Projekt VPR
Postitatud: P Aug 30, 2009 4:31 pm
Kirjutan siis ka mis endal teoksil ja plaanis.
Kõik algas sellest, et järjestikustele päevadele sattus doonoriks soetatud sõitev vinsiga isend Gaz 66
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... sequence=1 ja poolkogemata ekslemine endise Kardla sõjaväebaasi territoorjumile. Kuna huvi oli suur teada saamaks 66-e ja enda võimekust maastikul saigi suund sõjaväebaasi poole võetud.
Auto treilale ja minek. Treilale selleks, et mine sa tea kus "Vene ime" võib saba anda.
Ilma suuremate vaheseiklusteta jõutsime kohele. Kohapeal esimisse veelompi ( kaarhalli tagune loiguke ) jõudes suri mootor naga arvata võib välja. Algul kahtlustasime vee kahjulikku toimet süütesüsteemile. Probleem tegelikkuses seisnes aga bensiinipumba töölepingu poolesnisti ülesütlemises, mille avastamine võttis üksjagu aega mõnusas loigukeses. Õppinud bensupumba iseärasusi tundama sai paar tiirukest baasi territoorjumile peale tehtud.
Peale õpetliku päeva kokkuvõtet sai selgeks auto plussid ja miinused
Miinused:
1. Hullemat vedrustust annab välja mõelda.
http://www.foto24.ee/showPhoto.php?photoID=2216416
2. Pikkus http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=34
3. Kaal
4. Bensiinipump
5. Rooli liigraske keeramine
6. Käiguvahetuse aeglus
7. Tagavinsi puudumine
8. Pidurdamine
9. Pöörderaadius
Plussid:
1. Piiratud libisemisega diffri lukud ( rakendumisaeg on küll kehva )
Esimise asjana tagasitulles sai autoga kaalul käidud. Võidunumbrid olid sedapuhku 2820 kg ja seda pooltäis paagi ja ilma juhita
Plaan oli lihtne. Auto tuleb dieedile panna nii kaalu kui pikkuse osas. Samuti tuleb auto miinuseid parandama hakata.
Teljevahe ca 2,4 meetrile ehk siis uus sillakinnitus sinna kus on varuratas.
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... sequence=8
Selleks,et sillakinnitus ettepoole tuua tuli vahekasti koos kinnitustega ca 40 cm ettepoole tuua. Samuti pidi kardaane lühemaks tegama.
enne
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... sequence=6
ja pärast
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=16
tagasilla kardaan
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=15
Tagasilla liigutamisel ettepoole selgus, et 66 ei ole kaalujaotust ollagi. Kui tagasild koos vedrupakkidega raami külgest lahti lasta siis kukub auto esistange peale. Seega esimisel lõbusõidul oli 2820 KG st ca 2300 kg esiteljel ja 500 KG tagateljel ( sild + rattad ). Siit ka järeldus:auto liiguks maastikul seni kuni esisild jääks kinni.
Kaalujaotuse parandamiseks eemaldasime esiotsast niipalju raskust kui võimalik. ( esistange, vintsi , vintsi kardaanid, käigukasti väljavõtte, kabiini, radika ja raami sai lühemaks lõigatud )
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=23
Vints sai taha raami vahele paigaltatud.
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=29
Vintsi paigaldusel sai eesmärgiks, et saaks kasutada nii ette tõmbamiseks kui ka taha. Vahekasti väljavõte lubab kasutada 4 erinevat vintsimiskiirust edaspidi ja ühte tagurpidi, ka samaaegselt ratastega kaasa aidates.
Vintsi kardaani väljavõte ja kardaani kulgemine. Kardaan ise hetkel valmimisel.
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=20
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=30
Tagasilla ettepoole asetamisel sai sillale väike nurk antud kardaaniristide nurga pärast ja lehtvedrustus asendatud spiraalvedrudega. Selleks kasutasime kabiini spiraalvedrusid.
Pärast seda kui tagasilla lääbasid sai 3 korda lahti lõigatud otsustasime edaspidi mitte midagi lõplikult kinni panna kui oleme 200% kindlad asetatavate detailide kujus ja asukohas Lähtusime loogikast 9 korda mõõda 1 kord lõika.
