1. leht 5-st
Postitatud: N Okt 29, 2009 10:18 am
Postitas srock
Kõik on tore aga:EAL 4x4 alakomitee
tehnilised tingimused maasturite klassile TR 3 2005-2009 ;
6.12 Vints ja lisavarustus
Auto peab olema varustatud vähemalt ühe vintsiga ( mitte käsivintsiga ), mille tõmbejõud ületab vähemalt 1,4 kordselt auto massi. Lubatud on igasugust tüüpi vintside kasutamine, eeldusel , et vints on seeriaviisiliselt toodetud. Isevalmistatud vintsimisseadmed on keelatud.
Vintsitrossil peab olema trossi leevendi.
Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 1, vähemalt 50 mm laiune puukaitsevöö. Igasugused vintsimisel kasutatavad lisaseadmed (trossid, blokid, konksud, seeklid jne.) peavad oma tugevusvarult kahekordselt ületama vintsi maksimaalse tõmbejõu.
Auto liikumisel peab kogu autos olev lisavarustus olema kindlalt kinnitatud.
Postitatud: N Okt 29, 2009 11:21 am
Postitas erik
Sellel tükil on seeria täitsa olemas, neid asju lausa toodetakse. See on lihtsalt koopia. Aga ma tahaks näha, kes selle asja keelab!
Erik
Postitatud: N Okt 29, 2009 11:46 am
Postitas Movistar
erik kirjutas:Sellel tükil on seeria täitsa olemas, neid asju lausa toodetakse. See on lihtsalt koopia. Aga ma tahaks näha, kes selle asja keelab!
Erik
srockiga seekord nõus.
See vints on seeriaviisiliselt valmistatud kuid see ülekanne mitte.
Sellist lahendust,sellisel kujul ei ole mina küll varem näinud.
Selline lahendus võib olla seeriaviisiliselt kuskil olemas aga antud tükk seda kindlasti pole.
Järelikult pole vahet kas valmistada terve vints või selle oluline osa ise ,kopeerides kuskil laias ilmas tehtut.
Kust jookseb see piir millal omavalmistatust saab seeria?
Postitatud: N Okt 29, 2009 11:58 am
Postitas hmm
Kuna huvilisi on siis tuleb ka seeria.
Kuskil tehnilistes tingimustes ei ole õeldud kui suure seeria peab tegema, et oleks seeriaviisiline
2tk on juba väikeseeria.
Postitatud: N Okt 29, 2009 12:02 pm
Postitas Movistar
hmm kirjutas:Kuna huvilisi on siis tuleb ka seeria.
Kuskil tehnilistes tingimustes ei ole õeldud kui suure seeria peab tegema, et oleks seeriaviisiline
2tk on juba väikeseeria.
Kas siis kui ma valmistan 2 vintsi millest ühe keeran auto külge ja teise panen riiulile tagavaraks on tegemist seeriaga?
Postitatud: N Okt 29, 2009 12:04 pm
Postitas erik
Küsimus on, mida siis lubada, kui hüdrovintsile lisab keegi, muu mootori, tõstab oluliselt nimisurvet ja vooluhulka, toob hüdrojuhtimise koos voolikutega tuppa jne.... selliste sõnavõttudega siin, ollakse kas väga hiljaks jäänud, või see lihtsalt ei kuulu enam Teie kompetentsi. Vintside tuunimine sai alguse u. 3 - 4 aasta tagasi, siis vist ei olnud Teid veel võistlusrajal...
Aga see selleks, arvan et kaks mootorit ei ole mingi ime ja kõrvutades seda hüdro ja mehhaniliste supervintside isearetamise osakaaluga, on see lausa kohatu vingumine. Eriti klassis TR3, kus kõik muu praktiliselt lubatud. Pealegi ei keela ju Teil hetkel keegi seda sama lahendust enda autol kasutada.
Postitatud: N Okt 29, 2009 12:14 pm
Postitas erik
Postitatud: N Okt 29, 2009 12:17 pm
Postitas hmm
Veel võiks arutada teemal mis siis on seeriaviisiliselt toodetud vints. Tugevdatud vintsipool ei ole samuti seeriaviisiline jne.
Mis on üldse vints? Kas auto mootor on mehaanilise vintsi osa?
Aga eletrimootor elektrivintsi osa?
Absurd.
Isearetatud vintsid keelati ohutuse pärast. Mõned meis on näinud lahtse reduktoriga mehaanilisi imevintse. Ka Druzba mootoriga vints on käigus olnud. Väidetavalt võttis kütust rohkem kui auto.
Ei kujuta et antud vahetükk kedagi ohustama peaks.
Postitatud: N Okt 29, 2009 12:25 pm
Postitas Movistar
erik kirjutas:Pealegi ei keela ju Teil hetkel keegi seda sama lahendust enda autol kasutada.
Kui mu mõni lause tundus vingumisena siis said sa valesti aru või ei oska mina ennast lihtsalt väljendada.Ma küsisin,et millal saab omavalmistatust seeria?
Mul on ükskõik mitu mootorit Rein oma vintsi külge aretab.Pangu kasvõi 4.
Tahtsin lihtsalt teada kas ka rohelistel(ehk siis neil kes varem kodus kabet mängisid,kui offroadi sõideti) on selline aretamine lubatud ja keegi köhima ega proteste esitama ei hakka?Tavaliselt on vanadel kaladel millegipärast rohkem eeliseid kui uutel ja rohelistel.
See,et keegi midagi ka ära teeb ja niisama ei mölise on ju igati tore.Nagunii on foorum täis targutajaid kelle tehniline taip on allapoole igasugust arvestust.
Seega Peace

