1. leht 1-st
Turbo kontrollimine?
Postitatud: K Sept 23, 2009 1:44 pm
Postitas Hydroid
Tervist, selline küsimus. Endal Mitsubishi Pajero aastast 1990 ja tekkis väike kahtlus turbos. Kuidas saaks seda kodustes tingimustes kontrollida?
Postitatud: K Sept 23, 2009 1:56 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Manomeetriga
Postitatud: K Sept 23, 2009 2:22 pm
Postitas Hydroid
Aga neid kohti kust õli lekib ei saa silma järgi vaadata?
Postitatud: K Sept 23, 2009 2:36 pm
Postitas taavik
Väliselt vaatamiseks eemalda plekid turbo ümbert ning kontrolli õlitorud üle. Seest vaatamiseks eemalda siseneva õhu toru - see, mis läheb õhufiltri juurest turbosse. Sealt näed, kas turbiin on puhas ning saad katsuda, kas loksub või mitte. Lisaks võid lahti võtta ka väljuva õhu toru ning sealt õli otsida.
Postitatud: R Okt 02, 2009 10:40 pm
Postitas foxman
Kas keegi oskaks nõu anda-kui turbo ja vaakumklapi vaheline reguleer-varras paigast ära on keeratud nt ,siis kuidas see võiks ka mõjutada mootori tööd? Ja mis veel tähtsam,kuidas seda tagasi paika regullida?

Kunagi mingid spetsialistid arvasid ,et see paigast ning otsustasid seda vähe "timmida",tegelikult oli aga viga ülerõhu klapis sisselaske kollektoris...
Masinaks siissamuti 2,5td 88a.
Postitatud: R Okt 02, 2009 10:49 pm
Postitas MahviaDeTyrk
foxman kirjutas:Kas keegi oskaks nõu anda-kui turbo ja vaakumklapi vaheline reguleer-varras paigast ära on keeratud nt ,siis kuidas see võiks ka mõjutada mootori tööd? Ja mis veel tähtsam,kuidas seda tagasi paika regullida?

Kunagi mingid spetsialistid arvasid ,et see paigast ning otsustasid seda vähe "timmida",tegelikult oli aga viga ülerõhu klapis sisselaske kollektoris...
Masinaks siissamuti 2,5td 88a.
Mes krdi vaakumklapi varras ?? - Kas sa äkki pead silmas wastegate klappi ??
http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate
Postitatud: R Okt 02, 2009 11:19 pm
Postitas foxman
Mes krdi vaakumklapi varras ?? - Kas sa äkki pead silmas wastegate klappi ??
http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate[/quote]
Ongi jah kurivaimule selline nimi pandud..näe vahepeal

Kuda seda siis õigeks timmida?
Postitatud: R Okt 02, 2009 11:22 pm
Postitas MahviaDeTyrk
foxman kirjutas:
Ongi jah kurivaimule selline nimi pandud..näe vahepeal

Kuda seda siis õigeks timmida?
Selline nimi jah - vaakumiga pole sel miskit pistmist

Aga millest sa järeldad, et seda on kuiskipidi regullida vaja ? Kui sul on mingi näitaja mis näitab, et varda pikkus on vale - siis ju selle sama näidu järgi saad selle õigeks keerata
Varda pikkus mõjutab seda, et kui millises ulatuses wastegate klapp avaneb
Postitatud: R Okt 02, 2009 11:30 pm
Postitas foxman
Sellega oli see jama,et mingid eluvennad arvasid ,et varras võibolla paigast kruvitud ja asusid seda õigeks timmima.Siis tuli välja aga et katki hoopis ülerõhu klapp.Sai see ära vahetatud ja asi oli korras.Pärast aga ei teadnud ei juss ega juhan enam mis asendis ta algselt oli ja nii ta jäigi paika tagasi timmimata...

Maitea kas küttekulu juures see ka võiks mingit rolli mängida,rüüpab teine viimaselajal päris hoolega...
Postitatud: R Okt 02, 2009 11:34 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Mis puutub sellesse blowoff klappi milles sul väidetavalt miski viga oli - siis seda viga remonditakse klapi eemaldamise ja augule korgi ette keeramise teel

(võib muidugi ka klapi kinni keevitada lihtsalt)
Kui on muutunud januseks siis ilmselt on turbol rõhk suht kogu aeg üleval (võimalik, et nt wastegate klapp ei avane üldse või avaneb väga vähe) ja seega pumba "boost compensator" annab pidevalt lisakütet peale
Või siis... klapp pidevalt pool-lahti jõudu nimaa mootoril ja tänu sellele suuremad pöördes ja suurem küttekulu
Vastuse kas see on nii saad manomeetriga
Postitatud: R Okt 02, 2009 11:49 pm
Postitas foxman
Selgu,katsun sis mõne julgema mehe manumeetriga kallale ässitada ja kontrollida.Muidu silmaga hinnates varras nats isegi liigub kui gaasi tallata hoolega.See norm rõhk oli midagi 0,9 kanti vist?
Postitatud: K Okt 07, 2009 10:00 pm
Postitas foxman
Rõhk kontrollitud,ja varras regullitud,tänud infi eest-kusjuures jõunatukest tuligi tiba juurde.Eks näis,vast küttekulu paraneb kah nats