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=31
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=19
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=17
66 eemaltatud kraam
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=10
Pealisehitiseks tuleb Niva kere
Mõningad asjad mis sai eemaldatud Nivalt
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=17
Kere ise
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=12
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=13
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=11
Järgneb
Kõik algas sellest, et järjestikustele päevadele sattus doonoriks soetatud sõitev vinsiga isend Gaz 66
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... sequence=1 ja poolkogemata ekslemine endise Kardla sõjaväebaasi territoorjumile. Kuna huvi oli suur teada saamaks 66-e ja enda võimekust maastikul saigi suund sõjaväebaasi poole võetud.
Auto treilale ja minek. Treilale selleks, et mine sa tea kus "Vene ime" võib saba anda.
Ilma suuremate vaheseiklusteta jõutsime kohele. Kohapeal esimisse veelompi ( kaarhalli tagune loiguke ) jõudes suri mootor naga arvata võib välja. Algul kahtlustasime vee kahjulikku toimet süütesüsteemile. Probleem tegelikkuses seisnes aga bensiinipumba töölepingu poolesnisti ülesütlemises, mille avastamine võttis üksjagu aega mõnusas loigukeses. Õppinud bensupumba iseärasusi tundama sai paar tiirukest baasi territoorjumile peale tehtud.
Peale õpetliku päeva kokkuvõtet sai selgeks auto plussid ja miinused
Miinused:
1. Hullemat vedrustust annab välja mõelda.
http://www.foto24.ee/showPhoto.php?photoID=2216416
2. Pikkus http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=34
3. Kaal
4. Bensiinipump
5. Rooli liigraske keeramine
6. Käiguvahetuse aeglus
7. Tagavinsi puudumine
8. Pidurdamine
9. Pöörderaadius
Plussid:
1. Piiratud libisemisega diffri lukud ( rakendumisaeg on küll kehva )
Esimise asjana tagasitulles sai autoga kaalul käidud. Võidunumbrid olid sedapuhku 2820 kg ja seda pooltäis paagi ja ilma juhita
Plaan oli lihtne. Auto tuleb dieedile panna nii kaalu kui pikkuse osas. Samuti tuleb auto miinuseid parandama hakata.
Teljevahe ca 2,4 meetrile ehk siis uus sillakinnitus sinna kus on varuratas.
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... sequence=8
Selleks,et sillakinnitus ettepoole tuua tuli vahekasti koos kinnitustega ca 40 cm ettepoole tuua. Samuti pidi kardaane lühemaks tegama.
enne
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... sequence=6
ja pärast
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=16
tagasilla kardaan
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=15
Tagasilla liigutamisel ettepoole selgus, et 66 ei ole kaalujaotust ollagi. Kui tagasild koos vedrupakkidega raami külgest lahti lasta siis kukub auto esistange peale. Seega esimisel lõbusõidul oli 2820 KG st ca 2300 kg esiteljel ja 500 KG tagateljel ( sild + rattad ). Siit ka järeldus:auto liiguks maastikul seni kuni esisild jääks kinni.
Kaalujaotuse parandamiseks eemaldasime esiotsast niipalju raskust kui võimalik. ( esistange, vintsi , vintsi kardaanid, käigukasti väljavõtte, kabiini, radika ja raami sai lühemaks lõigatud )
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=23
Vints sai taha raami vahele paigaltatud.
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=29
Vintsi paigaldusel sai eesmärgiks, et saaks kasutada nii ette tõmbamiseks kui ka taha. Vahekasti väljavõte lubab kasutada 4 erinevat vintsimiskiirust edaspidi ja ühte tagurpidi, ka samaaegselt ratastega kaasa aidates.
Vintsi kardaani väljavõte ja kardaani kulgemine. Kardaan ise hetkel valmimisel.
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=20
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=30
Tagasilla ettepoole asetamisel sai sillale väike nurk antud kardaaniristide nurga pärast ja lehtvedrustus asendatud spiraalvedrudega. Selleks kasutasime kabiini spiraalvedrusid.
Pärast seda kui tagasilla lääbasid sai 3 korda lahti lõigatud otsustasime edaspidi mitte midagi lõplikult kinni panna kui oleme 200% kindlad asetatavate detailide kujus ja asukohas Lähtusime loogikast 9 korda mõõda 1 kord lõika.
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=31
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=19
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=17
66 eemaltatud kraam
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=10
Pealisehitiseks tuleb Niva kere
Mõningad asjad mis sai eemaldatud Nivalt
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=17
Kere ise
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=12
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=13
http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... equence=11
Järgneb