1. leht 4-st
Kas ülevaatusel tohib olla lisatulesi?
Postitatud: T Okt 13, 2009 10:13 am
Postitas georg21
Mind eile hakkas selline teema huvitama. Käisin ülevaatusel ja kui vana
http://www.okidoki.ee/item/129428/ selliseid tulesi ees nägi, hakkas kohe uurima klaaside pealt kui võimsad need on. Numbrid kokku rehkundanud ütles, et kui ma neid tulesi eest ära ei kisu siis tema mind läbi ei lase?!! Eelmine aasta käisin ülevaatusel ja sellist muret küll ei tekkinud. Kas aastaga on eeskirjadega midagi muutunud? Kas kõik esimeste lisatuledega maasturid, veoautod rikuvad eeskirju ja nendega sõita võimalik ainult tänu liiga headele sinistevilkuritega onudele, kes teeääres on?
Ei tahaks niisama neid tulesi maha kiskuda

aga kui seadus nii ütleb, eks siis peab maha selleks ajaks võtma

Postitatud: T Okt 13, 2009 10:21 am
Postitas marauder
Jah viimasel ajal on politsei ja ülevaatajad seda referentsi arvu järgima hakanud. Köik esituled kokku vöis olla 75 ühikut.
Ilmselt läheb ta sul napilt löhki see arv. Tule klaaside peale on kirjutatud see arv. Autol peaks olema miski 17,5 äkki kumbki tuli.
Postitatud: T Okt 13, 2009 10:22 am
Postitas Reints
Mingi jama on jah nende tuledega pollarid pidavat ka õiendama hakkama ja ei lase enne minema ka, kui tuled on maha võetud või puruks pekstud. Vähemalt minu sõber väitis nii

Re: Kas ülevaatusel tohib olla lisatulesi?
Postitatud: T Okt 13, 2009 10:29 am
Postitas pätakas
georg21 kirjutas:Mind eile hakkas selline teema huvitama. Käisin ülevaatusel ja kui vana
http://www.okidoki.ee/item/129428/ selliseid tulesi ees nägi, hakkas kohe uurima klaaside pealt kui võimsad need on. Numbrid kokku rehkundanud ütles, et kui ma neid tulesi eest ära ei kisu siis tema mind läbi ei lase?!! Eelmine aasta käisin ülevaatusel ja sellist muret küll ei tekkinud. Kas aastaga on eeskirjadega midagi muutunud? Kas kõik esimeste lisatuledega maasturid, veoautod rikuvad eeskirju ja nendega sõita võimalik ainult tänu liiga headele sinistevilkuritega onudele, kes teeääres on?
Ei tahaks niisama neid tulesi maha kiskuda

aga kui seadus nii ütleb, eks siis peab maha selleks ajaks võtma

Jah, ilmselt rikuvadki. Ootan juba ammu kampaaniat, kuidas "kõik puhuvad" asemel on organiseeritud reid - "kõik valgustavad". Sellest ei taheta jätkuvalt aru saada, et tegelikult on paljudel kasutajatel need lisatuled asja pärast külge kruvitud ning nendega osatakse ka teisi arvestades ringi käia. Sõidan töö ja hobide pärast väga tihti sellistel teedel ja aegadel, kus lisavalgus on mu enda huvides. Ka riigi huvides - kui mina olen terve ja liiklen turvaliselt - siis on 1 kodanik juures, kes mh. ka riigile raha teenib. Kummaline on see, et riik usaldab mind maksumaksjana, isana, ka on kapitäis relvi lubatud... aga 4x 37,5 ei lubata - äkki olen ohtlik.

