1. leht 1-st
4Rrunneri jahutussüsteem
Postitatud: E Nov 09, 2009 8:30 am
Postitas ahtok
Peale jahtusvedeliku väljalaskmist ja süsteemi täitmist kostub salongiradikast solinat, kui gaasi anda. See viitab vist õhule süsteemis? Kuidas õhku välja saada? Korra ajasin nina (auto oma) taeva poole ja ootasin mõned sekundid, kuid see ei aidanud. Kui õhk on süsteemis, kas see ajab ka radika kummivoolikud rohkem punni? Radika korgi surveklapp paistis näpuvahel testides töötavat...
Postitatud: E Nov 09, 2009 11:15 am
Postitas Panda
Süsteemis saad temal täis ainult soojendus voolikust täites. See on kõrgem punkt jahutussüsteemil. Algul valad radikast niipalju kui läheb ja lõpu valad soojendusvoolikust.
Kui seda ei tee jääb õhk sisse ja läheb keema

Postitatud: E Nov 09, 2009 4:59 pm
Postitas marxkoll
Mul küll ei ole keema veel läinud ja täitnud ainult radikat! Masinal peal kaks soendust! Kas süsteem ei peaks täituma lõpuni, ise töödates? Lihtsalt valad vähe juurde ajapikku.
Postitatud: E Nov 09, 2009 6:59 pm
Postitas ahtok
Leidsin lõpuks põhjuse, miks surve jahutussüsteemis liiga suur oli. Nimelt oli kanal, mis laseb radikast vedeliku paisupaaki umbes. Selle tulemusena ronis soojenenud jahutusvedelik radika korgi vahelt välja. Pärast kanali puhastamist solises salongiradikas ka justkui vähem.
Postitatud: E Nov 09, 2009 7:23 pm
Postitas tarmo
Meil on kollil originaalne 4runneri radikas, mis on viidud auto taha pikkade voolikutega ning õnnestus täiesti ilusti süsteem ainult radika kaudu õhuvabaks saada...
Aega läks lihtsalt veidi kauem, et kogu õhk välja tuleks. Tuli vahepeal pumpa ringi ajada jne.
Postitatud: T Nov 10, 2009 12:53 pm
Postitas Panda
Meil on kollil originaalne 4runneri radikas, mis on viidud auto taha pikkade voolikutega ning õnnestus täiesti ilusti süsteem ainult radika kaudu õhuvabaks saada...
Järelikult on teil radika kork kõige kõrgem jahutussüsteemi punkt
Kust te voolikud vedasite? Kas auto põhja alt või salongist? Kas sama jämedad kui originaalvoolkud ?
Endal ka plaan radikas taha tuppa viia

Aitab jamast. Hetkel veel ei tea kuidas lahendada.

Postitatud: T Nov 10, 2009 3:10 pm
Postitas tarmo
Panda kirjutas:
Järelikult on teil radika kork kõige kõrgem jahutussüsteemi punkt
Kust te voolikud vedasite? Kas auto põhja alt või salongist? Kas sama jämedad kui originaalvoolkud ?
Endal ka plaan radikas taha tuppa viia

Aitab jamast. Hetkel veel ei tea kuidas lahendada.

On küll kõige kõrgem punkt see kork, aga kas ta originaalseades ka mitte kõige kõrgem pole? Võibolla ei ole ka, täpselt enam ei mäleta.
Aga voolikud on veetud kere karpide seest ja kasutatud on jah originaaljämedusega voolikuid + mõned vaskpõlved. Aga täpsustuseks, et auto ei ole siis kere poolest mitte 4runner, vaid
Suzuki 
NB! Kui vaskpõlvesid või üleminekuid kasutama peaksid, siis tee kindlasti toru otstesse mingid randid, sest jahutussüsteemis on päris suur surve ja sileda vase otsast viskas nagu nalja vooliku minema.
Ma kasutasin rantide tegemiseks kahte moodust, joota peale vasktraat või lihtsam - lihtsalt näpitsatega ratsida see serv veidi väljapoole turritama.
Postitatud: K Nov 11, 2009 12:54 pm
Postitas ahtok
Äkki teate mis kopsik see on:
http://www.hot.ee/ahtokivi/Pildid/Voolikud.jpg Asub salongiradikasse mineva vooliku küljes. Äkki ongi õhutamiseks? Üldiselt ma ei näe lihtsat võimalust nende voolikute kaudu vedelikku juurde valada. Need voolikud on küll kõrgemal kui radiaatori kork, kuid ma ei saa hästi aru, mis mõte on vedeliku tase kõrgemaks ajada kui radika täitmisava.... Kui korgi maha keerad tuleks vedelik ikkagi välja.
Mul lähen auto soojaks nagu vaja ja keema ka ei kipu minema, nii et ainult solina likvideerimiseks ei viitsi palju vaeva. Aga tahaks lihtsalt aru saada, miks õhk iseenesest välja ei tule. Salongiradika sissevoolu ja väljavoolu torud peaks olema radika ülemises servas nii et teoreetiliselt ei saakski seal miski soliseda.
Postitatud: K Nov 11, 2009 5:17 pm
Postitas Panda
Sealt samast võtadki ühe lõdviku lahti ja valad niikaua kui täis saab?
Minul on see kõrgem koht kuna kere on tõstetud ja liikus ülespoole radika suhtes.
Ps. Pildil olev ese peaks olema vast soojenduskraan.