Postitatud: N Okt 29, 2009 12:33 pm
Postitas uputaja
Siis on äge kui kõik on lubatud. Ma keeran toyo meh vintsile ( seeriaviisiliselt toodetud) poest ostetud hüdromootori(seeriaviisiliselt toodetud) külge , ülemineku teeb oma ala spetsialist ja keegi ei kobise. Samuti pole tegemist omatehtud vintsiga. ON NII VÄ?
Või "Vanadele" kehtivad teised reeglid.
Inspiratsioon tuleneb Hr Karu teemast kus ta maa-alla peksti selle küsimusega. Tema jutt oli küll Vaba kohta. Aga seal tee kah autoga mis tahad- eriti vintsiga.
Andres.
Edit: Muuvistaar jõudis ette.
Postitatud: N Okt 29, 2009 12:46 pm
Postitas Movistar
uputaja kirjutas:Siis on äge kui kõik on lubatud. Ma keeran toyo meh vintsile ( seeriaviisiliselt toodetud) poest ostetud hüdromootori(seeriaviisiliselt toodetud) külge , ülemineku teeb oma ala spetsialist ja keegi ei kobise. Samuti pole tegemist omatehtud vintsiga. ON NII VÄ?
Kui nüüd keegi vanadest kaladest ütleb,et nii VÕIB ja on LUBATUD ,siis rohkem mul küsimusi pole.
Ka mul oli plaan panna mingil hetkel mehhaanilisele külge hüdromootor,et vabaneda läbi siduri vintsimisest.Pole seda teinud aga lihtsal põhjusel- Nimelt kellegi protest võistlustel.
Postitatud: N Okt 29, 2009 12:56 pm
Postitas uputaja
Jah , ka ma ootan seda vastust huviga, siis teab kas tasub edasi aretada oma plaani.
Postitatud: N Okt 29, 2009 1:14 pm
Postitas hmm
Siis on äge kui kõik on lubatud. Ma keeran toyo meh vintsile ( seeriaviisiliselt toodetud) poest ostetud hüdromootori(seeriaviisiliselt toodetud) külge , ülemineku teeb oma ala spetsialist ja keegi ei kobise. Samuti pole tegemist omatehtud vintsiga
Kui on korralikult teostatud ja hüdrovoolikud ei paikne salongis siis ei näe mina küll mingit probleemi
Aga see ei tähenda, et kõik on lubatud. Nagu sa ise ütled on vints seeriaviisilselt toodetud. Mida sa nutad.
Probleem on siis kui hakkad vintsi ise vanadest romulast pärit ülekannetest aretama
Postitatud: N Okt 29, 2009 1:19 pm
Postitas trc
Postitatud: N Okt 29, 2009 2:53 pm
Postitas Tom 73
Ei ole küll kaugeltki minu asi -aga kõrvaltvaatajana!

Ma ei näe nagu erilist vahet selles kui keegi võtab ,,suvalisest romulast " mingid ülekanded (eeldusel ,et need ikka terved on) ,paigaldab need ,,kesta " sisse ja teeb nendest vintsi - ka antud arendus on ju ,,suvalistest" (küll kitte romulast) ülekannetest valmistatud

.See siis kõrvaltvaatajale! Aga sellise tasemega kohalikku toodet näha on ikka ülim rõõm- kohe pikalt vaatasin , eriti seda korpust. Mis sellest ,et visalt -aga siiski areneb meie kodumaa.
PS! Rein, ega ole võimaust, et poldid ,mis kinnitavad reduktori vintsi külge ,murduvad kui reduktor ümber oma telje tahaks pöörata?

Ilmselt ei piisa siiski nende mootorite väändest selleks.