Postitatud: T Okt 13, 2009 10:49 am
Postitas georg21
marauder kirjutas:Jah viimasel ajal on politsei ja ülevaatajad seda referentsi arvu järgima hakanud. Köik esituled kokku vöis olla 75 ühikut.
Ilmselt läheb ta sul napilt löhki see arv. Tule klaaside peale on kirjutatud see arv. Autol peaks olema miski 17,5 äkki kumbki tuli.
Mul näitab 25+25, et siis lisatulev võivad kokku olla veel 25

mul on kummagil 37,5
Kas keegi oskaks väikse viite ka välja tuua kus see kirjas on
Rootsis rekasi mäletan ,et seal neid tulesid jätkus. Kui ainult 2 lisatuld oli siis teised irvitavad
http://picturepush.com/+8Rny
Postitatud: T Okt 13, 2009 11:03 am
Postitas v6sa
Kurikuulus
Määrus 50 peab igal ümberehitajal öökapil olema ja oma ümberehituste legaliseerimiseks on kasulik vastavad punktid pähe õppida - muidu võibki Koppel tulesid puruks peksma hakata.
Ehk kokkuvõtvalt käib keelamine ja lubamine tuleklasside (tähiste alusel).
Lähitulesid dubleerida ei tohi.
Kaugtulesid võib, kui referentsiarv ei lähe lõhki. Kurb on see, et kui tulesid on rohkem, siis peab need suisa maha korjama, lihtsalt lahtiühendamine ei kõlba (näiteks suurte veomasinate ja busside katusel pole üldse mõnus õiendada novembrikuises vihmas, kui Koppel all irvitab ja mõnitab).
Töötulede arv pole piiratud, kuid need ei tohi põleda teel liigeldes. Tööd tehes küll...
Päevatulede paigutusele on kindlad reeglid.
Postitatud: T Okt 13, 2009 11:07 am
Postitas jack
Töötuledel ka miskid oma vigurid veel peavad olema. Oli vist, et eraldi lülitus ja märgutuli tulede põlemise kohta.
Postitatud: T Okt 13, 2009 11:08 am
Postitas marauder
Rekkamehed rääkisid, et Koppel pensionil vöi läheb lähiajal ja öpetab miskit uut hunti välja?
Postitatud: T Okt 13, 2009 11:19 am
Postitas kpihus
Pmst kui ühendad lisa kaugtuled eraldi lüliti alla, selliselt et nad ei lülitu koos põhi kaugtuledega vaid ainult eraldi lülitist, siis käsitletakse neid kui töötulesid ja referents arv ei ole enam oluline. Õigus ?
Tulede vahetamisel võib küll vahest ununeda lisa tuled maha võtta ja seega oht suureneb märgatavalt. Aga see nagu näha ei ole meie vabariigis oluline, peaasi et kõik JOKK oleks.
Postitatud: T Okt 13, 2009 12:02 pm
Postitas trc
kpihus kirjutas:Pmst kui ühendad lisa kaugtuled eraldi lüliti alla, selliselt et nad ei lülitu koos põhi kaugtuledega vaid ainult eraldi lülitist, siis käsitletakse neid kui töötulesid ja referents arv ei ole enam oluline. Õigus ?
Vale. Töötulede kasutamine liikluses on keelatud.
Võid ka vabalt need lisatuled kaugtulede kangi alla ühendada. AGA. pead välja võtma auto enda originaalide kaugtulede kaitse, et need ei rakenduks lülitusel. Peaasi et tulede kogureferentsarv ei ületaks 75't
Postitatud: T Okt 13, 2009 12:05 pm
Postitas Taavi2101
trc kirjutas:võid ka vabalt need lisatuled kaugtulede kangi alla ühendada. AGA. pead välja võtma auto kaugtulede kaitse, et need ei rakendusk lülitusel. Peaasi et tulede kogureferentsarv ei ületaks 75't
Kas auto küljes olevate või koos põlevate tulede kogureferentsarv ei ületaks 75't ?
Postitatud: T Okt 13, 2009 12:15 pm
Postitas trc
Taavi2101 kirjutas:trc kirjutas:võid ka vabalt need lisatuled kaugtulede kangi alla ühendada. AGA. pead välja võtma auto kaugtulede kaitse, et need ei rakendusk lülitusel. Peaasi et tulede kogureferentsarv ei ületaks 75't
Kas auto küljes olevate või koos põlevate tulede kogureferentsarv ei ületaks 75't ?
