1. leht 1-st

Wranglerile taha ketaspidurid - tekkis probleem

Postitatud: T Aug 18, 2009 7:10 pm
Postitas Thir13en
Asi iseenesest sai ära tehtud aga tekkis selline probleem, et kui trumlitega olid taga pidurid siis ketastega enam ei ole.

Mõtlesin ise välja sellise asja, et kuna tagasuportiteks said Saab 9000 esimesed suportid, et äkki on probleem pidurivõimus mis ennemalt andis trumlitele vähem õli kui ette ketastele - on Wrangleril ju ka kaks eraldi õlianumat ja tagumiste oma 1/3 esimeste omast.

Ülevaatuse jaoks lahendasin asja lihtsalt sellega, et panin tagapidurid esimestega samasse ahelasse ja nad toimisid.


Sellega tekkis kohe juurde kaks probleemi.
1.kui ükskõik milline piduritoru puruneb ei ole mul hetkega ühtegi pidurit.
2.kui juba enne oli üv raske teha siis peale seda kui piduristend nelja lukustunud ratta pärast käuks tegi siis nüüd ei taheta mind seal enne näha kui asi korras.

Tuli selline mõte, et ralliautodel on peal pedal-box´id ja sellel on juba pedaali juures kaks võrdset peasilindrit kuid kas nendega jõuab 35" ratast pidurdada?

Kas saab paigaldada näiteks elektrilise pidurivõimendi peale peasilindrit - siis ma saaks ka selle suure vaakumvõimendi kapoti alt minema?

Postitatud: T Aug 18, 2009 10:45 pm
Postitas pakane
Kardan seda, et originaal peasilindri tagapidurite kontuur ei toida sul tagumisi pidureid ära (1/3). Liiga suur maht silindritel. Paigaldasid esimesed vist. Tagumiste pidurite plokeerimise vastu on lihtne rohi - drossel. Selle saad Hüdroscannist või Polartehnikust ja tuleb märksa soodsam, kui osta mingist nn. Ralli shopist. Toimib ka loogiliseslt - keerad kinni, siis pidurdus jõud väheneb, mitte vastupidi.

Edu!

Andres

Postitatud: K Aug 19, 2009 9:34 am
Postitas totu
pakane kirjutas:Kardan seda, et originaal peasilindri tagapidurite kontuur ei toida sul tagumisi pidureid ära (1/3). Liiga suur maht silindritel. Paigaldasid esimesed vist. Tagumiste pidurite plokeerimise vastu on lihtne rohi - drossel. Selle saad Hüdroscannist või Polartehnikust ja tuleb märksa soodsam, kui osta mingist nn. Ralli shopist. Toimib ka loogiliseslt - keerad kinni, siis pidurdus jõud väheneb, mitte vastupidi.

Edu!

Andres
Esimeste ahel toidab kõik ja tagumiste ahel ei jõua? Ketaspiduri silindri maht ei oma olulist tähtsust, klotsid ju vastu ketast ja kolvikäik peaaegu olematu. Mure vast rohkem õhutuse või peasilindri kolvi asendiga. Pidurivedeliku reservuaari maht ei mõjuta rõhku süsteemis, see tuleb ikkagi peapumba kolvi pindala X kolvile rakenduv jõud. Reeglina on autodel mõlema kontuuri kolvid sama käbimõõduga.
Drossel ei reguleeri pidurdusjõudu vaid pidurite rakendumise aega, seega üsna mõttetu asi. Üsna vähe on abi kui tagarattad blokeeruvad nt. 0,3 s. hiljem ja tagasivooluklapita drosseli korral lohisevad veel nt. 0,2s peale pedaali vabastamist.
Ralliautodel on kahe peapumba ajami vahel balnsnsiir, mille keskliigendi asendit saab armatuurlaualt muuta. See võimaldab muuta pidurdusjõu jagunemist ette/taha, sõltuvalt teekattest ja rehvidest.
Pidurdusjõu piiramiseks siiski kaks võimalust, paigaldada rõhupiiraja või asendada sadulad väiksematega. Võib ju fantaseerida ka suure läbimõõduga peasilindrist, see aga oluliselt keerulisem tee.