1. leht 1-st

Postitatud: E Okt 19, 2009 8:45 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Tarmi kirjutas: tegemist kolmeliitrise R5 diiselmootoriga 84. a variandiga.
hmm kirjutas:Kokkuvõtteks MB on vastupidav aga samas raske ja 300GD ka jõuetu.
:roll:

R5 3 litrane - kas pole seal mitte OM617 ??
Olen ma nüüd millestki aru saanud või on see üks pommikindlamaid mootoreid üldse mis kunagist toodetud - seega asjast peaks kannatama jõudu ikka hulgim välja keerata

Postitatud: E Okt 19, 2009 8:53 pm
Postitas hulkur
MahviaDeTyrk kirjutas:R5 3 litrane - kas pole seal mitte OM617 ??
Seda ta on jah. Kuna pole eriline diislifänn, siis sellest jõu väljakeeramise asjus sõna ei võta 8)

Postitatud: E Okt 19, 2009 8:58 pm
Postitas walkman
väike offtopic ka veel, et kuidas seda jõudu sellest mootorist välja võtta kannatab - ma oleks täitsa huvitatud sellest ? Pumpa oleme juba peale keeranud nii palju kui kannatab, mis veel teha annab?

Postitatud: E Okt 19, 2009 10:38 pm
Postitas trc
walkman kirjutas:väike offtopic ka veel, et kuidas seda jõudu sellest mootorist välja võtta kannatab - ma oleks täitsa huvitatud sellest ? Pumpa oleme juba peale keeranud nii palju kui kannatab, mis veel teha annab?
Kui turbota 617- siis lisada. Kui turbo on siis lisada suurem. Kui on suurem, lisada turborõhku :) Lisaks vahejahuti. Kindlasti tasub ka ALDA't kruttida ja puhastada…

Postitatud: T Okt 20, 2009 9:36 am
Postitas walkman
trc kirjutas:
walkman kirjutas:väike offtopic ka veel, et kuidas seda jõudu sellest mootorist välja võtta kannatab - ma oleks täitsa huvitatud sellest ? Pumpa oleme juba peale keeranud nii palju kui kannatab, mis veel teha annab?
Kui turbota 617- siis lisada. Kui turbo on siis lisada suurem. Kui on suurem, lisada turborõhku :) Lisaks vahejahuti. Kindlasti tasub ka ALDA't kruttida ja puhastada…
Mul ilma turbota versioon. Ja nüüd ka rida küsimusi - :D Aga kas kellegil kogemust on sellele mootorile turbo paigaldamisega, know-how kuluks ära. Kelle juures teha lasta, sest kardan, et endal pole selliseid oskusi, et säärast tööd ette võtta? Millist turbot kasutada? Kust turbot otsida ja palju selle hind võiks orienteeruvalt olla? Kas see turbo install annab minekut märgatavalt juurde, või läheb auto lihtsalt kiiremini maa sisse? Kuidas mootori vastupidavusele ja töökindlusele selline turbotamine mõjub?

Postitatud: T Okt 20, 2009 9:49 am
Postitas trc
walkman kirjutas:
trc kirjutas:
walkman kirjutas:väike offtopic ka veel, et kuidas seda jõudu sellest mootorist välja võtta kannatab - ma oleks täitsa huvitatud sellest ? Pumpa oleme juba peale keeranud nii palju kui kannatab, mis veel teha annab?
Kui turbota 617- siis lisada. Kui turbo on siis lisada suurem. Kui on suurem, lisada turborõhku :) Lisaks vahejahuti. Kindlasti tasub ka ALDA't kruttida ja puhastada…
Mul ilma turbota versioon. Ja nüüd ka rida küsimusi - :D Aga kas kellegil kogemust on sellele mootorile turbo paigaldamisega, know-how kuluks ära. Kelle juures teha lasta, sest kardan, et endal pole selliseid oskusi, et säärast tööd ette võtta? Millist turbot kasutada? Kust turbot otsida ja palju selle hind võiks orienteeruvalt olla? Kas see turbo install annab minekut märgatavalt juurde, või läheb auto lihtsalt kiiremini maa sisse? Kuidas mootori vastupidavusele ja töökindlusele selline turbotamine mõjub?
Kuna 617'st on ka versioon 617A, mis on turboga, siis ei ole see just raketiteadus. Tõele au andes - palju on erinevusi neil kahel mootoril aga palju ka sarnasusi. Lühidalt öeldes on 617 pommikindel. So, et turbost komplikatsioone tekkida ei tohiks pigem vaid kasu. Vabalthingava ja turboga diisli vahe on … well … märgatav :) Hindasid pead ise uurima. MB lammarist näiteks või et siis mõnest turbodega tegelevast ettevõttest. Offroad masinate ja eriprojektidega tegeleb siinsest seltskonnast "LowGear" näiteks. E. Erik, Oliver, Veiko, jr… uuri neilt esimese hooga.
617 dyno näeb välja selline… Pilt

Postitatud: T Okt 20, 2009 10:52 am
Postitas MahviaDeTyrk
trc kirjutas:Hindasid pead ise uurima. MB lammarist näiteks või et siis mõnest turbodega tegelevast ettevõttest.
Noh ei ole ju kusagil kirjas, et see Mesa turbo peaks olema mis sinna vahele pista
turboclub.ee
Üle 3 kilo ei maksa küll ühegi turbo eest maksta

Postitatud: T Okt 20, 2009 8:03 pm
Postitas walkman
Nüüd jälle veidi targem :) Asi hakkas täitsa huvitama ning asun erialakirjandust uurima ning tarkade inimestega suhtlema, mis oleks kõige õigem lahendus. Aitäh.

