
Postitas Ranno
Teadupärast on velgedel ka kindla mõõduga keskava mis toetab velge rummul. See et suruõhuga poldiaugud loperguseks ja välja venitatakse on ka õigus. Korralikud mehed kasutavad suruõhukeerajat vaid mutri keeramise kiirendamiseks ja keeravad lõpu käsitsi võtmega. 2 korda on ka juhtunud kus on suruõhuga mutter valesti keermesse keeratud ja teist korda keerates seda keeret peaaegu et ei olegi enam.

Postitatud: N Sept 27, 2007 6:01 pm
Postitas 414 AVM
Ranno kirjutas:Teadupärast on velgedel ka kindla mõõduga keskava mis toetab velge rummul.
Et kuidas palun :shock: , velje tsentreerimine peaks nagu ikka mutrite ja velgedes olevate aukude koonuste vahel toimuma... või ma sain Sinust valesti aru :? .