2) kaugtulede ümberlülimisel lähituledeks peavad kõik kaugtuled lülituma välja üheaegselt. Lähitulede ümberlülimisel kaugtuledeks peab vähemalt üks paar kaugtulesid sisse lülituma;
3) elektriühendused peavad tagama, et summaarne kaugtulede valgustugevus, mida saab üheaegselt sisse lülitada, ei ületaks 225 000 cd, mis vastab valgustugevuse kontrollarvude summale 75;
Postitatud: T Okt 13, 2009 1:04 pm
Postitas georg21
trc kirjutas:Taavi2101 kirjutas:trc kirjutas:võid ka vabalt need lisatuled kaugtulede kangi alla ühendada. AGA. pead välja võtma auto kaugtulede kaitse, et need ei rakendusk lülitusel. Peaasi et tulede kogureferentsarv ei ületaks 75't
Kas auto küljes olevate või koos põlevate tulede kogureferentsarv ei ületaks 75't ?
2) kaugtulede ümberlülimisel lähituledeks peavad kõik kaugtuled lülituma välja üheaegselt. Lähitulede ümberlülimisel kaugtuledeks peab vähemalt üks paar kaugtulesid sisse lülituma;
3) elektriühendused peavad tagama, et summaarne kaugtulede valgustugevus, mida saab üheaegselt sisse lülitada, ei ületaks 225 000 cd, mis vastab valgustugevuse kontrollarvude summale 75;
Nüüd siis üle rääkides, et lisakaugtuled võivad olla KUI need näiteks ei tööta, olenemata võimsusest? e. annab välja lülitada
Postitatud: T Okt 13, 2009 1:07 pm
Postitas trc
georg21 kirjutas:trc kirjutas:Taavi2101 kirjutas:
Kas auto küljes olevate või koos põlevate tulede kogureferentsarv ei ületaks 75't ?
2) kaugtulede ümberlülimisel lähituledeks peavad kõik kaugtuled lülituma välja üheaegselt. Lähitulede ümberlülimisel kaugtuledeks peab vähemalt üks paar kaugtulesid sisse lülituma;
3) elektriühendused peavad tagama, et summaarne kaugtulede valgustugevus, mida saab üheaegselt sisse lülitada, ei ületaks 225 000 cd, mis vastab valgustugevuse kontrollarvude summale 75;
Nüüd siis üle rääkides, et lisakaugtuled võivad olla KUI need näiteks ei tööta, olenemata võimsusest? e. annab välja lülitada
KÕIK, mis on auto küljes, PEAB töötama. KUI sul on suured lisakaugtuled, mille kontrollarv annab kahe peale kokku 75, EI TOHI auto enda kaugtuled enam töötada. St, et sa PEAD oma standardtule "ümber ehitama" sedasi, et kaugtuli ei lähe põlema - st. kaitse välja või juhtmed läbi lõikama.
PS. Lisaks meenus: Põhimõtteliselt ei ole lubatud ka need "angel eyes" meie seaduste kohaselt. Või õigemini - küsimus on nende ühendusviisis, millal nad on lubatud ja millal mitte.
Proovin selgitada. Seisutulena on nad lubatud. (seisutuli on tuli, mis tähistab seisvat autot).
Päevatulena lubatud - st, et nad PEAVAD välja lülituma sel hetkel kui sa lülitad sisse lähi või kaugtuled.
Ääretulena on lubatud JUHUL kui sa suudad nad panna nii äärtesse, et nad tõesti märgistavad auto laiust. Muudel juhtudel keelatud

Postitatud: T Okt 13, 2009 1:33 pm
Postitas toits1973
Tegelikult on nii,et edevusest võib olla kaugtulesi 8 ka aga peavad katted peal olema,vähemalt meil eestis.Meil just sel kuul käis üks rekka 10 kaugtulega ülevaatusel ja hakati ka veits ütlema aga kuna olid kõik üleliigsed ilusti katete all ei saanud keegi midagi öelda.Kui sama auto soomes kinni peeti siis sealsed politseid viitasid ka liigsetele tuledele aga samas mainisid,et enne kui nemad neid põlemas ei näe ei sa nad ka midagi teha.
Õnneks on Koppel jah politsei tööst nüüdseks eemal aga ta väljaõpetatud kutsikad pidid veel hullemad olema.
Niipalju veel,et nende tuledega on sama asi nagu töö ja puhkeaja seadusega,et igal politseil on asjast oma arusaam ja proovi siis nendega vaielda