Postitatud: T Okt 20, 2009 9:26 pm
Postitas MahviaDeTyrk
walkman kirjutas:Asi hakkas täitsa huvitama ning asun erialakirjandust uurima
http://www.dieselbookmarks.com/bombers/Diesel Engine Reference Book.zip :wink:

Postitatud: K Okt 21, 2009 9:39 am
Postitas e.p.
Et Vabaklassi tahtmatult ei satuks, siis :

6.2 Mootor

Mootor peab olema antud margile ja mudeliseeriale vastav. Igasugused muud muudatused on keelatud.

Toitesüsteem
Originaalne.

Postitatud: R Okt 23, 2009 7:01 pm
Postitas walkman
e.p. kirjutas:Et Vabaklassi tahtmatult ei satuks, siis :

6.2 Mootor

Mootor peab olema antud margile ja mudeliseeriale vastav. Igasugused muud muudatused on keelatud.

Toitesüsteem
Originaalne.
Ehk siis peab olema see, mis on teh. passis kirjas - siis on JOKK ?

Postitatud: R Okt 23, 2009 10:27 pm
Postitas hulkur
walkman kirjutas: Ehk siis peab olema see, mis on teh. passis kirjas - siis on JOKK ?
Nii ja naa... Pmst. TR1 jaoks näpuga rida ajades ei tohi olla mootori osas ümberehitust ja kui Sa vahetad LEGAALSEL teel mootori, siis kajastub see ka auto teh. passis ümberehitusena. Minu W461-l kajastub teh passis isegi ümberehitusena TEHASE orig tagaistmete paigaldus, sest VIN koodi järgi on mu W461 2-kohaline kaubik. Kui aga ümberehitus ei ole legaalne, siis on see kinni ainult ülevaatajate kullipilgus, kas nad tabavad ära ümberehituse või mitte. Ma ei kujuta hästi ette (vbl. ma teen nüüd Petsile ja Andole liiga, vabandatagu mind sellepärast), et ülevaatajad teavad peast mis autodel täpselt mis mootori mudel peab peal olema, kas turboga või ilma jne. jne. Ja siis jõuame otsaga selle juurde, kas motol tohib näiteks olla torukollektor (ntx. nagu minu metsa 230ge-l - orig oli pude ja mõrane ja selle asemele sai ilus torukolle - kas nüüd muid asju arvestamata on mu auto mitte TR1, ilmselt küll...)

andres

Postitatud: R Okt 23, 2009 10:56 pm
Postitas e.p.
tundub, et peame hakkama masinaid detailideks võtma hakkama võistluste käigus ;)
... ja küll leidub neid tarkasid, kes teavad, mis ja kus käib :)

aga kui ilma naljata, siis milleks neid reegleid kehtestada Andres, kui isegi sina, kes reeglite sünni juures osaline, valjuhäälselt neid rikkuma julgustad ?

TR1 peaks olema ikka omas raamis ja kellel vähe või soov areneda, siis on 3 kangemat klassi ootamas.

Postitatud: R Okt 23, 2009 11:09 pm
Postitas hulkur
e.p. kirjutas: aga kui ilma naljata, siis milleks neid reegleid kehtestada Andres, kui isegi sina, kes reeglite sünni juures osaline, valjuhäälselt neid rikkuma julgustad ?
Ei, Pets, ma ei julgusta, pigem vastupidi. Ma lihtsalt tõin välja pmst JOKK olukorra meie reeglites. See pole mitte ainult konkreetsele MB mootorile turbo lisamise küsimus, või vabalthingava mootori asendamine turboga motoga, sama seis võib ju pmst tekkida ka LC70-ga - kas seal peab nüüd olema 2,4 vabalthingav või 3,0 td, või Suzul 1,0 karpa või 1,3 prits, Jeepi 2,5 või 4,0 jne. jne. Olgem ausad, kui palju on teh. kontrollis aega võrrelda auto VIN koodi järgsete tehase andmete, teh. passi ja tegeliku olukorra vastavust ja kes on selleks pädev...

Postitatud: L Okt 24, 2009 10:15 am
Postitas e.p.
Andres, meenuta nüüd viimast alaliidu koosolekut ja minu esitatud mõtteid seal ;)