1. leht 1-st
Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö
Postitatud: E Okt 19, 2009 8:32 pm
Postitas Kuzmitz
Tere, Tarkade klubi!
Probleem: Patrolil algas ühel hetkel kohtav kolin mootoris ja uurimisel selgus, et väntvõlli otsas olev rihmaratas (see, mis generaatorit ja ventilaatorit ringi vedib) on lahti. Detaili eemaldamisel ilmnes, et kadunud oli kiil, mis ratast võlli küljes fikseerima peab. Samuti on kannatada saanud võlli ots, mille küljes rihmaratas on. Kiilupesa on ühelt poolt täiesti ära lõhutud. Rihmaratta saab ju uue soetada, kuid kuidas võlli taastada?
Kas:
1. panna rihmaratas tagasi ja kahe punktiga kinni keevitada (halb mõte)?
2. on võimalik mootorit maha võtmata kulunud kiilupesa täis keevitada ja siis uus kiilupesa sisse freesida?
3. tuleb ikkagi mootor maha võtta ja laiali kiskuda ning siis korralikult võll taastada?
4. viia terve auto kusagile töökotta ja lasta suure raha eest ära teha?
Mootoriks on 2,8 TD ja masin ise Y61 (vt ka "Salvo kelk" allpool

)
Postitatud: E Okt 19, 2009 8:34 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Vänt mootorist välja - vastasküljele uus kiilu soon freesida - mootor kokku panna
Postitatud: E Okt 19, 2009 8:54 pm
Postitas Kuzmitz
MahviaDeTyrk kirjutas:Vänt mootorist välja - vastasküljele uus kiilu soon freesida - mootor kokku panna
Seda mootori mahavõtmist ma kahtlustasin isegi, aga loodan/lootsin, et äkki saab veidi lihtsamalt...
Postitatud: E Okt 19, 2009 9:13 pm
Postitas erik
99 % et muu ei aita enam, kui nüüd korralikult ei tee, ostad järgmine kord uue väntvõlli.
Postitatud: E Okt 19, 2009 9:32 pm
Postitas heeringas
Kõkk oleneb sellest, kui kulunud on võll.
Võimalik on et saab teha, ilma vänta välja võtmata.
Aga asja peab nägema, enne kui midagi ennustada.
Postitatud: E Okt 19, 2009 9:35 pm
Postitas al
Ühel natuke suuremal mootoril on sarnane viga tehasest sisse programmeeritud, ainukese vahega, et rihmaratta taga on veel jaotushammasrattad, mis loksuma pääsevad ja...
Ühesõnaga, esimesel korral jäime natuke hiljaks ja odavam oli lammutusest mootor osta. Teisel autol sama mootoriga oli algul väike loks sees, spetsialistid soovitasid Loctite mingit super keermeliimi millega pidi igasugu jäik ist paika jääma. Ei jäänud... Õnneks sai enne jaole, kui klapid kolvid kohtusid. Mootor käis maha, vänt välja, kontaktpinnad taastati pulberkeevituse ja lihvimisega, kiilusoon 180 kraadi vastaskülge, ja kokku tagasi. (keevitati TTÜ-s, lihv kohalik). Lisana sai veel rihmaratta flants uus ja 2mm paksem, et kindlamalt kokku istuks.
Postitatud: E Okt 19, 2009 10:06 pm
Postitas isakene
3,3 diislil on seda juhtunud palju, see on tüüpviga. Paar korda olen vedelmetalliga rihmaratta uuesti otsa pannud, uus koonusseib ja kiil muidugi ka, ja on pidama jäänud. Sõltub muidugi kahjustuse ulatusest, kui ikka asi korralikult vända otsas loksub, siis ei ole muidugi miskit teha. 3,3D puhul on muidugi lihtsaim ja odavaim moodus teine vänt osta

Re: Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö
Postitatud: E Mai 30, 2016 10:12 pm
Postitas smurhv
Tere
Aastaid hiljem, sama probleem.
Rihmaratas on uus olemas, kas keegi teab kustkohast kiilu saaks?
Peaks ka y60 oma sobima.
Asjaga kiire
Kontakt 5O347I6
Re: Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö
Postitatud: T Mai 31, 2016 5:34 pm
Postitas smurhv
smurhv kirjutas:Tere
Aastaid hiljem, sama probleem.
Rihmaratas on uus olemas, kas keegi teab kustkohast kiilu saaks?
Peaks ka y60 oma sobima.
Asjaga kiire
Kontakt 5O347I6
Ise vastan. Tellisin esindusest kiilusid rohkem, kui kellegil häda käes siis minult saab y61 2.8 mootorile väntvõlli rihmaratta paigaldusseibi kiilu.
Re: Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö
Postitatud: T Mai 31, 2016 9:11 pm
Postitas holari
Tere.
Kas see tuli Sul lihtsalt lahti ja kõik ülejäänud jäi terveks? Aint uus kiil ja uuesti kinni?
Kas hoiatab ette, kui hakkab irduma?
H.
Re: Patroli rihmaratas ja tema hävitustöö
Postitatud: N Juun 02, 2016 6:43 pm
Postitas smurhv
holari kirjutas:Tere.
Kas see tuli Sul lihtsalt lahti ja kõik ülejäänud jäi terveks? Aint uus kiil ja uuesti kinni?
Kas hoiatab ette, kui hakkab irduma?
H.
Paar päeva ennem hakkas tegema mingit sarnast häält nagu vanal bensu mootoriga autol laseks sukk natuke heitgaase läbi. Siis oli vaikus ja kolmandal päeval hakkas jube kolin ja ragin. Arvasin et mootor jookseb kokku. Õnneks oli see just siis juhtumas kui mootoril olid juba tühikäigupöörded ja jäin autoga seisma et parkida. Kui kapoti avasin siis katsusin ratast ja see oli jeeli-jeeli võlli otsas. Oleks see sõiduajal juhtunud, teise või kolmanda käiguga kiirendades, siis oleks radikas ja kõik lõdvikud võinud puru olla. Jubedalt vedas seekord. Võll oli korralik ja terve, ratas ja kiiluseib tulevad tutikad. Kuna kiiluseib on defka, ehk peab tellima siis tellisin paar kmpl lisaks, kuna hind oli tühine.